Wat fijn dat het nu beter met je gaat. Klinkt inderdaad niet als een ideale bevalling. Wat voor voeding goedemorgen heb je nu voor Mandy? Friso Comfort? Toen we net ons nichtje in huis hadden spuugde ze ook erg veel. We zijn toen over gestapt op die Friso comfort en toen was het over. Geniet van jullie mooie meid!
@Suus, wow, dat klinkt allemaal wel zwaar zeg. Gelukkig is alles uiteindelijk nog goedgekomen en heb je geen ks nodig gehad. Mooi ook dat het met de kleine nu wel lekker gaat. En over dat depri zijn, ik las pas ergens dat dat komt omdat je opeens gigantisch veranderd (omlaag gaat) in bepaalde (geluks)hormonen, waardoor je je opeens heel depri kan voelen. Het het gelezen hoor, dus helemaal zeker weet ik het niet.
@RR. We hebben nu Nutrilon A.R. . Dit is speciaal voor het spugen. Hier reageert ze momenteel goed op. Ze is vandaag zelfs wat aangekomen. Alleen vanmorgen spoog ze de hele voeding uit. Maar ze was net in bad geweest en ze had vlak voor de voeding vitamine d druppels gehad, dus misschien dat het daaraan ligt. De voeding van 12 uur zit er nog in. @AKB. Klopt idd van die hormonen. Die zijn nu van slag en in rap tempo worden de hormonen minder. Ik vind het allemaal best nog moeilijk. Vooral om me draai te vinden. Ik kan sowieso moeilijk omgaan met grote veranderingen. Zelfde als op vakantie gaan. Dan ben ik 1 a 2 dagen van slag. Morgen is de kraamhulp voor het laatst en a.s. maandag sta ik er alleen voor zeg maar. Manlief werkt de hele dag. En komt af en toe ff thuis langs. Maar het maakt me best wel gespannen als ik er al aan denk. Als ik me goed voel mag ik morgen met de kraamhulp naar buiten om een stukje te lopen met de kinderwagen. Ben benieuwd of ik het red.
Suus wat een knap kindje ! Hopelijk dat je hormonen snel de balans terugvinden en je er lekker van kan gaan genieten. Hoe gaat het met de rest? Hier goed, ik voel me nog zwanger . Over een weekje weer naar de gyn voor een echo, spannend!
@bambi . Spannend volgende week bij de gyn . Maar dat zit wel goed. Heb je al last van ochtendmisselijkheid? Ik had daarvoor een bakje met biscuitjes naast me bed staan. Als ik wakker werd greep ik gelijk een biscuitje. Dit hielp voor de misselijkheid .als ik terugdenk aan me zwangerschap is het toch nog best snel voorbij die 9 maanden . Terwijl ik tijdens me zwangerschap alles langzaam vond gaan.eigenlijk best gek . Hier gaat weer wat beter. Hormonen komen langzaam tot rust. Ik zit niet op de roze wolk, maar die bestaat niet. Vind het allemaal erg wennen nog steeds. De kleine spuugt gelukkig niet meer dus das goed. Vanaf gister sta ik er overdag alleen voor . Kraamhulp is weg . Had het er wel ff moeilijk mee toen ze wegging. Was zo een super mens. Manlief komt elke dag ff langs en belt/appt ook een paar keer per dag ff. Vind ik wel fijn. Savonds doet ie met haar knuffelen en de fles geven en helpt ie in huis. Gistermiddag had ik het ff moeilijk. Vroeg me af of ik het wel goed deed allemaal en het gemis van me moeder kwam ff boven . Gewoon dat ze het niet meer kan meemaken en dat ik haar niks kan vragen . . Dat gevoel zal wel ff blijven . Vanmorgen kwam de wijkverpleegkundige langs voor intake.26 juni moet ik voor het eerst naar het cb . Heb ook groeiboekje gehad en een berg andere boekjes met info. Ze krijgt dan ook haar eerste inenting. @akb . Hoe gaat het met je? @bbibi . Ik zie dat je van de week je intake heb in duitsland. Heel veel succes. Hoe gaat het met de verhuizing?
