Ontpillen, hoe land duurde dit bij jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Reintje85, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Echt superfijn dat jullie het allemaal eens zijnmet elkaar. Wou dat ik dat had... Helaas, als je manlief vraagt wanneer hij een kindje wilt zegt ie volgend jaar. Enb het wil er maar niet in dat dat niet gaat gebeuren als we niet gaan beginnen! Op ze minst stoppen met de pil!

Hoe pak ik dit aan dames?

2. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Ik zou hem dan wel uitleggen dat het belangrijk is dat je stopt met de pil. Dat je lichaam eraan kan wennen dat het zelf weer de cyclus moet gaan regelen. Dat zou hij wel moeten kunnen begrijpen. En misschien op zoek gaan naar een middenweg.. In ieder geval blijven praten..

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Lijkt wel of hij het gewoon niet wilt snappen! Terwijl ik zeker weet dat hij het echt graag wilt. Hij is absoluut niet iemand die zegt wat ik wil horen, hij is hier dus echt wel eerlijk in. Maar als ik er weer over begin, word ie boos onder het mpotto: hier hebben we het giste =r ook al over gehad en we waren het tpch eens en bladiebladiebla

4. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Pfff, lastig zeg. Laat het even rusten. Maak je strip af en begin er weer over als je strip bijna op is.. of dat moet morgen al zijn, dan gaat mijn advies niet op, haha....

Veel succes in ieder geval. Houd je me op de hoogte?? Ik ga de pc maar eens uitgooien... Morgen weer werken

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    thanx voor je advies, werkse morgen!

6. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Geen dank, ga alleen maar op mijn gevoel af. Jij ook werkse.

7. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hallo,

Eerst over mijn cyclus: Ruim 7 jaar aan de pil geweest. En in Februari gestopt met de pil. Na 84 dagen eindelijk ongesteld geweest. Nu moet ik voor de tweede keer ongesteld worden. Maar tot op de dag van vandaag nog niks van een ongesteldheid te bekennen! Maar weer afwachten hoe lang het duurt.

Nu over de man. ;)

Mijn gevoel zegt ook al een tijd dat ik graag een kindje wil. Maar man lief is/was daar nog niet aan toe. Heel veel ruzie gehad omdat ik emotioneel gewoon een wrak ben.. Bla. bla.. Nu is September ons doel! Dus, ik moet nog even wachten. En hij kan aan het ide wennen.

Liefs, Sensa

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hier een succesverhaal
    ik heb 15 jaar de pil geslikt en vergat hem heel regelmatig, nooit zwanger geworden (gelukkig maar want was met ex) met mijn nieuwe en grote liefde gestopt met de pil en in de tweede ronde zwanger, daarna gestopt met borstvoeding met 4 maanden en weer gelijk zwanger

9. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @reintje.... hier een beetje soort gelijk verhaal. ik was al aan een kindje toe, mijn vriend had zo iets komt wel snel, maar nu nog niet proberen hoor... Ik ben er steeds aan het einde van mijn pilstrip over begonnen... tot hij na een paar strips aangaf nu ook wel te willen... Daarna de volgende dag nog een keer gevraagd om het wel zeker te weten... en hoe veel pillen zitten er nog in je strip ;)?
    En trouwens als je man pas volgend jaar een kindje wilt, kun je nu beginnen hoor... ;) als je nu gelijk zwanger zou worden is het al volgend jaar als je bevalt :D

Over je eerste vraag... ook zonder ongi kan je een eisprong hebben, maar doordat ik niet temperatuur of ovu testen gebruik (nog niet, willen het was luchtiger en gezelliger houden zonder al de mik mak) weet ik dat niet... Klussen wel gewoon regelmatig maar tot nu toe zonder resultaat...

Veel succes..

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    50 dagen.

