@ cindy Ja dat vond ik ook!! maar nog steeds niet ongi... zucht... tot nu toe zijn alle verhalen van iedereen xdie aan diane zat niet erg hoopgevend zeg!
nou valt best mee toch...ligt echt niet aan de diane hoor....sommige vrouwen hebben veel last van dit soort dingen... Maar hoe nu verder dan?
sorry lees nu pas je reactie... Ja hoe nu verder tis afwachten! Heb geteld vandaag 52 dagen geleden ben ik gestopt met de pil 20 feb en dus 49 dagen geleden onttrekkingsbloeding gekregen dus 23feb... dus welke datum moet ik nou aanhouden voor berekenen cyclus? dag dat ik gestopt ben met de pil of dag van mijn eerste ''nep'' bloeding? enig idee?
volgens mij moet je tellen vanaf de (nep) ongi. ik heb 10 jaar Microgynon geslikt en het laatste jaar heb ik de diane gehad. niet zo lang dus maar ik had wel bijna meteen een regelmatige cyclus
maakt niks uit hoor Ik zou idd vanaf je bloeding tellen Maar ga je naar je HA hiervoor of ga je verder afwachten nu?
@ shiva bedankt voor de tip! dan zit ik nu op dag 50 vanaf ''nep'' ongi ! hihi... en 53 dagen zonder pil Ik denk dat dat wel scheelt... bij microginon gebruikers hoor je vaak dat ze meteen ongi worden.. en een jaartje diane is natuurlijk niet zo lang... ik begon met microginon daarna diane.. nu zon 8 a9 jaar diane pil! dus gaat het wss ook langer duren.. Nouja afwachten! @ Cindy, ja ik wacht het maar af.. de dokter kan toch niets doen.. ze zeggen ook altijd dat het een jaar kan en mag duren voor je lichaam op orde is he... en vorg jaar bij gyn was alles goed dus daar ga ik nog steeds vanuit! Mijn hormonen zijn sowieso van slag, dus zal het bij mij ook iets langer duren denk ik Zo... Als ik het met uiteindelijk een half jaartje nog niet ben dan toch maar eens langsgaan.. al wordt ik dan wss toch weg gestuurd denk ik zo! dus nog even geduld!
Nou ik ging geen jaar wachten op mijn ongi en mijn HA is ook niet moeilijk......maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Maar vorig jaar was je ook al bij de gyn?
Ik ben in maart gestopt met deze pil, inmiddels mijn ongi gehad, verder nog helemaal niks gewerkt van het ontpillen? Voel me eerder veeeeeel beter. Migraine is een stuk minder heftig, ben vrolijker en een stuk minder emotioneel. Heerlijk.
Sommige dokters schrijven deze pil al niet meer voor trouwens, want het schijnt geen goede anticonceptiemiddel te zijn, geeft teveel depressieve verschijnselen.
oh ja kiwii hier niks over gehoord? Ik denk ook echt dat het niks te maken heeft met de diane hoor....anders zou elke pil wel iets hebben te maken met het feit dat sommige vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden niet? Sommige lichamen hebben gewoon even tijd nodig om weer gereset te zijn denk ik...
Ik heb deze pil ook zo'n 8 jaar geslikt, nog de ontrekkingsbloeding gehad na het stoppen en geen natuurlijke menstruatie meer, was meteen in verwachting Zo zie je maar weer, bij elke vrouw weer anders met deze pil Tis even afwachten. Groetjes
Ik heb11 jaar deze pil geslikt en ben begin november gestopt. 6 weken later kreeg ik mijn menstruatie. Daarna na 5 weken. Nu heb ik ruim 11 weken geen menstuatie gehad en het ziet er ook niet naar uit dat ik binnenkort ongesteld wordt. Heb al wel testen gedaan, maar deze zijn negatief. Weet ook niet of dit bij het ontpillen hoort.
@Roderoosjes....ja dat "ontpillen" ik weet het niet hoor....Ik zou denk ik gelijk naar de ha gaan...dat stomme afwachten altijd wat je moet van de huisartsen.....het is toch niet goed zo`n cyclussen niet?
@cindy24, ik ben 2 weken geleden bij de huisarts geweest en ik moet begin juni terugkomen. Dan ben ik een half jaar gestopt met de pil. Zij vertelde mij dat omdat mijn cyclus zo afwijkt er dan eerder stappen ondernomen worden dan wanneer iemand een normale cyclus heeft. Ze had het over een echo van de eierstokken. En dan om te kijken of er cystes zijn. Maar ik hoorde zoveel over ontpillen dat dat ook misschien ook nog kon zijn.
