Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ nooky nou spannend ben benieuwd wel fijn dat je weer lekker snel naar een nieuwe ronde kunt :)

@ roderoosjes spannend hoor!!! Hopelijk gauw een positieve ovu test hihi , en goed dat je sowieso ervoor ook klust want zodra je test positief is ben je de dag ervoor het meest vruchtbaar!! Dus spannend :)

2. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik heb een aantal jaren de diana pil geslikt. De laatste tijd steeds 2 strips en dan een stop week. Maar nou ben ik al 4wkn gestopt met de pil maar ben nog steeds niet ongi geworden en heb ook geen kleine bloeding of niks gehad. Heb alleen de laatste paar dagen last van veel slijm, zaterdagavond had ik ook last van een slijmpropje. Is dit normaal? Ik denk dat ik a.s. donderdag maar ga testen en anders een afspraak maak bij de huisarts, of denken jullie dat ik nog moet afwachten?

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hmm vreemd ook geen onttrekkingsbloeding dus? Dat is vreemd idd ff testje en naar ha gaan anders ja! Maar kan ook door ontpillen uiteraard!

Dames wat denken jullie maar mezelf helemaal gek! Huisarts had vorige week ma uiteraard gezegd dat ik tog zonder ongi zwanger kon raken dus dinsag,woensdag,vrijdag en zondag geklust! En heel stom voelde me direct zwanger vanaf dinsdag! (wss praat ik het mezelf aan wat dat kan in prenciepe nooit,kans is nihil) dus ik zoveel krampjes steekjes ik denk doe een ovutest zaterdag negatief (dacht ik) nou vandaag dacht ik pak een ander merk is die positief en het merk wat ik normaal heb ook! Let op wel lichte streepjes! Nu pakte ik de ovutest van zaterdag zie ik tot mn schrik ook licht streepje! Maar valt bijnnnnna niet op! Nou kan het offff dat mn cyclus opgang komt? Of eisprong? Of las als je zwanger bent dat deze ook licht positief aangeven! Ik heb iig genoeg geklust mocht het mn ei zijn geweest haha! Maar wat denken jullie kan toch niet na 1x sex meteen zwanger zonder 1x ongi te zijn geweest? Maar waarom voel ik dan van alles?slaap opeens slecht,moet continue plassen! Zou ik het mijzelf ook kunnen aanpraten? Maar zelfs o erg dat ik er snachts zelfs van wakker wordt? Wat denken jullie?

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik voelde me na de vorige keer ovutest ook zwanger. Ik had zelfs het idee dat ik de innesteling voelde. Maar was toch negatief. Over 2 weken kan je een test doen. Ik hoop voor je dat die dan positief is. Ik wacht nog op een positieve ovutest. Ik heb nu de digitale van clearblue. Is veel beter af te lezen dan de anderen vind ik.

5. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het stoppen van de Diana pil veel stress opgebracht, was pas na 8 maanden weer voor het eerst ongesteld.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @roderoosje ohh je hebt dus al een keer ovulatie en ongi gehad en nu dus al volgende rondje? Zat wel lang tussen bij jouw he? Hmm nouja de test gaf iig licht steepje zaterdag en heb toevallig dus vandaag gedaan! Was verder niet bezig met ovu testen had E gekocht voor nadat ik ongi zou worden! Want stel dat het een jaar duurt werd het een duur grapje hahaha :) maar idd ik moet het rustig afwachten tot volgende week dinsdag! Wss maak ik mezelf helemaal gek maar wie weet eindelijk ongi dat zou ook al enormmmm fijn zijn! Dus anders raar dat ovutest positief is en verder niks tog? Dus afwachten! Voor joiw succes deze rondje! Hihi

@mimi84 8 maanden pfff ellende Zeg!! Hoop tog niet zolang te hoeven wachten! Hihi

7. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

@Bbibi: Sorry, was even paar dagen heel druk met andere dingen (werk en studie pff) dus ff niet op zp geweest ;) Nee, nog niets gehoord, kan vrijdag bellen voor vermoeidheid-uitslag... En moet eerlijk zeggen dat ik vanaf nu zeg maar t/m eind juni ff heeeeeeel erg moet focussen op mn studie, dan kan ik volgend jaar echt klaar zijn... Dus ja, heb het er wel voor over dat ik nu ff moet bikkelen en pas in de zomervakantie echt kan beslissen wanneer we ervoor gaan. Sowieso niet eerder dan december, hebben we al tegen elkaar gezegd. Dus als ik over een paar weken stop met de pil, moeten we echt ff iets anders regelen om nog niet zwanger te kunnen raken zeg maar :p
    Hoe is het met je ongi??

@An84: Mijn dokter zei dat er geen ontpillen bestaat zoals wij dat noemen, maar je lijf kan er wel lang over doen om de hormoonhuishouding weer op gang te krijgen. Als het te lang duurt voor je gevoel, kun je altijd even langsgaan bij je dokter, die kan je dan vast wel vertellen wat je moet doen.

