ONTPILLEN!

Discussion in 'Zwanger worden' started by happymama, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hey
    heb dit geopend voor iedreen die met vragen zit over t ontpillen.
    en voor vragen over symptomen die bij ontpillen horen.
    en voor mensen die hun ontpil verhaal willen vertellen, zodat andere hier ook weer info uit kunnen halen.

heb er volgens mij zelf nie heel veel last van gehad.
    de eerste keer na t stoppen ging een beetje vreemd was dus na de pil ongi geweest 3 dagen en na 12 dagen weer ongi was 4 a 5 dagen .
    daarna mooi 28 dagen.

heb nu wel een vraag: heb sinds ik gestopt ben met de pil heel erg koud .
    hoort dit erbij?

2. tinusf

tinusf Actief lid

Jan 13, 2009
    194
    0
    0
    Ik heb ergens anders op dit forum gelezen dat ontpillen helemaal niet bestaat, heb wel wat last gehad, maar weet niet of je het ontpillen moet noemen. Er komt klein beetje vocht uit mijn tepels, sinds ik gestopt ben. Ook heb ik rond mijn ei last van mijn buik, maar dat is normaal. Verder weinig last gehad! Gewoon na 28 dagen ongesteld geworden, wel mega-erg. Nu ook weer precies na 14 dagen mijn ei gehad, dus bij mij gaat het soepeltjes!

3. donkervoort

donkervoort Actief lid

Jan 12, 2009
    107
    0
    0
    Verpleegkundige
    Heb ook gelezen dat "ontpillen" niet bestaat, de hormonen zijn na een aantal dagen al uit je lichaam.
    Wel grappig om te horen, want ook ik heb het erug koud! vooral m'n handen.

4. happymama

happymama Niet meer actief

ok wist ik echt niet haha
    maar goed dan maar alle kwaaltjes haha
    maare ook zo koud idd
    vreemd he

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik geloof zelf ook niet in ontpillen. Je lichaam begint weer te werken en dat brengt van alles met zich mee...maarrr ik voel ook altijd van alles hoor haha. Je leert je lichaam wel kennen na zo'n lange tijd met pil.
    Ik heb ook hele koude handen behalve na mijn ei...dan heb ik het warm. Ik heb ook heel snel last van vet haar, echt irritant. Puistjes vallen tot nu toe mee...daarom was ik ooit met de pil begonnen. Ben emotioneler, verschrikkelijk gewoon, zit bij een zielige film nu met tranen in mijn ogen :rolleyes: Of als iets niet lukt ben ik snel aangebrand..grrr. Help mijn lichaam werkt weer :)

Liefs!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    ik geloof totaal niet in ontpillen!
    daarom heb ik laatst ook een topic er over geopend om mijn frustraties kwijt te kunnen...
    Ook de gynaceoloog en huisarts zeggen tegen me dat het niet bestaat....

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn mening over ontpillen:

De pil legt je natuurlijke cyclus plat.

Ontpillen betekent voor mij dat je lichaam na het stoppen van de pil het allemaal weer zelf moet gaan doen.

Sommige mensen hebben na het stoppen van de pil gelijk hun natuurlijke cyclus weer terug, andere mensen hebben eerst een onregelmatige cyclus.

Bij mij duurde het even voordat mijn lichaam door had wat 'ie moest doen. Daarna nog wat onregelmatig en toen regelmatig.

8. Bloempjee

Bloempjee Actief lid

Nov 6, 2008
    256
    0
    0
    toen ik stopte met de pil benk van 17sept tot 21dec niet meer ongi geweest was echt lang!

9. Miracle89

Miracle89 Actief lid

Feb 15, 2009
    311
    0
    0
    Student
    Rotterdam
    Ik heb in april 2008 1x de prikpil gekregen daarna nooit meer gehalad omdat we toch voor een kleine wilden gaan.

Januari 2009 ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden en niet uit mezelf nee dankzij provera kuur ! .. krijg je eerst een bloeding ..
    Februari ben ik dus de 4e uit mezelf gaan menstrueren !

Was er super blij mee.. ! maar bij mij heeft het dus 7 maanden geduurd het langer kunnen zijn als ik de 10daagse kuur van de ha niet gekregen had !

10. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ben het helemaal met je eens. Wat met ontpillen wordt bedoelt is niet perse dat je klachten en dergelijke krijgt doordat je geen hormonen meer slikt, maar dat je lichaam alles zelf weer moet gaan doen. Dus de hormonen kunnen na een paar dagen wel uit je lichaam zijn, maar dan nog moet je lichaam een hoop veranderingen ondergaan. Dus ontpillen, of hoe we het ook willen noemen, valt niet te ontkennen.

Share This Page