Ik had zo'n 15 jaar de Dianepil geslikt alvorens ik ermee stopte in verband met onze kinderwens. Duurde zo'n 4 maanden voordat mijn natuurlijke cyclus begon, maar daarna was ik wel meteen regelmatig (28-29 dagen) gelukkig.
Ik dacht idd ook dat hij best zwaar was. Grappig, krullen terug.. Ben benieuwd, bij mij zit dat ook in de familie en ik slikte voor Diane de Microgynon, zit er dus echt al heel lang aan. We zouden pas later 'proberen', dus zodra ik gestopt ben, eerst even met andere middelen het bed in... Ben wel bang dat alle klachten waar je die pil voor hebt, weer terugkomen. Maarja, het is voor een heel goede zaak, zullen we maar zeggen Sowieso weet ik nog niet goed wanneer ik ga stoppen (zie topic over laatste fase studie en zwanger zijn), maar ik wil gewoon rustig de tijd nemen om te ontpillen. Dus dan ben je er lang van tevoren mee bezig.
Hmm idd vreemd verhaal! ze zeggen dat je eigenlijk officieel niet langer dan 5 jaar de diane mag vanwegen dat deze zo zwaar is! en ik was even gestopt met de diane en toen wilde ik een lichtere pil ivm hormonen, toen kreeg ik even microginon en yasmin en beide kreeg ik tussendoor met doorslikken bloedigingen omdat ze te licht waren! dus zo licht is de diane niet hoor! Maar ik kreeg juist door de diane erg haar uitval! en ben juist enorm door afgevallen sinds ik de pil slik... vreemd dat dit per persoon zooo anders kan zijn he! En tuurlijk is het bij iedereen anders de een is snel klaar met hoe ze dat hier noemen met ontpillen bij de ander duurt het erg lang... Zal per lichaam anders zijn ja! maar toch hoor je wel vaker dat het bij de diane pil langer duurt eer alles op gang komt dan bij een ander soort pil! Dus ben alleen maar blijk als je snel weer je normale cyclus hebt! alleen maar fijn! Ik ben benieuwd ik ben vanaf 20 februari gestopt toen onttrekkingsbloeding, dus 19 maart had ik dan weer ongi moeten worden helaas niet gebeurd! dus nu nog steeds niet! heb wel zon ''wee-ig'' gevoel en wat steekjes enzo en soms lichte kramp maar toch er komt niets dus ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren pffff... ellende! Voor iedereen die aan het ontpillen is succes! en voor de zwangere proficiat!
diane is eigenlijk niet als ac bedoelt en is op recept verkrijgbaar dus gratis voor ons.....niet zo handig want ze verdienen er niks aan hahahaha...... Maar je mag deze pil gewoon blijven slikken hoor.....is volgens mij meer omdat het nu gratis is....anders betaal je voor je pil he
Hmm is die nu gratis ja? Ik moest daar nog steeds voor betalen maar ik heb dan ook de ''goedkopen'' variant met een enorm moeilijke naam hihi! en misschien sinds dit jaar... maar ik heb de pil niet meer hoeven halen dit jaar omdat wij dus na februari gestopt zijn halverwegen... en ik had nog genoeg strips thuis! dus misschien heb je gelijk! de zorg wordt steeds duurder en duurder! dus wie weet zeggen ze het alleen maar om ons te laten betalen idd!! Ik had ook de diane (nep variant dus..) voor acne! eerlijk is eerlijk werkte super goed! met stopweek weer vol met acne! Nu ik er vanaf ben dacht ik Ohh goddd ik zal straks weer helemaal vol zitten! but im lucky!! (even afkloppen) mijn gezicht is voor mijn doen echt super glad! ohh zoooo fijn
Hier toevallig nog meiden die na het stoppen erge last kregen van een onregelmatige huid?? Heb de diane destijds gekregen tegen migraine. Daar had ik namelijk ontzettend last van tijdens mijn ongesteldheid. Acne had ik geen last van. Nu ben ik dik een half jaar gestopt en heb ik er wel last van! Niet echt puisten maar van die onderhuidse onregelmatigheden. Stoor me er ontzettend aan (terwijl het andere waarschijnlijk minder opvalt). Ik kreeg trouwens gelijk mijn onttrekkingsbloeding en werd daarna ook gelijk ongesteld. Heb de diane ruim 7 jaar geslikt
na het stoppen met de pil kreeg ik na 5 a 6 maanden last van acne... 2 maanden later zwanger... en zit totaal onder nu.... maar had geen last van ontpillen verder
'@Beckje, A fijn te horen dat ik niet de enige ben! Alleen een minder fijn vooruitzicht Zijn ze bij jou ook vooral onderhuids?
