Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @AKB3, ik heb ook een stippellijn gehad (elke cyclus). Dan twijfelt FF aan je eisprong. Dus of je uberhaupt wel een eisprong hebt gehad of dat hij het moment wel goed inschat. Bij mijn laatste kaart, weet ik zeker dat hij er 2 dagen naast zit. Mijn eisprong was 2 dagen eerder. Mijn temp en innesteldip geven dat ook aan. Je kunt bij FF een spelletje doen, met andermans kaartjes inschatten waar je denkt dat het kruis moet komen staan. Dan zegt FF of je het goed of fout hebt. Ik heb daar flink mee geoefend (is ook best leuk om te doen) en daardoor leer je je eigen kaart ook beter lezen, en krijg je ook meer vertrouwen in je eigen beoordeling.

@Suus, bv of fv moet je echt lekker zelf weten, maar als ik de kans had om bv te proberen dan zou ik dat wel graag willen. Stoppen kun je altijd nog. Maar je moet er wel achter staan anders gaat het niets worden en dan kun je jezelf en de baby beter een hoop stress besparen.

@Bbibi, ik kan me er heel goed wat bij voorstellen dat het enorm veel spanningen in je relatie kan brengen. Onze relatie heeft ook flink onder spanning gestaan toen we niet meer zwanger mochten worden.. Wij hebben beiden gesprekken gehad met maatsch. werk en daarnaast gezamelijke gesprekken. En het heeft ons enorm geholpen, ik weet niet of wij nog bij elkaar waren geweest als we dat niet gedaan hadden. Misschien iets om te overwegen? Voor veel mensen is het een grote stap, en ze schamen zich enorm, maar wij hebben geleerd dat het geen schande is maar juist verstandig kan zijn. En de stress/druk die je meedraagt is ook niet bevorderlijk om zwanger te raken. Zo beland je dus in een cirkeltje...

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @suus ik hoop het ook meid dat 2013 nog ons jaar gaat worden! :(
    ik moet volgende week dinsdag weer terug voor eerste fm! vorige keer dag 15 IUI, maar dat valt nu in het weekend... dus hopelijk kunnen ze dat een beetje schuiven (naar voor of naar achter!)

@ akb3 wooow gaat bij jouw ook alweer snel! dus ook weer aan de dci! ik moet ook weer binnenkort bestellen! ik heb alweer 6a7 potjes opgemaakt inmiddels, duur grapje he? hihi
    maar goed het werkt perfect dus we gaan gewoon ermee door :)

@ chickie ja het vergt erg veel van je al deze ellende inderdaad! dan doen al die hormonen naast mijn medicatie ook niet heel veel goeds! dan weer 4a5 x per maand die echo's en behandelingen pfff het is echt zware ellende! en dan weer de telleurstelling van iedere keer ongesteld worden... het vraagt een hoop van een mens!
    ik heb lang bij de psyc gelopen! bijna een jaar! persoonlijk niet heel erg veel aan gehad qua hulp! omdat ze het maar niet voor elkaar kreeg om mij op een andere manier van denken te zetten! maar het was wel fijn dat ik mijn hart wekelijks kon luchten! ik zit er idd aan te denken maar het is meer dat de kosten mij tegenhouden! ik ben al 400/450€ kwijt aan medicatie en supplementen in de maand (250 voor mijn medicatie, 50€dci en zon 100-150€ voor mijn man zijn supplementen voor zijn slechte zaad) dus de kosten reizen de pan uit... dus dat is eigenlijk het enige wat mij tegen houd om niet te gaan. Omdat je dat voortaan zelf moet betalen helaas! maar als het echt nog erger wordt zullen we wel moeten... anders is het inderdaad niet te doen...:(

hoeist verder met jouw? vallen de laatste loodjes zwaar?

3. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Chickie, Maar als mijn temp zo lang hoog blijft moet er toch gewoon een eisprong zijn geweest? Geel lichaam produceert toch de hormonen die voor tempverhoging zorgen. En zonder eisprong is er toch geen geel lichaam? Wat vind jij als ervaren kaartjeslezer van mijn kaartje?

