Hoe werkt dat tempraturen nu eigenlijk?!!? Tuurlijk, we gaan er gewoon van uit dat het ons allemaal gegunt is!
@ tulpje88: Temperaturen kan inzicht geven in je cyclus en je vruchtbare periode. Elke ochtend je temperatuur meten en rond de eisprong stijgt je lichaamstemperatuur met 0.2 graden of meer. Het is wel zo dat wanneer je de ziet dat de temperatuur omhoog schiet kan het zijn dat je eisprong al voorbij is. Tussen de 2 dagen voor of 1 dag na de stijging is je eisprong. Dus je kunt er ook net te laat bij zijn en je vruchtbare periode missen. Het is vooral handig als je een beetje een regelmatige cyclus hebt want dan weet je na een poosje wel wanneer je ongeveer vruchtbaar bent. Ik ben er een paar dagen geleden mee begonnen maar eigenlijk is het voor nu denk ik onbegonnen en misschien wat nutteloos werk aangezien ik al bijna 4 maanden op mijn menstruatie wacht. Dus heb vanmorgen besloten er maar gewoon mee op te houden voor nu. BAH! ben er echt een beetje klaar mee. Heb wel al 3 weken lang elke dag buikpijn en lichte krampen maar er komt maar niets. Maar ja, ik moet nog maar wat geduld hebben. Ik duim ook voor jullie allemaal! Dat die menstruatie maar snel ( en regelmatig ) mag komen!
Ja irritant he die buikpijn. Dat geeft je steeds maar weer hoop. Ik had dat vandaag ook, best vaak buikpijn gehad, dan zou je toch denken dat het bijna zover is, maar helaas geen bloed en buikpijn inmiddels over hier!
Dat temperaturen moet toch ook iedere ochtend op hetzelfde tijdstip? Al liggend in bed? En de ovulatietesten dan.. doe je die alleen wanneer je denkt dat je eisprong eraan komt, of vanaf het begin van je cyclus?
Als je niet zeker weet hoe lang je cyclus zal zijn, raden ze je aan de week na je menstruatie te beginnen met ovulatietesten totdat je ovulatietest positief is geweest. Op deze manier maak je de kans dat je je ovulatie mist zo klein mogelijk. Succes.
Ik weet niet of je op bed moet liggen om te temperaturen? Lijkt me niet perse nodig. Qua tijd is het wel handig om het rond dezelfde tijd te tempaturen, of in ieder geval meteen als je uit bed komt bijv.
Oke, ik snap het, dankje Morgen zal ik ongesteld moeten worden, dan is het 28 dagen geleden dat ik mijn laatste menstruatie heb gehad. Dit zal dan de eerste mentruatie zijn, na het stoppen van de pil. Ik werd vanochtend wakker en had toch zo'n soort gevoel in mijn onderbuik dat de ongesteldheid er aan zit te komen. Maar ik lees hier al wel dat dat niets hoeft te betekenen. Ik ben benieuwd, als ik vandaag, morgen of overmorgen ongesteld word dan vind ik dat wel heel netjes! Ing1987, wat vervelend dat het bij jou zo lang duurt! Lijkt me echt heel frustrerend! Ik hoop voor je dat het snel doorzet.
Spannend Tulpje88 Dat gevoel in mijn onderbuik ken ik, maar die heeft me inderdaad meerdere malen voor de gek gehouden. Ben benieuwd!
Ja idd best spannend... Maar nog niks te zien hoor Ik zie het wel, probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Volgens mij is het zo, als je er bewust mee bezig bent, dat het dan alleen maar langer uitgesteld word.
@tulpje88 Al iets gebeurd? Ik heb me hier toch iets vreemds..... Ik ben in de 2e ronde na 35 dagen ongesteld geworden en nu dag 6 ontzettend draderige vloed, wittig met wat rozig... Nou is het zo, dat we vannacht het heel erg gezellig hebben gehad omdat mijn lieverd net weer is vertrokken voor zijn werk. Wat betekent dit, dat het zo vroeg in de cyclus is???? Graag jullie advies...
Wat 'rest' bloed vermengd met gewone afscheiding misschien? Bij mij bleef het twee dagen na mijn echte ongesteldheid ook wat rosig.
Onzekerheid, begrijp ik nu goed dat jullie het gezellig hebben gehad terwijl je ongesteld bent? Is het niet sperma in combinatie met bloed? Bij mij is nog niets te zien!! Herkennen jullie dit?: Ik heb eigenlijk al vanaf dat ik gestopt ben met de pil, ontzettende lekkertrek de hele tijd! Koekjes, snoepjes, chocola en chips... word er niet goed van. Dit had ik tijdens de pil gebruik altijd de dagen voordat ik ongesteld moest worden. Op het moment zelf was die behoefte dan al weer weg... Misschien komt het door de hormoonspiegelingen ofzo? Maar echt best voor mijn lijn is het niet!
@Koali en Tulpje88 Hmmm, het zou rest kunnen zijn maar sinds ik gestopt ben met de pil heb ik 'puur' bloed en geen afscheiding..... Ontzettend helderrood.. en heel weinig... Ben het nog geen 2 volle dagen geweest. De optie sperma met bloed is het volgens mij ook niet, ten eerste was het veel meer en meer aan elkaar vast... dwz draderig en een heel licht roze... Ik was dus ook niet meer ongesteld... want dan moet de nood echt hoog zijn wb gezellig met elkaar hebben. Mijn vriend is er totaal niet mee bezig en heeft zoiets van; we merken het vanzelf als het zo is, en zal ook niet denken van... zullen we nu ff... voor een kindje hahaha! Vaak als hij thuiskomt hebben we het gezellig en er wordt eigenlijk niet gerept over een kindje. Het komt zoals het komt en misschien is dat de "nuchtere fries" instelling haha. Het enige gekke is het "zenuwachtige" in mijn buik.... zo voelt het ... ontpillen aaargghh In ieder geval bedankt voor het meedenken Jammer dat er nog niks is Tulpje88... zo heb je nog geen zekerheid.. Heb toevallig vorige week een scheurkalender gezien, met grootmoederstips.. in de AKO. Achterop stond er een "grootmoederstip' met een huis-tuin-keukenmiddeltje om je menstruatie te reguleren c.q. regelmatiger te maken. Kon het niet onthouden en te klein om foto te maken. Misschien een tipje om ff in de boekhandel te kijken, wat er ook alweer achterop staat? met googlen kom ik er niet achter namelijk. De duimen draaien voor ons meiden!!
Dan heb ik geen idee wat het bij jou is geweest? Misschien is er iets 'los' gekomen, na je ontlading van het pleziertje? Hahaha. Ik zal er eens aan denken mag ik toevallig in een boekhandel zijn. Maar tot nu toe wacht ik het wel af... stom eigenlijk ongesteld zijn was nooit leuk! En nu wil ik het zo snel mogelijk worden! Dan krijg je toch een soort bevestiging dat alles het gewoon doet.
Ja errrrug vreemd haha.... Heb er nu ook geen last meer van gek genoeg. Klopt, had ik ook heel sterk! Laat het maar komen dan weet je tenminste waar je aan toe bent en heb je de eerste getallen. De eerste ronde was bij mij 46... en geen voorboden in de zin van pijn, krampen oid. Wel witte vloed maar dat kan 2 kanten op gaan, lees je hier wel. Succes meid!!
Joehooe, schrijft de rest nog mee?!! Bij mij nog steeds niets te zien, wel meer witte vloed idd! Maar voel me lichamelijk ook minder fit ofzo, niet ziek. Maar ik heb vanavond gesport en dat valt me nu al een tijdje iets zwaarder dan normaal? Zal dat met het ontpillen te maken kunnen hebben? Volgens mij kun je alles wel afschuiven op het ontpillen.. haha!
haha ik ben er nog hoor! pff dat ontpillen.. volgens mij kun je er wel een lijst met 1000 klachten over schrijven. Het zou zomaar kunnen hoor dat het erbij hoort. Als je dichtbij de eisprong komt dan krijg je toch ook meer vaginale afscheiding..??? Maar je hebt het al een aantal dagen ( weet niet hoelang die opbouw bij een eisprong duurt). Ik herken het niet bij mezelf dus ik weet eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn. En een weer een keer ongesteld worden zal voor mij ook inderdaad een teken zijn dat het toch allemaal wel goed gaat daar binnen. Ik ben 2 dagen geleden bij een familielid langsgeweest die een acupunctuur praktijk heeft. Ik vertelde haar dat ik al zolang wacht op menstruatie, en dat ik (hoewel ik weet dat het wel een aantal maanden kan duren) er toch wel wat spanning over ervaarde en de huisarts dus vooralsnog niets ermee wil doen. Ze heeft een speldenkussen van me gemaakt en dit zou een positieve invloed kunnen hebben. Heb voor volgende week donderdag weer een afspraak staan. Weet je... wie niet waagt.. wie niet wint. En ik lees er best goede dingen over op internet. Ik sta er gewoon voor open.. Enn over je trek in koekjes enzo Tulpje88, ik kan niet zeggen dat ik meer trek heb dan toen ik nog aan de pil was. Ik heb daar altijd wel trek in Maar na flink te zijn afgevallen geniet ik er nog wel eens van.. maar met mate Ik kan een lekker stukje chocolade echt niet laten liggen haha.
Gelukkig ben je er nog! Acupunctuur zorgt er toch voor dat je energiestromingen in je lichaam weer 'normaal' worden ofzoiets? Als ik jou was zal ik het dan ook proberen. Ik geloof er best in dat je (ook al wil je het niet) er een spanning omheen opbouwt. Waardoor het misschien juist langer duurt. De zin in lekkers heb ik natuurlijk ook altijd wel, maar het gaat nu een beetje buiten het boekje. Ik denk nee, maar ik doe ja. haha. Gewoon iets strenger zijn voor mezelf denk ik... En we gaan weer verder met afwachen....
JAA! Ik ben vandaag ongesteld geworden! Totaal onverwachts, ik voelde het niet aankomen! Toch wel een opluchting. Cycles van 37 dagen gehad...