Ontpillen van Dianepil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MickeyM, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Ben benieuwd wat de uitslag is vandaag voor Mandy;)!
    Ik heb vandaag weer een echo in het ziekenhuis, ben benieuwd of de kleine goed is gegroeid, denk zelf van wel, want heb een flinke groeispurt gehad.
    Das wel jammer geen vakantie! Voordat je het weet is het weer kerst ;). Met Mandy volgend jaar naar sinterklaas, ja ik denk dat ze dat idd wel leuk gaat vinden, dan doen er veel hoor.

Heb idd last van hooikoorts en huistofmijt en astma enzo... We hebben ook geen vloerbedekking. En stof altijd alles grondig :p.
    Maarja ben niet zo van de medicijnen nemen en nu al helemaal niet.
    Neem af en toe een pepermuntje dat helpt wel tegen die verstopte neus.

Banaan :p ja ik at het voor mijn zwangerschap bijna nooit, maar nu.. elke dag wel 1!
    Hahah ja soms echt zo'n vreetbui, dat had ik van het weekend heel erg, bleef maar graaien.
    Stom van me! Had daar niet eens bij stilgestaan over dat ijs...
    Volgende keer laat ik het maar staan.
    Gezellig elke dag ff wandelen en nog een milkshake erbij ;)!

Gelukkig dat je je goed voelt ;). Ja dat haar uitval lijkt me wel irritant. Hopelijk heb je je conditie snel weer terug!
    Ik kan er echt gefrustreerd door raken! Vooral dat vergeetachtige. Nu dat ik zwanger ben laat ik ook echt alles uit mijn handen vallen.
    Ervoor als ik iets liet vallen kon ik het nog opvangen, maar nu, lekker traag :p.

2. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hoe was je echo?? Was de kleine goed gegroeid??
    Ik werd idd ook trager met dingen opvangen. En die vergeetachtigheid blijft zo een beetje tot een jaar na je zwangerschap zeggen ze. Het hormoon moet nog uit je lichaam en dat schijnt ff te duren. Dus als ik iets vergeet zeg ik: hey hormonen :D.

Vandaag met Mandy naar het cb en krijgt ze weer inentingen. Voorlopig de laatste keer. Dan krijgt ze de volgende prikken met 11 maanden.

Nog 2 dagen en dan weg bij de huidige gastouder. ben zo blij. Gisteren was weer drama daar :x. Ze heeft amper geslapen bij de opvang. 1,5 uur na haar fles had ze Mandy weer een fles gegeven omdat ze huilde. En ze zei: Als ik haar eten geef dan is ze stil :$. Wij hebben dat thuis nooit. Maar ze had gisteren weer volle bak en dan trekt ze het niet. Haar dochtertje van 7 helpt dan weer. Kan echt niet vind ik.
    Ik kwam haar ophalen en ze lag te slapen. Dus ik zei: ik pak de tas vast in en zet ik die vast in de auto, dan kan ze nog ff slapen. En ze steekt haar hand uit naar Mandy en maakt haar gewoon wakker :$. Gelijk huilen natuurlijk. Ze was gisteravond vaak wakker. Huilen en onrustig. Heb toen ff bij haar gezeten en over haar hoofdje geaaid en zachtjes tegen haar gepraat. En daar wordt ze dan rustig van. Worden volgens mij alle babys rustig van als je over hun hoofdje aait.

We kregen gisteravond nog telefoon van me zus die in het ziekenhuis ligt. Kwakkelt met haar gezondheid. Ze had al maanden blaasontsteking. Onderzoek gedaan en blaas was in orde, maar ze zagen wat in haar darmen. Bleek toen ontsteking te zijn van dikke darm. Nog meer antibiotica en pijnstillers gehad in het zhuis. Toen ging het beter en kon ze naar huis. 2 Dagen later met spoed opgenomen, pijn verplaatste zich en werd erger. Scan gehad en met spoed geopereerd. Bleek dikke darm onsteking. Heel stuk darm weggehaald en stoma geplaatst. Dat vond ze al echt vreselijk. Ze hadden de darm gecontroleerd (routine) en bleek geen ontsteking, maar kwaadaardige kanker :$. Lymfe en lever waren schoon. Ze krijgt vandaag scan van bovenlichaam. Het nadeel is dat darm opengeklapt is geweest en er cellen in de bloedbaan zijn gekomen. Je weet nooit waar dat heen gaat. A.s. donderdag mag ze naar huis. Staat een bed in de woonkamer en ze krijgt hulp. Maandag moet ze dan naar de oncoloog en hoort ze wanneer ze met chemo mag gaan starten. Ze is momenteel erg verzwakt. Ze is al 30 kg kwijt en tijdens de operatie kreeg ze nog een bloeding, waardoor er bijna 1,5 liter bloed verloren is gegaan. En die chemo gaat ook zwaar worden. Vond het allemaal wel erg heftig gisteren. Ik wist niet wat ik moest zeggen aan de telefoon. Ondanks alles bleef ze super positief. Baal er zo van dat me zus een eind weg woont. Is gewoon 2 uur rijden. Ben benieuwd wat er uit de scan komt vandaag.

3. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Wat een rot nieuws! Echt vreselijk voor je zus en jou en de rest van de familie :(!!! Kanker is altijd zo'n enge ziekte. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Maar echt heftig. En dat is zeker niet fijn dat je dan zover van je zus af woont. Ik woon zelf ook ver van mijn familie en ook mijn vriend... Is best moeilijk soms. Misschien wanneer ze visite mag ontvangen toch maar naar haar toe gaan? Gewoon alleen al bij haar zijn geeft elkaar steun denk ik.