Hey Suus dat is ook idd erg zwaar , dat je het niet met je moeder erover kan hebben! En ook moeilijk dat de kleine spuugt, want je weet waarschijnlijk niet goed waarom en hoe en wat. Maar je hoort het vaker hoor dat een net geboren baby 'overgevoelig' is, de darmpjes moeten nog wennen denk ik, dus daar kan jij weinig aan doen! Gewoon veel geduld hebben. En op je intuïtie afgaan. Kijken naar nu en niet teveel denken van wat je allemaal nog moet doen, want daar ga je van stressen . Fijn dat je man ook echt met jullie bezig is en dat ie je helpt. Ja ik ben de hele dag door wel beetje misselijk, maar vooral rond 17:00 dan krijg ik ook het zuur en begin ik te braken . Ik eet over de hele dag een beetje, dat helpt het beste.
@Bbibi, hoe ging het vandaag in Duitsland? Ben wel benieuwd. @Suus, Klinkt inderdaad wel zwaar. Inderdaad erg jammer dat je moeder er niet meer bij kan zijn. Kan mij voorstellen dat je dat toch wel heel erg mist. Gelukkig at je hormonen inmiddels wel wat rustiger worden en de kleine niet meer spuugt. Kan me voorstellen dat je als je er opeens weer alleen voor staat af en toe wel even doorheen zit. Hoop voor je dat je toch van alles kan genieten. Hier gaat alles prima. Moet er even aan wennen dat ik niet meer alles kan qua zwaar werk wat ik altijd deed. Is beetje dubbel, want aan de ene kant besef je gewoon niet continu dat er wat moois in je groeit, maar aan de andere kant heb je al wel de beperkingen. En dat is weleens even lastig accepteren. @Bambi, balen dat je misselijk bent, al is het voor je gevoel af en toe misschien juist wel goed. Ik had opzich geen last van misselijkheid, maar had ook vlak voor het avondeten dat ik voor m'n gevoel opeens helemaal vol zat en wat misselijkachtig werd. Spannend dat je over een week weer voor een echo mag. Mag morgen voor het eerst naar de vk voor een intake. Ben benieuwd hoe alles zal gaan en of ze ook al hartje gaan luisteren. Zo ja en alles is goed gaan we het morgen ook op fb zetten. Tot nu toe hadden we het alleen maar aan ouders en naaste vrienden verteld, al merk je inmiddels wel dat hier en daar mensen het al gehoord hebben. Wel leuk eigenlijk.
Bbibi, hoe is het met jou? Bambi, hopelijk voel je je snel beter en kan je echt gaan genieten! Suus, kan me voorstellen dat het moeilijk is zonder je moeder, zeker nu je zelf moeder bent. AKB, spannend! Wel leuk dat meer mensen het weten. Ik weet niet of ik het geheim zou kunnen houden. Hier is weinig verandering. Vorige week ben ik na 44 dagen ongesteld geworden. Veel last van buikpijn gehad, maar is nu weer helemaal over. We gaan komende week op vakantie en zetten de knop dan ook even helemaal om. En daarna zien we wel.
@RR, jammer zeg... Hoe lang zijn jullie nog van plan om zelf te proberen? Hier gister gesprek gehad bij de vk. Ze heeft geprobeerd om hartje te luisteren, maar was helaas nog niets te horen. Ze zei ook al wel vooraf dat de kans bestond dat het nog te vroeg was. Mag nu volgende week vrijdag terug komen om het nog eens te proberen. Nog maar even wachten met het nieuws op fb zetten dus en m'n best doen om me niet al teveel zorgen te maken.
Wat jammer dat het hartje nog niet te horen was. Kan me ook voorstellen dat het nog wat vroeg is. Volgende week horen jullie een mooi kloppend hartje! Ik weet niet hoe lang we het nog zelf gaan proberen. Misschien dat we na de vakantie nog een een keer IUI doen, maar ik weet het niet. Was gisteren trouwens wel raar. Gisterochtend had ik wat donkere afscheiding. Heb ik wel vaker een week na mijn menstruatie. Maar nu ben is gisteren de hele dag in Walibi geweest en natuurlijk in alle achtbanen . Gisteravond had ik ineens bloed. Was vanmorgen weer over. Misschien te hard heen en weer geschud
AKB3 das wel jammer dat je nog geen hartje hebt gehoord bij de vk! Hopelijk vrijdag beter! Hebben ze verder nog wel een echo gemaakt? Roderoosjes lekker genieten van de vakantie en wie weet.. ! Hoe gaat het trouwens met Chickie?? Hier voor zover goed . Misselijkheid is afgenomen, heb nu af en toe last van bloedneuzen en dat ik het ineens warm krijg! Morgen de echo, ben echt zenuwachtig! Zit nu bij mijn ouders, lekker tot rust komen, omdat bij ons thuis de badkamer en keuken gedaan worden. Vanmiddag lekker van de zon genieten .
