Ontpillen - Hoelang duurde het bij jou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door VeraV, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoelang duurde het bij jou voordat je weer je eerste [u]natuurlijke[/u] menstruatie had?

1. Minder dan 5 weken; dus gelijk weer ongesteld

2. 05-08 weken;

3. 09-12 weken;

4. 13-16 weken;

5. 17-20 weken;

6. 21-24 weken;

7. 25-28 weken;

8. 29-32 weken;

9. 33-36 weken;

10. 37-40 weken;

11. 41-44 weken;

12. 45-48 weken;

13. 49-52 weken;

14. Langer dan een jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi,

Ik ben Vera en 26 jaar oud. Sinds augustus ben ik gestopt met de pil en ik ben nog altijd niet ongesteld geweest. We willen graag een kindje, maarruh dat schiet niet echt op. Ik heb echt het gevoel dat we maar voor ons uit zitten te staren op een bankje in een wachtkamer... Een wachtkamer, waarvan ik het bestaan tot 3 maanden geleden nog niet kende....

Ik was eigenlijk nieuwsgierig naar hoelang het duurde bij andere meiden. Dus hoelang duurde het bij jou voordat je weer je eerste natuurlijke menstruatie had?

Voor hen, die nog bij mij in die wachtkamer zitten, kun je hieronder in de mail het invullen in de lijst. Het is handig voor het overzicht als de poll alleen ingevuld wordt door mensen, die hun wachttijd erop hebben zitten en weer menstrueren. Bvd voor het invullen!

In de wachtkamer....
    • Naam; Gestopt sinds; Bijzonderheden
      [*] Vera; 08/08/08; Was voor pil regelmatig. Nooit problemen gehad[/*:m:31p8net8]
      [*][/*:m:31p8net8]
      [*][/*:m:31p8net8]

2. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hallo,

Ik ben Roos 23 jaar en sinds eind september gestopt met de pil.(diana35)
    Tot nu toe nog steeds niet ongesteld.
    Het is indd wachten, wachten & wachten.
    Op deze manier kun je het niet eens proberen :(

Heb jij al wel eens pillen gebruikt die het meer op gang zou moeten helpen?

3. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi Roos,

Nope. Ik heb die pillen niet gebruikt. Mijn huisarts is daar helemaal niet over begonnen. En eerlijk gezegd, ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Het is geen echte menstruatie. En ik wil geen hormonen en andere troep meer in mijn lijf. Ik weet niet of ik ooit nog aan de pil ga. Dit gedoe van de afgelopen maanden is behoorlijk ontnuchterend geweest voor mij. Ik heb namelijk nog nooit problemen gehad met mijn cycli. Ik ben zelfs al eens eerder gestopt met de pil (na een jaar slikken) en toen was ik gelijk weer ongesteld!

Ik heb komende donderdag wel een echo. Ik heb een hele lieve huisarts en die heeft er een voor mij aangevraagd. Ze vond wel dat ik te veel stresste... Dus ik weet volgende week of alles er nog zit en er een beetje normaal uitziet. Met een beetje geluk zien ze nog wel een eitje rijpen... ;) Ik blijf hopen. Wat nogal vervelend is, als je telkens teleurgesteld wordt....

Maarruh, wil je bij mij in de wachtkamer zitten? Ik ben een beetje jaloers op die meiden, die zich al kunnen aanmelden voor roze limo's, eendjes, bussen en vliegtuigen. Maja, zonder cyclus is dat wat moeilijk. Dus ik probeer de tijd maar uit te zitten. Wat voor mij helpt is toch te zien dat ik niet de enige ben in die wachtkamer.

Ik hoop trouwens wel dat je weer heel snel die wachtkamer verlaat! Hahaha. Want ik hoop natuurlijk voor je dat je snel weer ongesteld wordt!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mijn eerste pilloze cyclus was 29 dagen.
    Ik zit nu in de tweede ronde, dus ik ben benieuwd. Maar als mijn lijf me niet voor de gek houdt, heb ik keurig op dag 15 (ongeveer) een eisprong gehad, en ziet het er naar uit dat deze cyclus weer netjes is.
    Ik heb wel heel lang de pil geslikt (Vanaf mijn 15e, ik ben nu 37...)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.394
    113
    Mijn eerste cyclus was 35 dagen, daarna 26.

