ontpillen aaarghh!!

Discussion in 'Anticonceptie' started by milolove, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ook ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum en dan met name over dit onderwerp. Ik ben eind mei gestopt met de pil en heb mijn onttrekkingsbloeding begin juni gehad en ben nu al bijna 4 maanden aan het wachten op m'n menstruatie. Pff en wat heb ik gemerkt hoe je lijf je voor de gek kan houden en wat voor (zwangerschaps)kwaaltjes je jezelf aan kan praten. :S Beetje naief maar toch in deze laatste 3 maanden al 4 zwangschapstesten ertegenaan gegooid, omdat ik dus vanalles voelde.

@ onzekerheid: ik vroeg mijn vriend laatst ook of hij aan me merkte dat ik de pil niet meer slikte. Hij merkte niet echt iets speciaals. Ik heb 10 jaar microgynon 30 geslikt. Maar ik lees bij genoeg vrouwen dat ze dit wel merken. Vervelend zeg!

@ maulona: Ik heb inderdaad ook gelezen over teunisbloemolie en tarwekiemolie om zwanger te worden, of in ieder geval een positieve invloed op je cyclus. Zelf geen ervaring mee. Ik kwam een paar dagen terug ook nog Monnikspeper tegen op een forum. Dit zit blijkbaar in kleine concentratie ook in de "zwanger worden" tabletten van de Etos. Maar ze hebben hier ook hogere concentratie pillen van. Ik heb hier positieve verhalen over gelezen. Dus hier ga ik me nog even wat meer in verdiepen denk ik. :)

2. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ing1987: Heel herkenbaar hoor; die zelf aangepraatte zwangerschapskwaaltjes. Ook hier al eens een zwangerschapstest gepakt. Wel heel vervelend dat het zo lang op zich laat wachten. Kan me voorstellen dat dit voor jezelf ook best zenuwslopend is. Wil je ook al zwanger worden of bewust 'vroeg' gestopt met de pil?

@onzekerheid: Ik heb 10 jaar microginon 30 (later goedkopere variant) geslikt. Ik merk juist het tegenovergestelde. Ik had die buien toen ik nog wel aan de pil was en merk nu dat ik een stuk kalmer ben geworden. Kan dingen makkelijker loslaten en denk wat meer nuchter na. Minder emotionele buien, die ik eerder toch minimaal 1 keer per 2 weken had. Ook voel ik me wat.. vrolijker, op de één of andere manier. Maarja, iedere vrouw reageert weer verschillend.

3. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @koali. Ik ben met de pil gestopt om zwanger te worden. Dan lees je van alles op internet, sommige mensen zijn ongeveer meteen zwanger, anderen doen er jaren over. Tja, je stelt je erop in dat het best even duurt maar toch is stiekem elke dag er eentje te lang. Pfff het zijn inderdaad 4 lange maanden. Toen ik nog aan de pil was vond ik een menstruatie niets aan, en nu wens ik er eentje haha.
    Wat is jouw verhaal? :)

4. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ing1987 Ook ik heb er de vorige maand 2 testen tegenaan gegooid omdat ik het niet zeker wist.
    Nu zit ik deze ronde ook weer in de wacht, op dag 33 vandaag... pff..
    Ik hoop dat je snel je menstruatie mag verwachten, doe je ook aan ovulatietesten oid? Ik niet btw.

@koala/ing1987 gek dat ik af en toe niet te genieten ben. Vind het erg sneu voor mijn vriend want die is maar 2 daagjes ofzo per 2-3 weken thuis.. en dat zit er weleens een gemene sneer van me tussen... Hoop dat het snel over is. Ik zit erover te denken om er maar weer eens een testje tegenaan te gooien.. De laatste tets was afgelopen maandag... wat denken jullie?

5. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe (nog)geen ovulatietesten omdat ik echt gewoon geen idee heb wanneer ik moet beginnen en ik weet niet eens of ik wel eisprong heb nu omdat ik gewoon niet ongesteld wordt haha. Ik had vorige week dinsdag wel even ( 10 sec) buikkramp en daarna dinsdagavond en woensdag een beetje (sorry misschien een beetje onsmakelijk :p ) wat bruin slijm. Dus ik dacht dat m'n menstruatie wel zou komen maar helaas. Wel raar gevoel in buik gehouden. Heb afgelopen zondag toch nog even een test gedaan omdat ik (misschien wat naief) dacht dat het misschien innesteling zou zijn, maar die was negatief. ik weet niet of ik sowiezo te vroeg getest heb? Ik ben wel gaan temperaturen, kost wat minder dan ovulatietesten en misschien haal ik daar voor nu even genoeg info vandaan.

