Hoi Bbibi, bij een vlokkentest prikken ze met een naald in je baarmoeder en zuigen ze wat vlokken van de placenta weg. In die vlokken zit DNA, en via dat DNA doen ze onderzoek naar het Downsyndroom, mijn hartafwijking en ze kunnen tegelijk ook zien of het een XX (meisje) of XY (jongen) is. Het risico is 1 op 1000 dat je ter plekke een miskraam krijgt, of later in de zwangerschap je kindje kan verliezen. Verder heb je kans op infectie wat ook kan zorgen voor een miskraam. Dan is het wachten op de uitslag, in mijn geval weten ze niet hoelang ik moet wachten maar deze week hoor ik sowieso niets. De uitslag die je krijgt is definitief: je kind heeft het, of heeft het niet. Je wordt dus gerustgesteld of je komt voor de volgende keuze te staan en dat is laat ik het kindje weghalen of niet... Maar zo ver vooruit wil ik even nog niet denken. Ik ga me nu concentreren op de vlokkentest a.s. woensdag en hopen dat het allemaal goed blijft gaan!
@RR jaaaa goed nieuws he? helemaal happy!! zou leuk zijn samen hihi! @chickie poehhh heftig vind ik het hoor! wat erg voor jullie! wel goed dat je een vlokkentest laat uitvoeren vooral omdat je het dan echt 100% zeker weet! ik had het ook gedaan! en 1 op 1000 is niet zo groot toch? hopelijk ook geen infecties achteraf voor jouw meis! vind het al heftig genoeg dat je dit nu moet doen! en nog heftiger dat je zo lang in spanning zit! hopelijk heeft je kindje het niet!! beide niet!! heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en een hele dikke knuf voor jouw!! ik denk aan je woensdag!! x
De vlokkentest vandaag is goed gegaan, ze zijn met de naald ver bij de baby weg kunnen blijven. Ik vond het wel enorm pijnlijk eerlijk gezegd, en wat duurde het afgrijselijk lang. Op de site van het ziekenhuis stond een youtube filmpje, maar het is volgens mij in scene gezet... Blij dat het achter de rug is. Mijn buik is nu helemaal hard en heb buikpijn. Weer miscommunicaties binnen het ziekenhuis, ze gaan toch niet onderzoeken of de baby mijn hart-gen heeft, dat doen ze toch pas na de geboorte is vandaag alsnog besloten. Maar daardoor krijgen we aanstaande maandag al de uitslag of het kindje Downsyndroom heeft EN of het een jongetje of een meisje wordt! Dus dat scheelt wachten!
@chickie, ja was het pijnlijk ja? Vervelend meid! Maar wel dijn dat het achter de rug is! Jammer dat ze niet meer kijken naar jouw hartgen! Maar aan de andere kant al zouden ze zeggen dat je kindje dat heeft dan zou je het toch nog steeds wel houden neem ik aan? Dus dat is toch iets minder van belang als down syndroom lijkt me? Wel heftig hoor... Ik hoop echt dat het niet is!!! Kans 1 oo 83 is nog steeds "weinig" toch? Mijn duimen draaien iig heel hard voor je! En leuk dat je maandag iig het geslacht weet hihi spannend!!
Voor het prenatale onderzoek is 1:83 wel een vrij zware uitslag. Maar omgerekend komt het neer op 1,2% als ik het goed heb. 82 kindjes hebben het niet, het 83e kindje wel. Wij hopen op een van die 82 kindjes!
Chickie, wat vervelend dat de vlokkentest toch behoorlijk pijn deed. Maar het is voor een goed doel. Voel je je al weer wat beter. Ik duim voor je voor maandag! Bbibi, hoe is het nu bij jou?
@chcikie ja dat dat een heftige uitslag is, dat is het zeker een op 83 is een super grote kans! Maar ik bedoelde zoals jij het zegt! 82 kindjes sowieso niet! Die kans is groter dan die ene wel! Dus ik ga gewoon heel hard voor jouw duimen dat jij een van de 82 gezonde kindjes krijgt! Heel veel sterkte met wachten!! @RR ja gaat prima ! Wel weer enorm veel pijn aan mijn onderhuik helaas! Maar wel net een donkere ovutest ik denk dat mijn eitje morgen springt! Dus vandaag en morgen aan weer aan de klus Hoeist bij jouw met wachten? En bambi hoeist met jouw meis? De verdriet al een heel klein beetje kunnen verwerken meis? En hoe is het met je man? Kan hij het ook een plaatsje geven? Nogmaals sterkte meis
@Chickie Gelukkig is de vlokkentest nou voorbij, heb je nog veel last van harde buik? Die grote naald lijkt mij ook erg pijnlijk Hopen op een goeie uitslag! @Roderoosjes Ik ben niet meer zo boos op mijn lichaam nu.. nu denk ik zo van: Mijn lichaam heeft de zwangerschap wel stopgezet, waarschijnlijk dus omdat er iets mis was. @Bbibi meis hoop op die goeie eisprong voor je Hier verlies ik nog bloedverlies en morgen naar het ziekenhuis om te kijken of ik 'schoon' ben van binnen! Ik hoop het, want wil echt geen curretage! Mijn vriend maakt zich vooral zorgen om mij en voor hem was het natuurlijk ook een klap, maar ik denk ook daarna toch weer erg onwerkelijk, want het zit niet in zijn lichaam, dus hij voelt die dingen ook niet zo, maar we hebben er veel over gepraat en vertelde hem ook vooral hoe ik me voelde en hij hielp me ook erg goed, dus alles samen gedaan Ja wel lastige beslissing idd, want dat gevoel van mama worden is nog lang niet over! Maar het is wel beter zo, we zitten nog in een verbouwing, kost geld en veel tijd, dus heb ook zo van: Dit was gewoon een teken om even te wachten.