Vast wel een pak van je hart dat Mandy nu eindelijk naar de andere gastouder gaat? Vind het echt zonde voor haar en ook moeilijk voor jullie als ouders. Die vrouw is echt niet geschikt als gastouder...
    Hopelijk heeft ze niet teveel last gehad van de inentingen.

Zo dat duurt dan nog best lang 1 jaar! :p
    Heb laatste tijd de zwangerschapsvitamines niet meer ingenomen, sinds maandag weer mee begonnen en merk toch wel dat het helpt, vergeet nu weer wat minder en ben weer wat meer actief :).
    Ja de echo was gelukkig weer goed! Ik hoop dat het zo blijft, want ik heb al een behoorlijke buik en ben gewoon bang voor groeiachterstand bij de kleine, maar de gyn zei dat ie mooi op schema loopt.

Mijn katje zit weer bij me op schoot, sinds ik zwanger ben is ze echt voorzichtig met me, want ze is echt een spring in het veld. Ze springt vaak tegen je benen aan enzo, nu gelukkig niet meer. Ze komt ook vaak op schoot en dan legt ze haar pootje op mijn buik en begint ze te spinnen! Vind ik zo lief. Mijn vriend denkt dat ze jaloers gaat worden, maar ik weet het niet, want het lijkt erop dat ze erg betrokken is bij de zwangerschap, ik denk zelf dat ze juist zorgzaam zal zijn voor de baby.
    Ik hoop niet dat ze jaloers gaat worden, want zou niet weten hoe ik daarmee om moet gaan :p.

Weet je al wat meer nu over je zus? Heel veel sterkte voor de aankomende tijd!

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Me zus is begin deze week thuis gekomen. We gaan zondag bij haar langs. Dan vieren ze ook de verjaardag van haar dochtertje.
    Ze is erg verzwakt en moet nu in korte tijd aansterken voor de chemo. 2 keer per dag komt er een verpleegkundige langs om haar te controleren. Ze heeft een bed in de woonkamer staan want ze kan amper lopen.

Wat lief dat je kat zijn pootjes op je buik legt. Heb je al een box in de woonkamer staan? Het schijnt als dat je de box neerzet en wat spulletjes van de baby erin dat de kat dan kan wennen. Hoorde ook wel is van iemand die had ook de box neergezet zodat de kat eraan kon wennen, maar wel ballonnen in de box zodat ie er niet in gaat.
    Wij hebben dan een konijn, maar die begon toen ik zwanger was te krabben aan me buik :$. Deed ze nooit. En we deden dagelijks ff knuffelen met haar. Dacht dat ze een slechte dag had. Dus dag erna nogmaals geprobeerd en weer krabben. Heb haar toen me hele zwangerschap niet meer vastgehouden, want ze ging telkens naar me buik.

Hoe gaat het verders met je zwangerschap?? 28 weken alweer zie ik in je banner staan. Is de babykamer al af? Ben wel erg benieuwd hoe die eruit ziet :D.

Mandy zit bij de nieuwe gastouder en het gaat prima. Ze huilt niet meer als ze in bed ligt s avonds en is niet meer onrustig. Echt super

Alleen we zijn overgestapt naar koemelkvoeding en het gaat weer helemaal mis met haar. Heel veel last van haar buik, onrustig, voorkeurshouding komt weer terug, veel huilen, slijm bij ontlasting, spugen, amper lachen, niet meer brabbelen. Dus we zijn gauw weer terug gestapt naar de oude voeding van het ziekenhuis en het gaat langzaamaan weer beter. Heb gelijk afspraak gemaakt bij de kinderarts en maandag gaan we er naartoe.

5. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Toch raar he, dat je in zo'n korte tijd zulke heftige dingen kunt meemaken.
    Hoe was het bij je zus gister?

Ja mun katje is echt lief :p, is wel een goed idee trouwens met die ballonnen! Maar we hebben nog geen box. En dat duurt denk ik nog wel ff, want onze auto is kapot, mijn vriend is gelukkig wel handig, maar hij weet niet wat er mis is.
    Ook hebben we sinds gisteravond lekkage wat waarschijnlijk van onze bovenburen afkomstig is.
    Dus heb vanochtend vroeg allerlei telefoonnummers gebeld, maar nog steeds geen loodgieter langs geweest :(.

Hahaha je konijntje was volgens mij erg nieuwsgierig ;)!

Het gaat verders wel goed, behalve laatste dagen ineens heel erg emotioneel! 2 dagen geleden een dag gehad dat ik de hele dag door aan het janken was! En waarom... Ja het komt nu steeds dichterbij de bevaldatum, maar het is niet zo dat ik erover pieker ofzo, ben ook niet echt bang voor de bevalling. Maar ja het zal er wel bij horen, want had die dagen daarvoor ook ineens vreetbuien :p.

Wat fijn dat het goed gaat bij de nieuwe gastouder, vast een hele opluchting :).
    Hoe is het nog gegaan bij de kinderarts? Waarschijnlijk dan toch overgevoelig voor koemelk?