11. Badeend

Badeend Lid

19 jun 2008
    52
    0
    0
    Sinds mei ben ik gestopt met de pil, de eerste cyclus duurde 34 dagen. Een jaar geleden ben ook gestopt met de pil, toen in de eerste ronde zwanger, maar dat werd een miskraam. We zijn nog niet 'officieel bezig', maar kijken hoe het lopen gaat.

Reintje: Moeilijk als je man nog niet zo wil en als je zelf bijna nergens anders meer aan denken kunt!

12. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Bij mij heeft het dik drie maanden geduurd. Was heel heftig.
    half nov gestopt, 28 nov eerste ongesteldheid. Vanaf dat moment tot half maart halverwege de cyclus al strondziek, warm,vreselijke buikpijn, 101 "zwangerschap'en andere kwalen. Moe net alsof ik griep had. veel puistjes op rug en zeer neerslachtig.
    Half maart voelde ik mij ineens stukken beter. puistjes op rug en armen zijn helaas gebleven.
    Ben wel superregelmatig sinds stoppen met de pil.

Ik sikte al 13 jaar onafgbroken de pil en had nog nooit écht mijn cyclus gevoeld. was erg wennen. Ik ga nooit meer aan de pil, wil nooit meer door zo een hel gaan.

13. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    over je man: die van mij was net zo vervelend:)en irritant, heeeeeeeel lang!
    Ik wil al en paar jaar een kindje, ben er gewoon aan toe..

Hij wilde wel, maar vond het eng, net als alle mannen. Dol op kids maar had steeds een excuus. Eerst een goed huis samen, toen moest ik een vaste baan vinden na mijn studie, ons huis is niet gebouwd op kinderen , moesten beter huis, ik wedwegbezuinigd op mijn werk. nee eerst een nieuwe baan vinden, misschien begin 2009. Toen moest hij een zekerdere positie creeeren. en ga zo maar door.
    Ook veel woorden hierover. Ik was geobesdeerd (maar dit zegt elke man)

Totdat in nov álle 4 zijn directe collega's een kind verwachtten. Ik ontplofte en heb heel nacht gehuild en hem gezegd dat ik ging stoppen met de pil en als hij niet meewerkte maar iemand anders moest zoeken.
    Het idee dat ik paar maanden later tussen d dikke buiken zou zitten (terwijl ik degene was met sterkste kinderwens!), vrat mij op.
    Het was niet manipulatief, maar ik was oprecht verdrietig.
    Toen snapte hij het pas ene beetje; lieverd is dit zo belangrijk voor je? eeeeh JA! dan stoppen we met de pil.
    Langzaam werd hij steeds ietsje enthousiaster. nu ben ik 6 dagen over tijd en hij is zenuwachtiger dan ik.
    180 graden omgeslagen, ik herken hem niet meer terug. alle lieve kanten lijken uitvergroot.
    Mocht ik zwanger zijn gaat het een fijne tijd worden.

Zo zie je maar.
    Succes!

14. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik heb na 10 jaar ook moeten ontpillen en het duurde bij mij 3 maanden voordat ik echt ongesteld werd en na een half jaar was ik zwanger. ( nu 2 jaar terug). Dus het is echt per persoon verschillend. Succes in ieder geval toegewenst !!

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn cyclus was direct na het stoppen met de pil best regelmatig, maar in ronde 5 ineens een uitschieter, naar de HA geweest, en te horen gekregen dat je weleens een menstruatie kunt overslaan. Daarna weer 2x 30 dagen, en nu al ergens in de 70.. Dus niet echt last gehad van ontpillen..

En wat man betreft.. Tja, dat is moeilijk.. Wij hadden het al snel over dat we wel graag kinderen wilden, vriend ook. Op vakantie geweest, paar dagen later naar een festival en vergeten de pil mee te nemen, dus gewoon een maand niet geslikt (was hij niet van op de hoogte), maand erna bedacht ik het me ook te laat dat ik geen strip meer had, dus ook niet geslikt (wist ie ook niet), daarna niet weer aan de pil gegaan.. Vriendlief heb ik het pas verteld na een maand of 3/4. Vond ie in eerste instantie niet zo tof (tja, lijkt me logisch), maar hij vond het toch eigenlijk ook niet zo erg. En nu, bijna 11 maanden na het stoppen met de pil is het nogsteeds niet raak!

