hallo, Hoe krijg ik mijn zaadproductie omhoog?? ik heb te weinig zaad, verder kerngezond. Beweeglijkheid is goed of tenminste 50% maar zaad veel te weinig 1 tot 2 miljoen. Zijn er mensen die met dit probleem toch zwanger zijn geraakt?
Helaas kun je zelf weinig doen om de zaadkwaliteit te verbeteren. Ja, de standaard-dingen die je vast al doet: geen alcohol, niet roken, geen strak ondergoed dragen, geen hete baden nemen. Vaak heeft een slechte zaadkwaliteit een medische oorzaak. Er kan ergens een belemmering zijn, niet ingedaalde testikels of een spatader, het kan door je hormonen komen of het is genetisch bepaald. Met aantallen van 1-2 miljoen kom je in principe in aanmerking voor IUI of IVF. Spontaan zwanger worden is niet onmogelijk, maar de kans is wel erg klein. Succes!
een vriendin van me heeft in een medisch blad gevonden dat iedere dag 1 gram vitC slikken zou kunnen helpen maar niet voor iedereen. Helaas heeft het bij hen niet geholpen Succes ermee!
Mijn man heeft alles geprobeerd wat er te proberen valt (op Proxeed na) maar het hielp niks. Hier was ICSI de uitkomst. Succes!
Hmmz IUI met deze aantallen denk ik niet hoor... Want na bewerking blijft er waarschijnlijk geen 1 miljoen over als je nu al op het randje zit. Hier 4 miljoen en wij halen de 1 miljoen al amper Hier ook vanalles geprobeerd, maar het helpt allemaal niet. Maar mijn man is vroeger geopereerd aan een niet-ingedaalde bal en helaas hebben ze hier ook best lang mee gewacht. Het ligt hier niet aan de leefwijze want die is goed. En dan kun je helaas maar weinig doen. Succes!