ontpillen en cyclus

Discussion in 'Anticonceptie' started by PrutskeKim, Aug 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

May 31, 2006
    228
    0
    16
    hey,
    heb hier gisteren gelezen dat als je ontpilt het wel erg lang kan duren eer je cyclus trug in orde is. dus dat wilt zeggen dat het langer kan duren eer je zwanger geraakt, maar hoe komt het dan ingodsnaam dat er toch zwanger worden tijden de pil? nu kan ik helemaal niet meer volgen hoor : :)

en ook ik neem mijn pil nu een dikke 6jaar omdat mijn cyclus heel onregelmatig is. dat heeft altijd goed geholpen tot nu... ik heb reeds 2keer mijn :evil: gekregen 1keer tijden de stopweek en dan halverwege nog eens! nu weet ik niet goed wat te doen even stoppen met de pil of gewoon doorblijven gaan? dit is namelijk al een dikke 2maand zo

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Het is wel normaal als je tijdens je stopweek ongi wordt, heb je daarna wel elke dag je pil ingenomen?

Ik kan me alleen voorstellen dat als je hem vergeet dat je dan een tussentijdse bloedding krijgt?

Je kan idd zwanger worden omdat je gewoon een eisprong hebt als je de pil slikt, volgens mij zorgt de pil ervoor dat het slijm geen zaadcellen doorlaat.

Gr

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    de pil onderdrukt de rijping van een eicel,soms is de pil te licht voor iemand waardoor er dus wel een eisprong is en diegene zwanger wordt...

het kan ook zo zijn dat je ziek bent geweest en de pil niet zo beschermd is geweest waardoor een eitje toch kans heeft gezien om te rijpen waardoor dus toch een eisprong optreedt....

het [br]kan[/b] langer duren voor je weer een eisprong hebt na het stoppen met de pil, maar het hoeft niet, sommige krijgen diezelfde maand nog hun eigen menstruatie waardoor je meestal ook gewoon weer maandelijk een eisprong hebt....

elk lichaam is verschillend dus het is niet gezegd dat het bij jou zo lang duurt, maar het kan lang duren soms tot wel maanden, maar vaak blijkt er dan toch ook iets anders aan de hand te zijn waardoor de menstruatie (en eisprong) uitblijft.....

als je langer dan 3 mnd geen menstruatie hebt gehad moet je gewoon contact opnemen met je ha heb je een beetje een goeie en begripvolle ha dan zal hij of zij je iets voorschrijven om je menstruatie te regelen of nog beter je doorsturen naar de gynocoloog...

succes

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    FF gegoogled"

De traditionele anticonceptiepil, normaal 'de pil' genoemd, is eigenlijk een combinatiepil. In de pil zitten namelijk twee hormonen: oestrogeen en progestageen. Oestrogeen is nodig voor een goede cycluscontrole en progestageen zorgt voor het onderdrukken van het rijpingsproces van de eicel.

Het progestageen remt dus de afgifte van de hormonen die de eicel laten rijpen, het oestrogeen is alleen nodig om te zorgen dat er wel een ‘normale’ menstruatie ontstaat. Hierdoor verliest de vrouw wel maandelijks wat bloed, maar dat is geen echte menstruatie: er is geen eicel bij betrokken, want die is helemaal niet gerijpt en vrijgekomen.

Dus je kunt alleen zwanger raken als je onregelmatig slikt, ziek bent geweest of als je een te lichte pil hebt. (zoals smoekie al schreef)

In jouw geval zou ik het nog even een maandje aankijken en als het niet overgaat even naar de huisarts toe gaan. Een tussentijdse bloeding is niet vreemd maar als het elke maand voorkomt lijkt het me niet onverstandig om hiermee naar de huisarts toe te gaan. Misschien dat er andere anticonceptiemiddelen zijn die beter werken.

Maar dat is in het geval je (nu) nog niet zwanger wilt worden.

Succes!

5. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

May 31, 2006
    228
    0
    16
    bedankt voor jullie uitleg, nu kan ik beter volgen hihi. ach ik zla gewoon door gaan met de pil en als ik er nog last van ondervind zal ik wel eens naar de dokter gaan.

groetjes

Share This Page