@cindy24 ja tuurlijk heb ik hem op recept gekregen via huisarts! anders krijg je de pil niet mee toch? Hij adviseerde de diane maar later drong pas door dat ik een andere pil kreeg (heeft super moeilijke naam dubbele erg lange naam... ) en ben aan het werk dus kan hem zo niet pakken! Maar kreeg het toen vanaf mijn 13e ofzo eerst de microginon en later de diane tegen mijn acne! bij mij werkte die super goed Dus meiden logisch al had je van tevoren geen last van acne, toch heeft iedereen wel eens een ''niet gave'' huid! en diane zorgt daar wel voor... dus zodra je stopt komt eerst alles eruit en dat heeft zijn tijd nodig... het wordt meestal in de loop der tijd rustiger (zeggen ze...)
vreemd ik hoef niks te betalen? Misschien ligt het eraan wat je ha op het recept heeft genoteerd gewoon als pil of echt als behandeling tegen acne
11 jaar geslikt. Voor ik er aan begon had ik een normale cyclus. Toen ik stopte is mijn menstruatie niet vanzelf normaal op gang gekomen, met de nodige medische hulp gelukkig toch zwanger geworden. Zelf vond ik die pil altijd geweldig. Maar nu denk ik daar toch anders over. Ben bang dat die pil aardig slecht voor me geweest is achteraf. Als heel je cyclus niet meer op gang komt... dat kan toch niet goed zijn.
Ben ik dus ook bang voor. Ben echt heel benieuwd. We hebben geen haast hoor, maar ik wil zo graag weten of mijn cyclus weer normaal wordt. Dan zien we daarna wel weer verder...
Maar dat ligt dan toch niet aan je pil? Dan hadden alle vrouwen dit toch moeten hebben....ik denk dat het gewoon aan jou lag
@cindy, Ja bij mij gewoon als anticonceptie voorgeschreven! bij jouw voor acne specifiek dan? Hmm moet ik toch ook maar om vragen als ik weer terug aan de pil ga! bespaard weer geld haha! maar ik hoop dat je gelijk hebt! Het zal toch idd niet zo zijn dat iedereen die aan de diane zat opeens geen normale cyclus meer krijgt Ik vind het ook allemaal zooo lang duren (ik heb dan ook geen geduld, maar toch..) Ik heb altijd dagen rond mijn eisprong andere kleur afscheiding beetje licht bruin ondank pil... de gynaecoloog dacht dat ik heel vruchtbaar zou zijn omdat ik dit ondanks de pil had en mijn eisprong meende te voelen... nu blijkt dus dat dat helemaal niet kan anders zou ik nu al meteen ongesteld van mijzelf moeten raken en dat is niet zo :x dus vraag me dan af wat ik dan altijd voel en last van heb ??? pffff wachten duurt zo lang! en voel steeds zon wee-ig gevoel van dat ik denk yesss misschien wordt ik ongi, maar dan helaas nog geen teken van een drupje bloed
Ik wilde even reageren op dit onderwerp. Ik heb zelf ook zo'n 10 jaar de diane pil geslikt. Dit i.v.m. pukkels (hele grote ontstekingen onderhuids). Ik ben in januari 2011 gestopt met de pil en werd na 5 maanden voor het eerst weer ongesteld. Daarna bleef het weg. Ben toen doorverwezen naar de gyn en ben nu onder behandeling daar wegens PCOS. Bij mij heeft dit te maken met een te hoog testosteron. Het enige wat ik zeggen kan is dat je geduld moet hebben. En als je het niet vertrouwd dan gewoon aan de bel trekken bij de huisarts. (ontpillen kan zowiezo wel 6 maanden of langer duren zei de huisart bij mij)
ja idd specifiek voor de uitslag Maar wat een vreemd iets om te zeggen van je gyn... ondanks je pil toch een ei hebben .... dan was je toch ook zwamnger geraakt....dus die snap ik niet
@ jolien, vervelend voor je zeg! maar duurde dus ook zo lang voor je ongi werd? Hoor je echtr van zooooo veel mensen die aan de diane zaten zucht... niet leuk en niet zo mooi dat je nu pcos hebt, kunnen ze daar wel iets aan doen? Ik ga er vanuit dat alles goed is, vorg jaar inwendig onderzoek gehad (toen zat ik dus gewoon aan pil) maar vanwegen afscheiding, en alles zag er keurig uit vlgs gynaecoloog en uitstrijkje was ook helemaal goed Dus ga er vanuit dat ik gewoon nu inmiddels 6 weken aan het ontpillen ben ! 6 weken = natuurlijk niks! maar wachten duurt zo lang, en de onzekerheid over hoe lang het zal gaan duren! plus ik wil zo graag gaan beginnen oor een kindje! en dan is dit vervelend hihi! @ cindy! ja dat gaf hij aan, als je heel vruchtbaar bent kun je schijnbaar nog een eisprong voelen of wat dan ook... dus kon het zijn dat ik enorm vruchtbaar ben! Mijn man en ik hebben niet zo heeeeeeeeel geregeld sex ivm ''gezondheidsproblemen'' dus wie weet net nooit sex gehad rond die tijd.. ik durf het niet te zeggen ??? Maar nu lijkt het er niet op want dan zou je denken dat ik ook meteen ongi zou worden en dat is dus niet zo