Nu ben ik een beetje een leek op dat gebied hoor, maar heb ik het goed als je dus wel zwanger zóu kunnen worden uit zichzelf? Stel dat je ovulatietest uitwijst dat je vruchtbaar bent op dat moment, en je roept je man ter arbeid (), zou het dan in principe kúnnen lukken? [in dat geval ga ik als een gek nu duimen voor jullie]
Owhh echt maar een"paar" meer dus? Dat is vervelend! Niuja hopelijk kunnen ze jouw en je man toch helpen!! En ja altijd goed tog nog ff ovutests te gebruiken! Weet je zeker dat je een ei hebt!! En straks bij het ziekenhuis heb je ze sowieso niet nodig! Dus als je er nog hebt zou ik ze mooi opmaken hihi !! Niu mijn ovulatie had ik vandaag officieel moeten hebben zo ongeveer met een cyclus van 30 dagen ( zit nu op dag 15) en verek er staat een duidelijke 2e streep! Zeker nog-lang-niet positief!! Maar er staat iig een 2e streep!!! We klussen mooi verder en testen mooi verder... Wie weer!!
Wauw, zou dat even fijn zijn, als je een mooie cyclus gaat krijgen 30 dagen is top! Succes met alle bezigheden, hihi
Nadientje, er is een kleine kans dat ik spontaan zwanger wordt. Maar door de pco en de slechte zaad kwaliteit is die kans erg klein. We hebben het al een aantal keer geprobeerd met ovulatie testen, maar dat is ook niet gelukt.
@nadientje! Ja zou idd mooi zijn! Maar een ei is het belangrijkste dus zullen zien!! @roderoosje! Ja dat zei mijn gynae ook! Kans op een spontane zwangerschap is nihil... En als je man dan ook nog wat slechter zaad heeft lijkt me de kans echt heeeel veelste klein helaas !! Al hoop ik het wel voor je! En anders hopelijk gauw zwanger via MMM!
@Roderoosjes: het is in elk geval nu wel duidelijk hoe het zit. Ik zou inderdaad die ovutest gewoon doen, en ik zou toch gaan klussen als je je ei kunt vinden. Je weet maar nooit. Mijn moeder was na kijkoperatie + verwijderen van cyctes op haar eierstokken onvruchtbaar. Maar op de een of andere manier zijn ik en later mijn broer er toch gekomen! De artsen zeiden achteraf "ja de kans was zo klein tot nihil", vind het toch wel fijn dat ik hier nu zit hoor! Reken niet op een wonder, maar er op hopen mag toch altijd! @bbibi: het gaat goed met jouw cyclus he! Welke ovutesten heb je gebruikt? @nadientje: hoe gaat het met jouw cyclus?
He meiden, Ik was toch echt blij dat ik ongesteld was, maar na 10 hele dagen ben ik er wel klaar mee, het is elke keer op en af, dan weer ineens heel veel bloedverlies en dan weer bijna niks. Iemand dit ook gehad na lang niet ongi te zijn geweest?
@Chickie: Tot nu toe mag ik niet klagen, na 39 dagen ongi geworden, duurde een week en het was lichter dan ik gewend ben! Maar had al eens gehoord dat je cyclus na het stoppen heel anders kan zijn. Zit nu op dag 12. Ben benieuwd.. En hoe is het met jou? @Elisa: Dat het onregelmatig is kan inderdaad zo zijn als je net gestopt bent, maar als je je er niet lekker bij voelt, zou ik even naar de ha gaan.
@ chickie van de babyboomshop ! en nouja cyclus qua dagen gaat goed... tenminste de vorige...v maar zonder ei heb ik daar niet veel aan! was ook tezien op echo dat ik geen ei had gehad... (kunnen ze schijnbaar zien..) dus ik hooooooooooooooop dat die deze maand wel gaat komen! ik baal al zo... heb vanmorgen een gedaan maar moet je altijd ff op wachten!v maar vanmorgen ondertussen gaan aankleden/opmaken etc etc en toen vergeten te kijken! hoe stom is dat?? opfff... dus vanmiddag als ik thuis ben maar eens kijken... hihi nu aan het werk!
@Bbibi: ik heb ook de ovutesten van 123thuistesten/babyboomshop. Ik dacht eerst dat ze niet werkten, maar heb nu wel een positieve test gehad! Bij mij kun je het testresultaat nu (2 dagen later dus) nog steeds lezen, dus als hij positief is dan kun je dat straks ook nog zien hoor! Lichte streepjes tellen niet trouwens, die heb ik ook heel vaak. Hij moet echt donker van kleur zijn!
@chickie! Ja die testen zijn verder prima! Maar nooit een positieve gehad! En test door tot ongi !! Dus helaas! Was het wachten beu en zat er helemaal doorheen dus besliten vandaag Zkh te bellen! En heel t verhaal uitgelegd en ze begreep me volkomen! Dus mag 20aug al komen bij een feriliteitsarts! Hoef niet eens meer langs mijn eigen gynaecoloog! Maar meteen naar feriliteit! Echt zoooo fijn! Dus wordt binnenkort al geholpen! Eindelijk binnenkort ook voor mij een ei pfff!! @zwangerevrouw en jassmin! Fijn hoor zo snel een cyclus en zwanger ! Jaloers...
