Ontpillen, hoe land duurde dit bij jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Reintje85, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    Hoi Reintje,
    Hou je maar vast voor nog een 'horror-verhaal'... na zo'n 12 jaar de pil te hebben geslikt (Diane-35), ben ik sinds eind januari gestopt. 't Plan was om op 't gemakje te ontpillen, een paar menstruaties afwachten, ondertussen met condoom vrijen, en dan zo vanaf augustus de eerste echte ronde in te gaan. Na de onttrekkingsbloeding ben ik niet meer ongesteld geworden en zit nu inmiddels op cyclusdag 148... Overigens heb ik geen andere negatieve ontpillingsverschijnselen, hooguit eens een pukkeltje dat voorheen door de Diane werd onderdrukt.
    Onze planning loopt nog niet helemaal in de soep ('t is nog geen augustus ;)), maar zo zie je maar dat je er rekening mee moet houden dat niet alles te plannen is...
    Succes met het overtuigen van je mannetje! Je moet er tenslotte wel samen volledig achter staan!
    Groetjes!

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    zo zie je maar. Dit soort dingen kun je gewoon niet plannen! Vraag me af of dat aan de zwaarte van de pil ligt. Ik slik de migrogynon 30. Een vrij lichte geloof ik.

Toch heb ook ik zonet de voordelen voor mezelf even op een rijtje gezet (mezelf troosten, haha) voor nog 2 maanden wachten. Zo kan ik zwaar minderen met roken zodat als we voor het echie gaan ik kan stoppen. En het geeft me kans nog wat af te vallen. Ik weeg helaas 95 kilo... Ben weliswaar 1.80m, maar alsnog te zwaar. Weten jullie trouwens of dit echt slecht is? te zwaar zijn en zwanger worden?

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik zou meteen die pil aan de kant gooien. Je hoort zoveel verhalen over dat het bij sommigen zo lang duurt voordat de eerste echte ongi zich weer aandient.
    Het maakt niet uit wat voor pil je hebt gebruikt of hoe lan je hem hebt geslikt trouwens, het gaat om wat jouw lichaam doet met die hormonen die je ineens niet meer binnenkrijgt. Gaat ie meteen zelf 'aan het werk' of is ie 'lui' en doet ie het rustig aan?
    Je weet het nooit....en aangezien jij er al zoveel mee bezig bent en je mannetje nog ff wil wachten...kan je alvast stoppen, voorlopig met condoom vrijen zodat je een beetje inzicht krijgt in je cyclus. Ik hoop dat je meteen netjes na een maand weer ongi wordt! Bij mij was dat wel het geval en was er erg blij mee.
    We zijn ook meteen begonnen met klussen maar wist al dat die eerste maand toch niks werd want had allerlei rare dingen (tussendoor wat bloedverlies, proppen slijm enz).
    Succes meid!

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Ben het helemaal met heitje eens!
    Weg met die pil. Ik wou dat ik het had gedaan. ben drie maanden overemotioneel geweest en dat werd alleen maar erger wanneer ik ongesteld werd...

Wat 'gezeur'betreft: denk dat elke man dat woord in de mond neemt wanneer een vrouw iets zegt wat hem niet uitkomt/waar hij het niet over wil hebben.
    Als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik in mijn relatie dat woord, onterecht, heb gehoord (vaak als reactie op praten over kids) sdan had ik een hele fijne lange vakantie kunen boeken, haha.

Sterkte en laat niet over je heen lopen!

xx

5. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Ik heb er ook meer dan anderhalf jaar over gedaan om hem te ovrtuigen en toen was het geduld op bij mij. Heel boos en verdrietig geworden, zie mij nverhaal van eerder. Toen pas snapte hij het.
    x

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hmm ik heb net zo een kerel als de jouwe..Ben ook al een jaar bezig hem te overtuigen,gelukkig begint het kwartje nu te vallen;)

7. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey,
    Ik ben nieuw hier en wil even reageren op 1979. Ik heb ook de Diane 35 geslikt. Ruim 10 jaar! Ook tegen puistjes. Ik ben augustus vorig jaar gestopt en het heeft tot december geduurd voordat ik m'n eerste menstruatie kreeg. Mijn cyclus is nu ook nog steeds een zooitje. Ik heb inmiddels in deze ronde m'n ei gevonden en we hebben goed geklust, dus hopelijk is 't raak.
    Maar ik snap heel goed hoe irritant dit is.
    Ik dacht eerst dat ik helemaal geen eisprong had enzo. Dan maak je je toch ongerust.
    Veel sterkte en succes met alles,
    Liefs Mezelf

8. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    @ mezelf.... bedankt voor je reactie! Ik hoor inderdaad van veel collega-forum-ers dat het een behoorlijk aantal maanden kan duren voordat je eigen cyclus weer op gang komt... Hoe heb jij trouwens je ei gevonden? Voelde je het, of heb je testen gebruikt? Ik hoop voor je dat het raak is!!!

9. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ 1979: Ik heb met ovutestjes gewerkt. Ik heb er 36 gebruikt, deze ronde! En ik heb getemperatuurd. Ik had positieve testjes en m'n temperatuur ging omhoog.
    Ik hoop voor jou dat je snel ongesteld wordt!

10. 1979

1979 Bekend lid

22 apr 2009
    627
    0
    0
    @ mezelf.... wow, 36 ovutesten in één ronde?! Dat is veel! Maar ja, als je daarmee je ei kunt vinden is dat het wellicht wel waard! Heb je ergens een megaverpakking op de kop getikt ;)

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hier voorbeeldig:
    na 15 jaar (!) pil meteen een cyclus van 33, toen 34, toen een paar van 30 en daarna steeds 28.

allemaal leuk en aardig dat ik niet heb gemerkt dat ik hoefde te ontpillen, maar na 18 rondes zijn we nog steeds niet zwanger zonder duidelijke problemen... :(

12. freggle

freggle Lid

13 mrt 2009
    89
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn vriend stond er ook niet achter i.v.m. afwachting tot ons nieuwbouw huis af is, maar door omstandigheden zit daar alleen maar meer vertraging op en ik wil heeeeeeel graag NU! :p Toch heb ik hem kunnen "overhalen" en zijn sinds vorige week maandag gestopt met de pil en net me menstruatie achter de rug.
    We hebben er veel over gesproken en met name wat het zou betekenen als ik hoogzwanger zou zijn ( wat ik mag hopen) als we het huis in kunnen maar door alles positief samen proberen te benaderen hebben we de knoop doorgehakt en gaan we het proberen. En geloof me die kerel van mij was niet makkelijk te overtuigen. Pff wat is dat toch moeilijk om aan te geven hoe graag je het wilt

13. flower83

flower83 Actief lid

3 jul 2009
    127
    0
    0
    noord-holland
    Hallo allemaal ik ben in januari 09 gestopt met de pil wij vonden dat een mooie datum, maar ik heb sinds dien altijd een regelmatige cyclus gehad altijd netjes 28 dagen.

14. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Ik heb helemaal geen last van ontpillen gehad. Na een pilgebruik van 10 jaar. Ik had meteen een regelmatige cyclus van 27-29 dagen. En dat is het nog steeds. Maar dat wil helemaal niks zeggen. Ik heb een vriendin die was ook 11 jaar aan de pil, en was meteen bij de eerste ronde zwanger.
    Wij zitten nu in ronde 12..over 3 week precies 1 jaar bezig.
    Volgens mijn huisarts bestaat het begrip "ontpillen" helemaal niet eens haha..

succes

Deel Deze Pagina