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    1 ronde duurde 74 dagen en daarna zwanger
    van 2e kindje

7. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ VeraV

Ik stopte op 15 Juli met de pil en kreeg 27 september mn eerst ongesteldheid pas, dat duurde 75 dagen. Flink balenn dus en erg frustrerend. Heb 11 jaar de pil geslikt (Diana) heb ook het idee dat het vaak na het stoppen van de Diana lang duurt voordat je eigen ongi op gang komt. Ik heb na 60 dagen de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen maar aangezien ik zo lang aan de pil was geweest moest ik het toch nog even afwachten ( het kon nog wel een paar maanden duren :confused: ) Gelukkig werd ik 2 weken later ongi. Mn volgende cyclus was 26 dagen dus ik sprong een gat in de lucht dat begrijp je wel. Nu had ik vorige week vrijdag een positieve ovutest dus ik heb weer een eisprong gehad, dan zou ik nu op een cyclus van 28 dagen uitkomen dus ik denk dat mn lichaam het weer aardig in de smiezen heeft.
    Ik heb wel de Etos zwanger worden pillen geslikt maar alleen tijdens die lange cyclus, toen ik uit mezelf ongesteld ben geworden waren ze op en ben ik er mee gestopt.

Slik nu gewoon foliumzuur van Femnatal

Ik weet hoe je je voelt meid en er niks erger dan wachten wachten wachten... Ik zag die maanden die ik niet ongi werd ook echt als verloren maanden want geen menstruatie= geen eisprong en geen eisprong = ook niet zwanger worden. Vond het erg frustrerend en had er eigenlijk al helemaal geen zin meer in. Maar goed, het is allemaal goed gekomen.
    Als het echt te lang duurt moet je je huisarts inschakelen.

Succes op het wachtbankje en ik zal voor jullie duimen!

8. 2bb

2bb Niet meer actief

mijn cyclus was meteen weer regelmatig 25 dagen, hopelijk reguleert dievan jou zich ook snel.

groetjes

9. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej,

Frustraties. Die heb ik enorm veel. Ik geloof dat ik zelfs depressief aan het worden ben. Ik heb me vandaag ziek gemeld. Ik wilde gewoon niet meer. Ik heb ruzie met mijn vriend. We hadden voordat ik met de pil stopte een super relatie, maar die is nu helemaal verziekt. Ik begin me zelfs af te vragen waarom ik gestopt ben met de pil! Wat moeten we met een kind als we zo'n slechte relatie hebben?! Hij doet continu alsof hij het slachtoffer is en zegt dan van die dooddoeners als dat het verdriet en de frustraties, die ik nu heb, ik mezelf alleen maar aan doe. Als ik niet zoveel om menstruaties enzo zou geven, dan zou ik het gewoon leuk kunnen hebben. Zucht. Ja, als!
    Donderdag heb ik een echo. Ik ben gewoon aan het aftellen.... Ik tel de uren af tot het avond is, zodat ik een ovulatie test kan doen (waarvan ik bijvoorbaat al weet dat ie negatief is) en ik tel de uren af totdat ik donderdag die echo krijg. Als opbeurend nieuws, hebben al enkele mensen, waaronder mijn vriend, me gezegd dat ik er niks van moet verwachten, omdat er waarschijnlijk toch niks uitkomt. Aldus hen zal ik slechts te horen krijgen om nog een jaar te wachten.... Ik weet niet wat ik dan ga doen. Janken wrs.

10. Racegirl

Hey meissie,

Kop op hoor, laat je niet zomaar uit het veld slaan. Het komt echt best allemaal goed. Probeer hoe moeilijk het ook is een beetje van je af te zetten anders beheerst het dalijk alles. Ik weet echt hoe moeilijk het is ik werd er zelf ook niet goed van. Elke keer weer dat wachten en elke keer nog niet ongesteld. Welke pil heb je altijd geslikt, toevallig ook de Diana?