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Die emotionele buien horen erbij. De hormonsters zijn dat :D. Als je bevallen ben heb je er ff een paar daagjes wat meer last van. Maar dat wordt minder. Je eigen gewoon lekker laten verwennen in het kraambed en je rust nemen. Werkt het beste dan.

En heb je alles al compleet voor je baby uitzet??

Wat balen dat jullie auto stuk is. Is ie ondertussen alweer gemaakt???
    En zo een lekkage is ook erg vervelend. Hebben jullie veel schade aan jullie huis daardoor? Neem toch aan als de lekkage van jullie bovenburen komt dat die dan ook de schade bij jullie betalen.

We zijn weer bij de kinderarts geweest en die blijft vasthouden aan de uitslag van de koemelktest. We moeten nu overstappen naar de h.a. Dus daar ben ik nu mee bezig.

Momenteel is het een ziekenboeg hier :(. Ik was maandag op dinsdagnacht ziek geworden. Hield niks binnen. Ik Mandy naar de gastouder gebracht dinsdag zodat ik kon bijkomen. Word de nacht van dinsdag op woensdag Mandy ziek. Houdt ook niks meer binnen. Was zo sneu. Had niet eens gehoord op de babyfoon dat ze had gespuugd. Echt alles zat onder. Toen alles verschoond en s nachts spoog ze nog een paar keer maar was op een gegeven moment alleen maar gal. Gisterenochtend bleef ze ook maar spugen. Ze had wel gegeten maar alles was eruit. Ik had de huisarts gebeld en moest langskomen met haar. Moest haar ook beetje water geven, maar dit bleef er niet in. Had zetpillen gehad voor de misselijkheid en ORS. Nadat ik de zetpil had gegeven bleef het drinken er gelukkig wel in, alleen ze wilt amper drinken. En gisterenavond kreeg ze nog koorts. Maar ze wilde niet drinken. Gisterenavond zijn we nogmaals bij de huisarts geweest. Ze kon al zien dat ze heel licht vocht tekort kreeg.
    Vannacht om 4 uur kwam ze dat ze wat wilde drinken. Ze heeft toen 40 cc ORS water gehad en 100 cc voeding. Water en deel van de voeding gingen er goed in, maar de laatste 50 ml van de voeding was echt lastig om erin te krijgen. Ik had gisterenavond me baas maar geappt dat ik vandaag een dagje vrij neem om voor haar te zorgen. Voel we wel lullig. Eerst mezelf ziekmelden dinsdag omdat ik zelf ziek ben en nu vrij nemen omdat zij ziek is. Komt zo raar over vind ik. Maar kan haar moeilijk bij de opvang brengen als ze zo is.

Zondag zijn we bij me zus geweest en vond het wel heftig om haar zo dun te zien. Zag er zo raar uit. Herken haar amper. Was er ook ff stil van een kwartiertje toen ik daar zat. Volgende week start de chemo.

7. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Hoe gaat het nu met jullie, is de griep overgewaaid ;)?
    Lijkt me best vermoeiend als je net zelf ziek bent geweest en nu ook je kindje en steeds maar alles schoonmaken.
    Ik snap wel dat het raar voor je voelt om vrij te nemen, omdat je kindje ziek is, maar is toch logisch. Het is beter dat ze dan gewoon lekker thuis blijft en de ouders voor haar zorgen. Ze begrijpen dat vast wel op het werk.
    Dus nu moet je weer naar de h.a. Dat schiet ook niet op.

Sinds vorige week heb ik last gekregen van menstruatiepijn. Gister om boodschappen geweest en kreeg toen hevige pijn in buik, rug en onderbenen. We stonden in de rij te wachten voor de kassa en het leek net of ik helemaal alleen was, was alleen nog maar gefocust op die pijn zeg maar. Dus toen maar snel naar de auto gegaan en toen we thuis kwamen de gyn gebeld en ik moest naar het ziekenhuis komen. Ze vertelde mij dat ik waarschijnlijk al een wee had, dus moest ik aan zo'n apparaat, maar had er toen al 2 uur geen last meer van en gelukkig was alles nog goed :D. Ook hadden ze naar de lengte van mijn baarmoedermond gekeken en die was nog 4,5 cm. Dus conclusie was, dat het waarschijnlijk door mijn afwijking aan de baarmoeder komt en dat ik het rustig aan moet doen.
    Ik was allang blij dat alles er nog goed uitzag! Morgen weer een afspraak bij de gyn die al gepland was, dan krijg ik de uitslag vd bloedtest en gaan ze baby weer opmeten enz.

Heb sinds deze week echt continu zin in chocolade :p.

Ja dat is wel heel vreemd om te zien als ze ineens zo dun is. Heb je wel goed met haar kunnen praten of was ze erg moe? Hopenlijk dat de chemo die rottigheid verwijdert en dat ze weer helemaal schoon is. Hoelang krijgt ze chemo?

8. Suus84

Suus84 Niet meer actief

De griep is hier weer helemaal overgewaaid. We hebben het alle 3 gehad en zijn alle 3 week helemaal opgeknapt. Mandy eet/drinkt weer als een nieuwe. Ze drinkt nu alleen al een liter flesvoeding op een dag en meer mag ze niet. En ze heeft nog steeds honger. Dus ze krijgt nu ook langzaam aan wat bijvoeding. Gelukkig slaapt ze ook weer door. Door de griep was ze gewend geraakt aan de nachtvoeding. Maar sinds 3 nachten slaapt ze weer door. Ze heeft ook haar hoofdmeting gehad en die was prima in orde. Herstelt helemaal in de loop der tijd. Toch komt langzaam aan het karaktertje nu naar boven en ook een willetje heb ik het idee. Als iets niet lukt wordt ze heel boos en begint te krijsen. En ze wil nu ook niet in haar maxi cosi. Waarom weet ik niet. Maar ze houdt zich zo stijf als een plank en begint dan te krijsen. Als ze eenmaal zit dan is er niks meer aan de hand. Zal wel een sprongetje zijn.

