Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, jeetje dan zul je je rot geschrokken zijn! Hoe voel je je verder? Die extra controles zijn wel fijn, als er dan iets is zijn ze er ook meteen bij he! Mijn hartslag is te hoog (medicatie werkt niet helemaal) en ik hou vocht vast. En ik ben enorm benauwd en kortademig. Dat hoort wel een beetje bij de termijn, maar in het ziekenhuis reageren ze hier heel streng op, dus hier ook extra controles momenteel. Baby groeit goed, precies in het midden van de groeicurves, het is alleen geen dikkert. Maar wij hebben aan beide kanten in de familie er ook niet echt aanleg voor. Ik vind het niet erg, hoef ik ook geen 9 ponder op de wereld te zetten ;) Verder is de baby aan het draaien, hij lag al diagonaal/op kop, nu ligt hij echt op kop, voeten/achterwerk in mijn maag en hoofd tegen de bekkenbodem. Niet fijn kan ik je vertellen. Harde buiken genoeg, vaak om niets, nu ook weer terwijl ik achter de laptop zit. Ik zie het maar als een signaal dat ik het toch rustig aan moet (blijven) doen. Morgen komt de babykamer jeey! Vandaag zijn ze rolhorren (tegen de muggen) en rolgordijnen aan het hangen. Ik wilde achter de naaimachine, maar de energie ontbreekt me. Ik heb van alles gemaakt, 2 waskussenhoezen, 4 kruikenhoezen, pyamazak, muziekdoosje, stoffen commode-mand, een raamhanger, 2 canvasjes, een memobord, ben de wieg aan het bekleden, en misschien dat ik ook nog een hemel op het ledikantje maak (heb wel een hemelstok erbij), maar dat beslis ik pas als de kamer ingericht is. Voor de muggen hoef ik het niet meer te doen, het zal puur voor de sier zijn dan. Lakentjes wil ik laten borduren. Onderaan deze bladzijde staan 2 foto's, in het echt overheerst het turquoise/aquablauw niet zo erg: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/243572-wie-heeft-veel-genaaid-voor-de-babyuitzet-353.html

2. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. Verders voel ik me goed. Af en toe nog beetje angstig maar het slijt. Probeer ondertussen ook te genieten van me zwangerschap. Zou zonde zijn als ik dat niet zou doen. Af en toe is zo aan het bewegen of trappelen dat me hele buik beweegt :)
    Dat vocht vasthouden is erg vervelend. Heb het zelf ook. Altijd van die olifantenvoeten 's avonds en opgezette handen. Meestal begint het al met opzetten als ik 2 uurtjes wakker ben. Me bloeddruk is overigens wel laag. Veel water drinken helpt en bepaalde groentes zijn vochtafdrijvend.
    Dat de baby goed groeit is alleen maar goed. Wij krijgen ook geen grote baby. De VK vermoedt dat onze baby ook niet groot zal zijn. Max 6 pond denkt ze. Dit konden ze bij de 20 weken echo zien en berekenen dmv die curves. Manlief daarintegen was een grote baby. Hij is nu nog groot :p.
    Met de echo's in het ziekenhuis lag ze ook met haar hoofdje naar beneden. Ik moest toen hoesten tijdens de echo zodat ze konden zien waar het vruchtwater lekte. En de kleine schoot als het ware omhoog als ik hoeste en toen stak ze haar armpjes omhoog. Echt zo van ik moet mezelf opvangen voordat ik te hard neerval :). Nu ik dat gezien heb durf ik bijna niet te hoesten :p

Wat leuk dat de babykamer komt. Best spannend zoiets. Alles neerzetten en inrichten. Ik zou echt niet kunnen wachten totdat de meubels in elkaar zouden staan. Onze babykamer komt 7 maart. En a.s. woensdag komen ze het rolgordijn ophangen. Moest deze speciaal bestellen omdat we brede ramen hebben in ons huis. Zo een rolhor is ook een goed idee!. Niet eens over nagedacht. In het verleden waren er nog wel is muggen in die kamer. Vanavond maar is ff in de groep gooien:p
    Er is bij ons al behangen, nieuw plafond zit erin, nieuwe vloer ligt erin, alles gelakt en nog wat klein prutwerk. Alles wordt nu goed gelucht en dan kan het kamertje komen. We wachten nog even met de lamp ophangen. Want anders hangt dat ding in de weg met het rolgordijn ophangen of de meubeltjes verplaatsen.

