Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Hey das langgeleden. Gefeliciteerd dat je zwanger bent. Wat spannend over 2 weken de echo. Een harde kruik voor je pijnlijke harde buik wil ook wel helpen. Hoe gaat het verders met je?

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @RR owhhh kan dat ja? goede tip, ik ga er inderdaad de volgende keer om vragen thanks!!

@bambi ja heel vervelend allemaal :( maarja niks meer voor nu aan te doen! ik verwacht over een weekje ongesteld te worden! (volgende week woe/do) dus dan gaan we daarna weer starten met de volgende ronde :)
    jij ook via hier nogmaals proficiat meis! hopelijk gauw een mooie echo :)

3. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    ThnX meiden! :D

Hey Suus ja he is wel lang geleden, hier gaat alles goed, de verbouwing schiet al op, alleen de keuken en de hal nog!
    Binnenkort komen mijn schoonouders en zussen uit Italia voor 2 weekjes hierheen :), die zullen hun ogen wel uitkijken wat we allemaal hebben verandert hier in het huis!
    Van het weekend met de buurtjes cupcakes gebakken, was echt lekker en gezellig

Ik zie dat je een dochtertje verwacht, hartstikke leuk! ;)
    Hoe gaat het verders met jou?

@Bbibi nou ik vind je wel sterk in je schoenen staan hoor! ;)

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Heerlijk dat de verbouwing zo snel gaat. Ben je ook gauw uit de rommel. Leuk dat je schoonfamilie komt vanuit italie. Is je man/vriend italiaans? Hoe is het eigenlijk met je buik? Want je schreef een poos terug dat je een soort dubbele baarmoeder had.

Hier gaat alles 'n gangetje. Is ff niet zo goed gegaan. Heb in het ziekenhuis gelegen ivm verlies vruchtwater. Ze vermoeden een ieneminie scheurtje bovenin de baarmoeder. Dit groeit zelf weer dicht omdat het bovenin zit. Maar blijft een zwakke plek. Maar moet nu wel sindsdien volledig rust houden :(. Had al vanaf week 17/18 elke dag pijnlijke harde buiken. Zit nu zo een 3 weken volledig thuis. Verveel me te pletter. Mag niks doen. Maar ja, het is voor een goed doel. Maar ik voel me goed. En dan wil je uiteraard van alles gaan doen, maar het mag niet. Mag alleen zitten, liggen en klein stukje lopen. Dus ook geeh huishouding doen, zwaar tillen, stress etc. Nu ga ik morgenochtend ff thee drinken op het werk, en vrijdag ben ik jarig. Denk dat ik zelf een taart ga bakken vrijdag. Dan ga ik wel op een krukje zitten aan het aanrecht. Mag niet te lang staan. En dan krijgen we vrijdag- en zaterdagavond visite. Kijk ik dan wel weer naar uit :). De babykamer is bijna af. Nog wat kleine dingentjes. En ze komen 7 maart alles leveren. Kamertje, kinderwagen, badspullen, autstoeltje, box etc etc. Dus das wel weer een leuk vooruitzicht. Maar ik had me zwangerschap wel anders voorgesteld. Ben eigenlijk altijd een druk typje en ook veel van huis. En nu zit ik zomaar thuis hierdoor.

5. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hey Suus wat naar voor je meis :(, hoe kan dat zomaar een scheurtje in je baarmoeder? Het heeft dus niks te maken met de baarmoederhals?
    Je was zeker wel erg geschrokken toen dat gebeurde!?
    Wanneer moet je weer op controle?
    Lijkt me ook idd geen pretje om niks meer te mogen doen, maar wel volhouden he ;) hopelijk dat het snel weer hersteld!
    Wordt het een echte meisjeskamer?