Probeer de relatie met je partner er niet onder te laten lijden, je kunt elkaar soms zo hard nodig hebben. Al ben ik het met je eens dat mannen er soms heel anders tegen aan kijken, die zijn toch vaak veel nuchterder.

Hopelijk heb je na donderdag meer duidelijkheid.

Liefs

11. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Weet dat ik me er niet zo onder moet laten lijden. De eerste twee maanden waren best wel ok. Ik heb wel een traantje gelaten toen mijn menstruatie uitbleef na de eerste maand en ik niet zwanger bleek. Ik was toen ook heel veel misselijk, dus ik hoopte toch stiekem op een zwangerschap. Wat helaas niet het geval was. Maar sinds deze maand gaat het heel slecht bij me. Bij mij is het zo dat ik steeds in een depressieve bui beland en dan met name aan het einde van de week. De afgelopen drie weken was ik steeds vrijdagavond helemaal depri en dat duurde dan het halve weekend en kwam dan weer terug zondagavond en was maandagochtend dan ook sjag, maar dan ging het weer. Vorige week ben ik donderdagavond helemaal in een dip beland en daar ben ik nu nog steeds niet uit. De reacties van mijn vriend maken het alleen maar erger... :(
    Ik heb de pil helemaal niet zo lang geslikt (slechts 4 jaar)! Ik slikte het eerste jaar microgynon 30 en de andere drie jaar triodeen. Daarvoor heb ik ook al een keer een jaar microgynon30 genomen, maar toen ik stopte werd ik gelijk weer ongesteld.
    Ik denk er nu over om weer aan de pil te gaan. Ik heb nog microgynon30 liggen! Want triodeen doe ik echt niet meer. Ik hoop dat dat misschien me weer een beetje beter gevoel geeft over mijn lichaam. Ik wil een paar keer menstrueren en dan opnieuw stoppen. Misschien dat mijn lichaam dan wel meteen weer begint en als dat niet zo is, dan stop ik ditmaal wel met in mijn achterhoofd dat het nog een halfjaar of jaar kan duren voordat ik weer menstrueer. Ik ben alleen bang dat ik misschien nu net volgende week wel uit mezelf zou gaan ovuleren en dat ik dat dan verpest. Maja, ik hoop dus al ruim 2 maanden dat ik ovuleer en tot dusver niks. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen. En dat levert nog meer frustraties op... En van wachten heb ik mijn buik echt vol!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hi Vera,

Ik wil je niet afschrikken, maar ik ben heel lang bezig geweest met ontpillen. Ook na de eerste ongesteldheid hoeft niet meteen weer alles normaal te zijn... Hier mijn verhaaltje:

Ik heb de pil (meliane) maar een jaar of 3 geslikt, van 19-22 jaar zoiets. Daarvoor had ik nooit een heel regelmatige cyclus, meestal zo'n 5-6 weken.
    Ik stopte destijds niet met de pil om zwanger te worden, maar oa omdat ik het nooit zo prettig vond om hormonen te slikken en ik zou moeten overstappen op een andere pil.
    Na het stoppen duurde t 9 maanden voordat ik weer ongesteld werd! (En ik was niet zwanger!). Daarna ben ik zeker 3 jaar bezig geweest om te ontpillen; hele onregelmatige cyclus (40-60 dagen), opeens veel acne voor mijn doen (eerder nooit zo'n last van gehad), vreemde lichamelijke klachten (ik viel ook veel af).
    Ik besloot nooit meer de pil te slikken!

De laatste jaren is mijn cyclus voor mijn doen wel erg regelmatig (meestal tussen 29-35 dagen).
    Nu een jaar geleden besloten we dat we graag een kindje wilden. Maar gezien t verleden, was ik ervan overtuigd dat dat wel even kon gaan duren. Ik zag de medische molen al voor me..
    Na 2 pogingen was ik zwanger! Dat was een hele opluchting. Helaas kreeg ik een miskraam met 5 weken.
    Daarna werd ik 2x na 3 weken weer ongesteld. Ik was enorm bang dat de miskraam weer voor een opschudding van mijn hormoonhuishouding ging zorgen.
    Maar de maand erop was de zwangerschapstest weer positief en ons meisje komt begin februari!
    Ik heb overigens wel heel erg veel last van mijn hormonen tijdens de zwangerschap, maar t zwanger worden blijkt dus niet zo'n probleem.