Ziet er leuk uit wat je gemaakt hebt. Die met dat slapende aapje erop is lief. De hemel hangt er bij ons ook alleen maar voor de show.
    Die wassenkussenhoezen heb je daarvan het middendeel met badstof gedaan of met katoen? Me zus had ze toen ook zelf gemaakt maar dan van katoen, maar dat nam bijna niks op.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @lenaroos proficiat met de geboorte van je kindje :)

@akb3 ja ja die dci is toch wel een goede tip geweest he ! vind het echt grappig ik heb bijna heel Zp dames met pcos aan de DCI gezet hahaha :D
    zij is ook een leuke vrouw J

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    jessica! wat mailtjes over en weer gestuurd! ze geeft zoveel goede info, om pcos te verbeteren en gezonder te leven echt super vind ik dat!

(sorry mailtje werd al verstuurd voor ik hem wilde versturen)

@chickie wat gaat het hard!!! nu al 27weken? wauwww!
    en leuk dat RR je buddy is! dan horen we van haar wel hoe wie en wat! super leuk!!!

@suus hoe is het bij jouw allemaal meid? gaat allemaal goed?

@RR wat leuk dat je mee bruidsjurken bent gaan kijken zeg! super! en dus ook mee naar de beurs? wat onwijs leuk!

@hier gister dag 12 weer een echo gehad! en jeeeej een ei (vrijdag was er nog niks) nu gister aaf nog 1 keer gespoten, vanaaf zet ik de pregnyl en donderdag volgt opnze eerste IUI behandeling (jippy)
    dus gaat nu toch allemaal best snel!

verder hebben we ons ingeschreven in dusseldorf! besloten daar (indien de IUI's niet lukken) onze IVF behandelingen te willen volgen! wel veel bijbetalen maar de resultaten zijn zo ontzettend veel beter! dus toch besloten naar DD uit te wijken!
    13 juni hebben we onze intake gepland staan! heel spannend dus :) aftellen!

duimen jullie voor ons donderdag? :)

5. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Suus, Wow, wel schrikken zeg, gelukkig maar dat het tot nu toe goed gaat.

@ Bbibi, oeh, spannend! Moet gewoon een keertje lukken!
    Haha, ja da's waar. Heb nooit gemaild, maar gewoon besteld. Moet wel zeggen dat ik nu op dag 13 weer ietsje meer pukkels, haaruitval en rroos heb, maar zal ook wel beetje afhangen van het moment in de cyclus. Voor m'n gevoel voorlopig nog geen ei.

Morgen naar de huisarts. Vind het toch wel spannend... Zijn er nog specifieke dingen die iik voor moet bereiden of moet vragen? Heb m'n grafieken van FF uitgeprint om mee te nemen. En maak straks nog even een precies overzicht van m'n cycli sinds ik gestopt ben.
    En is het verstandig om te zeggen dat ik DCI slik, of zijn huisartsen daar niet zo van?

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @akb3 spannend succes meid!!!!!
    ik zou niks zeggen van de dci, huisartsen geloven daar indedaad allemaal niet zo in! dusse niks zeggen :)
    dier cyclussen opschrijven en mee nemen is inderdaad erg handig!
    succes wijffie!

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wauw Bbibi! Wat super.
    Ik duim voor je morgen.

Spannend AKB, laat je niet wegsturen met allerlei smoesjes. Het is jouw lichaam en niet dat van de huisarts. Veel succes!

Het lijkt er op dat ik vrijdag ongesteld ga worden en dan heb ik een cyclus van 30 dagen! Joehoe!

8. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, da's goed nieuws RR. 30 dagen is een mooie cyclus.

@Bbibi, heel veel succes morgen!

Vanmorgen naar de HA geweest en ging super. M'n verhaal gedaan en HA vond inderdaad ook dat het niet klopte. Verder dacht ze ook dat ik de cyclussen zonder normale ongi waarschijnlijk geen eisprong heb gehad.
    Heb meteen een verwijsbrief voor het ziekenhuis meegekregen en vanmorgen meteen een afspraak gemaakt. Ik kan 4 maart bij een gynaecoloog terecht. Eigenlijk volgende week al, maar dan kon m'n man niet mee, dus dan maar een week later.

Toch wel spannend nu...

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Spannend AKB. Fijn dat je huisarts zo goed luistert. Is heel wat waard.

Hier zet de menstruatie nog steeds niet door. Gisteren en eergisteren geprut en vandaag weer minder dan gisteren. Als het na het weekend nog niet anders is ga ik toch maar een testje doen. Je weet maar nooit.
    Vanavond lekker wezen uit eten met beste vriendin en haar vriend (gaan trouwen in september), haar broer en mijn man. Bruiloft besproken. Was erg gezellig. Morgen weinig in de planning staan en zondag een verjaardag.

Fijn weekend allemaal!

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Vannacht toch opoe op bezoek gehad. Dus cyclus van 31 dagen.

11. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, ja zo'n rolhor is ideaal! Een losse inzethor kan ook, maar die moet je altijd ergens neerzetten als je hem niet gebruikt. Je hebt ook buitenhorren die je aan de buitenkant tegen het raam plaatst. Ik wilde het echt heel graag omdat we hier veel muggen hebben in de zomer. De waskussenhoezen zijn helemaal van katoen. Maar ze zijn ook niet bedoeld om vocht op te nemen. Het plastic van het kussen plakt, dat ligt niet lekker, vandaar een hoes (en ook voor de mooi natuurlijk). Om vocht op te vangen na het badje gebruik ik een badcape en de hydrofielen. Wat ik wel heb, zijn extra handdoeken, die ik over het kussen kan leggen om te voorkomen dat de hoes te vaak vies wordt en steeds gewassen moet worden. Een handdoek smijt je makkelijker in de droger en die hoef je ook niet te strijken. Veel praktischer.

@Bbibi, ja alweer 27 weken! Over 10 weken kan die kleine er al zijn... Gaat mega hard, de weken zijn voorbij voordat we het in de gaten hebben nu. IVF in duitsland? Spreek je een beetje Duits? Het zou voor mij lastiger communiceren zijn, maar als je een aardig mondje Duits praat maakt het geen bal uit natuurlijk. 13 juni, nou ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar uiteraard tellen we mee af!

@AKB3, 4 maart! Ik heb 4 maart de 3D echo. IK zou wel tegen de gynea eerlijk vertellen wat je allemaal inneemt. Bij mij werd er niet negatief op gereageerd.

@RR, jammer van opoe... wel fijn dat je cyclus zo netjes is! Dara zullen ze in het ziekenhuis ook wel erg tevreden mee zijn lijkt me? Hoeveel IUI pogingen mag je nog doen? Ga je daarna ook nog kijken voor IVF of niet?

@hier, het babykamertje krijgt vorm! De meubeltjes staan er, dus laat de 30 weken kraamzorgcheck maar komen! Er is vandaag gekit op de badkamer en geplamuurd boven, morgen worden alle kozijnen en deuren geschilderd, dus we kunnen even niet boren/schappen ophangen ivm de stof. Zodra de schappen hangen, en het kamertje een beetje ingericht is zal ik foto's maken voor jullie. Ik ben alleen op momenten erg moe, vandaag de hele dag flinke hoofdpijn gehad, en alle spieren zitten vast. Dus soms kan ik niet meer zo hard als ik zelf zou willen hihihi!

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    @ Chickie, IUI behandelingen worden onbeperkt vergoed door mijn verzekering. Dus daar kunnen we nog wel even mee doorgaan.
    Vrijdag gesprek gehad met mijn man en toch besloten om voorlopig nog niet weer met de behandelingen te beginnen. We kijken eerst hoe het zo gaat, met mijn cycli en de supplementen voor mijn man. We hebben even geen zin in gedoe met hormonen enz. Sowieso gaan we niet voor IVF.

Het gaat hard met jullie baby. Vorige week zijn mijn collega en de schoonzus van mijn beste vriendin bevallen en mijn schoonzus is over 1,5 uitgerekend. Allemaal baby's dus in de omgeving. Ook fijn dat het kamertje zo goed als af is, zal ook wel rust geven lijkt mij.

13. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @RR, dat is fijn nieuws! Ik heb totaal geen idee hoe het zit met de vergoedingen van dit soort behandelingen, dus ik denk ik vraag het. Nou met jouw mooie cyclussen zou ik het misschien ook wel even een tijdje aankijken. Jullie hebben een behoorlijke rolarcoaster gehad, en misschien is het ook wel even lekker om weer zonder alle toeters en bellen te leven. Wie weet hoe dat loopt nu! En als je onbeperkt vergoed krijgt dan kun je ook de draad weer oppakken als/zodra je daar behoefte aan hebt. Hoe is dat voor jullie, al die babies om jullie heen? Bij ons ging het met golvende periodes, soms een tijdje best wel goed, soms wat lastiger.

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Baby's om me heen vind ik niet zo erg, ik geniet er wel van. Ik heb vaak meer moeite met mensen die vertellen dat ze zwanger zijn. En dan vooral zwanger zijn geworden om het hebben van een kind, niet een kind uit liefde ontstaan. Helaas heb ik dat wel een paar keer meegemaakt en dat doet me dan weer zo denken aan de situatie van mijn nichtje en hoe dat verder afgelopen is. Dan denk ik soms: geef dat kind na de geboorte maar aan mij, dan krijgt het in ieder geval een liefdevolle opvoeding. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Maar we gaan nu eerst genieten van mijn nieuwe neefje of nichtje als dat geboren is. En dan zien we wel hoe het loopt. We zijn nu druk met het organiseren van de bruiloft van mijn beste vriendin in september en we gaan dit jaar waarschijnlijk lekker 2 keer op vakantie, dus ook leuke dingen om naar uit te kijken.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @chickie wat ontzettend fijn dat alles zover klaar is en voorspoedig gaat super :) en nee er gaan zooooooo veel nederlanders naar dusseldorf dat ze daar alle assistentes nederlands spreken! Er zit zelfs een nederlandse en sowieso een nederlandse arts waarbij wij een afspraak hebben hihi dus no prob!

