Hallo allemaal, Mijn menstruatie is heel onregelmatig, varierend van 28 tot 48. En de fase na de eisprong is maar 7 dagen (als ik al een eisprong heb) Nu lees ik hier veel over teunisbloem en zwanger worden, maar mijn vraag is eigelijk mag ik het ook beide tegelijk gebruiken. Heb het nu namelijk allebei in huis. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zijn jullie hiermee ook zwanger geraakt? Groetjes Lies
Kijk eens goed wat in 'zwanger worden' zit, kan goed zijn dat de teunisbloemolie daar al inzit (DHA heet het dan, dacht ik, of omega 6). Ik heb zelf teunisbloemolie geslikt ivm pre-menstruele klachten en de 'bijwerking' was een paar dagen eerder een ei en langer en meer vruchtbaar slijm. Meteen de eerste ronde zwanger geraakt (maar dat was ik in verleden ook al 2 keer zonder teunisbloemolie, ik word van nature makkelijk zwanger, heb een regelmatige cyclus).
Bedoel je de zwanger worden van de etos? Hier zit vinex agnus cactus in dit zou je cyclus stimuleren maar volgens mij zit er geen teunisbloemolie in. Dha is een omega 3 vetzuur. deze zijn ook in capsules verkrijgbaar van vsm puur mama visolie bijvoorbeeld. Dit is goed voor de opbouw van het centrale zenuwstelsel.
dankjewel voor jullie antwoorden, maar de vraag is meer of het kwaad kan om het allebei tegelijk te gaan gebruiken.
Vitamine is ook altijd het beste om te checken met een arts of apotheker om zeker te zijn of je iets in combinatie mag innemen en wat te veel is ongeacht of je wat te veel is er weer uit plast. Er zijn vitamine die je juist niet dubbel moet innemen omdat dat enorm slecht is. Ik heb zelf ook een LF van 7 of korter en zit hier ook aan te denken maar aangezien ik geen risico ga nemen met het zelf te vertalen en te gaan zoeken op hoe ik die teunis olie moet innemen ga ik eerst langs een arts om te bespreken wat ik het beste kan innemen. Als je trouwens zeker weet dat je LF te kort is (is ook al tegen mij gezegd) wordt je sneller doorverwezen/geholpen!
Met de zwanger worden supplementen kreeg ik juist een langere cyclus Vind het geen aanrader. Ik zou eerder voor de combi teunisbloem/tarwekiem gaan als het puur gaat om de lengte van je cyclus en dan aanvullen met Vit D en B11.
Ik zou ook niet bieden tegelijk gaan gebruiken denk ik. Ik zou dan eerder voor 1 van de 2 gaan. Ik slik sinds gisteren tarwekiemolie omdat ik er veel goede verhalen over gehoord heb, dit mag je je hele cyclus slikken. De teunisbloemolie geloof ik tot je sprong en dan verder met de tarwekiemolie.
Zo te lezen ga ik inderdaad ook maar eens op zoek naar de tarwekiem. Ik ben begonnen aan beide en omdat ik het zonde vind om er niets mee te doen maak ik deze toch op (eigewijs, ik weet het) daarna stap ik over op de tarwekiem en kijk ik wel of er nog iets bijkomt. Hopelijk is een volgende ronde niet meer nodig. Thanks!!!