Ontpillen - Hoelang duurde het bij jou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door VeraV, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoelang duurde het bij jou voordat je weer je eerste [u]natuurlijke[/u] menstruatie had?

1. Minder dan 5 weken; dus gelijk weer ongesteld

2. 05-08 weken;

3. 09-12 weken;

4. 13-16 weken;

5. 17-20 weken;

6. 21-24 weken;

7. 25-28 weken;

8. 29-32 weken;

9. 33-36 weken;

10. 37-40 weken;

11. 41-44 weken;

12. 45-48 weken;

13. 49-52 weken;

14. Langer dan een jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ Roos23.

Over die Etospillen, ik ben ze gaan slikken toen ik op dag 45 zat denk ik ofzo. Het zijn gigantische hondebrokken (erg groot) en je moet er 2 op een dag pakken. Een maand later werd ik ongi maar misschien heeft dat wel helemaal niet met die pillen maken. De meningen zijn er dan ook over verdeeld. Toen ik mijn eerste eigen ongesteldheid had gehad waren die pillen op en ben ik ermee gestopt, na 26 dagen weer ongesteld :) zonder de Etospillen dus tja. Ik had zoiets baad het niet dan schaad het niet snap je.

Succes hoor!

2. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Hoi Dames ,
    mag ik even tussen?!
    Ik heb een cyklus van 52 dagen achter mijn rug... 11 aug gestopt met de pil dan bloeding gehad en daarna die cyklus van 52dagen met veel temp. schommelingen.
    Nu zit ik op mijn ei te wachten..dag 7. en mijn temp schommelt helemaal niet meer.Heeft iemand zoiets ervaren?
    En hoe weet je hoe lang is je volg cyklus, ik hoooooop dat niet weer 52dagen!

@evelin, heb je al getest?!succes meid.
    gr
    csillag

3. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Roos,

Ik heb hetzelfde gevoel als jij. Je weet dat je pas bezig bent en toch wil je eigenlijk gelijk van start. Ze zeggen altijd dat je kinderen krijgt en niet neemt. Daar was ik me ook wel bewust van. Ik had dan ook niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn of dat het zo nodig dan binnen een halfjaar gelijk raak zou zijn.
    Maar dit oponthoud zat bij mij niet in de planning.... En het is heel frustrerend. Niet zozeer door het oponthoud, maar die gruwelijke onzekerheid. Doet mijn lichaam het nog? Wanneer zal ik weer gaan menstrueren? Zal ik daarna nog heel onregelmatig blijven of zal het dan wel weer gelijk goed zijn? Hoelang moet ik nog wachten om uberhaupt serieus te kunnen gaan klussen?
    En als we strakjes zo gelukkig zijn om te mogen menstrueren, wat hopelijk voor ons allebei binnen een maand is!, dan komt pas het proberen.... Wat ik dan heel irri vind om te zien, dat er meiden zijn die dan meteen gelijk zijn gaan menstrueren en elke maand weer kunnen proberen. Het is niet dat ik het ze niet gun, maar ik zou zo graag in hun schoenen willen staan...

Liefs,
    een ongeduldige Vera

4. an191080

an191080 Lid

4 nov 2008
    35
    0
    0
    zuid-holland
    Hey Vera,

Katten zijn geweldige vrolijk makers en troosters.
    Ik heb zo een en ander gelezen... Ik heb ook 2 katers en die voelen alles wat er is met het vrouwtje. Als ik depri ben, komt de een op m'n schoot liggen (en dan mag ik niet stoppen met aaien) en de ander (die is schuw, maar dan nog) Zit op een afstandje de hele situatie te bekijken, maar gaat absoluut niet weg. En die praat dan ook nog eens tegen me (naja praten....)
    Ik mag niet zeuren over mijn cyclus, die is echt goed te noemen. Ben in juni gestopt en alles loopt regelmatig (okay, 1 of 2 dagen later is nou niet schokkend te noemen) en in de pas. Ga nu zo ongeveer ronde 5 in en ben ook dit keer weer benieuwd of het wel of niet raak is.
    Los laten van het idee, ik wil en moet een kindje is heel erg lastig. Als je lijf dan ook nog eens niet mee wil werken... ik kan me voorstellen dat je echt helemaal knettergek ervan wordt. (en zeker als dan alles in je omgeving gewoon snel zwanger wordt bijvoorbeeld)
    Ik hoop echt dat je lijf zsm gewoon mag gaan doen.
    *duimduimduim*
    ik ga niet zeggen dat je leuke dingen moet gaan doen, dit uit je hoofd moet zetten enz enz enz. Ik kan dat zelf ook niet en dan kan ik het iemand anders ook niet adviseren.
    kroel gewoon lekker met je beestje en je partner, probeer het gezellig te houden is het enige wat ik je mee wil geven.
    knuffel, An

5. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej An,

Doe mijn best om er niet zoveel mee bezig te zijn. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet meer bezig met zwanger worden. Dat heb ik uit mijn hoofd gezet. Ik wil alleen maar menstrueren! Ik besef nu namelijk dat ik van geluk mag spreken als ik voor de komende zomervakantie menstrueer. Dat klinkt heel negatief, maar dat is wel de realiteit. En die komt echt hard aan. Er werd me verteld dat ik niet bij de pakken neer moest zitten, omdat er nog altijd een kans is om zwanger te worden. Ik vind dat zo rot om te lezen. Als ik niet menstrueer, ovuleer ik niet en wordt de kans zo goed als nul. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, maar het is ongetwijfeld uitzonderlijk zeldzaam. Ik denk daarom ook niet dat ik misschien wel zwanger kan zijn. Ik merk het vanzelf wel als dat zo zou zijn. Geen zwangerschapstestjes voor mij meer. Ik wil alleen dat er een einde komt aan die onzekerheid van; zal ik nog ooit gaan menstrueren en wanneer dan wel?
    Gisteravond meende ik wat te voelen aan mijn borsten. Tja, ik probeer overal wat aan af te leiden. Helaas is dat gevoel weer weg. Het zal wel een van die hersenspinseltjes zijn geweest. Enne, ik ben weer de trotse eigenaar van een negatieve ovulatietest. Dat is leuk voor mijn collectie aan geheel negatieve testen (17 stuks; sinds 23 okt.). En weer een teleurstelling erbij. Ik voel me wat moedeloos. Ik ga zo direct gewoon wat lekkers uit de kast halen en vreselijk snoepen. Gezond eten hoeft voor mezelf even niet.
    Donderdag heb ik een echo. Hopelijk komt daar wel wat uit. -zucht- Maar het zou me verbazen als daar een verklaring uit zou komen waarom ik niet ovuleer. En dan zit ik nog wel zeker een halfjaar voor uit te staren in de oneindigheid aangaande mijn menstruatie. Ik krijg er ook steeds minder zin om over te praten...

Liefs, Vera

Ps. Ik vind het fijn om te horen dat jouw hersenen wel in staat zijn om fatsoenlijke cycli te produceren! Misschien kunnen de mijne nog eens langskomen voor een lesje;hoe menstrueerde ik ook alweer?! Sorry voor mijn sarcasme. Ik ben gewoon stikjaloers op je en ik hoop voor jou dat het snel raak is.

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat een gedoe het dat ontpillen!
    Ik heb er ook last van! Ik ben half september gestopt en werd daarna precies na 28 dagen ongesteld. Ik zit nu weer op dag 27 dus ben benieuwd..
    Ik heb elke keer na mijn eisprong pijn in mijn tepels. Deze keer doen me hele borsten een beetje pijn! Ik had nog nooit van ontpillen gehoord! Maar ik ben dus niet de enige...
    Ik kan niet wachten tot ik zwanger ben :( Ik vind dat wachten maar niks hoor...Kan ook niet voelen of ik zwanger ben want mijn borsten doen ook pijn na de eisprong als ik niet zwanger ben! heel vervelend!

Nou hopen dat we allemaal maar snel zwanger zijn!
    En niet aan denken is onmogelijk.. ik weet hoe het voelt!

groetjes

7. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Anne,

Ik wil niet te hard van stapel lopen, maar met een beetje geluk ben je al ontpilt misschien?! Ik hoop het wel voor je. Ik ben dus begin augustus gestopt en heb helemaal geen menstruaties gehad sindsdien.... snik

Liefs,
    Vera

8. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ Annie22

Ik wil niet vervelend overkomen maar in welk opzicht ben jij aan het ontpillen dan? Omdat je pijnlijke tepels hebt na je eisprong? Dit is namelijk niet echt iets voor ontpillen maar hoort vaak gewoon bij je eisprong volgens mij. Ik wil niet rot over komen maar ik denk dat de meiden hier meer bedoelen dat ontpillen heel lang wachten is op een normale cyclus. En zo te zien heb jij een prachtige cyclus waar je heel blij mee mag zijn.

Correct me of i'm wrong

9. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hoi,

ik ben in juni gestopt met de pil. Daarna onttrekkingsbloeding en daarna wachten, wachten....
    Toen ben ik naar de HA geweest en heb Primolut gekregen, na 88 dagen eindelijk ongi geworden! Ik was echt blij! :)
    Daarna een cyclus van 36 dagen, dus ben erg benieuwd hoe het deze maand zal gaan!

Maar het is inderdaad zó frustrerend! En dan die negatieve testen erbij én maar niet ongesteld :cry:

Ga nu even jullie verhalen lezen.

Veel sterkte allemaal die wachten op de menstruatie, en de zwangeren: Gefeliciteerd!

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hallo Vera en de anderen.
    Zit even mee te lezen. Zou me na 3 mnd nog niet echt te druk gaan maken hoor! Ben zelf in mei gestopt met de pil,en nog steeds niet ongesteld geworden. En ook echt niet zwanger. :( Ben bij de huisarts geweest. Deze neemt het echt serieus. Bloed geprikt en nu moet ik tempen. Dit om te kijken of er iets van een cyclus is. Nou ik ontdek nog weinig. Als ik voor het einde van het jaar geen menstruatie heb gehad, word ik doorverwezen. Ik ga hier ook een beetje vanuit. Ik heb t gevoel dat ik niet spontaan ongesteld ga worden. De HA vertelde ook dat het vaker voorkomt dat het een jaar duurt. En daarom word je meestal na een jaar pas doorverwezen. Dus ben zelf blij dat het eerder is. Half dec ga ik bellen, voor de verwijzing. Daar heb ik goede hoop op.
    Ik weet het is moeilijk, maar laat niet alles om een menstruatie draaien. Daar word je zelf ook niet vrolijk van. Zoek leuke afleiding. Misschien is tempen ook een idee om wat inzicht te krijgen in je eisprong. Al word ik er soms ook wel moe van, omdat het ook kan frustreren. Moet zeggen dat ik van dit forum al zoveel wijzer ben geworden. En door de verhalen van anderen relativeer ik m'n eigen situatie. Sta eigenlijk nog maar aan t begin. En hopelijk dicht bij een babytje. [-o<

Nou sterkte allemaal.

Groetjes Miepje

11. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    @ Sharon
    Primolut heeft jouw menstruatie op gang gebracht? Je was dus na 88 dagen ongesteld door de primolut en 36 dagen later werd je ongesteld uit jezelf?! Wow! Misschien dat ik de huisarts het ga vragen.
    Maarruh, ik heb eerst een echo morgen. Vreemd genoeg heeft mijn huisarts me meteen een verwijzing gegeven voor een inwendige echo. Geen bloedonderzoeken of primolut enzo.

@Miepje
    Is er nog wat uit het bloedonderzoek gekomen? Krijg je ook een echo?
    Mijn huisarts wilde geen bloedonderzoek doen, omdat ze meende dat er geen bruikbare info uit zou komen. Want je hormonen zouden erg fluctueren over de dag en dan zou je meerdere keren op een dag moeten prikken. Ik kreeg daarom alleen een verwijzing voor een inwendige echo. Vreemd niet?
    Ik weet dat ik nog maar drie maanden aan het wachten ben. Ik besef wel dat er mensen zijn die langer dan ik hebben moeten wachten voordat ze weer ongesteld worden. Maja, de meeste mensen hoeven helemaal niet te wachten. Daar kijk ik naar. En dan wacht ik al behoorlijk veel langer dan de meesten.
    Ik wil er eerlijk gezegd helemaal niet aan denken dat het langer dan een halfjaar of meer dan een jaar kan duren. Ik probeer mijn ogen daarvoor te sluiten, want anders flip ik wrs. Ik denk echt niet dat het bij mij erger is ofzo. Het blijft niet leuk en dat geldt echt voor iedereen. Ik denk alleen dat de een er beter op reageert dan de ander. Ik ben een heel ongeduldig typetje en een stress kippetje. Ik maak me meteen zorgen dat er vanalles mis is. Ik heb nooit ergens last van gehad, altijd regelmatig gemenstrueerd, waardoor ik hardnekkig blijf denken dat er iets mis moet zijn. Ik heb helaas ook niet het gevoel dat ik binnenkort moet menstrueren..... Ben bang dat ik over drie maanden in jouw schoenen sta... Heeft jouw huisarts het nog over primolut gehad?