Succes![/b]

13. Racegirl

Tja ik herken je verhaal en je gevoel echt het is alsof ik me eigen verhaal lees. Ik had die eerste paar weken toen ik niet ongesteld werd ook allemaal van die zwangerschapsklachten, opgezette borsten, kramp in mn buik, ik dacht echt dat ik zwanger was. Heb er toen ook heel wat testen tegen aan gegooid, maar ja die waren allemaal negatief. Dan gaat het tot je door dringen dat je echt niet zwanger bent. Toen ging ik allerlei andere dingen denken zoals zal ik onvruchtbaar zijn of zal ik PCO hebben want daar had ik ook al veel over gelezen. En op een gegeven moment ging ik mezelf helemaal gek zitten maken. Toen heb ik de knop om gezet en tegen mezelf gezegd dat het zo niet kon. Ik heb heel wat traantjes gelaten en toen ik eindelijk ongesteld werd kreeg ik ook gewoon tranen van blijdschap. Ik had nooit gedacht dat ik zo bij kon zijn met een menstruatie.

Meid, ik kan me zo goed voorstellen hoe jij je nu voelt, echt waar.
    Maar goed daar heb je allemaal niks aan.
    Laat je even weten hoe het donderdag is afgelopen....?

Liefs X

14. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik was meteen weer na 28 dagen ongesteld.

Bij een vriendin van mij duurde het veel langer. Zij stopte niet met de pil voor een kleintje, maar omdat haar relatie over was en geen zin meer had in hormonen. Duurde bij haar 9 maanden, voordat ze weer ongesteld werd. Volgens de dokter kon dat voorkomen, niks geks aan.. :(

15. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    @Maka123

Daar ben ik dus ook heel erg bang voor. Dat het nog 9 maanden of langer gaat duren. Ik was echter voordat ik met de pil begon wel regelmatig. Ik was vroeger altijd erg stipt rond de 30 dagen geloof ik. Ik heb nog nooit problemen gehad. Misschien dat ik hierdoor wat heftiger reageer dan meiden, die weleens een maandje overslaan of die al vrij lange cycli gewend zijn. Ik ben verwend geweest... Als je een cyclus had van 6 weken, dan begin je je natuurlijk ook pas later zorgen te maken. Dan zou ik nu pas mijn tweede cyclus hebben overgeslagen ipv de derde....

Maarruh, heb je nog dingen geprobeerd om je menstruatie weer op gang te krijgen? Of heb je slechts gewacht? Het is misschien iets makkelijker als je stopt zonder zwanger te willen worden. Maja, frustrerend blijft dit wel. Heb je nog tips om het lange wachten wat draaglijker te maken?

@Racegirl

Wat betreft de knop heb je gelijk. Ik hik er nog even tegenaan. Ik ben er nog niet aan toe om die knop om te zetten. Het wil nog niet. Hij schiet tot nu toe elke week weer terug. Stiekem hoop ik elke dag dat ik een positieve ovulatie test zal hebben, terwijl ik al vantevoren op de testjes schrijf negatief. Ik voel de afgelopen 2 maanden dat mijn lichaam niks doet en dat klopt tot dusver. Ik weet daardoor dat ik binnen de komende 2 weken geen positieve ovulatie test kan hebben. Ik weet dat ik dus nooit meer deze maand kan menstrueren. Ik weet daardoor zeker dat ik wrs meer dan 112 dagen zal moeten wachten op een menstruatie. En ik maak mezelf er gek mee... Het is zelfs zo erg dat ik serieus hoop soms dat ik pcos heb. Ik weet dat als dat echt zo is, dat ik dan wel anders piep! Maar dan zou ik wel van dat machteloze wachten af zijn. En je zou recht hebben om verdrietig te zijn. Ik krijg heel sterk het idee dat ik dat recht niet heb, omdat iedereen denkt dat er niks aan de hand is, behalve op wat 'onschuldig' ontpillen na.
    Het zou me ook niet verbazen als ik over een maand compleet onverschillig hierover doe, omdat ik die emoties gewoon blokkeer. Ik dacht ook dat ik kinderen wilde, maar begin steeds meer te denken dat ik geen kinderen meer wil. Dat is alleen maar zelf bescherming, want bij elke kinderwagen die langs komt rijden, voel ik al tranen opwellen... Vanwege die onzekerheid over of ik nog wel vruchtbaar ben en of het ooit nog zal functioneren...

