Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    @Bbibi ander kapsel voel me gelijk weer als 'fris&fruitig kan er weer tegenaan!'
    Jij kan je ook goed inleven in iemand ;)! Ja heb nu ineens weer super veel zin om weer zwanger te raken! Alleen heb het niet met mijn vriend erover gehad, want ik weet hoe hij er nu over denkt.. Hij was al zo onzeker over alles en nu helemaal, ook omdat er zoveel fouten zijn gemaakt in het ziekenhuis..
    @Chickie zijn we toch niet naar hetzelfde ziekenhuis gegaan? Mij behandelde ze ook totaal niet goed! Ik heb ook 0,0 info gekregen over miskraam, maar wel over 1 of andere studie! OMG net of ik daar op dat moment mee bezig ben :(.
    Maar goed laat dat nu achter mij en volgende keer zal ik niet meer daarheen gaan..
    Misschien voor jou ook een optie?

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @chickie vervelend meid! hopelijk waait het idd gauw over! fijn dat met de baby alles goed was!
    @suus leukkknieuwe auto! wat voor iets krijg je?
    @bambi hihi leuk weer fris en fruitig voor de feestdagen! altijd goed! :)
    en ja snap dat het weer gaat kriebelen! je hebt er al eens van ''geproeft'' dat je het nu toch wel nog liever wil lijkt me! hopelijk kan je man het gauw een plaatsje geven en vind hij ergens weer het vertrouwen ervoor te gaan :)

ik ben momenteel totaal niet meer met kinderen bezig! mijn vertrouwen is weg (was sowieso al heel snel) maar nu ook alles is goed en toch steeds niet zwanger! ik weet al gelijk na mijn eisprong dat het game over is! dus heb besloten mezelf er niet meer druk om te maken! ik werd alleen maar verdrietiger en meer gefrustreerd! heel mijn leven is afgelopen jaar aan mij voorbij gegaan zonder er iets van te merken! dus ik heb mijn kinderwens naar achter geschoven hoe erg ook! ik kan huilen met het idee dat heel dit jaar voorbij is gegaan zonder enig resultaat wat betreft zwangerschap! maar voor de rest probeer ik te genieten heb gister volle bak aan de drank gezeten (had ik al 3 jaar niet meer gedaan) even weer helemaal los gekomen en weer even helemaal genoten! die stress en er continue mee bezig zijn werkt niet dat heb ik al bewezen anders was ik wel zwanger! nu doen we minder planmatig sex en geen ovutesten gedaan tot nu toe! en dus gewoon weer lekker genoten! met kerst en oud en nieuw ga ik dat ook gewoon doen hihi

@ RR hoeist met jouw meid?

3. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Bbibi vind het heel goed van je hoor! Ook al is het erg moeilijk, maar je zit blijkbaar op een punt dat je nu die ommekeer kan maken! Ik denk ook eerlijk gezegd dat het beter zal gaan als je er niet te planmatig mee bezig bent..
    Mijn vriend en ik hebben dat ook tot nu toe niet gedaan. Gewoon ervan proberen te genieten.
    En ja, wachten is niet leuk en al helemaal niet wanneer je niet in de toekomst kunt kijken ;)
    Maar het komt wel I am sure!
    En dit geldt natuurlijk ook voor Roderoosjes!
    Ik heb er weer helemaal zin in en ik zie wel wanneer het komt, als het maar een goeie zwangerschap word met een gezond kindje!

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bbibi. Goed dat je probeert om je eigen niet druk te maken. Gewoon lekker genieten. En vaak als je het niet verwacht ben je plots zwanger. Af en toe wel lekker een avondje aan de drank:D. Ik drink meestal van die mixjes. Geen bier of wijn. Vind ik niet lekker. Meestal drink ik 2 a 3 keer per jaar. Is eigenlijk best weinig.
    Ik heb een Peugeot 308 SW gekocht. Is wel erg groot :$.Kan hem zaterdag ophalen:). een echte family car. Kan de kleine makkelijk mee als we saampies op pad gaan. In het weekend rijden we in de auto van me man. Zal me koekjestrommel die ik nu heb wel missen :(. Eigenlijk de eerste uitgave voor de gezinsuitbreiding. Kon nu nog goede inruilprijs krijgen voor me eigen auto en volgend jaar is hij toch weer minder waard. Ik vind het allemaal wel eng. Straks gaat het mis met de kleine ofzo, maar de vk zei dat die kans nu erg klein is.

