Ontpillen - Hoelang duurde het bij jou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door VeraV, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoelang duurde het bij jou voordat je weer je eerste [u]natuurlijke[/u] menstruatie had?

1. Minder dan 5 weken; dus gelijk weer ongesteld

2. 05-08 weken;

3. 09-12 weken;

4. 13-16 weken;

5. 17-20 weken;

6. 21-24 weken;

7. 25-28 weken;

8. 29-32 weken;

9. 33-36 weken;

10. 37-40 weken;

11. 41-44 weken;

12. 45-48 weken;

13. 49-52 weken;

14. Langer dan een jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Marieke,

Hopelijk vind je snel een huisje!

Met mij gaat het alweer wat beter. De donkere grijze wolk is een beetje opgeklaard. Ik heb wat vrolijke muziek opgezet. Een beetje stilgestaan bij de kansloosheid van mijn gemopper en ik ga maar eens aan de slag. Ik heb me wel ziek gemeld voor vandaag, maar ik heb nog wel wat thuiswerk liggen.

Ik ga ook proberen dit forum even te vermijden tot donderdag afhankelijk van het resultaat van de echo. Enne, ik ga helemaaal niet meer aan kinderen denken! Wat heb je in hemelsnaam aan kinderen? Ze stinken, houden je 's nachts wakker, beperken je vrijheid en kosten een smak geld. ;) Hahaha...

Liefs,
    Vera

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ondanks mij gesloten linker eileider en vernauwde rechter eileider ben ik de eerste ronde na het stoppen ongie geworden op dag 29 en nu verwacht ik hem op dag 32 v.w mijn ei en LF maar hoop uiteraard van niet natuurlijk.

Meid, ik was ook enorm bang dat ik niet ongie zou worden v.w mijn situatie maar ik ben het ook geworden. Wel eerder dan jou maar ik zou de hoop niet opgeven en zeker niet weer terug aan de pil gaan. Je hebt bij 'clubs' ook een topic over meiden die enorm lang op hun ongie hebben moet wachten dus misschien kan je daar even kijken. Ik weet toevallig nog dat Be Happy geloof ik 126 (of langer, weet ik even niet meer) heeft moeten wachten.
    Probeer toch even je rust terug te vinden want hoe langer het duurd, hoe frustrerender het word. Ook vanwege je partner natuurlijk. Die van mij is ook niet zo tactisch op sommige momenten maar zei wel ineens dat hij het jammer vond dat ik ongie was geworden. Hij zei bijv dat IK een kind wilde en hij niet maar hij er gewoon de leeftijd (33) voor had...Ze bedoelen het niet zo maar kijken wel anders tegen dit soort dingen aan dan wij.
    Ik heb er goed met mijn vriend over gesproken en het is nu iets anders. Hij geeft gewoon aan dat hij geen onwijze papa-gevoelens heeft maar denkt wel dat het komt als het eenmaal zover is. Hij doet nu wel z'n best om mij te begrijpen ( al lukt dat niet altijd ) maar ik laat hem ook met rust zeg maar. Ik praat er soms weleens over met hem maar de echte 'vrouwen' dingen bespreek ik hier of met een collegaatje die het toevallig weet omdat ik me versproken heb. Dat geeft mij de rust.

Ik hoop voor je dat je donderdag wat meer weet en dat je er verder mee kan. En ook al komt er niks uit, die ongie komt echt wel meid! Hou de moed erin!

Liefs!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ach meid, ik begrijp je helemaal. Ik kan ook echt nooit wachten en als ik iets wil, dan moet dat ook altijd meteen.

Voor mijzelf ben ik erg blij dat ik stopte met de pil toen ik nog niet zwanger wilde worden. Ik zat er daarom toen ook niet echt constant op te wachten, al vond ik 9 maanden natuurlijk wel erg lang en ik dacht dat er iets mis was met me. Maar het vervelendste toen was dat ik zo'n last had van die vreemde klachten.

Maar zoals al door anderen gezegd, als je er zo mee bezig bent, kun je het juist uitstellen door de stress.

Wat ik alleen wil aangeven is dat het best kan dat het allemaal wat langer duurt dan je hoopt en dat er dan echt niet meteen iets mis is met je.
    Ga er niet op zitten wachten, want je maakt jezelf er helemaal gek mee.

Ik weet dat dit natuurlijk heel makkelijk gezegd is, want ik vond de wachtdagen na de ovulatie al zo vreselijk lang duren toen we bezig waren met zwanger worden en mijn cyclus wel weer normaal was...