@onzekerheid: ik weer niet hoelang je cyclus gemiddeld is? Hoelang na je verwachtte menstruatiedag kun je positief testen? 4 à 5?
    Ik snap dat je je rot voelt tegenover je vriend, vooral als hij niet zo vaak thuis is. dan wil je gewoon graag genieten van de tijd die je samen hebt.Maar het is inderdaad gewoon hopen dat je snel weer je oude zelf bent. Gun jezelf wel die tijd hè.

6. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

May 21, 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi onzekerheid! Wil je zwanger worden, of alleen nog ontpillen?
    Ik moet zeggen dat ik niks aan mijn humeur merk... ik voel me nu wel gelukkig/rustig, maar dat had ik met de pil ook. Wat ik ook met de pil had zijn van die emotionele buien. Gewoon ff huilen!
    Maar dat had ik pas ook nog... niet dat ik dan niet gelukkig ben maar dan moet het er gewoon ff uit. Vrouw-eigen denk ik ;).

Ze zijn nu wat afgezwakt, maar afgelopen zondag had ik me toch een moederkriebels!!! :D

7. Tulpje88

Tulpje88 Actief lid

May 21, 2012
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oops ik had al wat getypt en toen zag ik deze laatste pagina pas, hoi Ing1987! ;)

8. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha hallo!:)

9. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

k heb vanochtend maar getest want zit op dag 34, dus wou even weer zekerheid hebben. Helemaal wit, en geeft ook niets maar dat geeft wel weer even duidelijkheid. Met temperaturen kun je idd veel info verzamelen, ik ben er ook maar mee gestart ;)
    Tis gewoon voor nu je cyclus in de gaten houden... en kijken na veranderingen icm je temp etc.

@Tulpje88 hallo ;) Ja, in eerste instantie een gecombineerde stop vd pil. Ik had vaak last van bloedingen bij bm mond. Door die te stoppen zou een verbranding dmv stikstof mogelijk zijn, alleen raadde de gynaecoloog af in de zin van, probeer eerst te stoppen met de pil... misschien houdt het dan spontaan op.
    Schijnt dat je door (langdurig) pilgebruik je baarmoederhals structuur kan veranderen en dat het weefsel van je bm hals naar je bm mond doortrekt. Dit weefsel is erg dun en bloedvatrijk. Ieder stootje (dmv tampon, gemeenschap) doet het bloeden.
    Nu ik gestopt ben, heb ik geen bloedingen meer!!
    En tevens ook doordat wij een kinderwens hebben, dus zeer bewust gestopt met de pil. Ben nu 31 jaar en vind mezelf oud en wijs genoeg.... de keuze is gemaakt, en nu hopen dat het ons gegund is.

We hebben zeker geen haast maar een beetje inzicht in je cyclus en het aantal dagen etc. zou handig zijn.
    Een 2tal dagen had ik slijm, en dat is 17 dagen geleden.

Pffff... wat kan een vrouwencyclus moeilijk doen ;)

Ook last van emo buien maar daar heb ik wel eens vaker last van, de waterbakken vol... zullen we maar zeggen :)

10. Maulona

Maulona Actief lid

Jun 22, 2010
    195
    0
    0
    Microgon 30 is qua samenstelling toch hetzelfde als stediril 30? Dacht ik...die pil slikte ik altijd.

Misschien nog wel een tip: Ik heb mentruasan van dr A Vogel besteld en vandaag binnen gekregen.
    Die schijnt ook te helpen bij een onregelmatige cyclus en ook bij menstruatiepijn etc.
    Begin er morgen mee, dus ben benieuwd!
    Ik ben ook begonnen met etos zwanger worden pillen.

11. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Maulona, hmmmm dat weet ik niet precies. Heb allereerst Marvelon geslikt (6 jaar ofzo) daarna Stederil 30 en daarna 2 jaar Diana-pil.

Ik hoop dat je snel je eerste menstruatie zult hebben, en dan hopen er regelmaat in te krijgen.

Het is wat allemaal... maar we blijven positief!!!
    Pakjesmaand komt eraan, en wij willen allemaal pakjes!!!

12. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoop voor jullie dat het snel weer op gang komt!

Mijn eerste cyclus was 36 dagen en als ik uitga van 28 dagen, dan moet ik 16 november weer ongesteld worden. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren.

Hier nog niet bewust bezig met zwanger worden, maar eerst lekker aan het ontpillen. Dus absoluut nog nergens haast mee. We wachten saampjes dus weer rustig af :) Ben wel benieuwd of die pillen etc. zullen helpen! Hou ons op de hoogte!!

13. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees veel over pillen ook op natuurlijke basis (monnikspeper, tarwekiemolie). Maar die van dokter Vogel heb ik nog niet eerder voorbij zien komen. Ben ook wel erg benieuwd..Keep us posted! ;) Ik ga morgen in ieder geval wel die zwanger worden pillen van de Etos halen. Ik heb de laatste 5 maanden alleen foliumzuur geslikt, maar ik neem aan dat dit ook bij de zwanger worden pillen in zit.

14. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Zo ik ben vannacht om 3 uur wakker gemaakt door enorme buikkrampen. Waar ik 3/4 kwartier van wakker heb gelegen, zo pijn deed het, was daarna duidelijk..... ongesteld. Had 2 paracetamol genomen omdat ik maar niet in slaap kon komen!
    Fijn! Das dan 11 dagen eerder dan de vorige...

En we gaan verder ;)

15. Maulona

Maulona Actief lid

Jun 22, 2010
    195
    0
    0
    Super zeg! Dat is al een heel eind in de goede richting!:D

@ ing1987: De pillen van Dr A Vogel zijn ook homeopatisch.
    Heb net de eerste ingenomen, ben benieuwd.
    Las net in de bijsluiter dat je het niet langer dan 2 week achtereenvolgend mag gebruiken. dus hoop dat ik dan binnen 2 week resultaat zie.

16. Ing1987

Ing1987 Lid

Oct 28, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ onzekerheid: Kijk aan dat is mooi! Jammer van die vervelende krampen die je hebt gehad, maar weer wat dichterbij een " normale " cycluslengte! :) Fijn!

17. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie vooruitgang!! :) Altijd fijn! De ongesteldheid op zichzelf is weer minder fijn, maar dat is ff een paar daagjes doorbijten ;)

Hopelijk gaat 'm dit ook gauw worden voor de anderen!

18. onzekerheid

onzekerheid Actief lid

Sep 16, 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Maulona/Ing1987

Ja klopt :)Alleen had ik inderdaad die krampen liever niet gehad.... zweten, koud/warm pijnlijke buik, uitstrekken/in foetushouding bah ik kon mijn draai niet vinden.... moest ze letterlijk weg zuchten....
    De katten waren van streek, hadden hun baasje zo nog nooit gezien...

Nu geen krampen meer, maar 'gewoon' ongesteld.... ook niet veel maar wel noemenswaardig...

Ik hoop dat jullie ook snel een goeie cyclus hebben.
    Heb gister gegoogled op a.vogel... maar de een heeft er baat bij, de andere weer niet. Die andere soort olie mag je alleen tot je eisprong hebben, dus een maand vooraf tempen of ovutesten gebruiken.

Voor homeopathische middelen zeg ik... baat het niet, schaadt het niet.. Je hoeft er niet mee af te bouwen als het niet werkt en brengt geen lichamelijke schade toe.

Misschien een topic openen met vraag of iemand die homeopatische dingen heeft gebruikt naar ervaringen??

19. Loesje83

Loesje83 Niet meer actief

Hoi dames,
    Ik ben blij te lezen dat er meer dames in afwachting zijn van hun eerste menstruatie na de pil.
    Ik heb zelf 10 jaar marvelon geslikt en ben hier sinds 5 oktober mee gestopt. Nu wacht ik op mijn eerste gewone menstruatie. Ben benieuwd. Ik houd er rekening mee dat het nog een tijdje kan duren, maar ben er stiekem meer mee bezig dan ik gedacht had. Kan het ook niet laten op internet rond te snuffelen. Herkennen jullie dat?
    Nou ja, ik lees het wel wanneer het voor jullie zover is.
    groetjes

20. Sonja839

Sonja839 Actief lid

Oct 30, 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Jeetje wat een verhalen allemaal... Ontpillen? Wat is dat??
    Ik ben 15 augustus gestopt met de pil ivm een kleine operatie.. ik had pap2 en er moesten wat cellen verwijderd worden van mijn baarmoedermond.Ik zou daarna 3 weken geen sex mogen hebben..dus ik dacht,kan ik er net zo goed meteen mee stoppen(kinderwens was er toen ook al) Op maandag 20 augustus ben ik geholpen en de zaterdag daarop werd ik meteen ongesteld. Gewoon een dag of 4 zoals normaal,als ik ongesteld werd. Ik slikte de pil altijd een maand of 6 door. Ik begreep van mijn huisarts dat dat helemaal geen kwaad kon...dus ik dacht: kaassie! :) anyway... 25 dagen later werd ik gewoon weer ongesteld. Daarna niet meer... maar ja dat kwam dus door zwangerschap :)
    Dus.. ontpillen... totaal onbekend voor mij.
    Vervelend dat jullie dat mee moeten maken terwijl je een kinderwens hebt..
    Hopelijk is jullie hormoonhuishouden snel op orde!
    Succes!!

Share This Page