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    @Chickie, wat vervelend dat ziekenhuis. Wel fijn dat alles goed is met de baby!
    @ Suus, een grote auto is even wennen, maar wel erg fijn. Wij hebben ook 2 auto's, een kleine Toyota Aygo en een grote Toyota Corolla Verso. Allebei erg fijne auto's, ook als er een kleine komt.
    @Bbibi, wat goed van je dat je even wat afstand neemt. Gewoon even tijd voor jezelf.

Hier gaat het wel aardig. Ben weer lekker verkouden, een maand geleden ook. Dus weer aan de neusspray en de zakdoekjes. Verder ga ik vrijdag lekker een weekend weg! Heb er veel zin in. En ik denk dat we nog een maand rust nemen. Zoals het er nu uit ziet ga ik vlak voor de kerst ongesteld worden en om dan de IUI te doen rondom oud en nieuw vind ik niet echt een super plan. Dus we zien het wel.
    Heb eergisteren ook de kerstboom opgetuigd, dus de gezellige tijd komt er weer aan!

6. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Bambi, ik loop in het Radboud, waar ben jij geweest? Lastig van je kinderwens, toch maar een keer voorzichtig bespreken met je vriend? Zouden het ook nog hormonen kunnen zijn? Het is wel belangrijk om uit te puzzelen of je dit echt wil, of dat het een emotioneel gevoel is. Je hebt nog een hoop te verwerken na alles!

@Suus, ik rij een Suzuki Alto van 1997, ja het kleine model! En daar gaan straks de maxi cosi, de wandelwagen en de boodschappen enzo in hoor! Wil wel een tweedehands Quinny Zapp Buggy extra erbij omdat die lekker klein is. Vriendinnetje van me bleef de station van haar man in de prak rijden, die rijdt nu weer peugeot 306 met 3 kleine kids en dus een duo-wagen en dat gaat allemaal prima hoor! Dus als je niet kan wennen, kan je hem altijd nog terug in ruilen ;) Maar denk dat je er over een paar weekjes wel aan gewend bent hoor. En hoe groter de auto, hoe kleiner de draaicirkel, dus hoe makkelijker parkeren. Tenzij je echt niet kan rijden zoals zij... maar dan doe mij maar even waarschuwen als je in het zuid-oosten van het land komt, dan zorg ik dat ik thuis blijf whahahaha!

@Bbibi, goed van je meid! Lekker even loslaten en gaan genieten van deze prachtige december maand! En zo'n steenkoud biertje zou er hier wel in gaan zeg! ***alsof er een engeltje over je tong piest*** zou mijn stiefoma zeggen!

@RR, geniet lekker van je weekendje weg! Waar ga/ben je heen?

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. Zaterdag de auto opgehaald. Was wel ff wennen, maar went snel. Heb 3 jaar terug ook een hele tijd in een station gereden dus dat scheelt wel weer. Ik had hiervoor een peugeot 207 3-deurs. De kleine kon dan wel op de voorstoel, maar als je dan boodschappen en kinderwagen erin moet gaan doen dan gaat het niet passen mits je de banken plat gooit. In mannentaal: er passen 2 kratjes bier naast elkaar in die kofferbak:D.
    Ik zag dat je in het Radboud liep. Een kennis van ons loopt daar ook. Niet voor zwangerschap maar voor wat anders. Die vindt het ook een vreselijk ziekenhuis. Artsen die niks weten of langs elkaar heen werken. 1,5 jaar terug moest hij geopereerd worden aan een long. Gezien de plek gingen ze dat via de voorkant doen. Want dan ging het makkelijker. Uiteraard allemaal onderzoek aan vooraf gegaan. Puntje bij paaltje ligt alles open en heeft de arts aangegeven dat hij er toch niet bij kan. Ze hebben vervolgens niks gedaan en is alles weer dichtgemaakt. Vervolgens heeft hij maanden moeten wachten om weer geopereerd te worden, want alle onderzoeken moesten weer opnieuw en er moest gewacht worden op plek. Gek werd ie ervan.
    Heb je de angelsound al ontvangen?

@allemaal. Hoe gaat het verders met jullie? Hebben jullie ook bijna vakantie? Ik moet deze week 4 dagen werken en ben dan 2 weken vrij. Ons bedrijf is dan gesloten ivm feestdagen.

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ben weer terug van een lekker weekend weg. We zijn in Duitsland geweest, in Heimbach. In een nieuw Landal park. Fijn huisje, alleen is het park nog niet af. Het huisje was super. Met sauna en bubbelbad. Heerlijk!