Maar in jouw geval hoeft het natuurlijk echt niet zo lang te duren hoor, zeker niet omdat je cyclus al een keer eerder redelijk snel herstelde na een pilstop.
    Maar het is wel zo dat het allemaal nog veel en veel langer lijkt te duren als je er constant mee bezig bent en je t misschien daardoor nog langer uitstelt.

Wij zijn tegenwoordig zo verwend dat alles maar zo makkelijk gaat zoals we willen, maar bij het zwanger worden, zwanger zijn etc kun je nu eenmaal niet veel anders dan vertrouwen op moeder natuur! (Al kan de medische wetenschap je soms toch een beetje helpen, maar bij heel veel dingen in dit proces ook absoluut niet.)

Vooral nu met het zwanger zijn merk ik dat helemaal. Dat is ook 9 maanden wachten en veel onzekerheid, voor mij absoluut geen roze wolk! Ik ben echt kots en kotsziek geweest en nog steeds iedere dag ziek, zwak en/of misselijk en er is niet zoveel aan te doen. Dan duurt t wachten ook weer heeel erg lang, omdat ik me heel moeilijk op andere dingen kan richten. Maar je kunt er niets aan veranderen zoals t gaat, het is wachten en vertrouwen op moeder natuur dat het allemaal goed komt. Al heb ik nu natuurlijk wel een datum om naartoe te leven.

Meis, het is vreselijk dat wachten en zo frustrerend, maar de beste instelling is dat het komt wanneer je er klaar voor bent. Haal je geen dingen in je hoofd die absoluut nog niet aan de orde zijn. Geef je lijf - Moeder Natuur! - de kans om rustig weer in balans te komen.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi Vera

Heb even mee gelezen. Maar heeft niemand jou verteld dat ontpillen erg lang kan duren? Mijn ha heeft mij precies verteld wat ik kon verwachten en dat ik ook niet moest denken dat het gelijk raak zou zijn.

Maar ik las ook dat je voornamelijk in het weekend depri bent, waarom ga je niet wat afleiding zoeken met je vriend? Lekker samen even naar de bioscoop,bowlen enz. Of met vriendinnen wat leuks doen even lekker de stad in ofzo?

En probeer met je vriend samen te kijken naar elkaars situatie en gevoelens...Probeer het van elkaar te begrijpen. En er over te praten. Als jij je rot voelt leg het dan ook niet altijd bij je vriend neer, maar praat miss een met je moeder of een goede vriendin?

Ik hoop voor je dat je snel je menstruatie krijgt en dat je snel een kindje mag verwelkomen.
    Suc6!

5. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Hallo ik ben angilla,

Ik ben 13 augustus met de pil gestopt en toen ben ik ongie geworden en pas na +-3 weken had ik pas een eisprong.Dus had ik een cyclus van 43 dagen.In de 2de ronden had ik een cyclus van 38 dagen en nu ben ik benieuwd hoeveel dagen het nu gaat duren.Het duurt alleen vreselijk lang voordat je pas kan weten of je zwanger bent of niet en als je niet zwanger bent dat je weer meer dan een maand moet wachten voordat je weer een kans maak.

6. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi Aaliyah,

Ja, ondertussen weet ik wel dat ontpillen prima een jaar kan duren. Maar drie maanden geleden toen ik stopte met de pil, had ik er nog nooit van gehoord! Wist je dat in de bijsluiter van de triodeen dit zelfs helemaal niet vermeld staat? Ik heb echt alles doorgezocht, maar niks. Bij de microgynon30 staat het wel vermeld. Maar ik had altijd het idee dat dit heel zeldzaam was. Het is slechts een kort regeltje dat je tijdelijk onvruchtbaar kon zijn. Majaa, bij de triodeen stond het niet. Ik had weleens er wat van gehoord, maar ik meende dat het vrij zeldzaam was en dan vooral bij meiden voorkwam, die al onregelmatig waren toen ze aan de pil begonnen. Ik betrok het dus niet op mezelf, want ik was absoluut niet onregelmatig. Ook was ik al een keer eerder gestopt, waarbij ik direct ongesteld werd!
    Het was misschien wel naief. Maja, het was wel een schok na die 1ste maand toen ik niet menstrueerde en niet zwanger was. Nog steeds vind ik het moeilijk om te geloven... Snap niet waarom de vorige keer alles ok was en dit keer niet. Ik heb het nu wel langer geslikt dan de vorige keer (4 tov 1 jaar), maar dat is in vergelijking met de meeste meiden maar kort!
    Hoe dan ook, ik had het wel gewaardeerd als mijn oude huisarts op wiens recept ik de pil ben gestart me had verteld dat dit een vrij voorkomend effect is van de pil!

