Hallo! Heeft iemand een idee wanneer je er van uit kan gaan dat je bent "ontpilt" (dus dat de hormonen etc. van de pil helemaal uit je lichaam zijn en je dus zwanger kunt worden.)? Is dit wanneer je je ongesteld wordt, of wanneer je een eisprong waar kunt nemen (bijv. dmv. een ovulatietest...)? Of wanneer de lengte van je cyclus veranderd en regelmatig wordt? Ik geloof dat sommige vrouwen gelijk na het stoppen zijn "ontpilt" en anderen doen er soms weer een maand of 6 over... Weet iemand of je er op basis van bepaalde feiten van uit kunt gaan dat je lichaam is "ontpilt"? Groetjes Fanny!
Volgens mij is er geen peil op te trekken. Ik lees hier op het forum dat sommigen na een jaar nog een zeer onregelmatige cyclus hebben... En anderen zijn gelijk zwanger! Zelf heb ik de indruk dat het gemiddeld 3 tot 6 maanden duurt, van wat ik heb gelezen dan he De eerste keer dat je 'echt' ongesteld wordt betekent ook niet dat je meteen ontpilt bent, ook niet met een eisprong want de ronde erop kan het zomaar weer langer of korter duren. Als je cyclus al een paar maanden gelijk is heb je natuurlijk meer kans om zwanger te raken want dan kan je berekenen wanneer je eisprong is en dus kan je beter mikken, hihi Succes meiden!
ik ben nu ongeveer 3 maanden gestopt met de pil... werd en word gewoon op het goede tijdstip ongesteld. maar ik heb wel erg last van bijwerkingen ivm met "ontpillen" ben erg moe, vaak duizelig, heel erg ongesteld wat normaal niet zo was. opgeblazen gevoel ,borrel/bolle buik. kortom heel irritant dus haha. ben benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat het "lukt"
Hooi, Ik zelf heb bij de 3de maand pas mijn echte ritme weer opgepakt. Had ook alle bijwerkingen en sommige lijken op zwangerschapssymptomen maar dit komt doordat je hormonen van slag zijn omdat je de pil ineens niet meer slikt. Tijdens het slikken van de pil heb je altijd een 4 weken cycles, die heeft bij mij nog 2 maanden aangehouden na het stoppen met de pil en vanaf de 3de maand werd het ineens 5 weken en nu iedere keer precies 5 weken en ben ik eindelijk van de symptomen af. Liefs es
Hey Hey Ik heb pas na de 7e maand me menstruatie gezien en dat kwam door PROVERA dus het was geen echte menstruatie ! het was een doorbloeding wat de provera doet ! .. de volgende maand moet je uit jezelf ongesteld worden zo niet dan heeft ht niet geholpen .. en moet je toch nog paar maanden wachten om te ontpillen ! ... Ik ben dus de volgende maand Februari uit mezelf gaan menstrueren precies 5 dagen en precies de bloeding zoals ik altijd had .. Groetjes
Ik ben eind september gestopt met de pil. Ik word wel regelmatig ongesteld maar echt heel kort en heel licht. Volgens ovulatie testen ovuleer ik ook gewoon, maar door die rare ongi twijfel ik of ik wel 'ontpilt'. Ik zou ook wel graag willen weten hoe je dat weet.
Sommige vrouwen hebben het geluk direct ontpilt te zijn. Als je gewoon ovuleert hoef je kennelijk niet te ontpillen. Maar je lichte menstuatie kan ook duiden op dat je al zwanger bent. Mijn schoonmoeder heeft de eerste 3 maanden ook nog gewoon gemenstueerd maar een stuk minder dan normaal. Zou eens een testje wagen. Succes!
Hoi Esther Omdat ik hier zelf ook aan dacht heb ik getest, maar helaas negatief. Ik blijf wel elke maand weer twijfelen hierdoor :-k Maar ach we gaan gewoon verder. Groetjes
Ben begin januari gestopt, en ben nog steeds niet ongesteld geweest.. Testen zijn negatief... Is dat door het ontpillen?
Waarschijnlijk wel ja als je testen negatief zijn. Ik ben benieuwd of ik nu over 3 dagen ongested word, maar zal wel niet.
Ben in november gestopt met de pil en werd 2 weken later ongesteld. 5 weken later weer, dus dacht dat mijn cyclus weer goed was. Maar nu eindelijk na 7 weken weer. Ik ben bang dat het niet regelmatig word. Hoe het voor mijn pil gebruik was weet ik niet meer. Ben vrij snel naar de eerste ongesteldheid met de pil begonnen en is nu al 13 jaar geleden. Hoelang gaat dit ontpillen duren en hoe weet ik nu wanneer ik vruchtbaar ben. Wie heeft er tips voor me?
