ontpillen aaarghh!!

Discussion in 'Anticonceptie' started by milolove, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    welkom gizzie! Als ik jou was zou ik gewoon nu al een afspraak maken bij de Ha voor een verwijzing. Ik moest ruim een maand wachten op een afspraak bij de gyna! Met een beetje overdrijven kom je een eind. ;) Daarnaast wil je niet na 2 maanden tot de conclusie komen dat het al die tijd platgelegen heeft (net als Milo en mij) en je al veel eerder op gang geholpen had kunnen worden. Ik zeg bellen die ha:)

@Milo: Ja wel mooi he! Maar hij wist het niet helemaal zeker van de PCO's aangezien ik veel kleine eitjes had. Alleen omdat er 1 grote zat heeft hij gezegd eerst alleen de provera te proberen.

Ik hou je op de hoogte van de bijwerkingen... ik las al dat het ook kan leiden tot gewichtstoename:$ Dat is dan weer minder!

@ Gerda: Ik hoop het ook! Waarschijnlijk zal het deze keer niet veel zijn.. aangezien mijn bmslijmvlies flinterdun was. Als het maar iets is.. haha

2. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    K schuif ook even aan if you ladies don't mind ;)
    Na ong. 10 jaar pil - 6 maanden stoppen en niks - 3 maanden weer pil waarin ik 3 maanden aaneengesloten bloedverlies had - nu weer gestopt te zijn vind ik het spannend worden.. Niks mee gedaan eerst omdat we eerst niet wilden proberen, en de dokter zei dat t vrij normaal was..
    Maar nu wil ik natuurlijk (net als iedereen hier) dat alles snel weer werkt! Geduld is helaas iets wat ik nooit heb gehad haha ;)

3. nelle1989

nelle1989 Actief lid

Oct 12, 2011
    262
    0
    0
    Volgens mij is er niemand die geduld heeft m.b.t. datgene wat je het liefste wilt hoor Pluizje. Welkom op onze loungebank:)

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Thanks!

Haha, toevallig. Heb vanochtend contact opgenomen met de huisarts(ass) om een afspraak in te plannen. Ben er ineens klaar mee met dat wachten! Tijd voor actie :cool:. A.s. maandag kan ik terecht.

Hopelijk werkt ze mee aan een verwijzing. En inderdaad, een beetje overdrijven kan geen kwaad ;). Het gaat om mijn eigen lichaam.

Jullie verhalen (jou en Milo) hebben me overgehaald om te bellen, dus bedankt meiden!

5. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    @Pluizje, welkom bij de club! Vreemd verhaal, eerst 6 maanden niks en dan aan de pil 3 maanden bloed?????? En dan een HA die zegt dat dit "vrij normaal" is? Wat zijn die huisartsen toch rare wezens! Het klinkt mij verre van normaal, maar goed... Met een beetje geluk heeft die 3 maanden pil de boel lekker op gang gebracht en hoef je maar kort op onze loungebank te zitten!

@Gizzie, goed gedaan meid! Alsje het niet vertrouwd is het voor je gemoedsrust alleen al goed om het er met je HA over te hebben. Ik weet dat het best een grote stap is, en mocht je doorgestuurd worden helemaal, maar als het voor niks blijkt te zijn is dat alleen maar mooi meegenomen! Succes!

@Pluk, nou ik hoop dat de provera voor jou de boel wakker schud van binnen en dat clomid helemaal niet hoeft. Ik zeg op naar een ei in december!!!
    Maar die bijwerkingenlijst van provera is enorm zeg! Heb gisteren het spul alvast bij de apotheek gehaald en kreeg de bijsluiter er appart bij. Die was zo dik dat het niet eens in het doosje past!!! Naast gewichtstoename staat er ook haaruitval tussen. En laat ik daar nou net van af zijn...... Het zal me toch niet gebeuren dat ik straks meer haar rond m'n navel heb dan op m'n kop?!?;)

Liefs Milo

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Milo, wat vervelend van die lijst met bijwerkingen zeg. Ik hoop dat het meevalt! Daar zou ik wel huiverig voor zijn, want ik ben al zo gevoelig voor hormoonwisselingen (traagwerkende schildklier).

Hier ook enorme last van haaruitval. Overal kom ik mijn haren tegen, in bad, wastafel, borstel (duh), op mijn kleding. Echt niet fijn.

7. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    oef.. haaruitval! Tja milo... ben je straks vruchtbaar en onaantrekkelijk :p wat vind miloman hier allemaal van?

Het enige waar ik nu last van heb is een giga opgezette buik, waardoor iedereen denkt dat ik zwanger ben :$. Ze moesten eens weten;)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik overal lees dat Provera bij iedereen in combinatie met Clomid wordt gegeven. Bij mij dus niet... enigzins vreemd. Maar goed de gyna verwacht dat het alleen met provera lukt vertrouw ik daar maar op..

Welkom Pluisje! Lounge maar lekker mee! Ik vind het ook wel een vreemd verhaal trouwens.. waarom 3 mnd pil?

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Volgens mij is Clomid om een eisprong op te wekken? Dat heb jij misschien niet nodig. Hopelijk is de proverakuur bij jou voldoende zodat je hypofyse het seintje krijgt om weer aan het werk te gaan.

Maar ik ben een leek, dus misschien heb ik het wel mis!

9. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Yep, Gizzie heeft gelijk. Ik denk dat de gyn je geen clomid heeft voorgeschreven omdat er een groot eitje te zien was, wat zou betekenen dat ze dus wel zonder medicatie kunnen groeien. Dan zou clomid alleen maar zorgen voor overstimulatie. Natuurlijk willen we zo snel mogelijk een mooi ei, maar 10 eieren is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Heb je ook een vervolg afspraak of bloedprikken gepland staan, of moet je na de provera gewoon afwachten?

Och die Miloman wordt hier zo gelukkig van;)! hihi!
    Hij zit al te plagen met een transplantatie van mijn beenhaar, want wat ik tekort kom op m'n kop groeit op mijn benen deste harder. Ik scheer me een ongeluk!
    Gelukkig is het nu redelijk stabiel met die haaruitval, maar ik heb echt grotere inhammen gekregen helaas. Gelukkig is dit met mijn huidige kapsel te verbloemen, maar als ik het niet om de dag was dan zie je het best goed vind ik zelf.
    Ik had het na de bevalling ook extreem erg, maar dan is het normaal zeggen ze. (ik vond het abnormaal veel, maar goed.) Nu was het eindelijk weer een beetje bijgegroeid, en nu is het weer weg :(
    Maar ja, alles voor het goede doel...

En als mijn buik dan ook opgezet raakt straks dan ben ik helemaal mooi;)
    Stom vrouwenlijf!!!

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Je schrijft het met de nodige cynisme, en daar houd ik van ;). Maar het moet toch knap vervelend zijn allemaal! Een dikke knuffel voor jou!

11. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Hoihoi, ik ben ook aan het ontpillen. Heb totaal 9 jaar anticonceptie gebruikt en we willen nu proberen voor ons 1e kindje te gaan :) Het laatste jaar heb ik Cerazette gebruikt (minipil met alleen progestageen), maar daar kreeg ik op het laatst erge acne van :( Vanwege stemmingswisselingen zat ik aan die pil. Mijn huisarts stelde ivm de acne toch weer de gewone Microgynon voor, die heb ik welgeteld 5 dagen geslikt en toen was ik het ZAT met alle stemmingswisselingen. Pffff!

Magoed, sinds die tijd dus gestopt, dat was eind september. Al best snel ongesteld geworden: 31 oktober. :D

Maar hoe lang duurt zoiets eigenlijk? Ik heb ergens op internet 6-10 weken gelezen, maar wat zijn jullie ervaringen? :) Waren jullie ook zo snel ongesteld, en hoe snel waren jullie zwanger? Of is er meer info of kennen jullie een goeie site?

12. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Pff Enfermera, lekker dat je zo snel weer ongesteld werd! Ik (en een heleboel meiden met mij) ben nog steeds aan t wachten :)

13. nelle1989

nelle1989 Actief lid

Oct 12, 2011
    262
    0
    0
    Hoi Enfermera, volgens mij heb jij geluk hoor dat je zo vlug je ongesteldheid hebt gekregen. Bij de 1 is het direct weer goed en bij de ander kan het wel een jaar duren voor alles weer een beetje normaal is. Bij de meeste HA-praktijken houden ze ong. een jaar aan voordat ze je verder sturen. Succes met afwachten, maar je hebt alvast een goed begin. Ik wacht nog op de eerste ongesteldheid:)

14. lennyt

lennyt Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    2,844
    0
    0
    budel dorplein
    @hier nog steeds geen ongi pfff krijg er een beetje de kriebels van onderand

15. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    @ Milo & Gizzie: Jullie hebben gelijk! :D Ik moet wel bloedprikken op dag 0; dus over 10 dagen. De gyna belt me over 2,5 week voor de uitslag en evt. vervolgplan.

een 10-ling :$.. nee dank je, laten we met 1 beginnen.

