Nog steeds geen menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alies, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Hallo

Ik ben sinds maart gestopt met de pil (Diane 35)
    Ik heb daarna nog steeds geen menstruatie gehad (ben ook niet zwanger) :(
    Een maand of drie geleden gaf de huisarts aan nog een tijdje het af te wachten zo tot oktober. Dus ik wacht het nog even af.

Wie heeft dat ook meegemaakt? En wat heb je toen gedaan?

groetjes ALies

2. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Ik heb ook de Diane 35 gebruikt. Ik ben inmiddels 3 keer gestopt. De eerste keer werd ik na 2 maanden ongesteld, de 2e keer na 45 dagen en nu de 3e keer ben ik dus aan het wachten ik zit momenteel geloof ik op dag 50.

Volgens mij ligt het niet aan de pil zelf. Je hoort het namelijk ook bij andere pillen. Soms heeft je lijf tijd nodig om weer op te starten, helaas.
    Ik zou gewoon bellen naar je huisarts dan het nu toch onderhand wel tijd wordt om actie te ondernemen aangezien het bijna oktober is. Succes meid.

Ow en zwanger raken na deze pil was voor mij verder geen probleem.

3. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    hallo,

Het kan ook zijn, dat in die pil teveel hormonen zaten, en je stofwisseling in de war heeft gebracht. Ik heb dit gehad met de yasmin pil, is op zicht een lichte pil. Ik had deze pil 5 jaar geleden na de bevalling gekregen omdat de vorige uitgewerkt was. Ik ben in september 2005 gestopt met de pil en was in april nog niet ongesteld (wel een laatste pilbloeding gehad). Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis, hier hebben ze allerlei bloedtesten etc uitgevoerd, hieruit bleek, dat mijn stofwisseling in de war was, waardoor ik ook nog eens ben bijgekomen. Deze stofwisseling begint nu enigszins weer normaal te worden (met dank aan medicijnen) mijn oestrogeengehalte (mannelijk hormoon) was torenhoog. Mijn eitjes groeiden ook niet hierdoor. Misschien dat jullie ook een doorverwijzing kunnen vragen, dan weet je het zeker.

groetjes en succes

4. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Probeer eens Monnikspeper.
    Dat helpt je menstruatie weer op gang.

Uitleg die in de bijsluiter staat (beetje lang):
    Ik heb een potje aangeschaft maar nog niet in gebruik genomen, omdat mijn cyclus wel meteen regelmatig was (gelukkig).
    Het is overigens (net als foliumzuur) niet schadelijk om langere tijd in te nemen. Wel wordt geadviseerd (staat ook in de bijsluiter) na de 3e maand zwangerschap ermee te stoppen, omdat het (wanneer het in latere maanden wordt ingenomen) de melkproductie te vroeg op gang kan brengen. (en daar zit je dan natuurlijk ook niet op te wachten :) )
    Zitten verder geen chemische stoffen in zoals gluten, gist, kleur- geur- en smaakstoffen of conserveermiddelen.
    Het is plantaardig.

Succes meiden!
    En hopelijk komt het allemaal snel op gang bij jullie!

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Dus ik ,die een onregelmatige cyclus heeft, en waarschijnlijk dus geen eisprong zou dit ook kunnen gebruiken? Maar hoe zorgt dit spul er dan voor dat ik wel een eisprong krijg?

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Geen idee, ik ben geen arts.
    Ik heb dit nog niet gebruikt (omdat ik het achteraf niet nodig heb) en heb er dus geen ervaringen mee.
    Ik heb alleen 'van horen zeggen' dat dit helpt om je menstruatie op gang te brengen en/of regelmatiger te krijgen.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb het vanmiddag gekocht en ben het al aan het innemen. We zien wel wat er gebeurd. Bedankt voor de tip iig!

8. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    ik ben ook erg benieuwd hoe het bevalt bij je.

ik ben gisteren naar huisarts geweest;
    deze gaat even goed overleggen en goed uitzoeken welke stap nu te nemen.
    (is ook nog een huisarts in opleiding, in wie ik zeker wel vertrouwen heb)
    Hij vond het nu wel te lang duren.
    Volgende week weer heen

gr

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai meiden. ik ben een monnikspeper gebruiker. deze maand voor het eerst, dus ben erg benieuwd. Ik heb wel het gevoel dat ik op dag 14 een eisprong heb gehad, had erg veel last van mijn lies. en ik voel me emotioneel een wrak, dus word denk ik ook ongesteld. ben vandaag giga sjacherijnig. ik moet donderdag ongi worden, dus ben erg benieuwd.

