Goedemiddag, Ongeveer 5 jaar geleden ben ik bij de gynacoloog belandt (na een aantal omzwervingen door klachten) en werd geconstateerd dat ik PCOS heb. Er staat mij bij dat ze toen zei; als je zwanger wilt worden, kom dan terug. Maar aangezien dat lang geleden is, heb ik het niet meer helder voor de geest. Ik was toen niet bezig met zwanger worden. Er werd mij aangeraden om af te vallen. Ik ben ruim 20 kilo afgevallen en zit nu op een prima gewicht (BMI van 22). Nu willen we zwanger worden. Ik heb eerst het ziekenhuis gebeld. Daar gaf de assistente aan dat ik pcos heb, o nee er staat toch dat je het niet hebt in het dossier. Afijn was allemaal niet duidelijk. Ze raadde me aan om naar de huisarts te gaan kon die een doorverwijzing geven. Ik naar de huisarts. Ja er staat in je dossier dat je wel PCOS hebt, maar ja, kijk het eerst maar een half jaar aan. ben je in dat half jaar niet ongesteld geworden dan verwijs ik je door. Nu was ik daar in oktober. Begin oktober ben ik gestopt met de pil. Toen ongesteld geworden na 6 weken. Inmiddels ruim 7 weken verder, niet ongesteld. Wat is handig; ik moet nog vaak denken aan de opmerking van de gynacoloog; wil je zwanger worden, kom dan, maar ja heb ik dat toen goed begrepen. Of kan ik beter gewoon even een half jaar wachten? Ik merk dat ik er onzeker van wordt, doordat je niet weet of ik nou zo labiel ben door het ontpillen of doordat ik zwanger wil worden of ongesteld moet worden, en waarom is het de ene periode erger etc. Ik ben erg benieuwd hoe jullie als deskundigen hier naar kijken. Alvast bedankt!
Hoihoi, Ik zou het eerst even afwachten, je bent nog maar net bezig en het is ook voor iemand zonder PCO normaal dat het een half jaar tot een jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Wacht het een half jaartje af en laat je dan door verwijzen. Zeker ook omdat je zoveel bent afgevallen (knap hoor!). Imke