@Bbibi, ja gaat zeker hard. Aanstaande zaterdag alweer dag 14, al werd ik vorige cyclus op dag 15 ongi. Dus eerst die maar afwachten. Hoop niet dat als ik ongi wordt het op zondag is, want dan moet ik dinsdag bloed prikken en dat komt eigenlijk weer niet uit met werk...
    Ben eigenlijk niet meer gestopt geweest met de DCI. Moet wel zeggen dat't 's ochtends altijd wat minder prettig is om op je nuchtere maag zulke grote capsules te moeten slikken, maar ja, het is voor het goede doel.
    Wow, dat zijn wel heel veel medische kosten per maand zeg! Alleen daarom moet het gewoon snel raak zijn!7

Weet iemand hier eigenlijk of naar de gyn en fertiliteitsarts in het ziekenhuis gaan van je eigen risico af gaat? Denk zelf eigenlijk van wel en had net m'n eigen risico van m'n zorgverzekering omhoog gezet...

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Even niet geweest. Er zijn in onze omgeving een paar leuke en minder leuke dingen gebeurd waardoor ik geen tijd had om te reageren. Zo heeft een goede vriendin van mij een bult op haar hoofd laten verwijderen en nu blijkt het kanker te zijn. En mogelijk nog een uitzaaiing ook. Erg vervelend dus.
    Maar leuk nieuws is dat we gisteren oom en tante zijn geworden! Mijn zwager en schoonzus zijn de trotse ouders geworden van Mila. Gisteren wezen kijken en het is echt een erg mooi kindje! Trotse oom en tante!

Bbibi, wat balen zeg! Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb vooral de 2e keer er erg veel moeite mee gehad. Veel gehuild en veel gepraat. Daarna besloten om even niets te doen omdat ik ook van de hormonen last kreeg. En de spanningen waren ook niet fijn.

Chickie en Suus, nog eventjes! Spannend hoor.

AKB, bij mij gaat het wel van mijn eigen risico af. Ik zit bij CZ.

Bambi, hoe is het met jou?

Hier: ik heb het idee dat de PCO weer terug is. Ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest en zit nu op dag 19. We gaan het wel zien. Vandaag bij de podotherapeut geweest. De zwakte van mij een enkel komt dus wel degelijk van de hormonen. Wat ook meewerkt is dat ik hypermobiel ben. Nog meer verkeerds druk op mijn voeten. Ik krijg nu zolen om mij voeten beter te ondersteunen. Hopelijk werkt het.

5. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    @AKB3, ik gok dat FF aan je eisprong twijfelt omdat je temperatuur geen echte dip maakt bij de eisprong, maar 6 dagen op 36,4 blijft plakken. Bij mij ging hij echt flink omlaag op de dag van de eisprong. In december is je cyclus ietsje minder mooi (lage temperaturen) maar daar heb je wel een echte dip op dag 29, daarom geeft hij daar wel een kruis. Dus ik denk dat dat het probleem is, dat de signalen iets te vaag zijn voor hem, en daarom stippelkruis. Als ik je cyclussen zo zie, dan denk ik dat je nog aan het ontpillen bent, zeker je laatste cyclus vind ik er erg hoopvol uit zien, al duurt hij nog wat lang. Ik denk dat de volgende cyclus je ei weer een beetje eerder komt. Hij was deze cyclus ook 5 dagen eerder als de keer ervoor. Aan je temp te zien zou je wel eens ongesteld kunnen worden morgen... ;)

@Hier, heel erg moe. De weken gaan snel en geen energie om alles te doen wat ik nog moet doen.. De babykamer is klaar, dus dat is prima, maar ik merk dat ik veel moet rusten, anders heb ik echt harde buiken, en last van mijn bekken enzo. Ben 30 weken nu, nog 10 weken, maximaal 12!

6. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @RR zou wel balen zijn als je cyclus weer van slag zou zijn. Juist nu het wel weer lekker ging.

@Chickie, Gyn heeft pas met echo pco-symptomen op m'n eierstokken gezien, dus het is zeer waarschijnlijk dat ik pco heb, waardoor ik zulke rare cyclussen heb. Gebruik nu dus wel DCI en daardoor denk ik dat het nu toch wel wat stabiliseert.
    De cyclus van december had van die lage temperaturen omdat ik toen nog oraal temperatuurde en nu rectaal. maar dat van die dip zou inderdaad wel kunnen ja.

Gisteren weer ongi geworden, netjes 14 dagen na vermoedelijke eisprong, maar wel weer jammer. Morgen op tijd naar het Zh om bloed te laten prikken. Ben benieuwd wat we 11 april te horen gaan krijgen als uitslagen.

7. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hey meiden hebben jullie fijn weekend gehad?
    Hier druk bezig geweest met de hal en de badkamer.
    Vandaag naar Ikea voor keukens kijken :).
    Vorige week heb ik de uitslag gehad en heb geen afwijkingen aan mijn nieren of blaas, ben super opgelucht en blij :D!
    De gyn liet me weten dat alles er goed uitzag en ook mijn baarmoeder was helemaal schoon, ook mijn eierstokken, dat geeft me weer hoop!

