ik vraag me nou steeds het volgende af en hopelijk is het niet een hele domme vraag ik weet niet beter dan dat je ongesteld wordt omdat je lichaam het eitje heeft afgestoten/niet bevrucht is zoiets maar hoe kan het dan dat ik ongi wordt als ik de pil 2 dagen vergeet? Ik snap dus echt niet hoe je dan ineens ongesteld kan worden want je hebt dan nog helemaal geen eisprong gehad of niks... ben het dan wel veel minder maar toch... ik kan de pil ook niet een keer doorslikken want wordt dan alsnog licht ongesteld.. hopelijk kan iemand mij dit uitleggen
Je pilmenstruatie is geen echte menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding. Want de pil zorgt er voor dat er geen eitje tot rijping komt, waardoor er dus geen bevruchting plaats van vinden. de reden dat je niet zwanger wordt als je 2 dagen geen pil slikt is omdat pil zijn "werk" nog doet. Tijdens je pilmenstruatie kun je ook niet zwanger worden, want de pil is nog actief. Mits je hem weer netjes inneemt op de 7de dag Ik heb bijvoorbeeld pas 3 dagen na de laatste pil een bloeding, bij jou is dat dus bij 2 dagen. m.a.w. je wordt dus "ongesteld" als de als je niet steeds de pil toe blijft dienen volg je het nog een beetje
ja maar als je in de eerste week de pil vergeet kan je wel zwanger raken maar bij een 2de week is de kans al kleiner.. zo is mij dat verteld.. oke snap het nu van het ongesteld worden.. ik ga over een paar dagen stoppen zodat ik eerder ongi wordt anders wordt ik het op mijn vakantie in Kos en daar heb ik geen zin in... thanx voor de uitleg