Ow wat fijn Bbibi! Wat kan de fertiliteitsarts allemaal voor je doen (behalve die kijkoperatie)? Ik ben ik in geval blij dat je nu sneller hulp krijgt, lijkt me toch frustrerend allemaal zo!
Wat super Bbibi! Ik ben ook blij dat ik bij de fertiliteitsarts loop. Ik ben de 20e op vakantie dus lees je bezoek pas in september, maar hoop dat hij/zij veel voor je kan betekenen.
He ladys, Ja suuuper fijn he! En vooral zo snel!! Tja wat ze gaan doen is even de vraag! Krijg nl nieuwe arts! Die extreme pijn is gelukkig ver weg! Alleen veel last van mn bekken... Maar dat kan van PCO komen! Dus wie weet wil hij wat anders? Ik vermoeddd dat ik aan de clomid zal moeten? Om een ei op te wekken! Ik hoop het iig En roderoosje, is er bij jiuw al meer bekend wanneer je gaat starten met behandelingen?
Ow, wat spannend allemaal! Ik ben zo benieuwd! Hoop zo op goed nieuws van en voor jullie alle drie! Hier alles nog rustig, cyclus gaat zijn gangetje, nog geen tekenen van vruchtbare dagen. Zit op dag 15, dus heb nog even. Niet dat we daar nu al wat mee zouden doen maar het is toch fijn om te weten als het allemaal gaat zoals het hoort. Afgelopen week moest ik naar de tandarts (veel röntgenfoto's) en ook naar de kaakchirurg voor een ingreep. Die moest ook eerst een overall-röntgenfoto van mijn kaak maken. "Is er een kans dat u zwanger bent?" Ik zei: Ehm, nee. Haha Zou wat zijn, ik heb deze week een dosis straling gehad genoeg voor tien jaar ofzo Over vier maanden (eind nov - begin dec) moet ik terug, hopelijk is alles dan goed. Waarschijnlijk weer een overall-röntgen. Dus beter dan niet zwanger... De risico's van röntgenstraling zijn groot, en ik wil het sowieso gewoon niet riskeren dat als het niet goed is, ze toch weer een wond in je mond moeten maken. Lijkt me niet risicoloos dan. Dus voor ons nog eventjes geduld, tenzij er iets geks gebeurt haha Denk niet voor december. Ik ben sowieso stiekem nog veel te gelukkig met mijn net hervonden cyclus, ik wil dat eerst beter leren kennen. Bovendien is het voor die tijd nog erg spannend met mijn man die in december afstudeert. En manlief wil daarna gelijk aan de klus, en een huisje kopen met tuin als hij klaar is. Ik ook, maar aan de andere kant wil ik nog graag op reis samen. Maar ja, centjes geef je maar één keer uit he, en na zo'n reis kom je thuis, maar je hebt niets. Alleen ervaringen en foto's. Daar zouden we onze kinderwens dan voor moeten uitstellen, en dat wil ik ook niet. Moeilijk moeilijk! Lang verhaal geworden, sorry!
He nadientje! Oehh klinkt heftig!! Wat moet je doen bij kaakchirurg? Ik heb die ellende 3jr trg gehad gelukkig! Onder narcose mocht ik thank god... Haha durfde niet! Ze moesten een tand uit gehemelte snijden! En wilde ze meteen verstandkiezen doen! Die waren niet eens ingedaald!! Dus zaten bekant nog ter hoogte van mijn oor!! Haha dus zijn ze gaan boren kies doormidden gebroken en eruit getrokken! Dus gelukkig was ik niet bij bewustzijn! Had ik niet graag mee gekregen! Haha Maar dus toch nog eventjes wachten? Ach laten we eerlijk zijn december is het zoooo snel! Miss dat je voor die tijd een leuk reisje kunt maken? En vanaf december vol aan de klus gaat? Een huisje is zo gekocht! En inrichten heb je dan nog 9mnd de tijd voor! Plus om bij de sparen toch? Tijd genoeg zou ik zeggen!! Hihi
@Nadientje, ik snap dat je geld maar 1 keer uit kan geven... maar als je de kans krijgt om lekker met zijn tweetjes die reis te maken zou ik dat echt doen! Als je een kindje hebt wordt reizen heel anders... Stel het kopen van nieuwe meubels uit, of waar je dan ook mee kan schuiven financieel. Herinneringen zijn juist zo belangrijk voor je relatie
Nadientje, nu heb je nog de kans om te reizen. En een reis hoeft niet de hoofdprijs te kosten. Wat vervelend dat je wat vaker naar de kaakchirurg moet. Ik ben er altijd wat huiverig voor.