@nadientje! Ach laatste loodjes daarna heeeeerlijk lang vakantie!!! Goed bekeken! Ik zou echt stoppen alvast er bestaan altijd condooms! @bloem geen probleem je kan stoppen wanneer je wilt! @de rest oehhh spannend! Ongi maar liever zwanger ik duim voor jullie meiden!!
Zit alweer op dag 29 en er is nog niks te bekennen van ongi. Heb ook nog geen klachten dat het eraan komt Heb zo een flauw vermoeden dat ik weer een lange cyclus ga krijgen. Had laatst 74 dagen. Of ik ben zwanger, maar ik weet niet wanneer ik het beste kan testen als ik zo een lange cyclus heb
Mijn huisarts vertelde me dat, toen mijn cyclus zo lang duurde, ik elke 2 weken kon testen vanaf het moment dat je je menstruatie verwacht. Ik ben gaan testen toen bij 6 weken na mijn laatste menstruatie omdat de periode daarvoor 6 weken was geweest. Uiteindelijk duurde het bij mij 14 weken en was ik een hoop geld kwijt aan zwangerschapstesten zonder resultaat, maar ik wist wel zeker dat ik niet zwanger was (Maar heb ook een beroep waarbij ik een zwangerschap direct moet melden ivm narcosegassen en rontgenstraling, dierenartsassistente)
ik zit alweer in ronde 2... maja we wachten eerst af tot dat het wat stabieler word ... en hopelijk wat langer...
Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje op het forum mee, maar ik heb mij toch maar een keer aangemeld. Ook ik heb de afgelopen 8 jaar de Diane geslikt omdat ik echt flink onder de acné zat. Werkte super, maar inmiddels hebben mijn man en ik besloten om toch met de pil te stoppen om eens te zien wat er gebeurde. Geen haast om zwanger te worden, maar als het komt is het welkom. Ik ben laatste week april gestopt met de pil en netjes onttrekkingsbloeding gehad. Daarna nog geen menstruatie gehad, maar ritme was sowieso al erg onregelmatig met meestal 5-6 weken. Wat ik wel vervelend vind is dat ik inmiddels weer een flink onrustige huid begin te krijgen. Was bijna vrij van puistjes (heel af en toe wat) en nu begin ik toch alweer behoorlijk wat kleine puistjes te krijgen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Moet ik het even de tijd geven en hopen dat het weer afzwakt? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om de acné weer wat rustiger te krijgen? (evt via de huisarts). Ik krijg nu namelijk een beetje het gevoel dat als ik niet terug wil qua puistjes naar hoe erg het toen was, we maar even moeten wachten met kinderen en weer met de Diane moet beginnen. Maar ja, aan de andere kant heeft mijn moeder ook tot haar 30ste acné gehad, dus is het maar de vraag of wachten helpt. Ik weet het dus even niet meer...
@AKB3 welkom, Acné zorgt erbij mij ook nog steeds voor dat ik me onzeker voel. Als je er echt weer heel veel last van krijgt, kun je misschien aan de huisarts vragen of hij je door kan verwijzen naar de dermatoloog? En verder is het belangrijk je gezicht twee keer per dag goed te reinigen, maar dat geeft geen garanties natuurlijk..... Ik ben trouwens ongesteld geweest, maar ik had het idee dat het op één dag na alleen oud bloed was, hoe was dat bij jullie??? Of vraag ik nu te veel details???? Zit nu dus in ronde 2 denk ik, al vertrouw ik er dus niet helemaal op.....
