Ik ben benieuwd naar hoelang het duurt voordat je volledig bent ontpilt. Kan dat ook verschillen per pil? Want ik gebruikte de diane pil (hele fijne pil om te gebruiken vind ik) gebruikte het sinds vorig jaar augustus ongeveer of misschien september, rond die tijd ongeveer. en ben gestopt in begin maart. En heb nu voor de 2e bloed verlies deze maand. Eerste keer was een week na het stoppen, en dan nu weer voor 4 dagen al, is wel heel licht. Nou zei iemand dat het ook ontpillen kan zijn. Maar hoelang duurt het gemiddeld voordat je echt ontpilt ben en dus zwanger kan raken of kan dat ook tijdens het ontpillen? Iemand enig idee? Giltje
Voor zover ik weet is het mogelijk meteen al zwanger te raken. Die kans is erg klein, maar het kán wel. Ontpillen duurt ook niet bij iedereen even lang volgens mij. Ik ben zelf ook net van de pil af dus ik heb er al van alles over gelezen en ik heb gelezen dat je je lichaam een jaar de tijd moet geven om de cyclus weer goed op gang te krijgen. Bij de een is de cyclus meteen al goed, bij de ander duurt het langer, maar het zou dus in principe een jaar mogen duren zonder dat je je zorgen hoeft te maken. Hopelijk ben je een beetje geholpen met mijn antwoord.
Hoi, ik ben in oktober gestopt met de pil. Ik had de pil ruim 18 jaar geslikt! De eerste maand voelde ik echt vana alles, had het gevoel dat ik al 8 maanden zanger was. In mijn geval werdt dit de tweede maand al een stuk minder. Hoe lang dat bij jou duurt kan niemand je vertellen. Dat is per erpsoon verschillend (en heeft niet zo heel veel te maken met hoe lang je de pil geslikt hebt). Je kan wel in de eerste maand meteen zwanger worden, die kans is alleen niet zo heel erg groot (lees: heel erg klein), maar het is zeker niet onmogelijk. Dat van die bloeding begrijp ik niet helemaal. Wanneer ben je gstopt en wanneer had je nu een bloeding? In principe krijg je na het stoppen een onttrekkingsbloeding (zoals je normaal gehad zou hebben in je stop week). Dan moet je eigen cyclus weer op gang gaan komen. Het kan goed zijn dat dat even duurt, of dat deze in het begin heel onregelmatig is. Ik heb enorme mazzel gehad, mijn cyclus was direct weer regelmatig. Ik hoop dat je er wat aan hebt, zo niet laat je het maar weten.
Kan snel gaan, bij mijn eerste was ik de tweede maand zwanger na 10 jaar microgynon gebruik. Bij deze was ik de eerste maand al zwanger maar ben toen niet aan de pil geweest, beviel niet zo na mijn bevalling.
ontpillen tja wat is dat he? Zeker moet je lichaam even wennen aan het zelf regelen, tenslotte deed de pil dit altijd. Maar ik ben 2 keer in ronde 2 zwanger geraakt, dus heb niet hoeven te "ontpillen"....vindt het ook een beetje raar dat er op dit forum altijd wordt gedaan alsof iedere vrouw mot ontpillen. Wij zijn gewoon erg vruchtbaar en zijn vrij snel zwanger en andere vrouwen daar duurt het iets langer bij maar of dat nu ligt aan je pilgebruik, ik denk van niet!
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat je last kan hebben van het ontpillen. In de vorm van allerlei dingen die je in je lijf voelt die je anders nooit voelde!
Ja maar dingen die jij voelt als je zwanger bent voelen precies hetzelfde aan als ongi worden meid....
bij mij (na 8 jaar pil gebruik) duurde het een jaar voor ik zwanger was, maar toen was ik nog steeds niet regelatig ongesteld. mijn cyclus was tussen de 4 maanden en 6 weken. Het wisselde steeds. Een vriendin van me heeft ook 8 jaar de pil gebruikt en was direct de eerste maand al zwanger! Het wisseld toch echt heel erg per persoon
Hey Ik ben ergens begin maart gestopt met de pil, zal wel rond 4/5 maart zijn geweest, ongeveer, weet niet precies welke datum weet wel ergens in het begin van de maand. Daarna was ik gewoon ongesteld (wat je altijd hebt wanneer je je ''stop week'' hebt, in dit geval ben ik gelijk gestopt, en dan nu sinds 3 dagen licht bloed verlies, niet zo erg als dan ik ongesteld ben want dan heb ik veel bloed, en in dit geval heb ik heel wijnig. Dus sinds 3 dagen nu licht bloed verlies, heb verder geen klachten eigk, geen kramp had wel hele lichte steekjes in mjn onder buik, voelde aan alsof ik telkens moest plassen. Beetje alsof je blaasonsteking hebt zoeen gevoel beetje. Maar verder niks. Maar dat gevoel heb ik nu niet meer :/ maar wel nog steeds heel licht bloed verlies.
Mijn eerste ongesteldheid na stoppen met de pil (mycrogynon 30) die 15 jaar het geslikt, ik was een jaar eerder wel een half jaar ongeveer gestopt met de pil maar daarna weer begonnnen) was wel erg apart. Ik had gevoelige borsten, moest veel plassen, last van mijn onderbuik.....ik dacht toch even dat ik echt zwanger was haha.... Maar toen hoorde ik van sommige mensen dat als je zwanger bent dat je je dan heeeeel bijzonder voelt, nouja dat voelde ik niet en ik ben nog niet zwanger voor zover ik weet
Het is bij iedereen verschillend... niet zozeer afhankelijk van de pil die je slikt maar gewoon van je lichaam hoe snel deze de draad weer op pikt om je hormoonhuishouding zelf te gaan regelen Het kan wel tot een jaar duren voordat t weer werkt zoals t hoort te werken volgens mijn gyn... Maar goed er zijn natuurlijk ook veel meiden die maar 1 maand ontpillen of helemaal niet
Ik heb nooit ontpilt. Ik was meteen zwanger beide keren. Bij mijn eerste wist ik niet eens dat je allerlei symptomen kon krijgen als je net was gestopt met de pil.
Ben zelf binnen 3 maanden na het stoppen met de pil (microgynon)zwanger geworden. Wel het een en ander gemerkt van het ontpillen, misselijk last van mijn borsten etc. Nu weer gestopt, hopelijk weer niet af te last van het ontpillen. Is ook niet zo raar dat je lichaam reageert. Over het algemeen heb je jaren lang extra hormonen ingenomen, moeten nu het lichaam uit. Sterkte!