We zijn gisteren weer bij de kinderarts geweest om te bespreken hoe het gaat met de h.a. voeding. De klachten bleven en werden niet minder. We moeten nu overstappen naar soya voeding. De arts vermoed nu dat ze lactose intolerant is. In de dieetvoeding van het ziekenhuis zit ook geen lactose in. En in de koemelkvoeding wel. Dus ik ga vandaag ff een bus halen.

Me zus is momenteel aan het aansterken voor de chemo. Ze is erg veel afgevallen en het is te riskant om nu te starten met de chemo. Ze moet 2 keer per week langskomen momenteel bij oncologie om te kijken of ze genoeg is aangesterkt. Ze moet er vandaag weer heen en hoopt dat a.s. maandag te kunnen starten met chemo. Ze krijgt dan eerst chemo via infuus. Dan moet ze daar een week van bijkomen. Dan 3 weken chemo tabletten en dan weer chemo aan het infuus. En dan dat gaat dan 8x zo. Tevens start ze volgende week met oncologiefysio. Die komt dan bij haar thuis om tijdens de behandeling te zorgen dat ze een beetje fit blijft en niet teveel conditie kwijt raakt.

Je zwangerschap schiet al op. Al 30 weekjes. Nog max 12 weken en dan zijn jullie papa en mama. Vind je het nog steeds onwerkelijk?? Ik heb dat heel lang gehouden. Eigenlijk geloofde ik het pas toen ze was geboren:D
    Was wel schrikken zo een menstruatiepijn. Gelukkig dat alles oke is. Maar hou maar goed rust. Het is veel te kostbaar wat je bij je draagt. Zo voelt idd een wee aan als je het moet beschrijven. Iedereen zei tegen mij dat weeën echt enorm pijn doen aan het einde. Vond het persoonlijk best meevallen. Was daar echt huiverig voor. Maar een zenuwpijn in je kies is pijnlijker als weeën vind ik. En doe je ook een pufcursus?? Als je die niet doet moet je het ook niet doen. Is echt zonde geld.

Chocola had ik ook super veel zin in. Zat elke dag een Twix weg te bunkeren of een magnum :p. Ze zeggen als je veel chocola eet tijdens de zwangerschap dat je dan een blije baby krijgt. Mandy lacht heel veel dus wie weet. :)

Heb je al een rondleiding gehad bij de bevalkamers in het ziekenhuis? En hoe was de bloeduitslag en de echo???

9. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Gelukkig dat de griep over is en dat het goed gaat met Mandy! Fijn dat de hoofdmeting goed was :)!
    Haha leuk dat je haar karaktertje gaat zien nu. Zo te horen houdt ze van perfectie ;). Wat doe jij als ze gaat krijsen, gewoon laten gaan of..?
    Ik denk nu al veel na over de opvoeding die mijn vriend & ik willen geven, maar ja dan denk ik ook weer, ik kan er nu wel zo over denken, maar als het eenmaal zo ver is, dan zal het misschien toch anders verlopen. Dus laat het maar op me afkomen. Ik geloof wel dat mijn vriend & ik veel op dezelfde lijn zitten. Zie dit soms bij ons katje, echt een deugniet :p.

Hopelijk dat de soyavoeding gaat helpen. Ik drink ook af en toe soyamelk banaan, die vind ik wel lekker en is ook gezond.

Ik hoop voor je zus en natuurlijk ook voor jullie dat ze snel is aangesterkt en dat de behandelingen haar helpen om van die nare ziekte af te komen.

Ja eindelijk de 30 weekjes :D. Ik kan ook al echt niet meer wachten op de bevalling, hihi, ben echt ongeduldig!
    Ja het dringt nu toch wel tot mij door, maar toch onwerkelijk dat er een kindje in me groeit, ook al voel ik hem zo vaak bewegen.
    Van het weekend weer een oefenwee gehad. Ik moest het echt wegpuffen, ja zelf vind ik het ook (nog) niet erg pijnlijk, maar ja ik ga me dan beetje zorgen maken. Maar ze zeggen dat het al wel kan beginnen nu. Als er maar geen bloedverlies is, of dat je het meerdere malen per dag hebt, want dan moet ik wel aan de bel trekken.
    Ben benieuwd hoe ik het aan het einde ga ervaren met de weeën ;).
    Nee ik doe geen pufcursus, ik denk: als het eenmaal zo ver is, dan weet ik zelf wel hoe ik het moet doen.
    Ik merk nu ook bij die oefenweeën dat je het beste gewoon zo rustig mogelijk moet blijven. Maar je had dus niet veel aan die cursus?

Haha nou veel chocola dan blijven eten :p. Lief dat ze zoveel lacht! Hoop ook dat onze kleine dat gaat doen.