Tja, dat ik zo depri in de weekenden raak is verre van ideaal. Want ik doe daardoor het hele weekend niks. Daar gaat mijn ontspanning. Ik heb zelf ook geen zin om naar vrienden te gaan of naar de bios. Ik zou wel willen dat mijn vriendje dan wat minder lief voor me was en me gewoon aan mijn haren ergens naartoe zou slepen. Maar die laat me dan lekker begaan. Hij weet niet wat ie met me aanmoet. De arme schat. Ik zou bijna kunnen zeggen dat ie iets zou kunnen leren van de poes... :) Onze poes is altijd al een schat geweest, maar de afgelopen week kruipt ze steeds bij me op schoot en komt lekker naast me liggen op bed. Zelfs voor haar doen is ze buitengewoon knuffelig ineens. Misschien dat ze het aanvoelt dat ik wat verdrietig ben? Ze vrolijkt me in ieder geval wel op. Toen ik eergisteren een negatieve ovulatie test had, sprong ze op het bed en ging heel hard mauwen tegen me. Normaal doet ze dat alleen voor eten, maar er lag nog genoeg in haar bakje, dus dat was het niet. Ik kon dit keer niet de gebruikelijk egoistische motieven vinden, dus ben er maar vanuit gegaan dat ze dat suffige gedrag deed om me op te vrolijken ofzo... :) Ik weet niet of katten dat echt kunnen, maar dat idee vrolijkt me wel op. Ik geloof dat ze wel enig besef ervan moet hebben, want ze ging een paar maanden geleden spontaan met me mee janken toen mijn vriendje me aan het 'martelen' was. En een brullen wat ze deed als ik weer een gil gaf. :)

Liefs, Vera

7. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Hey meid,

ik lees alles wat je schrijft en ik heb echt moeite met je verhaal.Ik word er gewoon erg verdrietig van omdat ik je helemaal begrijp.Dit is verre van leuk en ik dacht altijd dat het leuk zou zijn als je eenmaal zou stoppen met de pil.Maar wat er allemaal wel niet bij kom kijken.Overal pijn en eigenlijk voor niks.Ik weet niet of je ook aan foliumzuur aan het slikken ben maar het kan goed helpen.Ik heb zelf ook een maansteen ketting gekocht.Dus als je zo deprie ben dan moet je gewoon denken een kind is een wonder (vooral het maken) en wonderen komen in je leven op het moment wanneer jij het het meeste nodig heb

8. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Angilla,

Bedankt voor je reactie. Mijn moeder (die ik had voorgenomen niks te vertellen, maar ik ben zo'n verschrikkelijke flapuit :-# ) zei tegen mij toen ik haar vertelde dat ik maar niet ongesteld werd dat ik me er maar gewoon bij neer moest leggen. Dingen gebeuren wanneer ze moeten gebeuren... Nu is kennelijk nog niet het juiste moment.
    Nou, wil ik toch kwijt dat ik vermoed dat zij dat zelf helemaal niet zo erg vindt dat nu nog niet het juiste moment is. ;) Ze vindt het vervelend dat ik er verdriet van heb, maar ik geloof dat het voor haar wel behoorlijk schrikken was dat d'r dochter al aan de kleinkinderen wilde beginnen. Niet dat ik zo jong ben, ben 26, maar de meeste dames wachten toch wel tot rond hun dertigste. Dus mijn ouders zijn geloof ik nog niet helemaal mentaal voorbereid op grootouders spelen. :( Nog niet! Ik geloof dat ze zich daar nog te jong voor voelen. Hihihihi... We doen ons best om aan dat waanidee een einde te brengen. ;)

Trouwens als ik heel eerlijk ben; Ik ben 'iets' eerder gestopt met de pil dan ik van plan was. Aanvankelijk dacht ik er over om misschien zelfs tot een jaar later te stoppen dan dat ik nu gestopt ben! Het is dus echt niet erg als ik volgend jaar pas zwanger zou worden. Dan heb ik alles bij elkaar 15 maanden overgedaan (als deze maanden dan ook mogen meetellen natuurlijk!). Dat lijkt me helemaal niet super optimistisch ofzo. Maja, hoelang ik erover ga doen om zwanger te worden hangt volgens mij nu heel erg af hoe snel ik weer ongesteld word. Dus dat wordt spannend. Op een of andere manier wil ik meteen aan de slag met klussen. Heel bizar. Ik kan het niet uitleggen waarom, terwijl ik gewoon weet dat het volgend jaar ook allemaal prima is... Dat zullen dan wel die voortplantingsdriften zijn. :( Ik had mezelf toch ietsjes hoger ingeschat. :oops:

