@Roderoosjes wat naar voor je man, mijn man zou er ook stuk van zijn. Verwen hem maar lekker, ga leuke dingen doen, ontbijdje op bed, complimentjes enzo... En ga vooral genieten van jullie vakantie, dan komt hij vanzelf wel uit zijn dipje! En dan met goede moed naar die arts want het gaat jullie lukken hoor! Ja... zit helemaal in de zenuwen! Mijn temp doet raar, ik heb al 2 dagen ongie krampen en rugpijn, ben ook misselijk en duizelig. Het zou mijn innesteling kunnen zijn. En ik snap niet veel van mijn FF tempkaartje, maar heb afgesproken om samen met iemand op NOD te gaan testen en NIET eerder! @Nooky: nog 2 dagen en dan mag je testen! Jij was ook misselijk las ik? Kan dat zo vroeg al of is het toeval? Speciaal voor Bbibi ontopic: ik heb een puist in mijn wenkbrauw zitten! En steeds eentje op mijn oorlel... En allemaal kleine onrustige plekjes. Ik wil de Diana terug! LOL! (Echt niet!) Begon jouw acne pas weer na 4 maanden? Dus het kan nog terug komen op een later tijdstip?!?! Ik dacht dat ik er van af was/dat het hierbij bleef... En even gewoon uit interesse, want ik zit niet in MMM, kan iemand mij vertellen wat Clomid precies doet en dat andere medicijn... Want ik heb totaal geen idee, en dan kan ik wat beter volgen wat jullie allemaal aan het doen zijn enzo!
@chickie wauwwww spannend!! Wie weet wie weet nog heeeel even geduld houden meis! Maar je klachten klinken goed!! Hihi spannend!! En ja helaas pas na 4 mnd nu zit ik echt helemaal onder! Pff wordt er zo depri van! Vind het zooo lelijk en erg!! Had net zon mooi huidje door de diane! Wil zoooo graag terug eraan!! Maja dat gaat nog ff duren! Haha! Enne.. Clomid zorgt er gewoon voor dat je een eisprong krijgt, thats all.. Dus je slikt gewoon hormonen die ervoor zorgen dat er wel een ei gaat rijpen, en niet 10 half rijpe eieren die dus niet springen (pcos) wat ik nu dus maandelijks heb! Dus laat mij maar gauw beginnen zou ik zegfen hihi
Hey meiden lang niet geweest hier! Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat.. ff doorbladeren Hier nog niets bijzonders gebeurt. Mijn ongi word al regelmatiger.. Heb alleen wel super veel last van puistjes En volgens mij merk ik nu ook wanneer ik eisprong heb. 2 maanden geleden dacht ik echt dat ik zwanger was, maar was denk ik mijn eisprong; veel plassen enzo. Heb net mijn eisprong gehad en weer geklust, dus we wachten maar weer af
Hoi, Heb dit weekend dit hele (!) topic doorgelezen en krijg er een beetje de kriebels van. Ik wist helemaal niet dat het na het stoppen met de Diane pil lang kan duren totdat je weer een regelmatige cyclus hebt. Wij willen in november stoppen met de pil (Diane), want dan zijn mijn strips op. Ik slik 'm sinds mijn 13e, dus dat is nu 12 jaar. Is het ook echt zo dat je moet wachten tot je een regelmatige cyclus hebt totdat je zwanger kunt worden? En heeft het doorslikken van de pil om de maand (dus om de maand ongesteld i.p.v. elke maand) invloed op mijn cyclus als ik in november stop of heeft dat er niets mee te maken? Anders las ik na iedere strip t/m november een stopweek in.
@bambi, leuk meis dat je er bent! We miste je al enorm hier op t forum hihi nou is ons clubje weer compleet! Vervelend he die puistjes? Heb ik ook heel erg weer helaas! Wel fijn dat je cyclus regelmatiger wordt!! Hopelijk gauw wel echt zwanger meid! En anders ovutesten gebruiken dan weet je meteen wanneer t is! @ann ja heel vervelend met de diane pil! Bij de meeste duurt het enorm lang eer alles opgang komt!! Maaaaar hoeft niet ! Nadine van t forum heb je al kunnen lezen werd gauw ongi !! Waarom als je in november wilt beginnen ( wat ik begrijp) waarom stop je dan niet nu alcast eens met de pil? Zodat als je er echt aantoe bent gelukkig ook alles alweer opgang is?