Ik zal duimen voor een goede menstruatie voor iedereen, die erop zit te wachten.

Liefs, Vera

12. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Ja, klopt. Door Primolut eindelijk ongesteld geworden. Ik weet ook dat het niet zo'n ramp is om een tijd niet ongesteld te worden, maar het is erg frustrerend vond ik zelf. Je wilt graag verder, je hoopt dat je menstruatie snel komt, maar er gebeurt niets! Toen ik ongesteld werd, had ik echt zoiets van: gelukkig! We kunnen weer 'opnieuw' beginnen! Daar was ik al echt heel blij mee!
    En idd was mijn volgende cyclus 36 dagen. Wel korte en lichte menstruatie, maar toch! :)

Voordat ik aan de Primolut begon, wel eerst bloedonderzoek gehad om zeker te weten dat ik echt niet zwanger zou zijn. Daarna 10 dagen tabletten geslikt, en 3 dagen na het stoppen ongi geworden.

Spannend je echo voor morgen! Heel fijn dat je HA de klachten zo serieus neemt. Veel succes!

Groetjes Sharon

13. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    In een ander topic zat een meisje waar ik vaak mee kletste omdat zij ook heel lang op haar menstruatie moest wachten en we liepen ongeveer gelijk. Zij werd volgens mij na 89 dagen ongesteld. Daarna duurde het weer heel lang voor ze weer ongesteld werd. Volgens mij een dag ofzo voordat ze de huisarts weer wilde bellen, deed ze voor de zekerheid nog een testje: Ja hoor, zwanger! Dus ja, het kan wel.....
    Heel late eisprong waarschijnlijk?

14. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Sharon,

Dat moet echt geweldig zijn geweest voor haar. Magoed, zij was al een keer ongesteld geworden uit zichzelf. Ik nog altijd niet en ik temp en doe elke dag een ovu testje. Ik kan me niet voorstellen dat er nog een eisprong voorbij komt zonder dat ik 'm opmerk... Of wel?

Vandaag heb ik weer eens mijn "misschien-ben-ik-zomaar-plotseling-wel-zwanger-en-is-deze-rottijd-eindelijk-voorbij" buien... Ik doe sinds 23 okt ovu testjes en sinds 6 nov is de test streep gemiddeld donkerder geworden. Het is nog allemaal even goed negatief. Maar vraag me af waarom de streep deze week ineens donkerder is geworden. Hoop dat het iets in positieve zin betekent... Had gehoord dat je posi ovu testjes kon krijgen van een zwangerschap. Maja, waar dat eitje dan vandaan moet komen? Mijn temperatuur is nog altijd 36,6 (0,1 meer of minder ongeveer). Dusseh, lijkt me zeer onwrs. Eigenlijk onmogelijk. En toch speel ik met de gedachten om weer een zwangerschapstest uit de kast te trekken. Blijkbaar heb ik nog niet genoeg negatieve testjes.....

Ik heb bewondering voor miepje. Ik snap niet hoe mensen het zolang volhouden. Ik ben nu al gefrustreerd na drie maanden. En ik moet er misschien nog wel een veelvoud van... :cry:

15. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vandaag heb ik de echo gehad. Het zag er slecht uit. Mijn eierstokken zitten vol met zwarte gaten, ofwel cystes. Het is een enorme klap. Zeker omdat iedereen zei dat het wel goed zou zijn, omdat ik vroeger (4 jaar geleden) wel regelmatig menstrueerde.
    De eierstokken laten een pco beeld zien. Wrs heb ik dus pcos. De arts wilde er niks over kwijt. Want het beeld was niet voldoende om pcos te concluderen. Ik weet niet wat het anders kan zijn? Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en vraag ik om een bloedonderzoek. Dat werd ook gevraagd door de gynaecoloog. Als dat allemaal conform de echo is, dan moet ik doorverwezen worden naar een pco/fertiliteits kliniek, als ik ooit kinderen wil krijgen.
    Het ziet er dus naar uit dat ik jullie kan verlaten. Ik ben niet aan het ontpillen, maar heb zeer wrs pcos te pakken.