Nee heb nog geen rondleiding gehad in het ziekenhuis, maar er wordt ook helemaal nog niet gepraat over bevallen enzo. Als ik daar ben dan vraagt ie hoe het gaat en dan snel een echo en we kunnen weer gaan. Hopelijk dat het volgende keer ter spraken komt.
    Gelukkig de uitslag was helemaal goed :D en de echo ook, maar hij had dit keer de baby niet gemeten. Vond ik toch wel raar.

10. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

#1410 MickeyM, 7 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2013
    Hoi meiden,

Het is even geleden he. Er is ook zoveel gebeurd...
    Ik zal jullie de details besparen, maar mijn leven is 180° gedraaid. Ik ben gescheiden, doordat ik erachter kwam dat ik al jaren niet gelukkig was en dat het willen van een kindje met hem een soort vlucht was. Vele gesprekken met een psycholoog hielpen bij het accepteren dat ik eindelijk eens voor mezelf moest kiezen.
    Alles overhoop... De wereld van mijn ex-man, je omgeving... Ik woon sinds april weer bij mn ouders, doordat ik niet meer uren kon werken op mijn school en het afstuderen gaat nu wel steeds meer vorm krijgen gelukkig.
    Met mijn ex-man ben ik, na de hevige periode, gelukkig inmiddels weer goede vrienden, zoals we ooit waren voordat we een relatie kregen.
    Hij heeft een nieuwe liefde, waar ik echt ontzettend blij mee ben voor hem :D en ikzelf heb ook eindelijk de ware gevonden. Met hem voelt alles goed, iets dat ik niet kende.
    Ik heb met hem ook de reis gemaakt die mijn ex-man nooit wilde: deze zomer zijn we samen drie weken door Thailand gebackpackt. De droomreis is waarheid geworden!

Samenwonen zit er pas over een paar maandjes in, als we beiden gespaard hebben. We studeren nu beiden bijna af. Hij is jonger dan ik, maar gek genoeg voel ik niet die beruchte klok tikken (maandag word ik 28), maar vooral heel veel zin in straks een leven samen, met als het ons gegund is ook kindjes. Ik heb eindelijk degene gevonden met wie ik echt oud wil worden.
    Maar nu zit ik hier, om de eerste symptomen te checken... want ik ben al een week of 4 niet zo lekker, beetje hoofdpijn en misselijk in vlagen de hele dag, terwijl ik die twee kwaaltjes nooit heb. Ook kort van lont en heel emotioneel... Dus morgen maar even testen. Het zou wat zijn :eek: maar het zou zeker niet minder welkom zijn... dan zetten we die zeilen ook wel weer bij. Met hem wil ik het 100%. En we zien genoeg voorbeelden om ons heen van hoe moeilijk het kan zijn om een kindje te krijgen, en we zouden de liefde en de middelen straks hebben. Wat dat betreft heb ik héél veel geleerd dit roerige jaar... Met name dat je moet leven en niet geleefd moet worden.
    Maar goed. We zullen zien morgen.

Ik heb even de tijd genomen om jullie verhaaltjes een beetje bij te lezen. Wat vind ik het ontzettend fijn te lezen dat de harde kern in verwachting is, al een kindje heeft (gefeliciteerd meiden!) of er keihard voor werkt met zelfs sessies in Duitsland. Meiden, ik ben trots op jullie en ik vind het fijn weer een beetje op de hoogte te zijn van jullie wel en wee.

Liefs,

Nadientje

P.s. Nog steeds aan diane..... Maar wellicht stap ik over naar mercilon.

11. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Update: negatieve test. Is het gek dat we ergens heel diep van binnen een klein beetje teleurgesteld waren?

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. Ligt eraan wanneer ze krijst zeg maar. Wij dachten van te voren ook we gaan het zo doen of zo, maar als zo een kleine er is dan gebeurt dat met de meeste dingen helemaal niet. Toen ze 3 weken was begon ze te krijsen/huilen van een uur of 5 tot 8. We hebben haar toen echt een paar dagen laten krijsen op dat tijdstip. Het was gelukkig goed weer dus we konden buiten zitten. De babyfoon hadden we op stil gezet. Na een week was het voorbij en sliep ze gewoon. Maar gewoon op je gevoel af gaan. Wat wij nooit gedaan hebben is haar bij ons in bed laten slapen of bij ons op de kamer. Mijn zus had de eerste bij hun in bed genomen omdat ze zo huilde maar toen ze haar eigen bedje in moest wilde ze niet meer. Dit heeft toen maanden geduurd voordat ze in haar eigen ledikant wilde slapen.

We zijn begonnen met de soja melk afgelopen vrijdag. Het is niet te krijgen in de winkel. Moest het online bestellen. Vrijdag dronk ze alle flessen leeg en gisteren niet. Misschien vind ze het niet zo lekker. Vandaag ook niet alle flessen leeg. Maar ze is ook erg huilerig en hangerig vandaag. Loopt maar aan haar oor te trekken en ze heeft een vuurrode wang. Kan ook niks goed doen bij haar. Denk tandjes. Ze heeft ook een paar bulten op haar tandvlees.

Ik heb zelf geen cursus gedaan. Vond het een beetje zweverig allemaal. Gewoon rustig blijven en op je ademhaling letten. De verloskundige/gyn of kraamverzorgster/verpleging geeft je aanwijzingen hoe je moet puffen. Ik zei toen in het ziekenhuis dat ik geen pufcursus had gedaan. Ze zeiden dat dit niks gaf en dat zo een cursus zonde geld is. Meestal rond de 36 weken beginnen ze over de bevalling. Misschien moet je ook een bevalplan invullen. Moest ik wel doen. Wie je erbij wilt hebben, evt pijnstilling die je zou willen, of je de placenta wil zien etc etc.