@ AKB3, Nou zoals Loezie zegt zou ik niet doen! Dermatoloog geeft sowieso niet zo snel middelen als je wat last hebt van acne. Dan moet je wel enorm veel onder zitten! Plus met die middelen mag je NIET zwanger raken! en moet je ervoor tekenen dat je binnen een jaar dat ook niet vanplan bent! omdat de kans enorm groot is op een gehandicapt/misvormd kind! Dus geen goed idee! om maar aan te geven wat voor zooi het is en het dus met je lichaam doet! Dus verder is er niets aan te doen! Je zou hoge dosering vitamine B5 kunnen nemen (pantotheenzuur). Maar dit moet je wel een behoorlijke tijd slikken voor je echt goede resultaten bereikt! en dan dus wel een hele hoge dosering! En verder inderdaad geregeld je gezicht scrubben (2a3x per week) of een peeling! Succes
Okee, daar ging hij dan vanochtend! Laatste pil! Ben benieuwd wat ik allemaal w en niet terugkrijg. We zien het wel Welkom AKB3!
Ik slikte de dianepil bijna 10 jaar. Ivm acne en heel ziek zijn tijdens mijn ongesteldheid. Mijn acne is helaas nooit minder geworden.ik ben nu vanaf 15 mei gestopt met de pil en werd gewoon precies op de goede dag ongesteld. Heb nu alleen veel kwaaltjes, pijnlijke tepels, opgezette buik duizelingen etc. Ik denk dat mn lichaam wel even moet wennen rond de 19de zou ik ongesteld moeten worden ben benieuwd of dit ook weer keurig op tijd zal zijn
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik was m'n gezicht elke ochtend en avond al met een (wat ruwer)washandje, valt dat ook onder scrubben? Werkte tijdens de Diane altijd super om m'n gezicht schoon te houden. Verder heb ik even zitten lezen ook op internet weer over acné aangezien mijn kennis daarover ook alweer van 8 jaar geleden was en las weer over benzoylperoxide. zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik ben nl. bij de HA nooit het hele traject doorgegaan met smeerseltjes en antibiotica omdat ik meteen al aan de Diane mocht en die vrij snel al super werkte.
@Bbibi, blijkbaar heb jij er meer ervaring mee? Ik weet dat je een hoop rotzooi kunt krijgen.... Het ging mij vooral om het advies inwinnen. Volgens mij kan dat nooit kwaad...... @AKB3 Ik heb een tijd de producten van Shisheido gebruikt om mijn gezicht te reinigen. Is niet goedkoop, maar misschien het proberen waard?
Hoi dames hoe staat het ervoor? @AKB3 ik heb ook weer heel veel last van puistjes sinds ik gestopt ben met de pil. Misschien helpen goeie reinigingsproducten? Heb zelf gister wasgel voor het gezicht en creme besteld bij de dermatheek (Alle producten van Avne op voorraad! | Dermatheek - Intermedica Kliniek). Het is de eerste keer dat ik daar bestel, dus moet eerst nog ff aanzien of het werkt.. @Bbibi Moet je nog lang wachten voor de afspraak bij de huisarts?
Benzoylperoxide 10% helpt op zich wel heel goed hoor, alleen moet je oppassen voor je kleding en beddengoed. Het heeft namelijk een blekend effect. Ik gebruikte het altijd 's nachts en deed dan een oud laken om me kussen, overdag gebruikte ik een creme voor gemengde huid. Pas wel op dat je huid niet uitdroogt! Het isnamelijk best agressief spul!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Creme's ed heb ik opzich niet zo'n goede ervaring mee, heb voor de Diane al heel veel geprobeerd aan cremes van dr vd hoog enz maar eigenlijk was er niets wat echt hielp. Merk ook dat m'n huid weer stuk vetter is dan ervoor, dus ben opzich niet echt bang voor benzoylperoxide. Is eigenlijk één van de weinige dingen (op antibiotica na) die ik nog nooit geprobeerd heb. Ben wel blij dat ik in't voorjaar/zomer gestopt ben. Altijd erg snel bruin en zon heeft ook wel goede invloed, dus dan valt het even minder op. Hebben jullie niet dat je je als je in de spiegel kijkt weer ontzettend stoort aan die onregelmatigheden die je al die jaren dat je Diane gebruikte (bijna) niet hebt gehad? Of dat je bang bent dat het mensen op gaat vallen?
ik heb vrij weinig puistjes was voor de diane pil veel erger... het is nu 1 of 2 puistjes... en tijdens ongesteldheid zijn het er 3 of 4... tegenwoordig dus veel minder... maar dat had ik dus ook tijdens diane....ben niet bang dat mensen gaat opvallen... mischien als ik thuis had gewoond wel maar nu niet...