En toen kwam ie er dus een paar weken geleden ineens mee aanzetten dat ie toch wel ging twijfelen en of we het allemaal zouden redden om een kindje er bij te hebben... Na al 10 maanden bezig te zijn! *zucht* Mannen!

Wil niet zeggen dat het verstandig is om het te doen zoals ik heb gedaan, maar misschien is het wel handig om tegen je man te zeggen dat het wel eens langer kan duren voor het raak is! En er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen, maar van uitstel komt afstel.. Anders hem een keer wat verhalen hier op het forum laten lezen?

Heel veel succes meis, en hoop dat jullie er snel uitkomen!

16. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Hoi!
    Ik ben maar 8 maanden aan de pil geweest en heb 3 maanden last gehad van onpillingsverschijnselen.
    En heftig ook!
    Zwangerschapsverschijnselen maar dan door de pil... Zucht

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik was een jaar of 8 onafgebroken aan de pil geweest, microgynon 30. Na het stoppen gelijk een keurige cyclus van 28 dagen (soms een halve dag korter). Wel wat meer bloedverlies en kramp dan met pil, maar geen ontpilverschijnselen. We hebben 4 maanden andere anticonceptie gebruikt en daarna na 2 maanden zwanger.

18. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Ik ben ongeveer 10 jaar aan de pil geweest, precies weet ik eigenlijk niet.....maar ik was na 24 dagen al natuurlijk ongesteld geworden. Echter ben ik nu op de 2e keer ongi aan het wachten en ik ben nu al op 26 dagen. Dus kan best zijn dat deze keer langer duurt of ik ben zwanger :p Maar dat zal wel niet.

Maar zo zie je maar dat het bij iedereen anders is. Ligt er volgens mij ook aan welke pil je hebt geslikt, hoeveel hormonen daar in zaten etc.

Ik heb verder geen last gehad van "ontwenningsverschijnselen". Ja 1 avond en 1 morgen ietsiepietsie lichtroze/rood bloedverlies maar dat was zó weinig dat je het kunt verwaarlozen.

19. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben ook ongeveer 10 jaar aan de pil geweest. Mijn cyclus kwam best goed op gang, wel iets langer dan een pilcyclus.
    Heb wel wat kwaaltjes gehad van het ontpillen zoals: lichte haaruitval, rommelende buik, duizelig en hoofdpijn. Na 2 maanden was dit voorbij. Ik was ook al lang klaar voor kindjes, vriendlief wilde er niets van weten. Heb toen besloten om er gewoon niet meer over te praten en een paar maanden later was hij om!

20. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Super bedankt voor al jullie reacties!! Echt fijn om te lezen dat ik nirt de enige ben in deze situatie. Enorm leuk voor de meiden die ondertussen druk aan het klussen zijn.

Ik heb mijn man een aantal verhalen voorgelezen uit dit forum waaruit bleek dat het echt nog weleens tegen zou vallen hoe lang het zou duren voordat ik zwanger zou worden. Hij reageert wel, maar meer in het algemeen. Hij betrekt de situatie niet naar ons zelf toe.

Ik heb nog 2,5 strippen aan pil liggen. Hierna wil ik echt niet meer verder. Hij zegt: je kan ze toch zowieso halen, bederfd tocht niet....waaaahhhhh!!! Dus hij zegt. We kunnen dan misschien stoppen, maar wil ook de optie open houden zich te kunnen bedenken. Als ik erover begin dan 'begin ik te met zeuren'. Terwijl ik hem alleen maar wil doen laten inzien dat het echt geen pretje voor mij is zo....pfff...mannen...

Deel Deze Pagina