Ja maar wat is ontpillen dan....dan zou iedereen dit moeten hebben niet? Ik geloof er niet zo in persoonlijk dat ontpillen bestaat Fijn dat je HA wel actie onderneemt.....ik hoop dat alles gewoon goedzit en dat je snel zwanger mag worden!
@ cindy ja ik was vorg jaar bij gyn maar dat was gewoon omdat ik bruine afscheiding had.. ik wilde toen echtttt nog geen kinderen... maar zo zie je maar weer dat er in een jaar tijd veel kan veranderen! mijn man en ik zijn inmiddels 7,5 jaar samen waarvan 2,5 jaar getrouwd! en allebei in onze ogen de juiste leeftijd en alles op de rit... dus ja nu heel erg aan kinderen toe! zoveel mensen in onze omgeving hebben al kinderen of zwanger of bezig... dus het is enorm welkom! Maar wat zou de dokter er aan kunnen doen als je niet meteen ongesteld wordt dan?? Echo maar die is goed is niks op te zien dus wat kunnen ze verder nog doen? zit inmiddels alweer op dag 58 zucht... en schrijven artsen diane niet voor vanwegen depri!??? vaag ik ben juist depri gestemd zonder diane pil ! vreemd...
Jammer als je eenmaal besluit voor kindjes te gaan en je dan niet ongi wordt he..... Je hebt ook van die pilletjes om je ongi op te wekken maar of dat wat uithaalt geen idee? Als ik jou was ging ik tempen of ovutesten gebruiken?.... Want wie weet heb je gewoon een ei...tenminste als je soms wel ongi wordt heb je dus ook soms een ei en nu mis je die misschien...
Ik heb ok ovu testen thuis al paar keer gebruikt maar helaas en wordt wel een duur grapje zo... Dus ben ermee gestopt ze gaven niks aan... ok niet gek want ben nog geen 1 keer ongi geworden! pas als ik 1x ongi ben geweest ga ik ze gebruiken! maar dan moet ik het wel eerst worden en je hebt het over clomid waarschijnlijk? Die zal ik idd moeten gaan gebruiken als ik het niet worden. Maar goed dan moet je eerst naar HA dan naar ZKH naar GYN en dan pas na bloedonderzoek en echo kan je eventueel clomid gebruiken wordt je idd sneller zwanger! Maar goed bij dok zal mij niet zomaar doorsturen! zie al zooooveel ziekenhuizen per maand hahaha! dus daarom ik wacht tot 100 dagen zo ongeveer of 120 dagen (4) maanden dan hoor je dat de meeste inmiddels ongi zijn geweest zo niet ga ik ook naar de dokter toe! want dan wordt ik er wel moedeloos van hoor! voor jouw toch fijn dat jij na de diane wel meteen ongi bent geworden... jij had hem ok lang gebruikt toch?
Idd, ik moest er om duizend-en-een redenen aan, en dit was er volgens de dokter ook één. Vooral het doorslikken was daarom. Ik ben nog steeds af en toe depri, maar dat ligt niet daaraan zegt ze... Het is gewoon troep voor je lijf natuurlijk maar ja, het werkt wel. In de zomer nemen we een voor dit jaar definitief besluit... en anders wordt het volgend jaar. Hoe dan ook ga ik er binnen een dik jaar vanaf. Afgezien van dat ik natuurlijk benieuwd ben of en zo ja hoe snel ik dan zwanger zou zijn, wil ik ook héél graag weten hoe mijn lijf reageert op het stoppen met Diane!
ja je hebt eerst een ei en dan je ongi dus je kunt ook zwanger raken zonder dat je het doorhebt nu Maar tempen zou zdan toch wel iets zijn niet? Dat kun je dan ook onder de neus van je HA leggen Ik heb al een pil vanaf mijn 11de...de diane denk ik zo`n 8-9 jaar gebruikt....voor de diane veel andere gebruikt... je de pil is eigenlijk ook wel troep he maar ja wel noodzakelijk soms. Ik werd voor het eerst ongi en het ging niet eens meer weg, viel zelfs flauw zoveel bloed verloor ik. Toen aan de pil en het ging goed gelukkig....nou ja niet gelijk want ik kreeg een erg lichte pil. Hierom was ik altijd wel ongerust als ik zou gaan stoppen met de pil wat er dan zou gebeuren...maar dat is hier 2 maal goedgekomen....