Wat voor anticonceptie... Ik weet het niet meer! Ervaringen (t-safe)koperspiraal!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mir81, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Sinds m´n zwangerschap (zl is nu 21 mnd) is m´n menstruatie echt niet fijn, zo onregelmatig, niet qua tijd, dat zit wel ongeveer gelijk, maar qua hoeveelheid. Soms een week lang gewoon wat oud en daarna nieuw bloed, soms alleen een kleine week wat oud en soms loop ik dagen leeg!
    Nu weer, vanaf vorige week wo oud bloed, gister wat vers en nu... ik loop leeg! Voel me daardoor ook echt slap.
    Ik wilde een koperspiraaltje, maar ze zeggen dat je dan wat zwaarder kan gaan menstrueren. Nou als ik nog zwaarder ga menstrueren dan dat ik nu al soms doe kan ik volgens mij wel een paar dagen op bed... Daardoor twijfel ik wat ik moet, zo´n ding plaatst je niet even zomaar, laat staan eruit halen...
    Hoe zit het met jullie menstruatie? Is die verandert na jullie zwangerschap?
    En zijn er onder jullie mensen die een (T-safe) koperspiraal hebben laten plaatsen na een zwangerschap. Wat was het gevolg voor je menstruatie?
    Wat zou een ander alternatief zijn?? Pil vergeet ik te vaak en wil ik liever niet, nuvaring ideaal ding, maar migraine van gekregen en dus geen optie, daarom wil ik ook geen hormoonspiraal en liever helemaal geen hormonen meer... :)

2. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Ik heb sinds sept 2013 een t safe maar ik ga m er uithalen. Veel te veel klachten.

Heftige menstruaties, zo erg dat ik een ijzerinfuus krijg ( voor de 2e keer) omdat ik ijzer te kort heb ( moet er wel bijzeggen dat dit niet dmv pilletjes
    aangevuld kan worden doordat mijn lichaam
    niet goed opneemt vanwege n
    maagverkleining )

Heftige afscheiding vooral als je eisprong net geweest is en veel vaginale infecties (onderhand elke mnd)

Dit had ik voordat ik zwanger was allemaal niet, geïnformeerd bij de gyn. Enige oplossing is t safe eruit en andere conceptie, aangezien ik geen hormonen meer in me lichaam wil is, zijn er 2 opties steralisatie of niks heb gekozen voor het 1e, begin volgende mnd ga ik me steriliseren.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    hier juist erg positief over de T-safe. Ik heb hem een jaar gehad (nu weer zwanger), en nooit problemen. iets meer bloedverlies in de eerste 2 dagen (dag 1 ieder uur/1,5 uur nieuw maandverband) maar eigenlijk was ik op dag 4 alweer klaar met de menstruatie (zonder spiraal kon ik echt wel een week bloedverlies hebben met idd ook wisselend vers/oud bloed) ik had iets meer last van wat krampen, vooral de eerste dag. mijn cyclus was ook echt netjes toen ik de t-safe had, altijd zo'n 30 dagen. Heerlijk ook geen hormonen, voelde me echt super.
    Ik zou het proberen. het plaatsen is niet fijn, maar ook geen drama. Als het niks is is het eruit halen ook niet zo veel werk, alleen ff onprettig.

Succes met je keuze, er zijn overigens verschillende types koperspiralen T-safe, Flex-T etc...en het kan ook nog zo zijn dat het bij jou baarmoeder niet kan (door de ligging of de grote)...dus altijd even goed laten checken bij een arts/gynaecoloog.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom geen mirena (hormoonspiraal). Het geeft maar weinig hormonen af en ik vind het ideaal, wordt niet meer ongesteld.

5. olivia23

olivia23 Niet meer actief

Ik heb ook een koperspiraal gehad (zonder zwanger geweest te zijn). Het plaatsen was een eitje, kreeg wel verdoving maar stelt echt niks voor en verwijderen kon gewoon bij huisarts, was 5 sec werk. Was er erg blij mee want ik verdroeg geen hormonen.

6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik ben erg tevreden over de t-safe. Mijn menstruatie is wel heviger, vooral dag 2 en 3, maar ook korter. Voorheen was ik soms wel 8 dagen zoet, nu 5 a 6.

7. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Voor het spiraaltje duurden mn menstruaties maar 4 dagen en verder weinig last van. Na het plaatsen werden de menstruaties erg hevig en lang. Ik was 15 dagen aan het menstrueren en dan 5 dagen niet. Ook veel meer bloedverlies en buikpijn. Ik was echt zien ervan. Ik zou nooit meer zo spiraaltje willen. Na het verwijderen werden mn menstruaties weer korter en minder hevig, maar wel heviger dan voordag ik get spiraaltje heb gehad.

Deel Deze Pagina