Hier verder nog geen vakantie. Sterker nog, vanaf de kerst ga ik meer werken vanwege zwangerschapsverlof van mijn collega. En daarna, in mei, gaat mijn andere collega 5 weken op vakantie dus voorlopig geen vakantie of vrij voor mij.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @suus je auto dus oogehaald, fijnnn en mis je je koekblikje al? Hihi

@rr lekker genoten van je weekendje meid? Vind het nog steeds knap van je hoor dat je so afstand kunt nemen! Echt geweldig knap!

@chickie radbout was een ongelooflijk K-ziekenhuis is dat zeg! Vooral voor mensen met Me/cvs! Die denken dat alles psychisch is en daar krijg je conjectieve gedragstherapie, terwijl er al in amerika uit zoooooveel onderzoeken is gekomen dat heel het lichaam en afweersysteem van slag is en dat het meer wijst richting een auto-immuunziekte! Wat een fuckziekenhuis is dat zeg!! En als ik het zo eens van jouw hoor.... Hihihi

@bambi hopelijk wordt 2013 jullie jaar meid dat je zwanger raakt van een gezond kindje! Ik duim voor je!

@hie bad news again! 2012 moet ik werkelijk gaan afsluiten zonder zwangerschap en dat doet me enorm veel pijn!
    Dat nie eraan denken en lang leven de lol is helemaaaal niet goed geweest voor mijn k*t pcos lichaam!
    Gister een extra echo gehad dag17 alweer en zat deze ronde aan 100mg clomid en ze waren bang voor overstimulatie nou uhhh overstimulatie, dacht het nie er zat godver helemaal NIKS!!!!
    Deze ronde wordt dus afgebroken!
    Ik heb alles aan die gynae uitgelegd dat het niet meer ging, mijn man niet kan presteren, dat mijn vertrouwen in de clomid weg is, en dat we gewoo IUi willen... Ze begreep me volkomen en vond dat een goed idee!
    Ik heb donderdag eindelijk na 3,5 week wachten gesprek met eigen gynae! En dan gaan we alles bespreken over kijkoperatie en mogelijk iui ! Dus ik wacht nog even hebben we afgesproken met provera! Ik heb ze al wel in huis maar moet even wachten tot ik donderdag geweest ben bij mijn gynae! Dus spannende tijden weer!!!
    Bahhh en er wel heeeeel erg ziek van! Mmm wordt steeds swaarder en zwaarder, en de "last" van kinderwens wordt te zwaar! Maar stoppen is geen optie dan kom ikxzwaar overspannen thuis te zitten denk...
    Dus we gaan er maar weer voor! Hopelijk dat he met IUI ons wel gegund gaat zijn!

10. ILoveMootje

ILoveMootje Niet meer actief

11. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Het bericht boven mij lijkt wel spam. Notif is een app volgens internet. Ze heeft maar 1 bericht gepost, en dat is hier. Moeten we het melden als spam?

@Suus, ik heb vakantie t/m 14 januari. Maar we hebben zoveel werk te doen hier... dat ik niet het gevoel heb van vakantie. Maar ben wel blij met de extra tijd, want ik wil dit jaar de spullen uitgezocht en het huis geherorganiseerd hebben! Zodat we in het nieuwe jaar behang kunnen trekken en boven die 2 slaapkamers gestukadoort kunnen worden.

@RR, fijn dat het zo'n lekker weekend weg is geweest als je nog zoveel werk voor de boeg hebt komende maanden!

@Bbibi, wow meid wat een heftig nieuws allemaal zeg! Ben benieuwd wat je eigen gynea van IUI en de kijkoperatie vind. Ik denk dat je leeftijd nu wel een voordeel is, hoe jonger je bent hoe sneller en beter je herstelt meestal. Of kan de PCOS nog roet in het eten gooien?? Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal door heen zit. Loslaten is ook heel moeilijk, maar stress(hormonen) kunnen het proces wel tegen houden. Maar ja hoe doe je dat dan, het los laten... gezonde mensen gaan een potje hardlopen ofzo. En als chronisch zieke kan zoiets gewoon niet. Dat is voor mij een mega frustratie, en dat zul jij vast herkennen. Ik weet helemaal niet of je hobby's hebt, maar eigenlijk zou je iets leuks voor jezelf of voor jullie samen moeten bedenken waar je de komende tijd al je energie in gaat stoppen. Ga een mega reis plannen, of begin aan een cursus of weet ik veel wat je leuk vind. Iets wat je gedachten helpt verzetten, anders word je knettergek meid. En als jij het allemaal wat makkelijker kan dragen maakt je man zich ook weer minder zorgen om jou.. Misschien iets om over na te denken, tijdens de IUI dadelijk heb je ook afleiding nodig.