He bambi, ja erg gezellig die pukkels. Dachten we dat we uit de puberteit waren, houden we nog steeds die rotdingen. Ik ben nu 2,5 week geleden ongesteld geweest en heb het idee dat mijn ovulatie er aan komt. Ik krijg nu allemaal meeeters. Nog niet de echte pukkels die er wel zijn bij mijn menstruatie. Ik neem de clomid wel mee op vakantie voor het geval dat ik in de laatste week ongesteld wordt.
@Bbibi: Heb inderdaad gelezen dat Nadine gauw ongi was. De reden dat ik in november stop met de pil is omdat we eerst de dingen in en om het huis af willen maken. We willen dat het kindje wordt verwelkomd in een huis dat helemaal klaar is en niet in een huis wat voor driekwart klaar is. Het valt op zich mee, hoor. Maar ik voel me er zelf fijner bij als alles echt klaar is. @Roderoosjes: Ik heb het woord al vaker voorbij zien komen in dit topic, maar geloof dat ik de uitleg gemist heb. Wat is een clomid?
Ann87, een paar van ons heeft pco ( Polycysteus-ovariumsyndroom - Wikipedia) Daardoor heb je minder of geen ovulaties. Clomid is een medicijn dat de eisprong bevordert. Het zorgt ervoor dat de eicellen goed rijpen en, als het goed is, ze ook laat springen. Het zorgt dus voor een goede menstruatie cyclus.
@Roderoosjes: Aha oke! Wel ontzettend vervelend als je dat hebt, lijkt me. Maar je kunt dus op die manier toch nog zwanger worden. Hoe ben je erachter gekomen dat je pco had, als ik vragen mag?
Hallo Ann, welkom hier! Voor de meeste vrouwen duurt het even voordat ze weer een normale cyclus hebben na de Diane. Je kunt wel proberen zwanger te worden maar als je cyclus te lang is heb je hoogstwaarschijnlijk geen eisprong. Doorslikken is sowieso erg ongezond, dus daar zou ik mee stoppen. Je zou ook kunnen stoppen met de pil en de komende maanden bijv condooms gebruiken als je echt nog niet zwanger wil worden. Wij hebben ons huis ook nog niet helemaal op orde, in het najaar worden 2 slaapkamers gestukadoord en geschilderd (incl de babykamer dus). Succes met je beslissing en het evt. ontpillen! Ow en als je stopt met je pil is het wel verstandig om meteen foliumzuur of een zwangerschapsvitamine te gebruiken!
@ann zoals de andere zeggen, je moet zelf weten en wil je niet ontmoedigen maar de kans dat je binnen nu en 2 mnd zwanger bent is zwaar nihil !! En zeker na zo lang diane! Ik zou stoppen en hooen dat je met een maand of 2 op zn vroegst voor het eerst ongi wordt dan is het al oktober! Sldan kan je altijd nog met condoom doen! En anders vast beginnen... Wie weer hoe lang het duurt meid! Wij allen dachten toen we net stopte de eerste maand zwanger te zijn... Maar zie maar weer, de realiteit is hard... Hihi !! Dus als je verstandig bent neem je de tijd om te "ontpillen" meid!! @roderoosjes fijn dat je clomid vast mee neemt op vakantie! Ga je nu alleen met clomid proberen Zwanger te worden? Niet in combi met IUI ?
Hahaaaa toevalligggg !!! Ik heb vrijdag een vallende lampion gezien in pikke donker!!! Ik denk dat jij en ik hetzelfde fewenst hebben hihi ! Nu maar hooen dat onze wens uit komt
Ik heb een tijdje terug ook op dit topic gereageerd. Ik ben half januari gestopt met de Diane 35. Deze heb ik erg lang gebruikt. Momenteel is mijn cyclus nog niet normaal. (zie onderaan bericht). Vandaag heb ik een afspraak staan bij de huisarts hiervoor. Ik ben al eerder hiervoor bij de huisarts geweest, en die vertelde mij dat ik in juli moest terugkomen als me cyclus niet tussen de 28 en 35 dagen zou zijn. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Ik merk tevens op met die lange cyclussen dat de pukkels verdwijnen. Had eerst aardig wat pukkels, maar deze zijn helemaal verdwenen.