Ja, ik heb 1 baarmoeder met 2 kamers..
    Daardoor ben ik nu ook zo onzeker! De gyn zegt wel dat het in mijn geval gewoon goed moet gaan, maar doordat ik steeds last heb van opgeblazen buiken..
    Dus probeer ik het zo rustig mogelijk aan te doen, maar ja de gyn heeft niet tegen mij gezegd om te rusten, dus ik ga wel gewoon door met werk enzo.

Heel veel sterkte!

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Kan net een zwak plekje zijn. Maar heeft niks te maken met de baarmoederhals. Aan de onderkant was alles nog dicht, baarmoederlengte was goed en de slijmprop zat er ook nog.
    Manlief en ik waren idd geschrokken. Heb bijna heel de tijd lopen huilen. We zijn heel goed opgevangen in het WKZ bij neonatologie. Daar kregen we van te voren de mogelijke scenario's te horen wat ze zouden gaan doen. Echt vreselijk. En al die onderzoeken die je krijgt. Ze moesten ook stukjes weefsel wegnemen, bloedonderzoek, urine onderzoek, in- en uitwendige echo's, bloeddrukmeting, temperaturen, een band om de buik om hartslag kleine te meten en evt contracties. Was blij toen ik thuis was. Heb toen 's nachts wel wat medicijnen gekregen om te rusten. Was helemaal overstuur gegaan thuis. Nu gebruik ik ze niet meer en ben gelukkig weer rustig. Ik ben maandag weer op controle geweest in het WKZ en alles zag er goed uit. Ben daar nu 2 keer geweest en mag omdat alles weer goed eruit ziet naar me eigen verloskundige:). Uiteraard wel rustig aan blijven doen. Indien ik weer begin te lekken dan wordt ik wel opgenomen :(. Maar elke week is er weer 1 denk ik dan maar en elke week wordt ze sterker. Daar hou ik me dan maar aan vast.
    Wordt wel een beetje een meisjeskamer. Niet alles roze uiteraard. Hebben neutraal behang met onder streepjes, band in het midden met hondjes en vlindertjes, en bovenbehang is vlindertjes. Er staan nu nog wat rommeltjes in de kamer. Als dit weg is zal ik een foto maken. We hebben witte meubels gekocht. Maar de klamboe, en dekbedje worden dan zachtroze. Zelfde als mandjes voor op het wandrekje worden ook zachroze en waskussenhoezen ook.

Spannend meid je eerst echo. Zal allemaal best goed zijn. Ik snap dat je je druk maakt n.a.v. vorige keer. Komen die opgeblazen buiken niet van je darmen? Hoe vindt je vriend/man dat je weer zwanger bent? Ik begreep een tijd terug dat hij liever even wilde wachten.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    @Bambi, gefeliciteerd! Ik snap dat je nerveus bent voor de eerste echo. Kan me heel goed voorstellen. Maar we gaan allemaal duimen dat het deze keer wel goed gaat!

@Bbibi, zou ik zeker doen. Ik vertelde het aan mijn man en die vond het wel erg knullig van het ziekenhuis.

Ik moet zo naar de tandarts (mondhygiënist). Geen zin. Er is een afspraak gemaakt voor 40!! minuten. Weet ook niet waarom zo lang, ben ook nog nooit bij mondhygiënist geweest, tandarts deed het altijd zelf. En in april worden er 2 gaatjes gevuld en moet er een vulling vervangen worden. Ook krijg ik dan een gebitje omdat ik knarsetand. Hoop dan wel voorlopig weer van de tandarts af te zijn. Ik ga maar mijn tanden poetsen...

8. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    @Suus zo das echt geen pretje geweest, wat een hoop testen zeg!
    Gelukkig dat het er nu beter uitzag ;)
    Maar ja idd als ik jou was, zou ik het rustig aan blijven doen hoor, dan blijft het vast wel goed gaan!
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de babykamer!
    En ja nu je het zegt.. mijn darmen..
    Dat zal het idd wel zijn, want heb altijd al last gehad van mijn darmen en ik eet gezond en drink genoeg hoor, maar ja, moet ik er toch maar extra opletten denk ik :p

@Roderoosjes dank je wel :D, ja ik heb er wel een goed gevoel bij, maarja soms bekruipt die angst je gewoon en dan denk je weer terug aan een paar maanden geleden..
    Gelukkig heb ik wel alles opgeschreven van toen (en ik weet niet iedere zwangerschap is hetzelfde), maar ik had al aan het hele begin erg veel pijn en daar heb ik nu geen last van :)!
    Heb nu ook erg veel trek en toen was ik super misselijk.
    Veel suc6 bij de mondhygiëniste, das nooit fijn!

9. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Bbibi, ja ik dacht al, zou toch ook zonde zijn om geen IUI te proberen tot die tijd!

@RR, ja zo zie ik het ook, als dat er iemand langs komt met advies. Wie weet hebben ze wel nuttige tips en misschien zijn er wel dingen die ik nog niet in huis heb, of niet aan gedacht heb. Ik loop ook bij de mondhygieniste, de eerste afspraak is meestal een pocketmeting en reiniging. Als het heel erg is, moet je met verdoving 2 keer reinigen (doen ze in 2 helften), ik hoop dat dat niet nodig is ;)

@Bambi, gefeliciteerd! Fijn dat je met 7 weken al een echo krijgt, nu hopen en duimen dat hij/zij goed blijft zitten! Leuk om te horen dat de verbouwing al aardig op schiet, je kunt het beter nu hebben dat halverwege je zwangerschap ;) Ik heb ook gehoord dat er vrouwen zijn die lauw-warme olijfolie op hun buik smeren als massageolie tegen de harde buiken. Ik had ze in het begin ook heel regelmatig, dus heb het idee dat hetw el een beetje erbij hoort. Inderdaad een warme kruik (of douche) helpt ook!

@Suus, ik heb ook in de keuken een opklapbare kruk van de Ikea staan. Die gebruik ik tijdens koken als ik moe ben. Let wel op, want als er een pan om valt spring je niet zo makkelijk meer weg als dat je staat... (Dat geldt ook voor vetspetters) Dus wel oppassen als je dat gaat doen in de keuken... Je bent in elk geval 26 weken, dat is gunstig. Mocht de baby nu komen dan gaan ze er in elk geval voor vechten! Op naar de 28 weken, dan heeft ze statistisch gezien 70% kans en vanaf dat moment wordt het steeds beter! Wist je dat je de eerste 1,5 tot 2 jaar geen dekbed mag gebruiken? Klinkt leuk hondjes en vlindertjes! Ben erg benieuwd naar je behang! Ben zo blij dat het kamertje hier nu al staat, morgenavond schapjes ophangen enzo, en dan een flinke emmer sop er doorheen (als ik niet te moe ben)!

Alles was goed bij de gynea, baby weegt 1026 gram. Maar moet wel om de 2 weken op controle blijven komen.

10. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@chickie. Ik zag dat ik dekbed had ingetikt maar is gewoon een katoenen dekentje en daarover heen doe ik een overtrekje. Had verkeerd neergezet :)

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Mondhygiënist viel gelukkig mee. Gebit is gereinigd en hoef voorlopig niet terug te komen.

Ik ben vanmiddag op mijn werk flink gebeten door een hond. Viel eerst nog wel mee, maar nu is mijn hand lekker dik. Bloedde ook flink, was een vaatje geraakt. Mensen schrokken ook erg. Heb zelfs een bosje bloemen gehad. Hoefde niet, is immers het risico van het vak, maar was wel erg lief van ze. Morgen maar even de huisarts bellen. Tetanus is in ieder geval nog geldig.

12. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hey meiden werd wakker en voelde me niet zo goed.. eenmaal op het toilet begon ik te bloeden :(!
    Nu heb ik ook echt een menstruatiegevoel..
    Gelijk de gyn gebeld en ik mag vanmiddag gelijk even langskomen.

Chickie bedankt voor de tip, maar nu ff afwachten of het nog nodig is :(.

13. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Wat vreselijk :$. Maar hoeft nog niks te betekenen. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed is meid.

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Jeetje Bambi. Ik duim voor je!

15. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @Suus, nou het had gekunnen dat je niet wist dat je geen dekbed mag gebruiken, dus dacht vraag het even. Stel je voor dat je er een zou kopen en je zou er daarna pas achter komen, ook zonde van je geld toch!

@RR, hoe is het met je hand? Ontstoken of niet?

@bambi.. nee he.... Het feit dat we nog niets gehoord hebben van je klinkt als slecht nieuws...

@hier: moe. Zware benen, bekkeninstabiliteit, rugpijn. Kortom teveel gedaan dus.

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @meiden hoe is het hier?
    Wat een lappe
    Tekst typen jullie maar half gelezen!

@rr wat schrikken meis van die hond hoe kon het gebeuren? Jij werkt bij een dierenarts toch? Hopelijk geneest je hand snel meis!

@chickie fijn dat Alles weer goed was meis!! :)

@ suus hoe is het Met jouw allemaal meid?

@bambi neeeeeeeeej meid dat meeeeen je niet!!!! Owhhhh mijn duimen draaien! Ik hooooop dat alles goed is meis!!!!! Dikke knuf xxx

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik had de hond vast in zijn nek, hij was angstig en die greep kan helpen om de hond wat te kalmeren. Helaas werkte dat niet. Toen we een snoetje om wilden doen draaide hij om en beet. Ik had het eerst niet door totdat mijn hand wat glibberig werd en er druppels bloed op de grond vielen.

Hand is inderdaad ontstoken. Heb gisteren antibiotica gekregen en dat slaat goed aan. Kan alleen mijn hand bijna niet gebruiken met aankleden en vanmorgen heb ik spit gekregen, dus manlief mocht me nu helemaal helpen met aankleden. En wat ben ik blij met pijnstillers.

18. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @RR, ja ik heb ooit ook een dikke hand gehad van een kattenbeet (ondanks de tetanus die ook nog geldig was), maar spit erbij! Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen!! Verkeerde beweging gemaakt met je rug?

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik heb liever een hondenbeet dan een kattenbeet. Die zijn veel vervelender.

En de spit, tja. Ik pakte iets uit de wasmand en kon ineens niet meer overeind komen. Daar sta je dan. Uiteindelijk heeft mijn man me omhoog geholpen. Geen verkeerde beweging gemaakt oid, maar ik denk dat ik de laatste tijd niet heel zuinig ben geweest met mijn rug. Niet handig dus.

20. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hey meiden, vrijdag bij de gyn geweest en die heeft echo gedaan, daar was nog weinig op te zien, behalve verdikt baarmoederslijm, daarna geprikt voor HCG was iets verhoogt, maar niet veel, dus ze denken aan vmg, wat ik zelf ook doe, want heb veel bloed verloren en veel krampen :(.
    Hij kon ook aan de echo zien, dat mijn lichaam van slag was, hij denkt dus dat ik nooit echt een goeie cylcus zal krijgen..
    Maar we wachten af..
    Ik ga het nu allemaal bijhouden en voorzichtiger zijn, want wil nu toch liever eventjes wachten met 'weer' zwanger raken, aangezien mijn lichaam niet in balans is..

Volgens mij heeft mun katje het ook wel door wat er allemaal gebeurt.. want nog voor ik de posi test had, kwam ze ineens weer super vaak op mijn schoot en nu ook ze komt steeds naar me toe of als ik op de bank tv zit te kijken gaat ze naast me op de leuning liggen, net of ze over je wilt waken ;), zo lief!

@Roderoosjes Hoe gaat het met je rug en met de hondenbeet? Mijn vriend had het laatst ook, hij moest toen 3 weken thuis blijven en ze denken aan een hernia.
    Heb je toch geen kou gevat? Beterschap ;)

En meiden bedankt voor jullie steun!

Deel Deze Pagina