Maja, ik ben nu helemaal weer opgevrolijkt. Ik heb nog wat werk gedaan. Ik had nog wat vervelende mails met een hoop uitzoek werk erbij te schrijven, dus dat heb ik nu gedaan. :) Heelas krijg ik volgens mij wel een leuke beloning voor mijn gestress van dit weekend, want mijn koortslip begint uit te breken. :evil: Ik weet het niet zeker, maar dat gevoel betekent weinig goeds. Heb die wel verdiend, sufkop, die ik ben door me zo te laten gaan. :)

Maarruh, het gaat nu weer een stuk beter. Alhoewel, ik niet helemaal ontspannen ben. Ik vind donderdag toch echt wel eng. Sowieso is het onderzoek eng (het is een inwendige echo, dus ik hoef niet meer uit te leggen ;) ) en het is natuurlijk toch spannend om te horen of het allemaal goed is. Ik hoop dat donderdag alles in top conditie blijkt en dat ik daardoor er wat geruster op ben. En dan maar hopen dat dat ontpillen beetje vlot wil gaan. Maar ik ga denk ik helemaal stoppen met die ovulatie rommel en temperaturen enzo. :) Ik ga gewoon compleet vergeten dat ik zwanger wilde worden en misschien ben ik het dan wel voordat ik er erg in heb. Ik slik trouwens van die multivitaminen voor de zwangere vrouw (van de kruidvat, die zijn ook met foliumzuur).

Liefs,
    Vera

9. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Hoi Hoi,

Ik ben op 26 juni gestopt met de pil op advies van de huisarts. Wij gingen er op dat moment nog niet voor. Eerst maar eens ontpillen. Ik heb behoorlijk wat klachten gehad, en werd er echt niet vrolijk van. Mijn cyclus was wel vrij snel weer op gang. Eerst 12 dagen, 19 dagen, 27 dagen, 27 dagen en toen weer 27 dagen. Deze maand zijn we er voor het eerst zo'n beetje voor gegaan. En vandaag is het dus 27 dagen, maar nog niks. Normaal word ik het in de nacht van 26 op 27, maar nu nog niks. Best spannend, maar ik ga nergens van uit hoor. Het is wel zo dat ik normaal wel al 4 dagen van tevoren het voel aankomen en dat is nu ook niet. Dus wie weet. Zou wel heel bizar zijn zo snel.

groetjes,
    succes allemaal.

Evelien

10. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Spannend! Hoop voor je dat het in 1 keer raak is!

Ik ben op 8 augustus gestopt, dus anderhalve maand later. Maaruh, ik ga echt niet zo netjes wachten als jij! Tegen de tijd dat ik net zoveel menstruaties heb gehad als jij, is het misschien al een jaar tot anderhalf jaar verder! Wel jammer dat je zoveel last had van dat de boel weer op gang kwam, maar het zal wel fijn zijn geweest dat je lichaam meteen weer aan de slag ging. Ook al was dat iets te fanatiek. :)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    DE eerste keer was na 32 dagen, maar daarna was ik zeker niet ontpilt, want de cycli daarna waren tussen de 27 en 54 dagen. Eigenlijk was ik pas na de bevalling echt ontpilt en was mijn cyclus weer terug op de regelmaat die ik voor de pil gewend was. Dus pin je niet vast op de eerste menstruatie, want het is helemaal niet gezegd dat de 2e en 3e ook regelmatig zullen komen.

Hopelijk blijft het natuurlijk 9 maanden weg na de eerste.

12. evelien28

evelien28 Actief lid

8 aug 2008
    107
    0
    0
    Ja dat was ik inderdaad. Ik snap ook heel goed dat je niet zo lang wilde wachten. Het was bij mij eigenlijk nog niet de bedoeling om te stoppen. Mijn man wilde nog even wachten en vandaar dat ik eerst nog een aantal cyclussen heb gewacht.

