Zwaardere pil en hormonen.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Goudreinet, 26 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Had deze vraag ook al gesteld onder bevallen, maar misschien is de vraag hier meer op z'n plek.

Ben 11 weken bevallen van een zoon en heb mijn eerste menstruatie gehad die was zeer heftig en duurde 7 dagen lang.
    Vandaag ben ik weer voor de 2e keer ongesteld geworden, maar oh wat gieren die hormonen door mijn lijf net als de eerste keer.
    en de hormonen leken weer in ruststand te zijn gegaan toen de menstruatie weer over was.
    (had ik voor de zwangerschap nooit zo erg)Tussen de menstruatie 's door gaat het redelijk goed met de hormonen en ben alleen erg moe nog. doe lekker mijn ding, libido is erg hoog

Nu zou ik eigenlijk wel met de pil willen beginnen, maar ik slikte microgynon 50 en vraag me af of het wel goed is om nu te beginnen wand ik ben bang omdat mijn hormonen nu zo van slag zijn dat het door de pil misschien ( ook omdat het een zwaardere is) wel erger zou kunnen worden.

Hoe hebben jullie het ervaart door weer te zijn begonnen met de pil na de zwangerschap? en ook of er vrouwen zijn met name microgynon 50 i.p.v. 30.

2. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    hoi Goudreinet,
    Na mijn tweede ben ik begonnen met de mycrogynon 30, alleen kreeg ik alleen maar doorbraakbloedingen. Op aanraden van mijn gyn begonnen met mycrogynon 50. Nu geen last meer van tussentijds bloedverlies maar heb het idee dat ik er wel wat 'vlakker' van word. Ook wat last van minder blije gevoelens, maar of dat nou door deze pil komt ;) zou er dan weer een tijdje mee moeten stoppen om te kijken hoe ik me dan voel... Ik slik zelf liever geen zware pil maar dit was voor mij nu even de enige oplossing...

3. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Mirena spiraal geen optie? Gehad voordat ik zwanger was en vond t heerlijk. Voor mij nooit meer de pil...

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    mirena spiraal (of koper spiraaltje), is makkelijk, je hoeft er nooit aan te denken. En de hoeveelheid hormonen die je binnen krijgt zijn beperkt.
    Mocht je wel een pil willen nemen zou ik adviseren om naar je huisarts te gaan, en je situatie voor te leggen, vaak hebben ze wel een idee wat een goede start kan zijn, weer dezelfde pil, een ander type of toch een lichtere, omdat je hele lijf door een hormoon turbulentie is gegaan en nog steeds gaat is het handig goed advies in te winnen.

succes!

5. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik zou voor het koperspiraaltje gaan. Geen hormonen en als je klaar bent voor n 2e gaat ie eruit en kun je gelijk beginnen! Ideaal!

6. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    De huisarts is hier net thuis geweest omdat ik het helemaal niet meer zag zitten en ik stijf liep van de zenuwen..

Bleek dat ik teveel hooi op de vork nam en ik de hele week al paniekaanvallen had, alles was verder goed, alleen mijn hartslag was enorm hoog,en hij zag gelukkig niet in dat ik een eventuele stres stoornis zou krijgen, maar mijn angststoornis is nu enorm heftig geworden, nu krijg ik rustgevers en hebben het ook gelijk over de pil gehad of mijn hormonen dan niet slimmer zouden worden als ik weer aan de pil ging, hij kon geen ja of nee zeggen.
    Nu moest ik over 2 weken maar weerkomen wanneer ik weer een beetje tot rust ben gekomen en dan gaan we het verder hebben over de pil. eventueel bloedprikken i.v.m. hormonen of alles wel goed verloopt in mijn lichaam, en ga weer verder praten met iemand om de angst weer onder controle te krijgen.

Het beste was niet aan de pil zegt hij maar ja zegt ie dan heb je wel weer kans dat je zo weer zwanger bent haha..

Deel Deze Pagina