Is wel schrikken zo een oefenwee. Je hoort idd wel is dat het kan beginnen rond het termijn waar je zit. Maar jou kleintje blijft gewoon lekker tot de uitgerekende datum zitten :D

Is de babykamer helemaal af?? Heb je alle spulletjes al in huis??

@nadientje. Das lang geleden. Je leven is echt veranderd :$. Heftig zeg. Maar ook knap dat je je leven zo kan omgooien. Gelukkig heb je de liefde van je leven gevonden. Wanneer ga je afstuderen?? Snap dat je beetje teleurgesteld ben dat je test negatief was. Misschien komen de symptomen van de turbulente tijd die je hebt meegemaakt.

13. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    @Suus Ja dat is idd beter, dat je niet gelijk naar haar toe gaat terwijl ze hoort te slapen, dan leren ze het snel af ;).
    Ik wil dat ons babytje wel in zijn eigen ledikantje slaapt, alleen aan het begin willen we hem eventjes bij ons op de kamer hebben in zijn ledikantje dan.

Ja sojamelk moet je maar net van houden, maar hopelijk leert ze het drinken.
    Heeft ze toch geen last van oorontsteking, omdat ze zo aan haar oortje zit, of komt het door de tandjes die doorkomen? Ja daar kunnen ze volgens mij wel erg vervelend van zijn :p.

Haha zweverig, ja zo denk ik er dus ook over! :D
    Ben benieuwd ik zal nu al graag wat info willen krijgen over de bevalling, maarja dan moet ik nog maar ff geduld hebben.
    Sinds de laatste weken hebben ik echt zo'n gevoel dat ik nog dingen moet regelen of moet kopen. Dat ik nog wat mis ofzo, maar we hebben al alles :p. De babykamer is nog niet af, mijn vriend is nog bezig met plamuren en verven van de muur waar we de isolatie hebben geplaatst, daarna ga ik alles opruimen en schoonmaken :).

Ja ik denk ook wel dat ie nog eventjes blijft zitten. Ik heb het idee dat ie deze week wat is ingedaald, het voelt wat anders aan, meer druk van onderen zeg maar.

@Nadientje wat fijn dat het allemaal nu goed met je gaat en wat is jouw leven ineens verandert! Maar gelukkig in de goeie zin ;).
    Ja ik snap wel dat je stiekem toch teleurgesteld ben, maar het komt vast nog!
    Heb je veel gezien in Thailand?

14. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ledikantje op jullie slaapkamer is idd wel handig. Vooral als je borstvoeding gaat geven. Ik had geen borstvoeding gegeven maar gelijk fles. Wij hadden het ledikantje op haar eigen kamer laten staan. Manlief is de eerste 2 nachten eruit geweest om te voeden zodat ik kon bijtanken :D.

Dan mag je mannetje wel opschieten met het kamertje :D. Doe je wel voorzichtig met opruimen en schoonmaken. Je moet rust houden ;). Anders krijg je straks meer last van je buik. Kan iemand je niet helpen?? Een vriendin of familie??

Das irritant he die druk van onderen. Had het rond 32 weken zwangerschap. Moest gelijk weer 100 keer naar de wc per dag :D. Dan heb je het gevoel dat je super nodig moet, en dan is het heel weinig.

Mandy had geen oorontsteking. Had het nog ff laten checken. De huisarts vermoedt tandjes. Er rommelt het 1 en ander in de kaakjes zei ze. Maar nu gaat het weer prima. Ze huilt nu amper. Drinkt alle flessen weer leeg. Straks moeten we naar de kinderarts ivm de andere melk. Gaat overigens hartstikke goed met die melk. Ze heeft geen krampjes meer, niet meer overstrekken, darmen zijn stil, ontlasting is goed. Dus denk dat dat het ei van Columbus is :D. Is wel een heel gedoe om die voeding te krijgen. Kan het alleen online bestellen. Of bij de drogist bestellen, maar dan duurt het 4 dagen voordat ze het hebben. Met een webwinkel heb ik het de andere dag binnen.

15. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    Ik denk dat over een weekje de babykamer af is :)!
    En vanavond gaat het ledikantje naar onze slaapkamer. Ja is idd handig wil ook borstvoeding geven.
    Wel fijn dat je man de eerste nachten flesvoeding had gegeven ;)! Lijkt me zwaar die eerste weken.

Ja ik doe wel voorzichtig hoor, ik ga niet op trappen ofzo staan :p. Maar nee heb niemand die me kan helpen, omdat allebei onze families niet in de buurt wonen (mijn ouders in Zeeland en mijn schoonouders in Italië) en we wonen zelf in Zuid-Holland. Dus ja mis dat wel.
    Het gaat ook steeds moeilijker met bijv. vloer dweilen enzo, gaat zo langzaam en dan raak ik er gefrustreerd van. We hebben ook nog geen vaatwasser, dus doe het nog op de 'ouderwetse' manier :p. Je bent ook gewoon zo snel moe, maar als het echt ff niet gaat, ga ik altijd ff zitten en later gewoon weer door.