Maar goed joh.. ik ga nergens van uit en we zien wel. Ik hoop voor jou dat het gaat opschieten.

groetjes Evelien

13. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Dat wil ik helemaal niet horen! Ik ben me er echter wel bewust van. Daarom ga ik ook niet zo netjes wachten als Evelien. Als ik zo gelukkig ben om mijn eerste menstruatie rond een half jaar te krijgen, dan kan de tweede best nog eens drie maanden op zich laten wachten, waarna ik cycli draai van 56 dagen ofzo. Dan ben je zo een jaar verder. Sommige mensen moeten zelfs langer dan een jaar wachten op hun eerste menstruatie! [bibber]
    Wij hebben gelukkig alle vormen van anticonceptie ergens ver achterin een la gegooid. Ik zou nog eens extra compleet gek geworden zijn als we de afgelopen 3 maanden continu met een condoom rond hadden gerend in afwachting van mijn 1ste menstruatie. PFfff. Ik ben zo blij dat we die tip op internet genegeerd hebben! Het zou ook helemaal niet schadelijk zijn voor het kind. Alleen is de kans op een tweeling als je direct zwanger wordt iets groter. Maar op mijn leeftijd is de kans op een tweeling als je direct zwanger wordt na het stoppen met de pil net zo groot als een vrouw van 40, die zwanger wordt. Ik neem dat risico wel, want hij blijft relatief klein in mijn ogen! Maar ik moet bekennen dat ik erg jaloers ben op Evelien. Het is toch wel meer relaxed om zo te beginnen.

Ik zag in de poll dat er 2 mensen langer dan een jaar hebben moeten wachten op hun eerste menstruatie. Ik ben toch benieuwd naar hun verhaal. Hoe hebben ze dat volgehouden?! Ik vraag me af of ze daarna ook net zo snel weer regelmatig waren of dat dit nog een extra jaar duurde? Ik hoop niet dat ik ooit die vraag kan beantwoorden!!!

14. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Hoelang duurde het bij jou voordat je weer voor het eerst ongesteld werd?

15. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ben je gelijk begonnen met die etos zwanger pillen?
    Ik zit nu op dag 51 en nog steeds niks.
    Wel had ik een vrijdag ineens heel erg pijn in mijn buik. Echt rechts onder in mijn buik, het ware hele harde steken en ik kon er op een gegeven moment gewoon echt niet van lopen.
    Nu heb ik gelezen dat er mensen zijn die dit voelen met een eisprong, nou wie weet was dat het wel.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    nou ja vraag er dan niet naar.

17. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik denk niet dat ze het zo bedoeld en dat ze eigenlijk een ander antw had gehoopt.Beetje pinnig antw vond ik

18. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ontpillen is gewoon klote.
    Je stopt niet zomaar met de pil, en als je er dan mee stopt dan wil je er helemaal voor gaan.
    We weten wel dat een jaar heel normaal is maar als je niet ongi wordt dan heb je een beetje het idee dat het weg gegooide tijd is.

19. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Euh Roos, ik heb dat ook een keer gehad. Ik had toen op een avond hele felle steken in mijn buik. Het was bij mij alleen meer in het midden en het was niet zo hard als bij jou, maar ik had er ook wel goed last van. Een kruik hielp toen bij mij. Ik heb het even nagezocht en bij mij was dat na 45 dagen... :( Toevallig... Maar ik denk niet dat je dit wilde horen... Ik hoop voor je dat het bij jou wel een eisprong is, maar verwacht er niet teveel van. Mijn lichaam heeft tot dusver heel veel valse info afgegeven aan mij. OF misschien zocht ik er allemaal wel teveel in....

Ik had geen etos pillen, maar zwangerschaps pillen van davitamon geloof ik, die ik gekocht had bij de kruidvat. In ieder geval ben ik meteen begonnen met slikken. Tja, je kunt nog altijd ineens zwanger worden in theorie. En het zou helpen om sneller weer regelmatig te gaan menstrueren (maar dat heb ik niet mogen ervaren). Ik zit trouwens er ook over te denken om etos pillen hierna in huis te halen eigenlijk....

Succes ermee!

20. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja ik dus ook rond die tijd.
    Het zal indd wel niks zijn.

Ik heb ook gekeken naar die etos pillen maar ik lees ook verhalen dat het daar door juist langer uitblijft.

Het is een lastig paket allemaal. Je weet dat je eigenlijk rustig moet afwachten en denken je bent nog zo vroeg bezig 1,5 maand maar toch ben je er wel een beetje druk mee. Het geeft je toch wel vraagtekens op deze manier.

Deel Deze Pagina