@bambi heftig hoor meissie!!! Vind het nog steeds erg rot voor je! Wat heb jij al met veel angst gezeten! Ik hoop echt voor je dat je schoon bent!! En dat je dus niet meer gecurreteerd hoeftte worden! Fijn dat je man je er zo goed doorheen helpt!!! Heel veel sterkte en succes morgen!
Spannend Bambi. Weet je al meer? Ik hoop voor je dat je leeg bent. Hier weinig verandering. Nog steeds wat last van mijn buik, maar dat is wel minder geworden. Nog steeds aan het afwachten tot woensdag.
We hebben heel goed nieuws gehad! Onze kleine heeft geen Downsyndroom en... het is een JONGEN! ...en mijn man heeft zijn baan nog, hij mag blijven! Joehoe ons weekend kan niet meer stuk!
@chickie joehoeeeeee wat een topnieuws!!!! Allebei geweldiggggg!!!! En wat leuk een zoon <3 jouw weekend kan nie meer stuk!!! Super!!!!!!! Gelukkig maar en nu genieten!!!! Iedereen dacht een meisje toch? En jij had al gezegd dat het een jongen zou worden toch hihi grappig!! @bambi ja meid hoeist? Weet je idd al wat meer? @rr geen buikpijn meer? Wanneer mag je testen? Spannend hoor meid! Hoop dat het ons allebei gegund is!! ik heb vanmorgen een knaltest gehad!!! Nog nooit zooooown positieve test gehad! Dus wel heel leuk! Denk om 9uur mijn eisprong gevoeld te hebben! Dus vanmorgen nog maar een keertje geklust! Nu morgen ochten en zondag aaf voor zekerheid en dan kom ik je vergezellen op het berichte wachtbankje hihi
Wow! Wat een Super nieuws! Wat fijn zeg. En een jongen. Dan had de pendel het toch verkeerd . En wat fijn dat je man zijn baan kan houden. Ik zeg: Goed vieren vanavond!
Gister naar het ziekenhuis geweest en zoals ik al dacht.. De gynaecoloog zei dat de hele zwangerschap er nog inzat! Terwijl ik al wel heel wat grote stolsels heb verloren Nu toch weer de medicijnen meegekregen en gisteravond gelijk weer begonnen, maar vanochtend kwamen alle pilletjes eruit! Had wel erg last van krampen en weer bloedverlies. Maandag ga ik bellen en wil dan een afspraak maken voor een curretage want heb er nu genoeg van! @Chickie wat een fijn nieuws allemaal! @Bbibi hopen dat november dan toch jouw maand is @Roderoosjes spannend hoor tot woensdag wachten!
Bambi, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Het kan ook allemaal narigheid geven als het te lang blijft zitten. Veel sterkte in ieder geval. Hoop dat alles er snel uit is. Ja, wachten tot woensdag begint toch wel steeds lastiger te worden. Zeker omdat ik normaal een week voor de menstruatie last krijgt van mijn borsten, maar heb er nu helemaal geen last van. Ben dus erg benieuwd!
@bambi owhneeeeee!!! Hoe kan dat nu? Zoveel bloedverlies en dan toch dat het vrichtje blijft zittwn?? Wat een narigheid allemaal meis!!! Hopelijk komt het er met deze pillen wel uit! En anders helaas toch maar een curretage! Bahhh het zit jouw toch ook niet mee he meissie! Heeeeel veel sterkte! Hopelijk maandag "goed" nieuws en zit er niets meer in je baarmoeder! @RR woensdag alweer testen? Poehhhh gaat snel meid!!! Hopelijk is het raak zou fijn zijn!!! Hoeveel keer krijg je IUI? Mijn vriendin 3 keer en daarna kijkoperatie! Helaas is gister poging 3 bij haar mislukt echt sneu!! Ik vraag me af vanaf wanneer ik IUI ga krijgen!! Fijn weekend meiden
@Bambi wat rot meid, ik hoop dat je snel gecuretteerd kunt worden, dan kun je eindelijk beginnen met dit alles een plekje te geven! @RR... spannend! Hoe gaaf zou het zijn om zo'n leuk Sinterklaas-cadeautje te hebben! Temperatuur je ook? Want als je temp hoog is en blijft.... @Bbibi, hoe ver ben je nu in je cyclus? Je zit op het wachtbankje toch?