Zwanger willen worden en mexicaanse griep

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaJ, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    Mijn lieverd en ik twijfelen al sinds de dag van de geboorte van mijn kind 2,5 jaar geleden wat nu het goede moment zou zijn om voor een 2de kindje te gaan. Elke seconde van de dag is dat HET onderwerp van mijn gedachte. Halverwege dit jaar hebben we serieus overwogen om echt te stoppen, maar toen dook de nieuwe griep op en toen was het voor mijn definitief dat ik wilde wachten tot ik de griep gehad zou hebben. Inmiddels heb ik m nog niet gehad en duurt het wachten alsmaar langer en langer.

Nu is mijn vraag, wat is jullie zienswijze? Zouden jullie persoonlijk zelf voor een zwangerschap kiezen als de kans bestaat dat je de nieuwe griepvariant krijgt? Is het in de eerste 3 maanden van je zwangerschap niet schadelijk om voor het vruchtje? ;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat je besmet wordt is niet supergroot en de ziekte heeft een mild beloop. Zolang je paracetamol gebruikt als je de griep hebt en tamiflu kan het -voor zover we nu weten- verder geen gevaar voor het kindje. Ik kan voor jou geen afweging maken, die is voor iedereen anders.

Mirjam

Deel Deze Pagina