Groetjes,
    Vera

16. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Oh meid, wat verschrikkelijk! Vind het echt heel erg voor je! :cry:
    Hopelijk valt het allemaal, voor zover dat kan, een beetje mee (omdat de arts nog niet met zekerheid kan zeggen dat het PCO is). Tegenwoordig kunnen ze zoveel. Maar goed, daar heb je nu even niets aan. Dit is natuurlijk niets iets waar je aan denkt als je hebt besloten om voor een kindje te gaan. Heel begrijpelijk dat het een enorme klap voor jullie is.
    Ik wens jou en je vriend heel veel sterkte toe!

17. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Bedankt Sharon.
    Niks staat nog vast echter. Er moet nog een vervolg onderzoek komen voordat er echt geconcludeerd mag worden dat ik pcos heb. Want het is helemaal niet logisch dat ik pcos heb. Ik ben benieuwd hoe de huisarts zal reageren, want volgens haar was het zo goed als onmogelijk dat ik pcos had. Ze heeft me die verwijzing gegeven om me gerust te stellen. Jammer dus dat het totaal verkeerd uitpakt. Maarruh, ik ben het wel met haar eens. Dit klopt niet. Ik ben absoluut geen pco'er. Ik heb geen overgewicht, heb geen beharing op vreemde plekken (sterke nog, denk dat ik minder harig ben geworden sinds ik met de pil ben gestopt) en heb ook geen acne. En ik had nog geen vier jaar geleden een regelmatige cyclus.
    Ik heb op internet gelezen dat voeding en stress invloed zouden kunnen hebben op pco. Ik wil dus de huisarts sowieso vragen om stress therapie ofzo. Zodat ik de hoeveelheid stress in mijn leven kan minderen. En ik ga dus op een streng dieet. Ik ben niet te dik. Maar ik ga geen snoep meer eten en andere ongezonde zoetigheid. Ik wil ook meer gaan bewegen, want dat doe ik ook vrij weinig. Ik weet niet of het de pco gaat verhelpen, maar als dat niet het geval is, dan zal het vast wel de kans op hart en vaatziekten verkleinen in de toekomst. Ik heb op die manier het gevoel dat ik er dan alles aan heb gedaan. Verder moet ik morgen maar afwachten wat de huisarts er allemaal te zeggen over heeft. En misschien heb ik wel helemaal geen pcos? Maja, wat is het dan wel?! Ik hoor graag van iemand als die ideeen heeft over wat het dan wel zou kunnen zijn....

Liefs,
    Vera

18. sunshins82

sunshins82 Actief lid

31 okt 2008
    196
    0
    0
    He Vera,
    Ik lees net je verhaal! Jeetje, dat is schrikken! Wat ontzettend vervelend! Alsof je nog niet genoeg onzeker bent. Hopelijk krijg je snel een vervolg onderzoek voor meer duidelijkheid!

Die zwarte gaten, cystes, kan dat geen andere reden hebben?
    Bijvoorbeeld een 'verstopping' ? Dit schijnt namelijk ook vaker voor te komen onder (langdurige) pilgebruiksters.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!

19. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Veel succes morgen bij de huisarts, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Sterkte!

Liefs Sharon

20. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hey dames
    Ik moest 9 maand wachten tot ik ongi werd na het ont(prik)pillen...

Maar waarom ik nu reageer is dat ik eventjes las dat er verwarring is over wanneer ontpillen
    Je bent niet meer aan het ontpillen als je je eerste eisprong weer hebt
    Dus niet als je je eerste ontrekkingsbloeding hebt,het duurde zelfs 5 maand voor ik een eisprong kreeg na mijn eerste bloeding

Dus meiden bestel ovutesten!

Deel Deze Pagina