Misschien dat hier meer meiden zijn die een mirena spiraal hadden en nu proberen zwanger te worden. Voor mijn 1e zwangerschap had ik ook een Mirena en na het verwijderen werd ik direct zwanger, echt super! Na de bevalling heb ik weer een mirena genomen en deze afgelopen 11 augustus laten verwijderd. 2 dagen later, de 13e, werd ik al ongesteld. Mooi dacht ik, mijn cyclus is gelijk op gang. Maar nu zit ik al op dag 37 en zwanger ben ik niet Nou had ik niet verwacht gelijk weer zwanger te zijn maar wel dat ik inmiddels weer ongesteld zou worden Zijn er hier meer die ervaring hebben met de mirena? Er is mij altijd gezegd dat je cyclus gewoon weer opstart zeg maar. Maar nu lijkt het erop dat mijn lichaam toch even op gang moet komen. Hoe was dat bij jullie? *Edit moderator: topic verplaatst*
Hoi, Heel herkenbaar dat het lichaam weer opgang moet komen! Ik heb mijn mirena laten verwijderen in juni en werd pas 6 weken later de 1e keer ongesteld! Heel frustrerend en in die tussentijd al 2 keer getest omdat mijn lichaam mijn het gevoel gaf zwanger te zijn! Grrrrr, hormonen! De testen waren negatief! Naar 6 weken toch echt ongesteld geworden maar ronde 1 niet zwanger. Wel een normale cyclus inmiddels van 32 dagen die ik ook had voor de mirena! Ga nu ronde 2 in en hoop op meer succes! Groetjes mmooii
Hey hartstikke bedankt voor je reactie! Blij te horen dat je 2e cyclus niet weer 6 weken geduurd heeft zeg En weer wat hoop voor mij dat het de volgende ronde dus al beter kan zijn. Nogmaals bedankt voor je reactie, en veel succes met zwanger worden! Nog meer die zich hierin kunnen herkennen?
Hai, Ja gelukkig verloopt nu alles weer normaal met de cyclus, dus nu nog zwanger worden hey! haha JIj ook heel veel succes met zwanger worden!
ik werd 5 dagen na mn verwijdering ongi. en had daarna cyclus van 28 dagen en de 2e was 30 dagen. ik denk dat deze ronde de 3e ronde weer 28 ofzo zal zijn, want heb nu al vruchtbaar slijm. succes xxx
@MAc, bij jou dus gelijk zoals het hoort Ik zit inmiddels op dag 39........ik heb afgelopen donderdag nog een test gedaan en die was negatief. Ik kan me er dan prima bij neerleggen dat ik nog niet zwanger ben, we zijn tenslotte net bezig. Maar elke dag die ik na zo'n test dan niet ongesteld word begint de hoop weer toe te nemen
Ik heb de Mirena laten plaatsen na de bevalling van mijn 1e. Een jaar later er uit laten halen en werd gelijk na 3 dagen ongesteld. De volgende ronde had ik een cyclus van 37 dagen Daarna niet meer. Ik heb getest na een tijdje overtijd te zijn (wat dan mijn gewone cyclus zou zijn) Negatief.... Werd nog niet ongesteld en na 1,5 week nog maar eens getest en toen bleek ik zwanger. Ook al ben je onregelmatig ongesteld, je kunt dus wel een eisprong hebben. Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Hoi ik heb na mijn eerste bevalling ook de mirena laten inzetten en heb hem afgelopen mei laten verwijderen heb dus bijna 6,5 jaar de spiraal gehad bij mij duurde het een hele maand voor ik ongi werd en dat was meer van dat vieze oude bloed. ik zit nu in ronde 4 en het is even afwachten of ik nu zwanger ben Bij mijn eerste had ik de pil en na het stoppen met de pil was ik ook meteen in ronde 1 zwanger. heb nu wel een wisselende cyclus maar zou niet weten hoe die ervoor was heb me daar nooit mee bezig gehouden.
Hoi allemaal, Bij mij is afgelopen dinsdag 23 sept mijn mirena verwijderd na 3 jaar en 2 maanden... het plaatsen was toendertijd een ramp maar gelukkig was het verwijderen zo gedaan. Nu heb ik wel een bloeding gehad direct na het verwijderen en een aantal dagen later nog wat kleine beetjes maar heb zelf het idee dat dit niet mijn menstruatie was, ... nu wist ik voor mijn mirena altijd wat mijn cyclus was, maar vraag me af of dat nu gelijk is gebleven, dus het is even afwachten als ik lees hoe het bij jullie verloopt, valt er weinig eenheid te ontdekken over hoe lang het precies duurt. Mijn eerste zwangerschap (al weer 7 jaar geleden) was niet gepland, nu wel en ik moet zeggen dat ik mezelf verbaas over hoe ongeduldig ik nu ben... daarnaast weet niemand dat we bezig zijn met gezinsuitbreiding en kan ik mijn enthousiasme dus niet zo makkelijk delen...gelukkig is er dit forum waar ik kan lezen dat ik niet de enige ben die ongeduldig is... Ik hoop dat we allemaal snel kunnen genieten van een zwangerschap
Welkom hier! Ja ze zeggen dat door de mirena je cyclus niet verandert! Maar goed het kan wel zeker even duren voor je cyclus weer opgang is! Weet het uit eigen ervaring! Ook kan het dat je cyclus wel verandert na verwijdering het is dus even afwachten.... Voor mijn heeft het wel 6 weken geduurd voor ik weer ongi werd maar nu loopt mn cyclus wel weer gewoon elke maand en net zo als voor mijn mirena! Kortom je moet wel even geduld hebben, hoe moeilijk het ook is, weet ik ook alles van!
Allemaal bedankt voor het welkom, Als ik volgens mijn oude cyclus loop dan is vandaag of morgen mijn eisprong... maar ik ga er maar van uit dat het niet gelijk raak zal zijn aangezien dat weer zo'n teleurstelling geeft En echt te klagen hoef ik niet ik heb al een hele mooie dochter tenslotte... maar ik vind het wel spannend, ik maak het nu bewust mee het zwanger worden, voel me toch een nieuwkomer op dat gebied
@ justfem ik ben ook trotse mama van een dochter. en ik wil ook deze zwangerschap bewust gaan meemaken. mijn spiraal word 14 oktober a.s. verwijderd. ik vind het ontzettend spannend. ben ook zo benieuwd of mijn cyclus goed zal zijn. liefs, debbie
Ik vond het verwijderen spannend, maar nu nog spannender of mijn cyclus zich weer normaal gaat voortzetten. Ik hoop dat het bij iedereen snel raak zal zijn.
Ha allen! Goed te lezen dat er van jullie inmiddels al een aantal zwanger is... gefeliciteerd! Ik heb 3 oktober mijn mirena laten verwijderen en wacht nu op mijn eerste normale ongi (we gaan voor ons eerste kindje). Weet mijn cyclus niet, en daar word ik wat onrustig van. Twee dagen na verwijderen heb ik twee dagen licht gevloeid, maar dat heeft volgens mij met verwijderen te maken gehad. Toeval wil dat ik nooit ongi was tijdens spiraal, behalve twee weken voor verwijderen. Toen ineens 3 dagen ongi. Bij mijn cyclusbanner dus maar van die datum en een cyclus van 30 dagen uitgegaan. Vandaag was de test negatief, na het weekend nog maar eens proberen. Wel wat klachten die richting zwanger zouden kunnen gaan en nauwelijks de klachten die ik normaal maandelijks heb. SPANNEND! Hoop dat mijn cyclus gewoon doorzet na verwijdering.... of helemaal niet natuurlijk S
Mijn spiraal is op 16 sept. verwijderd. Twee dagen licht bloedverlies door het verwijderen (denk ik), en op de derde dag dacht ik dus dat mijn menstruatie was begonnen. Ik had het gevoel dat ik leeg liep Naja, natuurlijk uitgeteld wanneer mij eisprong zou zijn! En op de dag dat ik de eisprond had werd ik weer ongesteld. Dus binnen 12 dagen weer 4 dagen stevig bloeden. Ik hoop zo dat de 'boel' nu een beetje op orde is, want erg gemakkelijk is het niet..Hihi