ontpillen of toch pcos

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door meisje90, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik ben vanaf oktober gestopt en ben nog ma1x ongesteld geworden! Zit nu weer op dat58 en niks af en toe beetje roze afscheiding! Is dit nu ontpillen? En hebben meerdere dit gehad? De dokter helpt me pas by een jaar! Omdat Wy eerst goede cyclus willen? Als ongesteld word dan wou beginnen met temperaturen! Duurt wel erg lang! En word zo onzeker van! Hopelijk heeft iemand goede positieve verhalen! Bedankt

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De meningen over hoe lang ontpillen duurt, zijn zo verdeeld. Mijn dokter zei dat het na 1-2 maanden wel ongeveer klaar moet zijn en er enigszins iets van regelmaat te zien moest zijn, maar sommige dokters houden makkelijk een halfjaar of meer aan.

Ik zou sowieso beginnen met temperaturen en eventueel ovulatietestjes. Hiermee kon ik aantonen dat mijn temperatuur gigantisch schommelt zonder regelmaat en dat mijn testjes wel donker worden, maar niet helemaal positief.

Dat heeft mij wel veel geholpen, want wij zaten op acht maanden toen we doorverwezen werden en negen maanden toen ik mijn afspraak bij de gyn had. Toen bleek dat ik geen eisprong heb, dus ik vind het raar dat je huisarts jou tot een jaar laat wachten: Meestal is dat alleen het geval als het ZWANGER worden niet lukt, maar als je geen cyclus hebt kun je het ook niet proberen. Vreemd hoor.

Er is heus nog wel hoop ;) Je hoeft niet van het ergste uit te gaan, maar ik zou wel een templijst e.d. bij gaan houden om het een en ander aan te kunnen tonen.

3. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff wat een pech! Ma eerder was ik gewoon normaal!en dan 8jaar die pil en nu alles overhoop! Dus er is wel hoop dat Wy ooit zwanger raken! Hoelang zijn jullie al bezig dan? En heb jy ook zo buikpijn? Fijn om zo te praten!

4. TempusFugit

De pil kán het wel flink de war in sturen hoor, dus misschien verval je vanzelf weer terug in regelmaat eens je ongesteld wordt.

Nu zijn wij ongeveer negen maanden bezig en ik heb wel vaak buikpijn. Omdat mijn menstruatie niet doorzette of omdat ik de eitjes wel voelde groeien en ze dus echt een soort druk gaven tegen mijn eierstokken. Erg pijnlijk.

Ik vind het alleen zo raar dat je dokter ook niet even checkt.. ik kreeg na 50 dagen in mijn eerste cyclus Primolut omdat ze hoopten dat het voor regelmaat zou zorgen en ik kreeg ook bloedcontroles.. Ik vind dat hij dit probleem los moet bekijken van jullie kinderwens. Het gaat echt om je cyclus hier..

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou de gynaecoloog eens bellen en het probleem voorleggen. Een vriendin van mij maakte gewoon "brutaal" een afspraak. Toen wkam ze en zei de gyn, dat als je cyclus niet klopt, je altijd mag komen. Geen cyclus is geen cyclus waren zijn letterlijke woorden. Verschilt vast per ziekenhuis, maar ik zou het zeker even proberen.
    Ik had na 6 maanden ineens geen cyclus meer. Het heeft 8 maanden geduurd voor ik na een doorverwijzing en clomid eindelijk mijn eerste eisprong weer had.

Maar andere verhaal van een vriendin van mij. Die had toen ze stopte cycli van 90/70 en toen zwanger. Heeft geen pcos. Is inmiddels al jaren van de pil af en gewoon regelmatig ongesteld.

6. TempusFugit

Inderdaad, dat kun je wel even proberen. :D

7. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt! Mijn schoonzusje had ook een lange cyclus van 6tot10weken en na een cyclus van8weken werd ze zwanger! Dus et kan soms wel! Ik wacht deze af! Als meer dan 100dagen is ga na huisarts! En als daarna weer zo lang duurt dat dan ga! Hoe was jullie cyclus voor dat jullie al pil begonnen? Ik was stipt op tijd! Alleen erg lang,erg ongesteld wel10dagen! Bedankt

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik had altijd al een onregelmatige cyclus. Meestal wel ergens tussen de 5-7 weken. Dus achteraf gezien als een typisch pcos-beeld. Maar ja, wist ik toen veel.

9. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meid ik hoop dat je nu je medicijnen heb snel zwanger mag raken! En ik ook snel oplossing heb! Hoe oud ben jy als vragen ben? Sterkte et is soms zo frustrerend! By sommige hoeven ma te kijken en et lukt! Maja ik geloof erin dat ons geluk nog komt!

10. TempusFugit

Voor ik aan de pil begon was ik heel onregelmatig (en had veel buikpijn). Ik werd op mijn dertiende ongesteld maar daar was dus echt geen regelmaat uit te halen. Volgens de dokter kwam dat omdat ik nog maar net ongesteld was, had hij destijds denk ik ook niet direct kunnen weten maar nu is het me opeens allemaal duidelijk..

Met een lange cyclus kun je soms (vaak?) wel zwanger worden hoor, ligt eraan of je een eisprong hebt. Maar is moeilijk te zeggen als je geen regelmaat hebt dus. Lijkt me een goed plan wat je nu voor jezelf hebt gesteld, al hoop ik dat het gewoon allemaal goed komt met je cyclus natuurlijk ;)

En het is wel frustrerend dat het zo snel lukt bij sommige mensen, maar echt boos word ik als het dan ook nog ongewenst is..

Deel Deze Pagina