Pil vergeten, zwanger ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Anoniempje0710, 7 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje0710

    Anoniempje0710 Nieuw lid

    7 aug 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik heb een vraag.
    17 juli (dag 5 en dus week 1) ben ik een pil vergeten en de dag erop merkte ik bij de pil te nemen pas dat die van de dag ervoor er nog in zat dus ik heb hem meer dan 12 uur later ingenomen. Dezelfde week heb ik nog onbeschermd seks gehad.

    Deze donderdag heb ik mijn laatste pil genomen en mijn stopweek dus ingelast. Vrijdag kreeg ik krampen die leken op menstruatiekrampen terwijl ik die normaal pas de dag van de eerste bloeding zelf krijg.

    Normaal bloed ik de eerste dag veel en takelt het de volgende dagen wat af. Maar vandaag had ik enkel een streepje oud bloed.

    Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben door de vergeten pil? En wanneer zou ik dit kunnen testen?

    Ik ben nog jong dus zal graag zo snel mogelijk een antwoord vinden

    Hopelijk is de uitleg niet te ingewikkeld en kunnen jullie me helpen
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    De kans is heel erg klein, zwanger worden zonder hormonen van de pil in je lijf is al een hele klus voor vele. Dus door het vergeten van 1 pil lijkt me een kleine kans.

    Maar er is een kans, je kan zelfs door de pil heen zwanger worden. Ik denk dat je al kan testen. Je zegt dag 5. Dus je eerste cyclus dag zat op 12 juli dat is 26 dagen geleden. Bij een normale cyclus, die je met de pil aanhoud, ga je uit van 28 dagen. Dus als je morgen of overmorgen nog niet ongesteld bent kan je een testje doen.
     
  3. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik denk inderdaad ook een hele kleine kans, maar ja... de kans is er altijd ook als je geen pil vergeet (ook al is de kans heel klein). Een test gaat je zekerheid geven!
     
  4. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Alles je een 1 fase pil gebruikt en je deze al langer dan 1 maand goed slikt kan het missen van 1 pil geen kwaad.

    1 pil vergeten

    • Neem de vergeten pil alsnog in.
    • Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af.
    • Merk je pas na 24 uur dat je de pil van gisteren bent vergeten? Dan neem je de pil van gisteren tegelijk met de pil van vandaag in.

    Je bent nu nog tegen zwangerschap beschermd. Extra maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig.

    https://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten
     
  5. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113

    Dat hangt echt van je pil af. Bijsluiter van de microgynon30 zegt bijvoorbeeld al bij 1 pil vergeten in week 1 dt je kans hebt op een zwangerschap.

    TS, mijn advies is dus om te kijken naar de bijsluiter van jou pil. Daar staat in wat te doen bij vergeten pil.
    Ik begrijp alleen niet waarom je na die vergeten pil alsnog onbeschermde seks hebt gehad?

    Je kunt nu iig niks meer voorkomen. Dus ik zou een zwangerschapstest doen, dat kan nu al en even afwachten. Kans is niet heel groot, maar wel bestaand.

    Edit: bijzonder, ook de yasmin zegt hetzelfde. Het verbaasd me dat thuisarts de bijsluiter van de anticonceptiepil tegen spreekt, vraag me af hoe dat zit...
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  6. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Vaak zie je dat de fabrikant en stuk voorzichtiger is. Kijk maar eens op medicatie icm zwangerschap en borstvoeding. Op het lareb staat dan iets heel anders dan op de bijsluiter zelf.

    De fabrikant kan zich geen claims veroorloven dus geven en zeer voorzichtig advies.

    Denk dat dat de reden is dat het advies kan verschillen van de bijsluiter tov en niet product gebonden website
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Even testen en je weet het.
    De kans zal idd heel klein zijn, maar elle kans (hoe klein dan ook) is er 1.

    Maar idd heel stom dat je toch onbeschermde sex hebt gehad terwijl je wist dat je de pil vergeten was.
     
  8. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Heel even tussendoor... ze zegt dat ze dezelfde week onbeschermd seks heeft gehad. Dat kan dan in theorie ook vóór de gemiste pil zijn geweest toch?
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Zou kunnen... maar 17 juli was op een dinsdag... dus ik ga er vanuit dat de dagen daarna bedoeld.

    En als de sex toch op die maandag de 16e was, dan had ze ook een map kunnen kopen toen ze erachter kwam dat ze de pil vergeten was. ;)
     
  10. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Goed punt ;)
     

Deel Deze Pagina