Delamonie vergeten week 1

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dubbelfriss, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    #1 Dubbelfriss, 9 okt 2018
    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
    Hoi allemaal,

    Ik ben per abuis in week 1 de mini pil vergeten, (volgens mij de 2e pil van week 1) zit nu op dag 17. In eerste instantie maakte ik me, hoewel t zeker mogelijk is, geen zorgen over een eventuele zwangerschap. Ik dacht "het loopt toch niet zo'n vaart" dom natuurlijk.... Nu twee weken later maak ik me wel degelijk zorgen. Ik heb namelijk nu al een aantal dagen meer afscheiding dan anders. Dit was bij mijn vorige zwangerschap pen ook een van mn eerste symptomen. Ik weet niet of ik daadwerkelijk al zwanger kan zijn en wanneer ik kan testen.... Daarnaast weet ik niet goed of ik de pil wel of niet door kan slikken nu ik enige twijfel heb. Iemand een idee? En ja, ik heb ook seks gehad dus de kans is wel degelijk aanwezig.
     
  2. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Mocht je twijfelen over zwangerschap zou ik direct stoppen met de pil, dit is heel slecht voor het kindje mocht je wel zwanger zijn. Ze zeggen altijd dat een pil in de 1e 2 weken vergeten de grootste kans geeft op eventuele zwangerschap. Dus die kans zit er daadwerkelijk in. Over 2 weken even testje doen. En voorlopig geen onveilige seks
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Er is een kans dat er een zwangerschap kan ontstaan.
    In de regel gaat er eerst een eitje groeien voordat ie groeit en dat duurt bij een 28 dgn cyclus ong 14 dagen.

    Daar vanuitgaande zal je dus een eisprong gehad kunnen hebben rond pildag 16.

    Heb je op pildag 10 tmn heden sex gehad, dan zou je dus zwanger kunnen zijn (als er nu dus al een eisprong is geweest).
    Stel dat je ei nog niet is geweest (en dus nog groeit nu), dan zou ik vanaf nu elke keer een comdoom gebruiken voor de komende 2 wkn.

    Ik zou dus ff condooms gebruiken en over 2 wkn voor de zekerheid een testje doen.
     
  4. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hmm thanks voor de tip. Ik weet even niet meer wanneer ik precies seks gehad heb. In ieder geval wel in week 1 van de strip. Ik las vandaag dat indien je de pil vergeten ben in week 1 en de dagen ervoor of erna seks hebt gehad dat er dan zeker een risico is omdat dr pil 7 dagen niet meer veilig is. Ik ga anders morgen een zwangerschapstest halen, maar wanneer kan ik dan t beste testen. Dus toch 2 weken wachten zoals rogijuli zegt? Dankje voor de tips...
     
  5. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ik zou dus in principe nu mijn eisprong ook kunnen hebben ( mn afscheiding kan natuurlijk ook hiervan zijn bedenk ik me net) feit is in ieder geval dat ik bij mijn vorige zwangerschappen telkens een heel onregelmatige cyclus had dus ik ook niet wist op welke dag mijn eisprong was. Toch maar ff testen binnenkort!
     
  6. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    De pil door blijven nemen als je zwanger bent is niet zo'n goed idee, dus als je twijfelt, meteen stoppen met de pil, testje doenm, wachten op je menstruatie en daarna weer keurig met een nieuwe strip beginnen. En intussen uiteraard condooms.
     
  7. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ja misschien wel beter. Maar ik gebruik deze pil nog sinds mn borstvoedingsperiode en ben nog niet ongesteld gewrest ivm geen stopweek. Dus weet eigenlijk helemaal niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden!
     
  8. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Als je de pil neemt zal je ongesteld worden van zodra je met de pil stopt. Maar dat is natuurlijk geen echte menstruatie. Je kunt best zwanger zijn en toch een bloeding krijgen door het stoppen met de pil. Ik zou dus echt een keertje helemaal 'resetten' en asap met de huidige strip stoppen.
     
  9. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Ga ik inderdaad doen. Ik weet natuurlijk nog niks cocnreets en wil ook geen risico lopen... Maar wanneer kan ik dan t beste testen? Iemand enig idee?
     

Deel Deze Pagina