Van je miloman moet je het maar hebben :p.
    Wat je als vrouw al niet doorstaat om zo'n lief zacht baby'tje in handen te krijgen of niet!

Als er daadwerkelijk iets anders dan vocht in mijn buik zou zitten was het niet erg :cool:

@ enfermera: ik zou gewoon nog even afwachten, het kan inderdaad nog wel een jaar duren voordat het helemaal regelmatig is (als je voor die tijd nog niet zwanger bent geworden natuurlijk). Gelukkig ben je in ieder geval al ongi geworden. Als de ongi langer uit blijft dan 5 a 6 mnd zou ik naar de ha gaan.

@ lennyt: hoe lang ben je nu al aan het wachten? Ook al een tijd of niet;)

Wat een verhaal he! Gezellig hoor dat ons clubje steeds groter wordt! Hopelijk wordt iedereen snel weer ongesteld

Liefs Pluk

16. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    oh en Nelle, heb je alweer een keer getest? Ik blijf het vreemd vinden dat je nog helemaal niet ongi bent geworden ;)

17. lennyt

lennyt Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    2,844
    0
    0
    budel dorplein
    heb deze week al een paar keer gehad dat ik d8 dat ik ongesteld was maar iedere keer niet ben bang dat ik een hele lange cyclus ga krijgen
    vertrouwen in een zwangerschap is allang vervlogen deze ronde

18. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,262
    0
    36
    Gelderland
    Ook ik kan me hier aanmelden..
    Ben eind augustus gestopt met de pil en toen een cyclus van 35 dagen was ik eigenlijk best tevreden mee..
    Nu ben ik aan het wachten op de volgende zit nu op dag 38 en mijn testen blijven negatief...
    Denk niet dat ik zwanger ben (helaas) maar hoop dat dan mijn ongi wel snel op gang komt..

19. nelle1989

nelle1989 Actief lid

Oct 12, 2011
    262
    0
    0
    ga zaterdagochtend testen, maar verwacht er niet zoveel van. Ik heb behalve witte afscheiding echt nergens last van:S
    Ik hoop dat ik gauw ongesteld wordt, nu begin ik me af te vragen of alles wel in orde is bij mij..
    Maar tijdens mijn pilgebruik kreeg ik altijd een onttrekkingsbloeding, behalve dus op het eind, dus dat is toch raar...

20. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Hoi Allemaal!!

Ik ben pas 03 november gestopt met de pil.. maar ben (NOG STEEDS) op mijn laatste onttrekkingsbloeding aan het wachten..!!:( Normaal gesproken werd ik 3 a 4 dagen na mijn laatste 'pil' ongi, maar nu duurt het wel heel erg lang!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de pleister pil gebruik (iedere week een nieuwe pleister en dan 1 week geen pleister) en dat ik hier de vorige maand erg laat mee ben begonnen wegens omstandigheden. Zou het daardoor komen dat mijn vorige ongi (die was op 12 okt) mijn laatste onttrekkingsbloeding is geweest en dat ik nu op mn eerste echte onge aan het wachten ben? Want hiervan weet ik dat dat maanden kan duren voordat dat weer komt.
    ik meen dat ik 28 oct mijn ei heb gevoeld.. dus dan zou het ook nog kunnen dat ik 2 weken later, morgen 11 nov, mijn eerste echte ongi zou kunnen verwachten?

pff heel verhaal.. sorry :) was ons lichaam maar duidelijk he?

Ik heb trouwens nog niet veel ontpillingsverschijselen.. alleen snel geirriteerd en moe.. maar de vorige week waren ook een paar late avondjes ;)

Ik ga nu ff alle berichtjes lezen tot nu, dan kan ik beter met iedereen mee kletsen ;)

liefs

Share This Page