@Bbibi Ik begrijp dat het steeds moeilijker voor je wordt en dat dit ook gaat knagen aan je relatie! Af en toe is het goed om gewoon samen wat leuks te doen, ff geen zorgen alleen jullie 2..
    @Chickie Fijn dat de babykamer nu af is! En lekker veel rusten, nu mag het ;)! En gewoon lekker dromen over de baby.
    @Roderoosjes Gefeliciteerd met je nichtje!
    En wat erg voor je vriendin, zoiets wens je niemand toe!
    Mijn vader moest ook speciale zooltjes nemen, maar hij heeft ze op internet gekocht, goedkoper en beter, vind ie!

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @RR woow wat erg voor je vriendin :( maar voor je zwager en vrouw ontzettend leuk zeg! proficiat! :)

@chickie de laatste loodjes dus? spannend hoor meid!

@ akb3 owh wat jammer meid dat je ongesteld bent geworden! maar wel onwijs goed dat je nu eindelijk verder kan! hopelijk gauw resultaat met de MMM !

@ bambi hoe is het met jouw allemaal meid? voel je je al wat beter? en fijn dat jullie lekker met het huis bezig zijn!

@hier ook leuk nieuws! vandaag vaste dienst gekregen op het werk! dus helemaal blij!
    En.... we gaan zaterdag voor een mogelijk nieuw huis kijken :D
    zoooo leuk! heb er echt zin in! ik zie het al helemaal zitten! hopelijk valt het allemaal mee hihi!
    verder vandaag fm gehad! bms 6,5 en ei 12mm... hopelijk groeit hij niet te hard door want in het weekend doen ze niks en heb ik dus een maand weg gegooit voor niks!
    dus hopelijk zaterdag pregnyl en maandag IUI...

duimen jullie?

9. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Wat fijn dat ze geen afwijkingen konden vinden. Is weer hele geruststelling.
    Keukens kijken bij de Ikea is leuk. Vind het vaak best mooie keukens. Sowieso is Ikea altijd ff leuk om doorheen te lopen. Doe ik eens in de zoveel tijd wel is.

@bbibi. Feli met je vaste aanstelling op het werk. Hoor je niet veel meer dat mensen in vaste dienst komen.
    Leuk naar een nieuw huis kijken. Ga je kopen of huren? Er staat overigens genoeg te koop. En uiteraard ff flink afdingen op de prijs in deze tijd. Vooral als het lang te koop staat.
    Ik zal voor je duimen dat je ei niet te hard groeit en dat de IUI maandag positief uitpakt.

@RR. wat naar van je vriendin. Je hoort het zoveel tegenwoordig dat mensen kanker hebben. Brr. Onze buurman heeft ook kanker. Is aflopende zaak. Vandeweek was hij weer opgehaald door de ambulance. Zoveel pijn dat ie had was niet meer te doen. We konden hem hier horen gillen van de pijn. Krijg het dan toch ff benauwd. En vind het ook dubbel momenteel. Hij gaat dood en wij worden papa en mama. Hopelijk overlijdt hij niet als de kleine net is geboren. Want dan hangen er bij ons slingers etc voor het raam terwijl de buren afscheid moeten nemen van hem om maar zo te zeggen. Vind dat voor hun dan zo naar. Nu gaf me buurvrouw wel aan dat ik het gewoon moet ophangen, maar toch.
    En gefeliciteerd dat jullie oom en tante geworden zijn. Is toch ook weer leuk nieuws.

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    druk , druk, druk!
    Gelukkig is op de scans bij mijn vriendin niets te zien. Ze heeft dus geen uitzaaiingen in haar organen. Nu gaat er overlegd worden hoe het nu verder moet.

Bambi, fijn dat alle testen goed zijn!

Bbibi, leuk, huisjes kijken. Doe ik ook geregeld, maar dan op internet en in Oostenrijk. Maar dat blijft (voorlopig) bij dromen.

Suus, kanker is inderdaad een rotziekte. Hebben er al 2 sterfgevallen van gehad dit jaar. Hopelijk komen er niet meer bij.

