Heey dames, Ik zit eigenlijk met het volgende. Op 1 maart heb ik mijn laatste pil ingenomen en op 7 maart kreeg ik hiervan de laatste bloeding. Deze heeft +/- 5 dagen geduurd en we zijn dus meteen gaan klussen hierna. Vanaf afgelopen maandag (15/3) ben ik begonnen met de ovu-testen van het kruidvat. De ene dag zag je heel licht een streep en de andere dag was het testvakje wit. De controlestreep is wel altijd zichtbaar, dus ik doe de test goed. Nu was vrijdag de streep redelijk donker, maar niet zoals die van de controlestreep. En zaterdag was ie ineens weer wit en gisteren ook. Een beetje frustrerend is het wel Nu heb ik al een paar dagen een zeurend gevoel in mijn buik, net alsof ik ongesteld moet worden en het lijkt ook wel weer op bandenpijn. Het lijkt soms ook wel alsof ik beweging voel in mn onderbuik, echt van die plopjes. Daarnaast heb ik ook last van lage rugpijn en sinds gisteren voelen mijn borsten ineens heel anders aan. Ze voelen zachter dan normaal (dit had ik ook toen ik zwanger was van onze dochter) en pijnlijk vooral aan de zijkanten. Sinds woensdag loop ik ook echt om het half uur en soms zelfs kwartier naar de WC, ik plas mezelf suf zeg maar... Zijn dit nou ontpillingsverschijnelen of niet? Ik heb echt het idee dat ik helemaal knetter word! Mijn man vond mijn borsten idd ook anders aanvoelen en merkte gisteren ook heel fijn op dat mijn buik opgezwollen is (in zijn woorden: Het lijkt wel alsof je al zwanger bent!) Ik weet echt niet wat mijn cyclus is, maar ik ben uitgegaan van 28 dagen aangezien ik dat ook had met de eerste zwangerschap. Ik ben toen 1 keer normaal ongesteld geworden en daarna was t raak. Volgens de calculator had ik zaterdag of zondag mijn ei moeten hebben, maar ik heb echt het idee dat deze al veel eerder is geweest. Kan je zo snel al na je periode een eisprong hebben? Dus eigenlijk om het verhaal kort (ahum kort) te maken hoort dit bij ontpillen of is er mogelijk iets anders aan de hand? Pfff, sorry voor het hele verhaal maar moest t ff kwijt! Liefs, Duveldraakje
Als je die test van vrijdag als positief beschouwt, dan zou dus zaterdag of zondag je ei zijn geweest. Die moet nog bevrucht worden en zich nog gaan innestellen. De innestelling vindt zo'n 5 tot 10 dagen na je eisprong plaats, dus voor zwangerschapsklachten zou het nog veel te vroeg zijn. Dat wat je voelt, kunnen erg goed naweeen zijn van je eisprong.
Hoi, Als je 7 maart je ontrekkingsbloeding kreeg dan was dat dag 1 van je cyclus. Als je 28 dagen telt dan is je NOD dus 4 april. Met een cyclus van 28 dagen was je eisprong dan op 21 maart, zondag dus gister. Dan kan je vanaf over 1 week pas zwangerschapsklachten krijgen en heb je nu last van de stijgende progesteron in je lijf die je een opgeblazen gevoel geeft, vocht vasthouden waardoor je borsten ook voller en pijnlijker zijn, en een vettere huid en allerlei andere vage pms klachtjes. Heb je eind vorige week en afgelopen weekend geklust dan is het misschien raak maar daar kan je nu nog geen zwangerschapssymptomen van hebben. Succes, Charlie
hey duveldraakje, ik dnek dat het ook wel ontpillings verschijnselen zouden kunnen zijn, ik heb daar zelf ook redelijk wat last van gehad, misselijk, enorm moe, veel plassen. ik ben afgelopen woensdag na 1e cyclus van 25 dgn ongi geworden, ik heb het idee dat het nu iets beter gaat. in ieder geval veel succes.