wat is het effect van antibiotica in vlees op de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ezel, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ezel

ezel Lid

9 mei 2011
    16
    0
    0
    Hallo,
    32 weken geleden ben ik onverwachts zwanger geworden door goedgebruik van de pil heen. Ik heb geen diaree gehad, niet overgegeven en geen antibiotica geslikt terwijl ik aan de pil was.
    Ik hoor dus bij die 0.01 procent van de vrouwen waarbij de pil niet gewerkt heeft. Nu vraag ik mij af of dit misschien iets te maken kan hebben met het feit dat er veel antibiotica in vlees zit tegenwoordig.
    Op internet kan ik hier helemaal niets over vinden,
    is er hier toevallig iemand die weet wat het effect van antibiotica in vlees is op de anticonceptiepil?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk niet dat het echt een groot verband is.. De pil werkte vroeger ook niet 100%, sommige vrouwen reageren nou eenmaal net niet sterk genoeg op de pil, en krijgen toch een eisprong. Eigenlijk slikken ze dan een te lichte pil.. Dan kun je nog braaf de pil elke dag op het goede moment slikken, als je gewoon te weinig hormonen binnenkrijgt, gaat je lijf gewoon door met de cyclus..

Die antibiotica zijn ook niet zulke grote hoeveelheden. Het zit er wel in, maar niet in de hoeveelheden zoals je zou hebben bij een kuur voor jezelf. (gelukkig niet zeg). En dan nog zorgt zo'n AB-kuur alleen maar voor een iets mindere werking van de pil, maar vaak genoeg blijft hij wel werken..

Dus mijn vermoeden is dat als er een verband is, dat het echt maar een heel klein deeltje van de 0,01 procent is..

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De pil wordt altijd gegarandeerd voor 99,9%. AB in vlees zal minimaal zijn omdat dieren niet geslacht mogen worden als ze AB hebben gehad. Volgens mij is de wachttijd voor vlees zeker een week, voor melk geldt ook een wettelijke wachttijd. Nederlandse veehouders houden zich echt wel aan de wachttijden, ze krijgen bijv. van de melkfabriek boete als uit melkmonsters blijkt dat er nog wat in zit. Wat buitenlandse boeren doen weet ik niet. In bv Zuid-Amerika kennen ze helemaal niet zulke strenge regels en controles als hier. Vandaar dat ik niet zo'n vertrouwen heb ik een Argentijns biefstukje.

Deel Deze Pagina