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    mj24 en Tinkerbel80, Ik ben benieuwd of het bij jullie bevalt.
    Hopelijk is mijn tip geen 'losse flodder' geweest.

11. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Even een up date

Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar gyneacoloog. Hij wil pco uitsluiten en het verder laten onderzoeken.
    eind november kan ik terecht.
    Ben benieuwd. ben blij dat er naar gekeken wordt.

gr Alies

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej Alies

Dit heb ik dus ook gehad (heb ik nog steeds)

Ik ben 8 jaar ongeveer aan de diane 35 geweest.. mei gestopt met de pil, en 9 september dmv primolut voor het eerst pas ongesteld geweest.... Nu aan het afwachten totdat het vanzelf op gang komt...

Maarre ik hoor het steeds meer met diane, zou het misschien door de pil komen?

13. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Mijn menstruatie bleef dus ook weg na het stoppen met diane 35, maar de gyno heeft bij mij wel PCO geconstateerd...

Succes, en ik hoop voor je dat je geen PCO hebt, want dat is geen pretje...

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

PCO zijn toch cystes?

15. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Door PCO Heb je geen eisprong, meestal maak je dan teveel mannelijk hormonen aan.

@Wendy, Ik werd na 3 maanden geheel uit mezelf ongesteld (ervoor heb ik ook meerdere keren de mestruatie opgewekt, en clomid gehad. Zonder resultaat).

groetjes

16. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    ja
    ik wacht nu maar even af
    probeer me er maar even niet te druk over te maken.
    ben blij dat het wordt onderzocht.
    want je kan het, mijn inziens, toch maar beter weten.
    Die onzekerheid van wel of niet vind ik ook niets

gr ALies

17. bubbletje

bubbletje Lid

23 sep 2006
    71
    0
    0
    hoi Alies,

Ik heb ook zo'n dikke 10 jaar de diane 35 pil gebruikt. 1 september had ik mijn laatste genomen en nu ben ik na 34 dagen uit mezelf ongesteld geworden (kweet niet of ik wel een eisprong heb natuurlijk) maar goed ik dacht ook: zal wel tijd gaan duren en over die diane pil had ik ook al verschillende dingen gelezen daarover enzo, maar goed dus toch redelijk op tijd bij mij. Jij bent natuurlijk al een lange tijd bezig en dus is het verstandig dat je het laat onderzoeken. ik hoop voor je dat het snel op gang komt en dat je dan maar snel zwanger mag worden :)

18. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb de diane pil 2 jaar geleden gebruikt, ben toen overgegaan op microgynon 30, maar ben dus ook nog niet ongi! Zit nu op dag 51... dus bij andere pillen is het ook het geval hoor :( Ik gebruik trouwens ook monnikspeper, nu 1,5 week! Heb al wel erg last van mijn onderrug en vorige week 1 dag en vandaag 1 dag -> bruine afscheiding. Geen idee wat dit is/ was.... :(:

19. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    ik heb zomaar de afgelopen 2 dagen enorme pijn in mijn tepels en borsten. Ik geef voorlopig maar het iets kouder weer de schuld. ;) ;)

Wel is mijn temp al twee dagen 0,3 graden hoger dan normaal.
    Geen idee wat het allemaal is, maar ik probeer het maar een beetje weg te duwen.
    ik wil mezelf niet gek maken, want ik verbeeld me ook al dat ik iets in mijn lies voel. en als ik lang naar mijn buik kijk is ie gezwollen. ;) ;)

Gewoon maar even afwachten hoe het gaat.

gr Alies

20. Alies

Alies Actief lid

10 sep 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    Mijn temp is de afgelopen dagen:

10-okt 36,6, 11-okt 36,6, 12-okt 36,9, 13-okt 36,9,
    14-okt 37,06, 15-okt 36,8,16-okt 36,9, 17-okt 36,8, 18-okt 36,8
    19-okt 37, 20-okt 36,8, 21-okt 36,8,22-okt 36,6

Dit is echt sinds juni, sinds ik temp dat het zo lang en zo hoog is. Ik heb ook soms nu buikpijn etc etc.
    Ben echt benieuwd of het mijn ei was. Het geeft nu wel onzekerheid. Bij alles wat ik voel denk ik dat het mijn :evil: :evil: zijn. Laatste keer was maart
    Echt afwachten...Testen doe ik nu nog niet; want ben erg bang voor teleurstelling. Wanneer zouden jullie gaan testen als :evil: :evil: niet komen.

gr Alies

Deel Deze Pagina