Ja ik ook idd dat ik weer meer naar de wc ga! De baby trappelt ook nog zo lekker daar van onder. Hij ligt namelijk nog in stuit en de gyn denkt dat hij ook zo zal blijven liggen. En ik had al besloten om dan een keizersnede te doen, vanwege de afwijking aan mijn bm is dit een betere keuze.
    Ik zou het wel jammer vinden geen natuurlijke bevalling, maar ja ik wil ook geen onnodige risico's nemen.

Van de week weer echo gehad en alles zag er goed uit :D. Hij groeit goed ik zag 33 en 34 weken op het schermpje staan. Dus het wordt een groot knulletje.

Gelukkig dat ze geen oorontsteking had, zie je al een tandje doorkomen? Wat goed dat ze nu zo goed drinkt! Is ze er toch nog snel aan gewend! Je mag niet gewoon de soyamelk van Alpro ofzo?

Hoe gaat het verder met je zus?

16. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@bambi. De eerste weken zijn best pittig. Laat je daarom maar goed verwennen door je man/vriend en de kraamhulp.

Das balen dat je geen familie in de buurt hebt wonen. Wij wonen zelf ook in Zuid - Holland. De provincie Zuid - Holland. In een gehucht aan de rivier de Lek.

Je hebt ook van die krukjes als je bijv moet staan dan je daar als het ware ff op zitten tijdens het strijken, koken etc. Zijn vrij hoog. Had ik toen ook. Kon ik ff zitten tijdens het koken.

Je baby kan nog makkelijk draaien de laatste weekjes. Maar als hij in stuit ligt zou ik ook een keizersnede laten doen. Is wel heftiger als een gewone bevalling. Het herstel duurt wat langer.

Wat fijn dat hij goed groeit. Het einde van je zwangerschap komt al langzaam in zicht. Nog even jullie zijn met z'n drieën.

Sojamelk van Alpro mag ze niet. Zitten schijnbaar andere stofjes weer in die niet goed zijn voor baby's. We zijn maandag weer geweest bij de kinderarts en die vermoedt dat ze niet tegen melksuikers (lactose) kan. Ze kan nog niet moeilijk zeggen of ze intolerant is ervoor, want daar is ze te klein voor momenteel. Over 2,5 maand moeten we weer terug naar de arts. In die tussentijd moeten we haar een paar keer een paar happen vla of yoghurt gaan geven om te kijken hoe ze reageert. Indien ze daar heftig op reageert wordt haar voeding wederom weer aangepast en gaan ze kijken of ze intolerant is. Hoe ze dat willen doen zou ik niet weten. Misschien bloedtest.
    A.s. woensdag moeten we weer naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat ze is gegroeid.

Met me zus gaat het redelijk. Ze zegt dat het allemaal goed gaat. Ze is super positief. Woensdag a.s. gaat ze voor de chemo. Ze is dan genoeg aangesterkt en de wonden zijn dicht. Ze zegt heel makkelijk: ik doe dat wel ff die behandelingen. Eind 2014 is ze klaar met chemo. Maar ik vind dat ze er erg makkelijk over denkt. Ik denk dat ze er nog hard van terug komt. Maar ja, dat is me zus altijd positief. Op zich niet verkeerd. Ik zou het heel moeilijk vinden om positief te zijn als ik het zou hebben.

Heb je al foto's van het kamertje of van de kleertjes die je al hebt??
    Ik merk nu wel dat de kleine groeit als kool. Blijf echt kleertjes kopen niet normaal meer :$

17. BambiFelice

BambiFelice Actief lid

18 apr 2012
    292
    1
    18
    #1417 BambiFelice, 27 nov 2013
    Laatst bewerkt: 27 nov 2013
    Ja dat zal ik dan maar doen ;). Heb ook geluk dat mijn vriend paar weekjes dan vrij heeft genomen :).

Ook toevallig dat we allebei in Zuid-Holland wonen! :p Ik woon zelf in een deelgemeente van Rotterdam, maar we willen hier niet blijven wonen, het liefst in een dorpje, wat rustiger.

Ow ja das wel handig zo'n krukje, had je die gehuurd bij de thuiszorgwinkel? Of gewoon gekocht?

De gyn zei dat de baby waarschijnlijk nu in stuit blijft liggen, vanwege de vorm van mijn bm, kan hij waarschijnlijk niet meer draaien, maar ik had ook al zo'n voorgevoel dat ik een keizersnee zou moeten...

Nu maak ik me een beetje zorgen, omdat ik al een tijdje last heb van hoofdpijn, vocht vast houden en drukkend gevoel boven in mijn buik. En iemand vertelde mij dat dit kan wijze op zwangerschapsvergiftiging. Nou nu kan ik niet geloven dat ik dit heb, maar begin me nu toch wel beetje zorgen te maken, want bij elk bezoekje bij de gyn was mijn bloeddruk goed. Dus nu zit ik te twijfelen of ik nou moet bellen of niet.

Ja kan haast niet wachten! Zeg ik nu continu. Het ledikantje staat nu ook bij ons in de slaapkamer en voordat ik ga slapen denk ik steeds 'binnenkort ligt daar gewoon ons kindje' :p.

Ow oke dat wist ik niet. Ja het is idd erg lastig om vast te stellen waar ze nou precies last van heeft, meestal is het gewoon zelf een beetje uitzoeken met de voeding enzo. Heb je ook een schriftje dat je het goed kan bijhouden (hoe ze reageert op bepaalde voeding)?
    En hoe is het gegaan bij het consultatiebureau?

