Ontpillen - Hoelang duurde het bij jou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door VeraV, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoelang duurde het bij jou voordat je weer je eerste [u]natuurlijke[/u] menstruatie had?

1. Minder dan 5 weken; dus gelijk weer ongesteld

2. 05-08 weken;

3. 09-12 weken;

4. 13-16 weken;

5. 17-20 weken;

6. 21-24 weken;

7. 25-28 weken;

8. 29-32 weken;

9. 33-36 weken;

10. 37-40 weken;

11. 41-44 weken;

12. 45-48 weken;

13. 49-52 weken;

14. Langer dan een jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. an191080

an191080 Lid

4 nov 2008
    35
    0
    0
    zuid-holland
    Kom gerust een keer langs... Haken we wat kabeltjes aan en kijken of we wat aan elkaar over kunnen geven. Ik snap je sarcasme!
    Om eerlijk te zijn... ik weet wèl waar je over praat. Ik ben tussentijds een keer met de pil gestopt, omdat ik niet meer ongesteld werd. Het heeft zeker 1 jaar geduurd voordat ik weer menstrueerde. Van maart 03 tot juni 04 heb ik gewoon geen cyclus gehad. Helemaal nix.

Maargoed, ik lees dus nu ondertussen ook de uitslag van je echo en dat ontkracht mijn verhaal van hierboven. Jeetje meid, da's minder fijn. (en dan druk ik het nog heel zachtjes uit).
    Ik hoop dat je zsm duidelijkheid hebt en daardoor de goede richting uit mag gaan.

liefs, An

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vera, dat is vreselijk balen meid...

Maar goed dat je wel al zo snel een echo hebt gekregen en dat er dus nu kan worden onderzocht wat werkelijk het probleem is. Misschien zijn je hormonen door het ontpillen helemaal in de war en kan dit beeld ook ontstaan? Er wordt nu iig iets mee gedaan.

Zelfs als je PCOS hebt, dan zijn er absoluut mogelijkheden om wel een eisprong te krijgen en ook om zwanger te worden.

He, probeer het van de zonnige kant te bekijken, je bent er echt snel bij en je kan hiermee worden geholpen en dat gaat ook zeker gebeuren.

Ik weet nog dat ik tijdens mijn 3 jaar ontpillen ook bang was dat er iets mis was, ik begreep niet wat er met mijn lichaam aan de hand was, ik had zo'n rare klachten. Maar mijn huisarts zei, kijk het eerst maar een jaartje aan en eventueel kunnen we dan hormonen proberen om het weer op te wekken. Ik heb zelfs nog bij een psycholoog gelopen.
    Toen ik uiteindelijk na al die jaren weer een regelmatige cyclus had, zijn ook pas alle klachten helemaal verdwenen.
    Als je weet waar je aan toe bent, kan dat ook al een opluchting zijn, omdat je dan een verklaring hebt en er ook (sneller) iets aan/mee gedaan kan worden. Dat is vaak beter dan maanden of jarenlange onzekerheid en onbegrepenheid.

Maar wel heel veel sterkte met het proces waar je nu ingaat en ik hoop dat het alsnog meevalt.

3. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi Maka en anderen,

Wat ben ik opgelucht. Er lijkt niks mis te zijn met me! Ik heb het halve verhaal al op een andere topic getypt, dus als je geinteresseerd bent, dan url=http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?p=3694255#3694255]klik hier[/url]

@ Maka. Drie jaar ontpillen? Dat was ook drie jaar zonder menstruatie? Dat is echt verschrikkelijk. Heb je ook drie gewacht of hebben ze nog vanalles geprobeerd om het weer op gang te helpen? Heb je toen ook allerlei onderzoeken moeten ondergaan zoals een inwendige echo en bloedonderzoek? Wat kwam daar bij jou uit?

Liefs, Vera

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hi Vera,

Wat een enorm tegenstrijdige verklaringen dan... Maar volgens mij heeft een gyn wel meer verstand met echo's en verklaringen hieromtrend dan een huisarts.
    Wist de gyn ook dat je net gestopt bent met de pil? En heeft de huisarts de echo gezien?
    Gelukkig dat je nu wel wat gerustgesteld bent..

