"klussen"

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door KeeJBie, 4 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo Mirjam,

Ik vroeg me af wanneer je weer mag "klussen" na de bevalling. Ik heb namelijk net ff gezocht onder alle andere topics en daar gaf je het antwoord "Wanneer je er zelf aan toe bent".

Ik zelf dacht juist dat je het beter niet kon doen zolang je vloeit wegens infectiegevaar. Anderen dames die met me meedenken dachten 6 weken wachten.

Help! Hoe zit het nu echt?!

Alvast bedankt voor je antwoord ;)

Liefs,

Gaby

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gaby,

Sowieso uiteraard wanneer je er voor jezelf weer aan toe bent. En mocht je er al aan toe zijn en toch nog vloeien, dan kun je beter nog even wachten. Het vloeien kan 6-8 weken duren, maar kan ook al eerder stoppen. Dit verschilt van persoon tot persoon.

Lonneke

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    kortom als het vloeien is gestopt dan kan het weer?

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gaby,

Ja, dan heb je weer groen licht...

Lonneke

5. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Oke dankjewel!

En wanneer weet ik nu wanneer het vloeien ECHT is gestopt.

Want de laatste dagen plas ik weer helder zeg maar zo heeeeeeeeeel af en toe zit er een stukje bloed in. En voor de rest bloed ik op dit moment ook niet.

En ik weet van het begin dat het de ene dag erger dan de andere dag kan zijn. Dus wanneer weet ik nu wanneer het ECHT is gestopt?

6. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gaby,

Dat is wel een beetje moeilijk te zeggen, omdat dit van persoon tot persoon weer kan schelen. Over het algemeen, wanneer je ruim een week echt geen bloedverlies meer hebt gehad, kun je wel zeggen dat het over is.

Lonneke

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm keej dat kan dus nog eindeloos duren hehe

In ieder geval bedankt voor je antwoorden!

Nu weten we weer ff waar we aan toe zijn hehehe

8. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    En wanneer mag ik eigenlijk weer zwemmen?!

Want het is zo benauwd! En zou graag in ons zwembadje in de tuin willen maar dat kan volgens mij nu niet he?

9. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gaby,

Ook wanneer het bloedverlies is opgehouden...

Lonneke

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nu nog een vraagje..

Ik ben nog niet gestopt met vloeien en morgen is het 4 weken geleden. Nu wil ik graag weer beginnen met de pil.

En na advies heb ik dus gehoord dat het kan na 4 weken.. Morgen wil ik dus beginnen maar heeft dit geen invloed op het vloeien?!

Wil natuurlijk liever dat alles er in 1 keer uit is dan dat ik straks nog steeds door me pil heen blijf bloeden..

Alvast bedankt nog een keer voor je antwoord ;)

11. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gaby,

Je mag inderdaad weer beginnen met de pil, maar hoe het nu precies verder zal gaan met het vloeien is niet precies te zeggen. Dit kan voor iedereen weer anders zijn. Het kan goed zijn dat het bloedverlies stopt, maar het kan ook nog blijven. Soms zien we zelfs een wisselend patroon van een paar dagen wel bloedverlies, een paar dagen geen bloedverlies, maar het kan ook gerust zijn dat het bloedverlies afneemt en stopt en je netjes over een paar weken weer ongesteld wordt...

Lonneke

12. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Okeeej maar het kan verder dus geen kwaad.

Niet dat ik straks denk dat het helemaal weg is en dat het over een maandje weer terug is en dan dubbel zo erg :(

13. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Nee hoor, het kan verder geen kwaad... In principe mag de pil zelfs al geslikt worden vanaf twee weken na de bevalling.

Lonneke

Deel Deze Pagina