Hier, ik ben op dag 20 gestopt met de ovulatie testen. Ben op dag 13 echt begonnen. Dag 11 en 12 was ik niet heel nauwkeurig met de testen.
    Heb dus in die week geen positieve test gehad. Ik krijg nu wel tekenen van mijn menstruatie, gevoelige borsten en buikpijn. Dus we gaan het zien. We wachten gewoon af...
    Ondertussen genieten we van ons nichtje!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @suus wat erg zeg van je buurman! Kan me voorstellen dat het nogal dubbel is! Maarja helaas is dat het leven :(
    He is echt aftellen voor jou! Spannend

@rr je man nog steeds aan zijn vitaminepillen?
    En fijn dat er geen uitzaaiingen zijn bij je vriendin! Een hele opluchting lijkt me! Hopeljjk voelt ze zich gauw beter!
    En ja willen jullie graag in oosterijk gaan wonen ja? Leuk :D

@hier gister de pregnyl gezet en morgen de iui !! Eitje was donderdag zelfs pas 14mm dus was heeeeel langsaam gegroeit! Hopelijk was het eitje wel goed rijp tijdens de pregnyl gister avond! Maar hij zal op zijn kleinst 17mm zijn geweest! Dus zal wel goed zijn!!
    Dus na morgen meer die 2 ellendige wachtweken! Wel met utrogestan dit keer! Dus ben benieuwd!

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Spannend Bbibi! Ik duim voor je!

Ja, mijn man zit nog steeds keurig op de supplementen! Dus ik ben ben!
    Vandaag ongesteld geworden na 29 dagen! Maar erg apart: het lijkt erop dat ik geen ovulatie heb gehad. Of hij moet zijn geweest op dag 12...

Wij zouden erg graag in Oostenrijk willen wonen, maar dan is er zoveel te regelen. En je vrienden en familie is niet om de hoek. En dan nog werk vinden. Is ook niet makkelijk. Maar we dromen gewoon verder!

13. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bbibi, succes morgen! Moet een keer goed gaan komen!

@RR Heb je deze cyclus getempt? Zo ja,dan moet je kunnen zien of je eisprong hebt gehad. Ik heb ook korte cycli zonder eisprong gehad, maar dan werd ik ook maar heel licht ongi.

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    AKB, ik heb niet getempt, maar ovulatie testen gedaan. Ik gebruik de digitale testen, die zijn erg duidelijk.
    Maar ben gisteren goed ongesteld geworden. Vandaag ziek wakker geworden, dus wordt een dagje thuis.

Bbibi, succes vandaag!

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @RR nou zo droom ik over italie! Ik kan mijn vrienden en familie niet missen anders was ik daar naartoe gaan emigreren!! Zown mooi land!!
    En toch weer een prachtige cyclus dus? Netjes hoor!!! Kun je ook van pcos afkomen? Of zit jij op een koolhydraatarm dieet??

@ akb3 hoe is het met jouw meid? En met de vorderingen omtrent het ziekenhuis? Jullie zijn nig niet met clomid begonnen neem ik aan?

@dames 11.30heb ik afspraak ik het ziekenhuis staan voor iui-2
    Denken jullie aan mij!?

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bbibi, tuurlijk denk ik aan je! Ik duim voor jullie!
    Ja, je kan van de PCO afkomen. Dit kan soms door hormonen. En bijvoorbeeld na een zwangerschap.
    Ben ook erg blij met mijn cyclus. Natuurlijk hoop ik nu op geen cyclus ;).

17. kippie88

kippie88 Niet meer actief

Hey dames,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Ik ben sinds 13 maart gestopt met de dianepil, welke ik 8 jaar geslikt heb. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten!

18. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Welkom Kippie88.
    Zoals je wel hebt kunnen lezen zijn de verhalen verschillend.
    Ik hoop voor je dat je snel een normale cyclus hebt.

Bbibi, hoe is het gegaan vanmorgen?

19. kippie88

kippie88 Niet meer actief

Dankjewel roderoosjes. Ik hoop ook dat ik snel een normale cyclus heb!

20. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kippie, Welkom! Mag ik vragen met welke reden je Diane slikte? (behalve de anticonceptie dan natuurlijk)

@Bbibi, hoe is het gegaan? Deden ze de IUI dit keer beter dan de vorige keer?
    Hier gaat alles prima. Wachten op een eisprong, vanmorgen maar weer nieuwe ovutesten besteld via internet. Hebben 11 april pas onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. En ik ga ervan uit dat we dan ook pas de uitslag krijgen van het bloed- en semenonderzoek.
    Als deze cylcus ook weer redelijk netjes is (niet langer dan 45 dagen) denk ik dat ik nog even niet aan de Clomid wil. Hoop dat ik voor 11 april weer eisprong heb gehad, want dat zou betekenen dat hij weer korter dan 40 dagen is en dan weet ik ook wat te antwoorden als de fert.arts zou vragen of ik aan Clomid wil.

Deel Deze Pagina