Even niet geweest en er is al behoorlijk wat bij. Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik zou deze week al naar de huisarts gaan, of omdat ik zwanger zou zijn of om te overleggen over de onregelmatige cyclus. Wordt nu dus voor het laatste.
pfff even klagen. Heb al een week pijnlijke borsten en ongi kramp, maar geen ongi te bekennen. Was blij dat ik deze symptomen voelde vorige week, want vaak wordt ik dan 2 a 3 dagen later ongesteld. Dan had ik wel een flink kortere cyclus gehad. De vorige was namelijk iets van 75 dagen. Zou dit nog ontpillen kunnen zijn?
Sow ben ook al even niet geweest maar wat een verhalen! hihi! @ nadientje! spannend meid! ik duim voor je dat het bij jouw allemaal wat makkelijker gaat dan bij mij! @ bambi ik ga in juli naar huisarts voor verwijzing dus mijn einde is bijnaaaaaa in zicht! thank god! een half jaar duurt zooooooooo lang als je aan het wachten ben! ik ben van ons alle het eerst gestopt met de pil geloof ik! maar pas als laatste ongi ! dus je begrijpt erg frustrerend! @ roderoosje! wat vervelend meid! had je het gevoel dat je al zwanger was dan? Hopelijk kan de dok iets voor je betekenen! een onregelmatige cyclus is idd erg vervelend! of je moet gewoon de hele maand om de dag klussen!! @Loezie: Ik heb daar idd ervaring mee mijn dokter wilde mij namelijk toen der tijd niet doorsturen! vanwegen het feit wat ik je vertelde! en vriendin van mijn vriendin is ook geweest en had hetzelfde! maar die ik wel aan die pillen uiteindelijk gegaan! is ieder voor zich! ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als ik dat later een misvormd kindje zou krijgen! denk toch dat ik me dan knap schuldig voel... dat is het allemaal niet waard! klinke make-up laag doet wonderen ! hihih @ AKB3 nee een ruw washanje is idd niet genoeg hahaha! met alleen water reinig je je gezicht niet. Met water los je geen vet op en dus ook geen talg/lichaamsvet (zweet), dus zul je echt m,oeten reinigen met een speciale gezichts reiniging (gezichtsmelk of iets dergelijks) en een speciale gezichtsscrub, overal bij drogisten verkrijgbaar, en dan 2maal per week scrubben/ of een peeling doet al wonderen! Combineer het met slakkencreme smorgens en savonds aanbrengen op een goed gereinigde huid en het zal je al een hele hoop schelen, dat je huis al iets rustiger wordt en er schoner uitziet! En wat betreft dat het andere mensen gaat opvallen heb ik ook enorm erg! In ben zelf officieel van beroep schoonheidsspec/visagist en loop er dan ook graag erg verzorgd bij! en nu opeens heb ik ook weer overal wat puistjes! zelfs tussen mijn borsten en op mijn rug! erg vervelend! ben ook iedere keer bang dat het mensen op gaat vallen! en vooral gezien het nu al zoooo enorm lang duurt :S
@Bbibi, thansk voor de info.... Ik dacht dat het vooral ging om de hormoonzalf die je wel of niet kon gebruiken.... Maar blijkbaar is het spul om me te reinigen dan al zo'n troep? Zou misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen een peeling en scrubben? Wat is slakkencreme? Heb ik nog nooit van gehoord, ben inmiddels in het stadium dat ik bijna alles wil proberen.... (geen dermatoloog dus, wel gek dat mijn huisarts daar niks van gezegd heeft maar goed...)