...
    Ik heb dus eerst 9 maanden op mijn eerste ongi moeten wachten na de pil, daarna 3 jaar heel onregelmatig; 40dagen-3 maanden 'cyclus'. En veel (ook rare) klachten.
    Ik heb nooit onderzoeken laten doen, omdat ik destijds geen haast had om zwanger te worden.
    En ook geen hormoonbehandelingen. Ik wilde liever geen synthetische hormonen meer in mijn lijf, eerst maar een jaar afwachten. Toen ik uiteindelijk dus wel een menstruatie kreeg, wilde ik helemaal geen hormonen meer proberen, bang dat het daarna misschien wel weer 9 maanden zou duren.
    Maar goed, uiteindelijk is het dus wel goed gekomen met mij en is er niets mis met mij. Ik reageer gewoon erg heftig op hormoonschommelingen! (Ook tijdens de zwangerschap, in de vorm van extreme misselijkheid).
    Ben ook erg benieuwd hoe het na de zwangerschap zal gaan. Maar ook dan heb ik dus geen haast als ik niet meteen weer ongi word, de komende jaren hoef ik niet meer zwanger te worden!

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik slikte eind september mijn laatste pil en werd na de nepbloeding, na 33 dagen weer ongesteld.
    Ben wel gelijk na het stoppen met de pil begonnen met die Etosbrokken.
    Ben nu halverwege ronde 2. Ben benieuwd of het rond die 33 dagen blijft of dat het korter wordt.
    Was altijd rond de 29 dagen, ooit heel lang geleden voor ik aan de pil begon.

6. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik ben sedert midden juni gestopt met mijn pil.
    Ik kreeg na 33 mijn maandstonden, daarna weer een cyclus van 33 dagen.
    De vorige was ene van 46 dagen, en nu zit ik alweer op 41 dagen. Heb in het weekend test gedaan, en weer negatief.
    Het probleem is ook dat ik niet meer weet wanneer ik mijn eisprong heb of zou moeten hebben
    Enorm pijnlijke borsten de laatste 2 dagen en groeien dat ze doen.

7. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hoi
    Praat me niet over ontpillen :(
    Ik heb 29 juli voor het laatst een menstruatie gehad (nou ja bruin verlies.)Toen ben ik gestopt met de pil omdat ik heftig op hormonen reageer.
    Na een aantal testen bleek ik niet zwanger.

Ondertussen pijnlijke borsten enz en hele gezwollen borst met een knobbeltje.Helemaal in paniek en naar de huisarts.Na 3 keer te zijn weggestuurd weer terug en heb ik een echo gehad.
    Het blijken klieren te zijn die op en neer gaan tijdens de cyclus.Het knapt wel al op maar zal pas verdwijnen naar een ongesteldheid
    Ik ben nu dus al 3,5 maand niet ongesteld geweest.

Thomie, ik zie aan je banner dat je overtij bent, ben je niet zwanger
    ?

8. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej Boots,

Menstrueer je alweer?! Of zit je ook nog steeds te wachten?

Vandaag de ha gebeld en een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Het PCO beeld van mijn eierstokken, de emotionele gedoe die bij de onzekerheid komen en het nog altijd uitblijven van mijn cycli hebben de doorslag gegeven. De huisarts blijft vasthouden dat ze denkt dat het wel goed komt, omdat ik vroeger dus wel regelmatig was. In januari kunnen we wrs daar terecht. De relatie met mijn vriendje is verre van super.... Echt heel irri allemaal. Ik ben ook niet te genieten.