@akb3 wauwww super goed nieuws meid!!! :) fijn dat ze je zo sirieus namen en dat je nu naar de gynae mag super!

@rr wauwww wat een prachtige cyclus! Super hoor :) goed dat je nig even wacht zeker met zulke mooie cyclussen! Wie weet raak je wel spontaan zwanger :)

@ all kort maar krachtig geen zin in detaills, iui was k*t !!
    Ze leggen je niet naar achter dus alles liep er meteen uit!
    En aangezien mijn man ziek was/is was zijn zaad ontzettend slecht helaas! Dus heeeeeel verdrietig en boos zoals jullie begrijpen! Dus mijn hoop is weg! Iui gaat hem niet worden voor ons! Ik richt me gewoon op juni DD !! En hopen daar op meer geluk!

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bbibi, wat balen dat de IUI niet goed ging. Ik lag als het ware bij de IUI. Wat raar dat je niet achterover werd gelegd. Moest je wel nog 10 minuten blijven liggen?
    Dikke knuffel voor jou!

17. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @RR, ja dat zijn de moeilijke momenten. Zo vond ik het ook lastig (en nog steeds hoor) om aan te moeten zien hoe een collega van mijn man hoogzwanger 2 pakjes sigaretten weg zat te roken op een feestje. Of dat ik hoor dat de zoon van een vriendin van mijn moeder met zijn vrouw naar houseparty's gaat en dan de kids bij oma dumpt (je wil de foto's van hun drugsoogjes niet zien op partyflock, echt schandalig). Het is soms zo oneerlijk verdeeld in de wereld!

@Bbibi, oh dat is fijn dat ze NL spreken! Waarom ga je niet met de IUI door tot 13 juni? Dan zou je nog een paar cyclussen extra kans hebben? Of krijgen jullie niet meer vergoed?

Vandaag de proefdruk van het geboortekaartje gehad. De kraamzorg belde voor de 30weken check/intake thuis, ze komen het bedje enzo controleren en kijken welke bokken we het beste voor onder ons bed kunnen huren enz. Verder is de kleine steeds drukker en bewegelijker aan het worden. Hij heeft een vast ritme wanneer hij slaapt en wanneer hij wakker is.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @RR owh dat is fijn dat ze jouw neerleggen. Bij ons is het een soort stoel bij de gynaecoloog dus je zit rechtop in zon stoel.. met het vervolg dat alles eruit liep :(

@chickie, jawel we gaan wel door met IUI tot aan juni. Moet wel anders zal ik geen verwijzing krijgen vrees ik!
    je mag IUI niet zomaar overslaan! ze willen 6x maar sommige stappen na 3x iui over op ivf! dus wij gaan gewoon door ieder kansje is er een! ondanks dat ik er niet in geloof... anders duurt het wachten ook helemaal lang!

wat fijn dat ze langskomen voor intake! fijn dat je inderdaad te horen krijgt welke blokken eronder moeten komen :)
    en juist wel leuk he dat hij nu al zo levendig wordt, super hoor hihi :)

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bbibi Ik zat ook wel in zo'n stoel, maar deze werd achterover gezet zodat ik lag. Vraag anders de volgende keer of ze de stoel achterover kunnen zetten.

Chickie, wel fijn dat ze komen kijken. Ik heb dat met mijn nichtje ook gehad, alleen dan van het consultatiebureau. Ze kwamen naar de kamer kijken en het huis, de voeding, dagindeling enz. En ze gaven goede tips. Ik vond het erg prettig.

20. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hey meiden hoe gaat het hier??

@Chickie wat fijn dat je zwangerschap goed verloopt en dat je er zo goed van kan genieten ;)
    @Bbibi Is echt niet leuk meer hoe ze eigenlijk met je sjoemelen..
    Het is toch te begrijpen dat die stoel naar achter moet :(
    @Roderoosjes Ik hoop voor je dat het zonder IUI gaat lukken!

Met mij gaat het goed alleen wel erg onzeker!
    Ik ben weer zwanger na het gebruik van Primolut, dus ben nu 1x ongi geweest na mijn mk.
    Alleen de test is nog wel erg vaag en heb alweer erg veel last van 'harde buiken' soms is ie zoooo hard dat ik niet meer normaal kan lopen.
    En als ik dan de gyn bel, zeggen ze dat dit normaal is aan het begin vd zwangerschap..
    Over 2 weekjes naar de gyn voor de 1e echo!

Deel Deze Pagina