Chemo lijkt me ook idd erg zwaar! Misschien probeert je zus positief te blijven, omdat ze het anders juist niet aankan. Ik bedoel ze moet het zelf doen, dus dan moet je je ook wel sterk opstellen.
    Ja dat is ook heel moeilijk lijkt mij, ik zie het echt als een nachtmerrie als je zoiets overkomt. Ik hoop dat ze er goed uitkomt!

Jawel foto's gemaakt van dat mijn vriend bezig is in de babykamer :p, maar er moet nog geschilderd worden, de muur was nog lang vochtig (plamuur). Dus nog geen mooi eindresultaat.
    Heb van de week toevallig een nieuwe fotocamera gekocht voor betere kwaliteit foto's, maar er zat geen memorycard bij, dus van het weekend er nog even 1tje kopen.

Haha ja? Wat voor maat heeft ze nu? En waar koop jij meestal de kleertjes?
    Ik overal beetje, Prenatal, laatst bij C&A, Zeeman.

Bijgevoegde bestanden:

18. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik had zo een krukje gekocht. Ken je bijna wel in elke woonwinkel krijgen.

Als je je eigen zorgen maakt dan moet je gewoon bellen met de gyn/vk. Je kan beter te vaak bellen en langsgaan dan dat je 1 keer te laat ben. Zeiden ze tegen mij ook altijd :D. De klachten die je omschrijft kan idd wijzen op zwvergiftiging, maar hoeft niet. Misschien heb je ondertussen al gebeld.

Raar idee nog steeds he dat er over een paar weekjes een kleintje in ligt. Ik had het bedje tig keer opgemaakt. Toen ik die ochtend met weeën liep deed ik het nog een keer, terwijl ik het de dag ervoor al had gedaan. :D

Qua verschillende soorten voeding krijgt ze nog niet zoveel. Dat vind ik wel slecht van het cb. Ze vertellen je niet wat een kleintje al mag eten. Moet je echt zelf uitzoeken dmv tijdschriftjes, internet etc.
    Ze krijgt nu 5 flessen melk en groente en fruit. Maar ik moet nog een kinderstoel halen. Ze krijgt het nu in de wipstoel, maar ze smeert echt alles onder. Ze probeert ook uit de wipstoel te komen. Ze kan haar eigen met haar voetjes afzetten op de zitting van het stoeltje, waardoor ze dus omhoog komt. Dat schiet gewoon niet op tijdens het eten.
    Ze is nu 66 cm lang en weegt 7050 gram. Half januari mogen we weer terug. Ik zei ook tegen de cb arts dat ze nog niet van 5 flessen afkomt. Dit was niet erg zei ze. Maar mag wel overstappen naar voeding nr 2. Ik zei: daar mag je max 800ml (24 schepjes) per dag van. Ze zei: oh dat geeft niet als je een liter (30 schepjes) per dag geeft van nr 2. Oftewel 5x180 . Ik vind dat heel raar. Staat toch niks voor niks op het pak dat ze daar maar 800 ml van mogen.

Leuke foto. Jullie zijn druk bezig zie ik. Wordt de muur groen??een goed fototoestel is superhandig. Moet je zeker bij de hand hebben als de kleine er is. Heb je geen camera op je telefoon?? Is vaak nog handiger. Alleen kwalitatief zijn de foto's minder.

Mandy heeft nu maatje 68. Maar langzaamaan gaat ze naar 74. Broekjes heeft ze maatje 62. Meestal koop ik de kleertjes bij prenatal, zeeman, hema, c&a, esprit online, Mexx. De kleertjes van c&a vallen klein. Ik neem altijd 1 of 2 maten groter. De jasjes daar in tegen zijn goed op maat. Zeeman vallen de shirtjes best breed. De pyjamapakjes (met voetjes) krimpen aardig als je deze wast. Nu kan het ook aan mijn wasstijl liggen :D Ik was bijna alle babyspul op 60 graden. Vooral als het 100% katoen is. Dan zijn de bacteriën ook gelijk dood. Dit gebeurt niet bij 40 graden. Tevens krijg je met 60 graden bijna alle vlekken eruit.
    Ik zei in het begin toen ze net geboren was dat ik een hoop was had, maar is nu nog erger nu ze begint te eten. 2 slabjes per dag. 2 a 3 hydrofieldoeken. Dit om de mond schoon te vegen en de handen. En nog zo een 2 a 3 shirts. Tijdens het eten van groente en fruit gaat ze regelmatig met haar hand in haar mond en zit gelijk het shirt onder :D. Vind het vooral 's ochtends dan erg als het shirt al zo vies is. Dan trek je haar toch een schoon shirt aan. Vind het vies als ze het de hele dag dan nog aan heeft.

19. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Hee meisjes, goed te lezen hoe alles vordert. Leuk dat jullie dicht bij mij in de buurt wonen! Ik woon ook dichtbij Rotterdam ;)
    Als jullie het goed vinden, kom ik hier in dit topic zo af en toe even langs om te kijken hoe het met jullie allemaal gaat!
    :D

20. Suus84

Suus84 Niet meer actief

@nadientje. Leuk dat je af en toe komt kijken.

@bambi. Hoe gaat het met je?? Het is al een tijdje stil. Ben je al bevallen?? Of ben je misschien opgenomen in het zhuis ivm de klachten die je had??

Deel Deze Pagina