Regelmatige cyclus en late ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gwen1979, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij proberen sinds 6 maanden zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik heb een regelmatige cyclus van 29 dagen, ik ging er altijd van uit dat mijn ovulatie omstreeks dag 15 zou zijn.
    Ik had wel eens gelezen van vruchtbaar slijm dat je omstreeks je ovulatie krijgt, toen ik daar beter op ging letten ontdekte ik dat bij mij dat slijm zo rond dag 18 of 19 komt!
    Zijn er meer die dit herkennen en weet iemand of dit het ontstaan van een zwangerschap in de weg staat?

Groetjes Gwen

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nee hoor, geen probleem. Ik heb alleen weleens gelezen dat er wel minstens 10 dagen tussen je ei en je menstruatie moet zitten dat anders een zwangerschap wel wordt bemoeilijkt. Maar bij mij zit er ook 10/11 dagen tussen en ik heb al 1 kindje ;)!

3. Israe

Israe Niet meer actief

Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus...gemiddeld 29 dagen.
    Mijn ei is ook rond dag 18.
    Volgens mij maakt het qua vruchtbaarheid niets uit, als je maar een luteale fase van minimaal 10 hebt, zoals hiernboven al gezegd is.
    Het is alleen wel belangrijk om te weten...want klussen rond dag 14 heeft dus weinig zin.

Ik doe daarom ovutestjes en merk nu aan mijn lichaam wanneer mijn ovulatie eraan komt. Daarnaast temp ik, zo weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad. Misschien een idee om dit ook eens een maand te doen. Dan weet je wel zeker of je een eisprong hebt;)

Veel succes!
    En, ik ben ook in ronde zes...hopelijk hebben we beide geluk deze maand:D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn ei valt 8-11 dagen voor mijn ongi, en ik raakte heel makkelijk zwanger van Ties. dus het hoeft echt geen punt te zijn.

5. Gwen1979

Gwen1979 Actief lid

16 feb 2010
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij om te horen dat jullie het herkennen en dat het het ontstaan van een zwangerschap niet in de weg staat!
    Ik heb al ovulatietesten in huis, volgens de bijsluiter moet je dag 11 dan al beginnen te testen. Beetje vroeg als je rond dag 18 je eisprong krijgt, wanneer beginnen jullie daarmee? Denk dat ik dan ook maar begin met tempen, geeft hopelijk allebei wat duidelijkheid!
    Leuk trouwens Israe dat jij ook in ronde 6 zit, ook voor je eerste kindje?
    Ik hoop ook dat we deze maand veel geluk hebben!

6. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook altijd een laten eisprong gehad, meestal op dag 18/19.
    In januari was ik zwanger maar in maart heb ik een miskraam gehad.
    In het bezoek met mijn gyn en later ha heb ik gevraagd of het kwaad kon, zo'n late ovulatie. Beide gaven aan dat het niet erg is, als de tijd tussen je ei en ongi maar niet korter is dan 10 dagen.
    Dat stelde me erg gerust, want ik maakte me daar toch erg druk over.

In deze ronde zijn we er weer voor gegaan.
    Echter, heb ik toevalligerwijs deze ronde op dag 12 !! al opeens mijn eisprong gehad.
    Waarom weet ik niet, maar inderdaad op dag 10 gaan testen wat ik anders nooit deed.
    Geloofde het ook niet, maar mijn temp duidt er ook op.
    Dus toch een geluk bij een ongeluk geweest..
    Anders was ik mooi te laat geweest.

Deel Deze Pagina