Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Chickie, we zijn wel wat gewend, dus dit valt allemaal wel mee. Ik kan het nu wel hier neer zetten, Bbibi kent het verhaal wel. In 2009 hebben wij 13 maanden lang ons nichtje in huis gehad. Zij is in januari dat jaar geboren en is in maart met 7 weken bij ons gekomen. Toen is er ook een heftige strijd geweest tussen ouders en jeugdzorg. En wij zonden in het midden. Het meisje was te licht, spuugde van de stress en had een giga voorkeursligging door de verkrampte houding. Gelukkig is dat met hulp van een goede fysio helemaal goed gekomen. Maar we hadden wel ineens, zonder voorbereiding, een baby in huis. Ze is uiteindelijk opgegroeid tot een stabiele en vrolijke dreumes. We hebben 13 maanden een strijd gevoerd. We hebben opvoedcursussen gehad, jeugdzorg over de vloer, raad van kinderbescherming enz. Een zeer zware en moeilijke tijd die veel energie heeft gekost. Uiteindelijk is ze met 15 maanden terug gegaan naar haar moeder. Maar wat was dat moeilijk. 13 maanden hebben we haar opgevoed als ons eigen kind. Liefde gegeven, haar zien groeien, 1e lachje, eerste keer zitten, eerste stapjes. We weten dus wel hoe het is om een kindje te hebben.
    In dat jaar zijn we er wel achter gekomen wat we aan elkaar hebben en wat we aankunnen.
    We hebben daarna een pauze genomen wat kinderen betreft. En dan baal je natuurlijk wel als het dan zelf niet lukt. Maar we weten nu ook hoe zwaar het allemaal kan zijn. En bij 2009 is niets zwaar meer.
    Maar we weten dat we een kindje kunnen opvoeden en dat we goedgekeurd zijn als opvoeders door jeugdzorg ;)
    Maar ons moment komt ook nog wel.

Ik hoop dat de hart ritme stoornissen niet erger worden voor je. En dat de zwangerschap goed blijft verlopen.

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @nadientje oehhhh spannend meid!! Dat wordt gauw alles afmaken en daarna huphup beginnen! Eer je zwanger bent ( al hb ik zon voorgevoel dat dat bij jouw erg snel gaat!! En vraag mijn andere topics... Ik heb altijddd gelijk met mijn voorgevoel haha) maar je moet jet ook nog 9mnd dragen dus in zoverre moet het goedkomen meid!!

@chickie nee ik zit nu aan 2x dci op een dag! Het lijkt zn werk tedoen! Normaal lf 8 of lf9 ... En nu zit ik al 11dpo en ben nog niet ongi joehoeeee het zit er wel aan te komen ( vol acne borsten krimpen) maaaar ik ben het nog niet dus de dci is echt heel erg mijn hormonen aan het hetstellen! Heel duur maar echt een top product! Acne is er ook stuk minder mee geworden!! Enne volgende maand ook naast clomid aan de progesteron creme!! :)
    En wat vervelend van je hartritme stoornissen hoe kan dat nu opeens? Ligt dat echt aan je hormoon balans ofzo dat dat nu opeens gebeurd? Vervelend meid! Zo kun je nog niet van je zwangerschap genieten... :( sterkte meissie!

@RR ik ken idd je verhaal! Vind het verschrikkelijk voor je en gun jouw zown kleintje echt enorm!! *heeeeeele dikke knuffel*

3. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Roderoosjes echt respect hoor voor wat jij en je partner hebben gedaan! Lijkt me echt heel zwaar, ten eerste allerlei mensen over de vloer die op jou letten en zeggen hoe het moet! En die druk.. en dan ook nog eens het kindje helemaal opvoeden, en ja daar komen natuurlijk veel gevoelens bij.. De moeder is jullie vast erg dankbaar!

Chickie Ik hoop dat het goed gaat en dat je nu geen last meer hebt van hartritmestoornissen, heb je er vaak last van?
    Het was idd aambeien en is nu alweer over :)

Bbibi hoe gaat het nu met jou ik zie dat je 3 dagen over tijd bent!

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bbibi, heb je al getest? Ben erg benieuwd.

Bambi, we hadden geen keuze. Het kind is heel plotseling bij ons gekomen en na 3 maanden kregen we de keuze: of zelf pleeggezin worden of haar naar een onbekend gezin sturen. Maar dat was geen keuze voor ons.

Ik ben weer begonnen met de clomid. Nog niet veel opvliegers gehad. Vrijdag eerste echo.

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    hey meiden,

Nee ik hoefde niet te testen hoef ik nooit want ik red de 14 dpo nooit!
    wel goed nieuws door mijn DCI (dure pillen) is mijn LF dit keer 12 dagen ipv 8 of 9 dus veeeeel grotere kans dat ik nu wel zwanger kan worden!!! ik heb zelf steeds gedacht dat november mijn maand werd... dus dat hoooop ik! ik ga morgen aan de clomid want ben gister ongesteld geworden!!
    deze maand aan de progesteron creme! ben enorm benieuwd!! :D

hoeist met jullie allemaal?