Mijn lichaam heeft een nieuwe vorm van marteling ontwikkeld. Kennelijk afgekeken van die van jou.... Mijn borsten doen al een paar dagen super zeer. Het voelt ook alsof ze een ton wegen. Ik heb nu een bh aan met daarover nog een strak sportbeha ding, want anders doet het echt teveel pijn. Verder dus super emotioneel... Had een paar dagen geleden super rekbaar slijm, maar er was geen ovulatie en geen temperatuursverhoging. Ik hoop op een menstruatie, zodat ik die voor mijn gevoel mega tieten kwijt ben. Het was aanvankelijk wel leuk, maar dit is echt niks. Leuk voor als je zwanger bent, maar testjes zijn negatief helaas...

Laat eens even weten hoe die bij jou staat!

Groetjes,
    Vera

9. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Hoi!

Ik ben nog niet ongesteld.Ik heb donderdag de laatste tablet van een kuur provera gehad dus ik hoop begin volgende week ongesteld te worden.
    Je wordt er inderdaad heel erg onzeker van :(

10. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hej boots,

Je huisarts heeft nog geen vervolg onderzoeken of wat dan ook voorgesteld? De mijne heeft me al voor een echo gestuurd. Dat was om mij gerust te stellen, maar pakte wat anders uit. -helaas- Mede daardoor en omdat ik zo loop te stressen mag ik nu naar de gynaecoloog. Ze gaan kijken of ik pcos heb of niet.

Hoelang wachtte jij ook al weer op cyclus? Ook al bijna vier maanden of niet? Heb je sindsdien geen druppel bloed meer verloren? Ik heb nog een hele lichte bloeding gehad een drie weken geleden. Maja, nog steeds geen menstruatie. zucht.

Liefs, Vera

11. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hiep hoi. Ik bloed! Het is nog te vroeg om te zeggen of het veel zal zijn of niet, maar op de wc stuitte ik al op een aardige vlek in mijn onderbroek. Normaliter zou ik dit verschrikkelijk vervelend vinden, maar ik ben dol blij. Ik ben er zeker van dat ik geen cyclus heb gehad, want ik heb geen stijging in temperatuur gezien en heb ook geen positieve ovulatie test gehad. Daarnaast had ik een dag met vruchtbaar cervix slijm pas op 3 dec. Dus het is allemaal een beetje apart. De vorige keer dat ik bloedde, wat drie dagen een heel licht bloedverlies was, was op 17 dec. Dat was 25 dagen geleden. Maar als ik dat zou rekenen als een menstruatie dan zou ik toch mogen zeggen dat ik een cyclus heb gehad van 25 dagen! Dat mijn cyclus zonder ovulatie was, vind ik op dit moment niet zo erg. Het lijkt erop dat mijn lichaam echt begint op te starten.

Dat of ik heb echt PCOS. Beide menstruaties hebben nu namelijk plaatsgevonden direct nadat ik een paar dagen weinig tot geen suikers heb gegeten en minstens een uur heb gesport! Toeval of niet? Daarbij is de bloeding, die ik nu heb, te vroeg voor de lengte van mijn cycli vroeger. Ook is het me opgevallen in de afgelopen weken, dat mijn ovulatie testjes donkerder zijn in weken dat ik wel snoep tov weken dat ik dat niet doe. Het is net alsof mijn lichaam zich reset direct na het stoppen met suiker. Ik ben nu dus echt super gemotiveerd om dit door te zetten. Als ik volgende keer dan wel een ovulatie kan krijgen, dan kunnen we misschien eindelijk beginnen met proberen!

Voor hen die bezorgd zijn: Ik weet wel dat een half atkins dieet-achtige levensstijl niet zo goed voor mijn hart zal zijn, maar ik ben van plan dit op z'n langst vol te houden totdat ik een klein prutteltje in mijn armen mag houden. Dan gaan we wel weer gewoon gezond eten. Jammer dan als ik daardoor idd niet regelmatig meer ben ofzo, als ik ècht pcos zou hebben. Maarruh, je kunt begrijpen dat ik heel blij ben met deze ontwikkeling. Nu nog afwachten of het doorzet tot een goede echte bloeding.... en dan gaan we voor een echte cyclus met eitje!

Groetjes, Vera

PS. Hoe staat ie met jou, Boots?

Deel Deze Pagina