@AKB. Jammer dat je het hartje niet gehoord heb. Maar weet wel zeker dat je het vrijdag wel hoort. Vaak horen ze het pas na 12 weken zwangerschap. @RR. Lekker op vakantie. Geniet ervan! Waar ga je heen? Hopelijk toch wel naar een warm oord. @Bambi. Dat hoor je wel meer dat zwangere spontaan bloedneuzen krijgen. Gelukkig geen last van gehad. Wel dat ik het vaak warm had. Terwijl ik normaal een koukleum ben. Vond het wel lekker dat ik het vaak warm had. Lekker warme handen en voeten. Maar nu ik ben bevallen heb ik helaas weer koude handen en voeten. Succes met de echo morgen. Laat je weten hoe het is afgelopen?
@RR, hebben jullie verder nog ideeën wat jullie zouden doen als die laatste iui niet zou lukken? Verder de mmm in, of gewoon zelf maar afwachten? @Suus, hoe is het verder met jou? Alweer een beetje hersteld inmiddels? @Bambi, spannend zeg! Morgen alweer 3e echo zie ik? Wat krijg jij er veel zeg. Bij de vk waar ik zit kunnen ze zelf geen echo´s maken en begreep dat de echo bij met 9 weken bij mij gewoon al termijnecho aangehouden wordt. Mocht er vrijdag geen hartje te horen zijn ga ik er wel op proberen aan te dringen om toch nog een echo te krijgen. Zou me dan toch wel zorgen gaan maken. Vandaag alweer 12 weken. Lekker gevoel, maar ergens toch ook nog tikkeltje onzeker omdat we nog geen hartje gehoord hebben.
@akb3 bahhh wat schrikken meid! dat kan toch haast niet? ze hebben 29 mei nog een mooi kloppend <3 gehoord... zal vast iets niet goed zijn gegaan! volgende week vast wel goed nieuws meid! @suus hoe is het met jou meid? en met mandy? alles goed met haar? @bambi hoe is het met jou? nog een mooie echo gehad zien ik? fijn meid! @RR toch vind ik dat nog steesd netjes hoor na 44 dagen ongi uit jezelf! mijn cyclussen duren maaaaanden haha! dus goed hoor! en misschien toch nog aan de iui meid? ben onwijsd benieuwd! meiden ik doe ff een stuk kopieren uit DD anders moet ik blijven typen hihihi... dus ff kopietje van mijn bericht: Het was een heel eind rijden! dikke file ofcourse ook met de terugweg! vriendelijke verpleegsters! we waren er 10.15 en ik zou 11.00uur mijn afspraak hebben. Helaas liep hij ook nog eens uit tot 11.40uur dus je snapt na bijna anderhalf uur wachten dat ik daar al met een dikke sik zat! hahaha! uiteindelijk bij dokter scholtes kei kortaf je had geen tijd wat te vragen. Hij wilde alleen van ons alles weten en thats it!! hij snapte dat we nog niet zwanger waren! want hij begreep uberhaupt niet waarom we met iui bezig waren want mijn man zijn zaad was zo slecht dat het zelfs nog te slecht was voor IVF en dus wordt het ICSI. Om een lang verhaal kort te maken (anders wordt het een giga verhaal)... moest mijn man zijn zaad inleveren. Ik moest onwijs veel bloed prikken! 9 buisjes waarvan 3 heeeeeeele grote zo groot had ik nog nooit gezien! maar dat kwam voornamelijk wegens mijn afspraak bij dr pfeiffer. Die ging mijn immuunsysteem checken en daar hadden ze super veel bloed voor nodig. We reden naar een ander gebouw waar we een afspraak bij dokter pfeiffer hadden. Die afspraak was echt heel prettig. Anderhalf uur heeft ons gesprek geduurt. Alles besproken over mijn ziekte en immuunsysteem en wat de reden was waarom hij dacht dat ik niet zwanger was! Erg duidelijk verhaal. Mijn t-helper cells zijn te overactief vandaar mijn CVS/ME en al mijn allergien. Dit zijn ook de cellen die bv een donororgaan afstoten in een lichaam. Mijn immuunsysteem ziet een bevrucht ei ook als lichaamsvreemd en valt dat aan waardoor ik geen kans heb zwanger te raken. Hier viel wel het eea aan te doen dmv infuzen om mijn immuunsysteem te onderdrukken. Dit moet ik 3 dagen voor punctie en 3 dagen na terug plaatsing. en dan als ik zwanger ben wekelijks tot week 40. Uiteindelijk vrijdag direct de uitslagen van dat onderzoek en jawel hij had gelijk! alles was vrij goed behalve mijn t helper cells zoals voorspeld! dus opzich is dat vrij goed omdat we nu een reden hebben en daar wat mee kunnen. 28 juni belafspraak voor de rest vd uitslagen en dan gaan we bespreken wanneer te starten etc etc. Dus al met al een positief gevoel erbij overgehouden