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ja, is inderdaad de 2e ronde. Hoop ook echt dat het lukt. Ik heb de ovutesten gehaald omdat ik een beetje wilde weten hoe mijn cyclus in elkaar zat. De ovulatie was 3 weken na mijn menstruatie. Heb daarna wel nog 11 weken moeten wachten totdat er weer een ovulatie kwam. Ik hoop stiekem op een positievetest einde van de week. Hou je ons wel op de hoogte van de testen en symptomen?

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ nadientje! oh nog geen uitslag dus? Duurt vrij lang ofniet?
    Hopelijk komt er iets uit waar je iets aan kan doen!
    en anders wie weet na stoppen pil :) spannend!
    En voor je studie investeren is altijd goed! en idd erg belangrijk want daar heb je nog lang plezier van!

@ roderoosje! ohh na 3 weken al je eisprong? opzich vrij snel toch?
    Heb net weer een bestelling gedaan bij babyboom! nu 50%korting en geen verzendkosten! dus 60 stuks besteld!
    en gister al voor 40€ zwangerschapstesten besteld! haha! denk doe maar gelijk een voorraad!

Symptomen zijn ook helemaal weg helaas! :( sinds gister na het eten opeens alles was weg! en ook heel typisch streepje van nieuwe ovutest was helemaal weg :( voelde me echt heel zwanger zo raar! en vooral dat die ovutesten ook posi waren!
    hopelijk dat ik nu dan wel gauw ongi ga worden over 2 weken...
    mag onderhand wel! dag 86 is weer aangebroken zonder ongi pfff!

hopen voor jouw gauw een posi zwangerschapstest! spannend! tuurlijk houd ik jullie op de hoogte! jij ons ook he? :)

10. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hai dames... snap er geen reet van momenteel ik bloed wel maar herken het niet als ongesteld zijn... want heb geen buikkramp, en bloed dus niet heel erg en niet hele dag tis soms alleen in maand verbandje of op tampon... :S heb gister wel test gewaagd omdat de datum bijna verlipe maar die is toch echt omo wit...

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    zoals ik al zei kan innesteling zijn!
    misschien over een weekje nogmaals testen!! wie weet ben je zwanger ;) maar logisch dat je dan niet meteen kan testen! even geduld en volgende week nog eens! zou wel heeeeeeeeeel fijn zijn zo snel :)

12. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik ben ook gestopt met de Dianepil, ben nu nog aan het wachten op me ontrekkingbloeding.
    Mijn vriend en ik willen in augustus proberen zwanger te worden, maar begin maar vast met ontpillen. Wat ik hier lees kan dat wel even duren namelijk.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Heel verstandig van je! Vooral als je aan de Diane zit wat dat ''''ontpillen'''' kan nog wel even duren...! Dus fijn als je dat dan alvast achter de rug hebt! spannend hoor! :p

14. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    zo gister een rugpijn dus denk toch gewoon ongie.... en we wachten het netjes af :)

15. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik lees dat het bij jullie allemaal zo lang duurt helaas.
    Ik had 11 jaar de diane pil. Ik wilde daarna spiraal en moest daarvoor ongi zijn en dat werd ik ook wanneer het moest zijn. Daarna half jaar spiraal gehad waarbij ik ook gewoon bloeding had en na spiraal was mn menstruatie na maand 2 gewoon normaal en toen meteen zwanger.
    Hoop dat het voor jullie ook op schiet. S6

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ Nooky... hmmm nog even in spanning afwachten dus?
    @ biancah ohh wat fijn dat jij wel meteen ongi werd na diane! dat is vrij uniek ! Cindu van hier op het forum had dat ook... de rest zoals je leest helaas niet :( ik zit zelfs al op dag 87 vandaag zonder ongi! dus kun je nagaan! pfff ! 20-05 alweer 3 volle maanden gestopt zonder ongi! *zucht*

17. Biancah

Biancah Niet meer actief

Hoop dat jullie snel zwanger zijn meiden.

18. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    hier inmiddels geen bloed meer na 6dagen :) whaa mischien toch ongestelheid... we wachten geduldig af :)
    al verandering bij jullie dames>?

19. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Nou, dokter gebeld, uit het bloedonderzoek kwamen geen speciale zaken w.b. vermoeidheid hoor... Licht B12-tekort, maar dat is te verhelpen met vitaminepillen (duh..) en het was zo'n klein tekort, dat verklaart de vermoeidheid niet. Dus dan maar zien of het aan de pil ligt. 7 juni is de laatste pildag, dan gooi ik hem eruit, kijken of dat werkt...
    Bij jullie tekenen? NookY miss innesteling, las ik?

20. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    nope reken ghet gewoon als ongesteld zijn

Deel Deze Pagina