Hee meiden, Ik ben begin januari gestopt. Eerst de ongesteldheid van de pil gehad en daarna na 28 dagen netjes ongesteld. De eerste maand had ik allerlei 'ontpil' klachten en na mijn ongesteld leken deze voorbij. Kreeg al een week na mijn pil ongesteldheid krampen en warme gloed etc. Nu zit ik echter een week voor mijn ongesteldheid (als ik weer een cyclus van 28 dagen heb) en heb ik ineens hoofdpijn, misselijk, weer buikpijn en warme wangen. Is dit nou weer ontpillen? Kan je elke maand een ander 'verrassingssymptoom' hebben? En is het niet vreemd dat ik dat nu dan pas na mijn eisprong heb en niet de hele maand door? Vooral de hoofdpijn en misselijkheid verbazen mij, omdat ik nooit eerder zulke kwaaltjes had. Ga ervan uit niet zwanger te zijn, omdat ik dat vorige maand ook dacht door die symptomen en nu mezelf niet meer zo in de maling wil laten nemen door mijn lichaam (ik kan het altijd proberen he) Weet iemand hier iets van? Groetjes
hoi meiden bij mij is het echt raar ik ben in sept gestopt met de pil daarna gewoon ongi geworden mooie cyclus van elke keer 27 dagen precies maar na 4 maanden een week over tijd dus dacht dat ik zwanger was negatief getest en na 7 dagen tog weer ongi geworden lange bloeding gehad want sinds ik ben gestopt bloed ik bijna 9 dagen voordat ik er weer vanaf ben nu lopen me cyclus al een poosje heel raar 35 dagen dan weer 33 en kom dus niet meer netjes op de 27 dagen die ik eerst had dus kan ik ook niet testen wanneer ik vruchtbaar ben en de testjes die ik doe voor me eisprong blijven altijd een licht streepje dus snap daar ook niks van loopt nu nog steeds niet zo lekker we klussen wel maar wanneer we zin hebben ik wil niet klussen voor een kindje maar wil wel graag zwanger worden maar niet op zo van nu ben ik vruchtbaar en nu moet maar klussen nee dank je proberen het wel hoor maar ik heb altijd pijn bij het klussen dus nooit zin om het elke dag te doen ik denk dat nog steeds aan het ontpillen ben maar ik voel verder geen raare dingen ik ben niet moe of misselijk of andere dingen ik voel me nog steeds het zelfde al dat ik nog aan de pil was iemand hier ook ervaring mee zoek meiden die het zelfde hebben stuur me dan ff een mailtje als het te prive is om hier in het openbaar over te praten of meiden die tips hebben ? sorry meiden ik ben woord blint en weet dus niet hoe ik alles moet schrijven dus hoop dat het leesbaar is groetjes danielle van der krogt dani_krogt@hotmail.com
Hoi Meiden, Ik denk dat het voor iedereen anders is.Ik ben 15jan gestopt met de pil en de 18e ongi geworden.In de week van 2feb erge buikkrampen,hooftpijn,misselijk en duizelig.14feb was het 28dagen,test gedaan en negatief.15en 16feb ongelooflijke rugpijn en 19feb ongi geworden maar het was maar heel kort,nog niet eens 3dagen en totaal geen ongi klachten dus ook ik zit met heel veel vragen.Is dit ontpillen of wat?Ik voel me ook heel anders dan toen ik de pil nog wel slikte,eigenlijk beter al zijn mijn hormonen wel van slag.Ben nog steeds met vlagen misselijk,erg moe en soms flink buikpijn.Ook ben ik veel vochtiger en deze week is het vrijen gevoeliger (herkenbaar)Ik zal voor jullie duimen en hopelijk worden we snel zwanger!Succes allemaal gr x
Dat klinkt erg herkenbaar en idd als ontpillen. Ik kreeg de eerste paar maanden na de pil ook steeds vanaf mijn eisprong klachten als misselijk buikpijn etc. Mijn ongi is alleen nog minder geworden (1x niet eens een hele dag ). Je blijft wel twijfelen zo he. Maar hopelijk wordt dit mijn eerste normale maand (ben sinds eind september gestopt). Tenzij ik zwanger ben natuurlijk 8). Aan iedereen veel duidelijkheid en succes natuurlijk
Hoi! Ik heb me vandaag voor het eerst aangemeld op het forum en kwam direct op dit onderwerp uit. 1 januari ben ik gestopt met de pil (na deze 5 jaar geslikt te hebben) 4 t/m 7 januari ben ik ongesteld geworden (door de werking van de pil) en daarna niet meer. Het is vandaag al 61 dagen geleden sinds het begin van mijn laatste menstruatie! Ik heb vrijwel constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden (pijn in rug, hoofdpijn, misselijk), maar op de een of andere manier word ik niet ongesteld. Ik heb de HA-assistente gesproken en als ik na volgende week nog niet ongesteld ben geworden moet ik even bij HA langs gaan, ben benieuwd of hij mij serieus neemt! Groetjes, lbunny