Hoi meiden hier een mooie echo gehad! Ik zag het hartje weer kloppen en het kleintje bewoog lekker Alles zag er goed uit. Ben super blij, maar toch weer zo onwerkelijk, nog steeds! Suus hoe gaat het nou met je? Zijn de hormonen al wat meer in balans? Bbibi het zit je echt niet mee! Maar wel hartstikke fijn dat ze jullie goed onderzoeken en nu weten waar het aan ligt. Ik ga hard voor je duimen!! AKB3 ja ik zou ook echt vragen nu voor een echo.. Ik heb al zoveel echo's gehad, omdat de 1e x ben ik 1 week terug gezet, nog geen hartactie te zien, dus moest toen 2 weken later weer terugkomen en dan nu de termijnecho. Ik moest al met 7 weken echo, vanwege mijn vervormde baarmoeder. Vrijdag hopelijk meer duidelijkheid, anders echt vragen, anders blijf je in die onzekerheid!
@Bbibi, wow wat een verhaal. Wel lekker dat ze nu (misschien) eindelijk en oorzaak hebben en dat het ook iets is wat ze al kennen en wat aan kunnen doen. Hebben ze het in NL daar nooit over gehad? En ook gewoon pech dat jullie allebei iets hebben wat het allemaal bemoeilijkt.. Hopelijk gaat nu alles gewoon weer een goede richting in en mag jij straks ook eindelijk lekker zwanger zijn. @Bambi, mooie echofoto! Wordt echt al een heel kindje he. Lekker dat alles goed was.
Bbibi, dat is niet niks zeg! Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. Ja, ik mag ook zeker niet klagen, maar ik heb een half jaar een goede cyclus gehad en dan is 44 dagen wel weer lang. Bambi, wat een mooie echo! Daar mag je trots op zijn! AKB, ik weet nog niet wat we gaan doen. Eerst maar eens kijken hoe mijn cyclus verder gaat. We gaan in ieder geval niet verder dan iui.
@AKB. Hier gaat alles goed. De kleine slaapt snachts gelukkig goed. Overdag wil ze wel is niet slapen heb ik het idee. Dan kan ze helemaal over de zeik gaan met huilen en dat duurt gewoon een paar uur . We hebben al van alles geprobeerd om haar rustig te krijgen. Als ze haar speen krijgt is ze ff stil, maar dan valt ze in slaap en valt de speen uit haar mond en dan wordt ze wakker en krijst ze alles bij elkaar. Zelf ben ik nog wel erg moe. Probeer wel me rust te nemen. De hormonen komen langzaamaan tot rust. Heb het soms wel moeilijk als ze uren achter elkaar huilt. Dan zakt de moed me in de schoenen en denk ik wat doe ik verkeerd. Van onder voelt het eigenlijk weer normaal en ziet er weer normaal uit. 11 Juli moet ik voor de laatste keer bij de VK komen op controle of alles goed is. Hoe was het vandaag gegaan bij de vk? Hebben ze het hartje nu wel gehoord? @bambi. Wat een leuk foto'tje!! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. @bbibi. Wel fijn dat ze nu een oorzaak hebben gevonden en dat jullie de juiste behandelmethode krijgen. Ik hoop voor jullie dat het gauw raak is. Maar is ook niet niks met die infusen. Moet je dat dan daar doen, of kan dat thuis of bij een ziekenhuis bij jullie in de buurt? Ik hoop toch wel dat het weer wat beter wordt. Het is nu niet echt lekker weer. Begin van de week was toch beter.
Hey meiden bedankt ben ook zeker blij met de mooie echo! Ik zit er af en toe naar te kijken met Big smile en het is al echt een klein mensje. Suus fijn dat je nu een beetje bent opgeknapt van alles, lijkt me wel lastig dat de kleine veel huilt, misschien vanwege het temperatuurverschil buiten?