dagenlang pijn in onderbuik 5 dagen na eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door soulmate1, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soulmate1

soulmate1 Nieuw lid

16 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man en ik willen graag voor een 2e kindje gaan.na de geboorte van de 1e heb ik een koperspiraal laten plaatsen en dat is 5 jaar geleden.vorig jaar oktober heb ik de spiraal laten verwijderen,en zijn er in mijn lichaam ineens dingen veranderd .ik had eerder een cyclus van 28 dagen en na het verwijderen van de spiraal werd het 27 dagen ,de 1e menstruatie na het verwijderen was langer 5 dagen ipv 3, .sindsdien als ik begin met menstrueren komt er eerst bruin bloed en na een paar uur komt de echte kleur. dit had ik voorheen nooit,maar daarbij komt sinds de spiraal eruit is heb ik 5 dagen na de eisprong dagenlang langdurige pijn in de onderbuik de hele dag door tot de menstruatie volgt ,die pijn bereikt dan ook me rug en trekt door me vagina .ik heb hier ook met me vriendin over gesproken en ze zei dat ze het zelf ook heeft gehad en de oorzaak zou kunnen zijn dat ik te maken heb met dik ( verkleeft) slijmvlies en dat ik daar zn pijn van kan hebben ....maar ik heb dit nog nooit eerder gehad ,alleen sinds de spiraal eruit is .nu heb ik ook op google gelezen dat dat dus kan betekenen dat ik daardoor nu moeilijk zwanger kan worden en of het helemaal niet lukt ,of dat de zwangerschap eindigd in een mk en of dat de placenta verkleeft kan raken .zijn er vrouwen die dit alles bekend voorkomt ? moet ik me zorgen maken ? of kan de pijn door iets anders veroorzaakt worden .het voelt als een menstruatie pijn,en dat dus 5 dagen na de eisprong en hou de pijn de hele dag tot de volgende menstruatie.is niet helemaal normaal lijkt me ...of kan het ook door de koperspiraal gekomen zijn...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Soulmate1,

Koperspiralen hebben minder invloed op je cyclus na het stoppen ermee dan hormoonspiralen, maar ik kan me toch voorstellen dat je lijf even moet wennen aan puur natuur weer. De duur en regelmaat van je cyclus is prima. Ik kan op basis van je verhaal niet direct verklaren waardoor de pijn komt. Er zijn zeker een paar dingen die zouden kunnen, maar die komen niet zo vaak voor en ik zou me daar zeker niet direct op richten. Zoals bv verklevingen of endometriose oid, want die kans is heel klein, zeker omdat je al een kindje hebt. Mocht je na een jaar actieve zwangerschapswens nog niet zwanger zijn, kan er gekeken worden of de pijn wordt veroorzaakt door iets dat toch kan duiden op vruchtbaarheidsproblemen, zoals bovengenoemde. Maar voor nu is de kans het grootste dat het pech is en denk ik dat een huisarts dat ook zal zeggen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina