Ontpillen...pfff

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Haushinka, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hoi Jelske
    Ik bedoelde het niet rot hoor die vraag, hoop dat je het niet zo opgevat hebt...
    Helemaal goed om te wachten tot hij er helemaal klaar voor is, eigenlijk doen jullie het ongeveer net als wij. Nu vast stoppen met de pil en als hij in Feb. een vast contract krijgt er voor gaan (verantwoordelijkheids gevoel om goed voor ons te kunnen zorgen en zekerheid te hebben, heb een wereld vent :D )
    Ik begrijp er ook niets van dat er meiden zijn die hun vent zo manipuleren, dan zit er echt iets niet snor hoor.

2. Fijn zo! Hoop voor jou dat je snel samen zover bent

3. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ontpillen pfffft ja!
    De vorige keren dat ik stopte met de pil, werden mn hormonen echt helemaal lijp! Acne, stemmingswisselingen, opzwellen, onregelmatige cyclus etc, heb t allemaal gehad.
    Ben nu net klaar met de eerste stopweek... en vooralsnog gaat het wel goed geloof ik. Spannend.
    Misschien heb ik wel een fijne tip voor het ontpillen: Ter voorbereiding op 'Het Grote Stoppen' ben ik Agnus Castus druppels (Monnikspeper, van de reformzaak) gaan gebruiken, dat helpt je hormoonbalans weer te reguleren; meteen na de laatste pil mee begonnen. Daarnaast teunisbloemolie capsules (kruidvat), dat is voor de doorbloeding (schijn je sneller zwanger mee te worden las ik op het forum hier) en tegen stemmingswisselingen...echt wat voor mij :)

Het is nog even afwachten, maar ik heb nog geen enkele pukkel gezien en dat terwijl ik normaal gesproken in mijn stopweek al echt een paar dikkerds te pakken zou hebben! Verder voel ik me een beetje 'matjes', misschien n tikkie jankerig maar niet echt, in ieder geval veel beter dan met van die gierende hormonen in je lijf. Dat bewaar k liever voor tijdens een zwangerschap hihi

Succes :)

4. Ben nu een paar dagen zonder pil, terwijl mn lichaam het wel verwacht en het gaat allemaal prima! Heb een paar dagen last gehad van mn darmen, maar verder nog niets bijzonders. Kregen jullie de klachten meteen of duurt dat even voordat dat komt? Kom ik er gewoon erg goed vanaf?

groetjes Jelske

5. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    Belgiƫ
    Bij mij is het ook m'n eerste maand zonder pil en ik kreeg allerlei zwangerschapssymptomen na een dag of 17 van mijn cyclus, waaronder gevoelige tepels, onrustige darmen, krampjes in onderbuik, droge ogen, ... Een ganse waslijst dus :oops:

Liefs, Vicky

6. Oke, ik zit pas op dag 8 van mn eerste cyclus, dus ik kan nog wel het een en ander verwachten.... hoopte al dat ik er makkelijk vanaf zou komen, maar ja... wie weet.....

groetjes!

7. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    het hoeft geen problemen te geven hoor, ik heb nergens last van gehad de afgelopen maand. Ben nu alleen wel erger ongesteld dan met de pil...
    maar ik ben het en mooi na 28 dagen dus mij hoor je niet mopperen. :D

8. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Wouw Pebbles, lekker hoor helemaal niets te merken van het ontpillen. Zo zie je maar weer Jelske1978 het is dus niet altijd kommer en kwel.
    Helaas ben ik niet ontzien. Ik heb allemaal zwangerschapskwaaltjes gehad, zelfs zo dat mijn omgeving zich begon af te vragen of ik niet echt zwanger was. Helaas, nee dus, behoorlijk ongesteld geweest. Sinds de afgelopen anderhalve week ben ik heeeeeeeeeeeeeeeeel erg moe, vandaar maar de ha gebeld om bloed te laten prikken op ijzergehalte, hoop dat het ook daar iets mee te maken heeft dan kan ik er ook iets aan doen. Wie weet.
    Maar eh....laat je niet gek maken hoor Jelske 1978, iedereen zit weer anders in elkaar!

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    ow... ik herken toch wel een paar van bovenstaande kwaaltjes, o.a. droge ogen. Denk zelfs dat ik de komende tijd lensloos maar met bril door het leven zal moeten gaan, het was vandaag de hele dag mistig!
    En last van mn darmen ook ja...

Maar..zolang dat alles is, valt er best mee te leven hoor! En t is voor een goed doel he.

10. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hoi,
    Wat heerlijk herkenbaar al die kwaaltjes!
    Goed zo'n forum, want ik dacht natuurlijk alweer dat het aan mij lag dat ik vanalles in mijn buik voelde! :(
    Volgens mij zijn het bij mij ook meer m'n darmen die pruttelen...
    Het maakt de sex inderdaad heftiger en intenser, zo zonder die pil!

Groetjes,
    Marloesss :D

11. Haushinka

Haushinka Actief lid

9 okt 2006
    125
    0
    0
    Ja ik heb inmiddels ook al een waslijst aan kwalen. Bij mij begon het al vrij vroeg. Inderdaad last van mijn ogen, misselijk, duizelig, steken in mijn buik, verstopping (nog steeds last van, vreselijk).
    Ik hoop dat het snel over is.

Overigens had ik gister de hele dag steken in mijn onderbuik, aan de linkerkant, kan dat mijn ei geweest zijn? Want dan is het wel erg vroeg. Ik heb eergister geklust, dus als het mijn ei was dan heb ik hem in elk geval niet helemaal gemist.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Hoi meiden,

Ben nieuw hier op dit onderwerp. Heb zondag de laatste pil geslikt en ben me dus alvast aan het voorbereiden op wat allemaal kan komen, nu ik jullie verhaaltjes zo lees. Maar goed hopen dat het meevalt en we zien wel hoe het loopt. Ik ben nu klaar om te ontpillen, in januari willen we voor het eggie gaan.

Groetjes

13. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    haha leuk! wij willen in februari voor het eggie gaan, spannend he? :D

Deel Deze Pagina