RR spannend meid! ik volgende week vrijdag hihi

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

daar ben ik weer. Ik was een lang weekend naar Frankrijk. Het was er lekker koud :p
    Hier gaat alles goed op wat zwangerschapskwaaltjes na. Was gisteren en vandaag nog steeds kotsmisselijk. Heb amper gegeten. Ben alleen bang dat ik kilo's ga afvallen. Zit al net op een gezond gewicht. Dus als ik wat kan eten, is het iets wat rijk is aan calorieen.
    Gelukkig ben ik niet duizelig. Had wel met de intake een lage bloeddruk, maar dat heb ik altijd. Hij was toen 100/68.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Heb vandaag even een offday. Voel me sjaggie en rot. Heb het idee dat ik naar iedereen vervelend doe. Volgens mijn collega is dat niet zo gelukkig. Ben nu gelukkig lekker thuis, helaas wel de avond ook alleen. Maar heb nog wat dvd's liggen dus kom de avond wel door denk ik.
    Stomme clomid. Heb echt het idee dat het daardoor komt. Heb vandaag de laatste tablet genomen.

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @suus lekker gehad?
    @RR dikke knuf meid!! als je drek weer en meting hebt leef je meestal weer helemaal op hihi!
    @hier gister juist begonnen aan eerste clomid! nog t/m zondag en dan zit het er weer op! volgende week vrijdag heb ik (cd12) mijn eerste meting weer aangezien ze mij dus nogmaals op 50mg willen zetten (waarschijnlijk voor de laatste keer) als ik nu nit VOOR dag 15 mijn ei krijg dan krijg ik volgende ronde thank god 100mg ! daar voel ik me toch iets beter bij eerlijk gezegd :) dus spannend weer!

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank je wel Bbibi!
    Morgen heb ik de echo. Gelukkig heb ik hier wel een hele lieve kat die altijd lekker bij mij komt als ik niet lekker in mijn vel zit. Normaal is het geen knuffel kat, maar dan wel :).

Veel succes met je tabletten. Hopelijk heb je wederom weinig last van bijwerkingen.
    Ik ga zo naar het WKZ. Zoontje van een vriendin is gisteren geopereerd. Hij is geboren met een hazenlip en heeft nu zijn 3e of 4e operatie gehad (hij is 6). Ze hebben nu zijn gehemelte verlengt.

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bbibi Het was ff lekker in Frankrijk. Wel koud en aardig wat nachtvorst.
    Ik hoop voor je bbibi dat het deze keer raak is voor je. Ik zal heel hard voor je duimen.

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Stemmingswisselingen zijn niet voor niets geweest. Heb 1 ei van 17,5 mm en 1 ei van 18 mm. En nog een lading kleinere van max 12 mm. Dus ik mag morgenavond weer prikken en maandag weer terug voor de IUI. Ben benieuwd. Heb nu wel een wat grotere kans omdat er 2 zijn. Ze zei ook dat die 2 zeker gaan springen.

12. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Spannend RR. Hopelijk lukt het deze keer! Ik blijf duimen.

13. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Roderoosjes dat klinkt goed! :)

Suus ik ben ook nog steeds erg misselijk en vooral 's avonds. Soms kan ik ook gewoon geen eten koken, omdat ik dan steeds sta te kokhalzen.
    Gister voor het eerst al wat gekocht! Een combi kinderwagen! 2e hands was erg goedkoop en mijn vriend zei: Laten we die maar alvast nemen.
    Is toch ook wel beter, beetje bij beetje alles inkopen. We zitten ook krap bij kas, dus ja, we kunnen niet zomaar alles in 1 keer.
    Ik vond het toch wel vreemd om het nu al te doen en eigenlijk ook een soort van schuldig, want ja, het is nog zo vroeg, en wachtte liever even mijn 2e echo af.
    Maar we hebben hem nu staan en ben er wel blij mee, want ziet er nog als nieuw uit :)

Bbibi het is november..! Jouw maand ;)

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @RR wat een suuuuuuuper nieuws meis!!! 2 mooie grote eitjes dus!!! Wat geweldig! En fijn dat er weer zoveel vaart in zit!!! Hopelijk is het raak meid ik duim voor je!

@suus fijn dat je vakantie lekker was meid! En bedankt alvast voor het duimen hihi

@nadientje hoeist met jouw meid?

@bambi wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent zeg :( hoeveel eeken ben je nu? Aftellen naar de 12 weken echo! Super...
    Hier idd mijn maand, maaaaar ik heb een nog beter gevoel bij februari! Dat dacht ikzelf altijd ( als ik precies een jaar bezig was) maar november had medium voorspeld! Dus het is spannend en afwachten! Eerst maar eens zien of je 50mg nog wel aanslaat...

De bijwerkingen had ik ronde 1 wel toen had ik super ei
    Ronde 2 amper toen groeide mijn ei ook suuuuuuper langzaam!
    Nu ronde 3 totaaaaaal geen bijwerkingen! Dus hoop nu ook niet dat ik nu dis geen ei heb :( weer afwachten tot volgende week vrijdag helaas!! Spannend...

15. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

@Bbibi: als het deze maand niks wordt, gaan we gewoon gezellig samen in 2013! ;)
    @Bambi: leuk hoor, alles beetje bij beetje! Dat maakt het 'wachten' aangenaam. Alles in één keer lijkt me niet leuk, ook al kun je het betalen. Dan is de pret er gelijk af..!

@Hier: mn ongi is er dan eindelijk. Gisteren (dag 32) begon er al wat, maar vannacht/vandaag zette het door. Wordt gelukkig wel korter, 39/40/35/32. Hopelijk zit ik volgende keer rond de 30.
    Zit al beetje te kijken voor bekleding voor kinderwagen, klinkt gek misschien, maar die speciale vind ik al zo lang superleuk... En het is limited edition dus ik ben bang dat het in de winkel niet meer te koop is als ik het nodig heb...

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @nadientje lekker toch dat je alles beetje voor beetje kan kopen? Wij hebben genoeg geld kan nog wel 10babies nemen als het moet haha! Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal duur moet!!!
    Ik heb ook op marktplaats zo ontzetten veel mooie meubeltjes gezien en kinderwagen die ik wil!! Dus ik zou dat ook doen hoor! Veel tweedehands, ik bedoel waarom alles nieuw? Wij willen maar 1 kindje en je gebruikt het zo relatief kort! En er staat genoeg mooie te koop! Dus lekker van genieten meis!

@ nadientje ja ik vrees ook dat 2012 hem niet meer gaat worden voor mij helaas! Baal er wel van, want dat hoop je natuurlijk wel als je al februari 2012 stopt met de pil...!!
    Een jaar later is dan wel weer super lang wachten :( maja helaas heb ik het allemaal zelf niet in de hand en moet ik wachten tot het me "gegund" is... Dus we wachten maar weer rustig verder..!!

17. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@RR . Wel heel spannend nu RR. Ik ga ook duimen voor jouw.

@bambi. Hier valt sinds zaterdag de misselijkheid erg mee. Bijna niks meer. Heb er hoofdpijn, maagzuur en opgezette buik voor teruggekregen. Vooral aan de zijkant bij me liezen krijg ik af en toe aardig wat steken. Leuk dat je al een kinderwagen heb gekocht. Welke heb je gekocht? Ik weet nog niet welke ik wil. Ik vind persoonlijk die van Stokke wel aardig. Is ook hoog. Hoef ik niet zo te bukken ivm me rug. Me man heeft met bijna alle kinderwagens in Babypark rondgescheurd en ingevouwen en uitgeklapt. Ik stond er toen een beetje onwennig bij. Hij heeft de babykamer voor zijn zoon (hij denkt dat ie een zoon krijgt :)) al uitgezocht. Normaal shopt de vrouw altijd, maar nu deed hij het. Ik hobbelde er maar achteraan:). Ik had echt zoiets van "wie is er hier nou zwanger":D.

Ik snap dat je het erg vroeg vind om zoiets al te kopen. Ik zal zelf ook wel wat dingen willen kopen, maar durf niet zo goed. Je weet nooit wat er het eerste trimester nog gebeurd.Ik moet a.s. donderdag voor controle. Dan krijg ik ook de bloeduitslagen en moet ik doorgeven of ik nekplooimeting en 20 weken echo wil. Ze zei dat ik me rond week 12 ook uiterlijk moet inschrijven bij een kraambureau. Vind het erg vroeg. Ik lees hier op het forum dat andere pas rond 20 weken hoeven in te schrijven. Misschien dat het verschilt per regio. Wat me wel opvalt is dat alle info die je meekrijgt van je VK of die bladen in de winkel dat het 90% gaat over de bevalling. Ik denk dat kind komt er toch wel uit. Er is er nooit 1 blijven zitten. :DMaar niks over kraamzorg e.d of zwangerschapskwaaltjes etc. Ik kan niks vinden op de website van kraamhulp wat het kost per uur. En ook niet hoeveel recht je hebt op kraamhulp. Ik had ook al gezocht op de website van me zorgverzekeraar, maar ook hier kan ik niks vinden. pffffffffffff:(

18. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Vandaag IUI gehad. Ik had mijn man vanmorgen even "geholpen" en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. 3,7 miljoen goed zwemmende cellen!!! Daarbij opgeteld mijn 2 exploderende eicellen maakt de slagingskans toch een heel stuk groter :D. We wachten geduldig af, maar zijn zeker een stuk positiever dan de vorige keer!

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @RR wat een suuuuper goed nieuws meis!!! jij moet je man vaker helpen hihihihi ;)
    goed bezig!! hopelijk gauw een posi test voor jouw!!!! ik moet vrijdag weer voor mijn eerste fm! heb er een hard hoofd in dat er nog wat groeit eerlijk gezegd!!

20. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Ik zag dat je vandaag voor de intake moest. Hoe is het gegaan of moet je nog?????????????????

Deel Deze Pagina