Ik zal nog wel laten weten hoe het donderdag met de echo is gegaan (als ik direct de uitslag te horen krijg).... Wrs zal het een opluchting zijn als alles goed blijkt. En stiekem bid ik dat ze misschien zelfs een eitje zullen zien rijpen. Dat zou helemaal geweldig zijn.

16. foefie

foefie Lid

16 okt 2008
    28
    1
    0
    Ik weet niet meer wanneer ik weer ongesteld werd na het gebruik van de pil, volgens mij zat daar niet zoveel verschil in. Desondanks duurde het evengoed ruim een jaar voor ik zwanger werd (van mijn eerste, heb daarna de pil niet meer gebruikt).
    Mijn advies is om er niet zo heel erg mee bezig te zijn, omdat het in mijn idee wel eens lijkt of dat de kinderwens juist in de weg zit! Probeer het los te laten en te genieten van je relatie en gewoon lekker te vrijen omdat je er zin in heb en niet met het doel een kind te maken.
    Het is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar het is waarschijnlijk een stuk leuker voor jullie allebei (en ook een stuk goedkoper, want die ovulatietesten zijn duur!)
    Ben nu zwanger van de 3e en bij 2 van de 3 werd ik pas zwanger zodra ik het losgelaten had.

Succes!

17. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Foefie,

Daar ben ik dus ook bang voor. Een jaar voordat ik weer een beetje regelmatig menstrueer, een jaar voordat ik zwanger ben, dus dan een kindje over ruim 2 1/2 jaar? Best mogelijk. Het zou me niet verbazen. Ik doe mijn best om het los te laten, want als ik daaraan denk dan zie ik ook wel dat het compleet hopeloos is om af te tellen. Ik kan niet 2 jaar op een houtje bijten...

Liefs,
    Vera

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je er zo gespannen mee bezig bent kun je ook zelf je menstruatie onbewust uitstellen.
    ik ben zelf regelmatig ongi, na 9 jaar de pil, maar door omstandigheden wacht ik al dik een jaar voor ik ronde 1 uberhaupt inkan. was er ook even flink gefrusteerd over, maar het heeft toch geen zin. leven is veel prettiger als je je ontspant. ;)

19. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Marieke,

Als ik vragen mag, waarom kun je ronde 1 niet in? Klinkt een beetje raadselachtig.
    Ik denk niet dat ik mijn menstruatie heel erg uitstel. Althans niet de eerste 2 maanden. Het is denk ik nu wel mogelijk. Ik was de eerste maanden best positief. Nu niet meer. En ja, kan het nu lopen uit te stellen, daardoor word ik zelfs nog gefrustreerder, omdat ik die emoties maar niet kwijtraak. En ik niet weet of en hoeveel ik het verder loop te verpesten hierdoor.

Liefs,
    een suffe Vera

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

niet zo ernstig hoor, mijn vriend heeft heel even gewisseld met wel/niet/wel willen, en nu zijn we op zoek naar een nieuw huis. mijn vriend wil niet naar ronde 1 voor we de zekerheid van een nieuw huis hebben aangezien we het huis waar we nu wonen over paar maanden uit moeten. huren komen we niet tussen dus we zullen moeten kopen. steeds als ik denk dat we kunnen gaan beginnen gebeurt er wel weer iets waardoor we een huis niet kopen.

2 weken terug was het bijna zover, toen bleek dat het bouwkundig onderzoek van de verkoopmakelaar een heleboel dingen had achtergehouden :evil: was zo boos, had me er al op verheugd nu in ronde 1 te zitten.

maar dat terzijde ;)

sterkte met het wachten, hoop dat het snel goed komt!

Deel Deze Pagina