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. Heb je de angelsound al??

13. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, ja heb de Angelsound al. ;)

14. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    @Bbibi vind het zwaar kl**** voor je :(.
    En dat net allemaal voor kerst en oud & nieuw.
    Je hoopt het zooooooo erg en dan gebeurt het maar steeds niet!
    Ik snap je verhaal.. over het opgeven.. Dat je er overspannen van zou raken.
    Ik zit nu in zo'n situatie van dat ik het eigenlijk moet opgeven, mijn vriend wil er liever nog even niet aandenken! Maarja, voor hoelang moet ik nog wachten dan?
    Pfff wordt je ook niet echt vrolijk van :(

@Chickie dan ben ik niet naar hetzelfde ziekenhuis geweest.. ik zat bij het Sint Franciscus.
    Ik weet niet of het door de emoties komt, dat ik nu alweer zwanger wil worden. Want een paar weken geleden dacht ik idd nog dat ik er nog even niet aan wilde beginnen! Juist omdat ik toen emotioneel was.
    Maar nu heb ik er echt weer zin in, zoals voorheen..
    En ik wil de 1e ook zeker niet vervangen voor een nieuwe zwangerschap..
    Maar die kriebels zitter er alweer, alleen kan ik er nu niet veel mee.
    Wel leuk dat je de Angelsound hebt! Hoef je niet steeds te wachten op die afspraak bij de gyn ;)
    Lijkt me echt fijn om zelf het hartje te kunnen horen!

15. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. Werkt zo een angelsound een beetje? Lees er verschillende verhalen over.

Morgen moet ik naar de tandarts. :$. Ik heb kiespijn aan een kies waaraan ik 2 jaar terug een wkb heb gehad. Ben bang dat ze nogmaals een wkb gaan doen pfff. Ik had de VK gebeld en gelukkig kan de verdoving geen kwaad en mag er ook een rontgenfoto gemaakt worden van die kies. De straling komt niet bij de baby. Uiteraard moet ik wel ff melden dat ik zwanger ben.

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Jeetje Bbibi, dat 100 mg ook eigenlijk niets doet. Ik hoop ook voor je dat je snel met IUI kan beginnen. Maar hou er wel rekening mee dat dat ook erg zwaar is. Vooral het wachten. Maar ik duim voor je dat 2013 jullie jaar wordt!

Ik zit hier nog op mijn menstruatie te wachten. Heb nu een week pijnlijke borsten, maar verder nog geen tekenen. Als ik een goede cyclus had, zou ik vandaag ongesteld moeten worden. Maar het zou me niets verbazen als uk gezellig met de kerst ongesteld word.

17. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, je hebt 2 merken: de echte angelsound en die van de Kijkshop. Ik heb slechte ervaringen gelezen over die van de kijkshop. Ik heb hem hier gekocht: De Vos HealthShop van de Fa. A. Vos en Zoons
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, dus dan duurt het langer voordat je je baby kan horen, sommigen kunnen het al met 10 weken ofzo, maar goed jij bent ook al 16 weken dus dat moet geen probleem zijn. Wat even verwarrend kan zijn is dat je ook je eigen hartslag kan horen, maar die gaat rustig zoals je je pols voelt. De baby is net een trein die voorbij raast. Als je het verschil hoort vergis je je niet meer. Ik heb een heel bewegelijk kindje dus hij komt voorbij gekoprolt, het geluid van het hartje komt en gaat daarom ook. Dus dan moet ik even wat meer zoeken, maar dat wisselt dus per baby. Mijn man is handiger in het blijven volgen van de baby, die kan beter voorspellen waar hij heen gaat hihi. We hebben 2 koptelefoons, wel zo leuk eerlijk gezegd! Hoe was het bij de tandarts? Vanaf 4 maanden zwangerschap mag je ook weer antibiotica als het echt nodig zou zijn (liever niet natuurlijk).

@Bambi, kun je het niet bespreken met je vriend? Jouw gevoelens lijken me ook heel logisch, net als die van hem. Jullie hebben het nodige meegemaakt nu, en het betekend ook niet dat je dan maar halsoverkop weer zwanger moet worden, misschien is tijd nemen helemaal niet zo verkeerd. Maar het lijkt me wel fijn als jij weet over wat voor termijn hij het heeft. Wil hij de komende maanden wachten, of de komende 2 jaar, of nog 10 jaar... Onzekerheid en onduidelijkheid kunnen op termijn ook spanningen in je relatie gaan veroorzaken en dat is wel het laatste wat je er nog extra bij kunt gebruiken!