@ Bbibi, we hebben pas na de vakantie de afspraak met de fertiliteitsarts staan. Ik heb 2 weken geleden gebeld met de poli en zei zeiden dat ik het in ieder geval kon proberen. Ze zei letterlijk: je hebt er maar eentje nodig . En dat is natuurlijk ook. De fertiliteitsarts was toen al op vakantie, dus kreeg iemand van de balie aan de telefoon. @ Ann87, ik bleef zeer onregelmatig ongesteld en werd niet zwanger. Er is toen een echo gemaakt en daar konden ze op zien dat ik pco heb. Ik heb helaas geen vallende sterren gezien, maar heb bijna vakantie dus dat maakt ook veel goed. En misschien na de vakantie....
@suus owh jij wacht ook al zo ontzettend lang dus? Meid laat je gewoon niet wegsturen bij de huisarts maar vraag verwijzing gynae! Mij wilde die na 4 mnd nog niet ongi ook niet geven! Ik kreeg later een verwijIng van andere arts vanwegen de extreme pijnen en toen zijn ze er "per toeval" achter tekomen dat ik pcos heb! Ik moet volgende week maandag naar feriliteitsarts! Dus hopelijk gauw een behandeling! Want nu nog ateeds geen ei helaas !! Zit ook nu weer op cyclusdag 30 maar weer tot nu toe teen ei gehad ; ovutest) dus wil je niet bang maken maar jouw cyclus Iet er verreweg van netjes uit!! Dus meis echt vraag om die verwijzing oke?? @roderoosjes ahhh lekker vakantie!! Heerlijk meis stik jaloers! Ga jw nog lekker weg!? Ik moet nog 3 weken werken en dan ook vakantie zo zin in! En fijn zeg dat je het tog vaat mag proberen! Goed geregeld!! Ik ga duimen!!
Oww ik ben ff weg en moet meteen bijlezen Tja, ieder lichaam reageert weer anders op die snerthormonen.. werd wel snel ongi maar ben benieuwd hoor of mijn cyclus zo netjes blijft, valt niks over te zeggen als je nog maar één keer ongi bent geweest... Hoop natuurlijk van wel. Leuk dat hier inmiddels een vaste club is, wat een vraag aan het begin al niet kan opleveren! Echt gezellig!! En Bambi, welcome back! Geen vallende sterren hier, was vast mooi om te zien??
Hallo allemaal, Ik heb het topic ook doorgelezen en damn, wat een rotmiddel is die diane35 eigenlijk! Als ik weer ga beginnen met anticonceptie ga ik zeker kijken of er geen ander middel op de markt is. Ikzelf heb hem geslikt van mijn 14e tot mijn 20e, heb toen 2 jaar een lichtere pil geslikt. De laatste 6 maanden heb ik toch weer diane geslikt omdat ik sinds ik die andere pil begon te slikken mega last kreeg van pukkels. In die 3 maanden ook naar de dermatoloog geweest en wat blijkt; het waren geen puisten maar een soort huiduitslag waar ik dan ook antibiotica voor gekregen heb..Had dus niks te maken met stoppen met diane Maargoed dit heeft natuurlijk niks te maken met dit topic haha Ik ben inmiddels helemaal gestopt met de pil en ik ben ook erg benieuwd of ik ook zo lang last ga hebben van een verstoorde cyclus.. Ik heb hem tenslotte maar 6 maanden geslikt. Ik duim voor iedereen hier dat zij snel een posi test in handen mogen hebben
@nadientje dat is zeker gezellie! Haha! Allemaal hetzelfde schuitje he!! Dus fijn om elkaar op de hoogte te houden!! Ohh ik ben zooooo zenuwachtig voor maandag!!! Ik heb zoooown "zin" stom he? Kan echt niet wachten tot ik terecht kan daar!! Aftellen!! @zonzon tja tis niet de meest fijne anticonceptie! Maar je krijgt er zown mooi huidje van! Dat is de reden waarom de meeste hem tog nemen! Ik zou er straks ook weer aan gaan hoor! Mijn lelijke huid nu alweer beu pffff! @nooky balen meid! Wie weer tevroeg getest?