@RR, balen van je ongie. Nog steeds niets gespot?

@Kerst: hebben jullie allemaal leuke dingen gepland? Wij doen het rustig aan dit jaar, en ben er blij om. Ik merk dat op bezoek gaan heel veel energie vreet. Ik denk dat we maar een dagje Twillight kijken moeten inlassen hihihi, voetjes ophoog en alle delen kijken! Hopelijk is er al een goede kwaliteit te downloaden van het laatste deel. We hebben hem wel in de bios gezien, maar zou hem graag nog een keer kijken!

18. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. De tandarts kon niks vinden:x. Alles zag er goed uit. Maar ik heb nog wel steeds last met warme dranken. Dat duidt op een ontsteking. Ik moet nu afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Als ik pijn krijg met kauwen of ook met koud drinken dan moet ik weer bellen. Baal er flink van. Nu ben ik wel altijd bang voor de tandarts. En dan heb ik zoiets van als ik daar lig in die stoel: doe wat, maak wat open. Maar gelukkig heb ik geen pijn bij het kauwen:) dus dat scheelt. Nu heb ik ook paar dagen last van me oor aan die kant en me holte aan die kant doet ook pijn, maar ben niet verkouden. Wel regelmatig niezen. Tevens heb ik het gevoel dat al me tanden/kiezen beetje rammelen op het moment. Weet niet of dat zwangerschapskwaal is.
    Ik heb me placenta ook aan de voorkant liggen. Ze zeiden bij de VK dat je dan de baby pas vanaf week 28 kan voelen. Vind het wel jammer. Fijn dat de angelsound werkt. De VK kon 3 weken terug ook het hartje al horen met zo een dopler. Klonk idd heel snel. A.s .maandag moet ik weer op controle. Me man gaat vragen of ze wil kijken wat het geslacht is. Dat is dan ons kerstcadeautje zei hij:). Ik zei al tegen hem dat ze dat niet doen. Maar hij gaat zijn charmes in de strijd gooien zegt hij :p. Ben benieuwd. Volgensmij lukt het hem niet.
    Eerste kerstdag komt me schoonma met haar man en gaan we uit eten. Heb geen zin om kerstdiner in elkaar te flansen. En 2de kerstdag zitten we bij mijn vader en zijn vrouw. Ik hoef alleen vandaag nog te werken en heb dan 2 weken vrij. Lekker hoor. We gaan dan behang uitzoeken en de vloer voor de babykamer. Hier gaan we vast mee beginnen. Want anders komt het op de weekenden aan en daar hebben we eigenlijk weinig fut voor. Ook gaan we een dagje naar dat Prenatal huis in Amersfoort. Daar nog ff orienteren voor een kamertje. En uiteraard uitslapen in de vakantie.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    @ Chickie, nee nog niets. Ik denk dat het morgen maar een testje wordt als er dan nog niets is. De kans is natuurlijk erg klein, maar je weet het niet. Wie weet wordt dat ons kerstcadeautje.

Op eerste kerstdag gaan we brunchen hij mijn zwager en schoonzus met de familie en op 2e kerstdag komen mijn moeder, haar man en mijn broertje bij ons brunchen. Ik ben eigenlijk niet zo van het "gezellig" samen dineren. Er is altijd wat en het eindigt vaak in irritaties. Dus hebben we het zo gedaan dit jaar. Zijn we beide dagen 's avonds gewoon gezellig met z'n 2en. Ik heb ook verder geen vrij, dus vind het wel best zo.

20. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, klinkt inderdaad als een ontsteking! Ontstoken en bloedend tandvlees hoort wel bij de zwangerschap, en er kunnen ook tanden los gaan zitten maar dan heb je wel veel pech hoor. Je baby pas voelen vanaf 28 weken?? Bijna het hele mei topic voelen hun baby's al weken. Op een enkeling na. Met de placenta voor voel je het wel ietsje minder sterk, en van buitenaf duurt het langer voordat je dan wat voelt. Maar ik word duidelijk geschopt hoor. En is geen fijn gevoel, het is leuk, maar fijn is anders hoor! Dat je geen geslachtsbepaling/pretecho boekt dan? Die prijzen liggen tussen de €25,00 en €35,00 leuk kerstcadeau!

@RR, en heb je getest?

Hele fijne feestdagen allemaal!

Deel Deze Pagina