hoe weet je of je je (koper) spiraal afstoot?

Discussion in 'Anticonceptie' started by mama em, Aug 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    ik lees nogal eens dat dames een spiraaltje niet inhouden/hem afstoten.
    Hoe merk je dit dan?

Ik heb nu ruim 1,5 jaar een koperspiraal en heb sinds die tijd heftiger bloedverlies. Ik weet dat dit hoort bij deze spiraal.
    Alleen heb ik nu ineens 1 dag bloedverlies gehad en zette het niet door. Ondanks goed ontspannen kreeg ik tampon haast niet in voor een paar dagen (want dacht ongi te worden)
    Toen ineens toch ongesteld geworden...
    nu ineens nadat het een aantal dagen gestopt was, weer bloedverlies.

snap er niets meer van en heb al weleens gedacht dat mijn lichaam het spiraaltje niet meer wil.
    vandaar mijn vraag..

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    je kan ook contact opnemen met je huisarts en die kan bekijken of die nog goed zit heb ik ook gedaan toen die tijd met de mirena spiraal

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Ik heb dan wel geen ervaring met de koperspiraal maar wel met de mirena.
    Mijn lichaam kon er ook niet tegen en stootte hem als het ware ook af.
    Ik kreeg vreselijke gewrichtsklachten.
    Mijn handen en vingers verkrampten en deden vreselijk veel pijn.
    Daarna ging het over op de polsen. ellebogen en knieen.
    Bij de huisarts gaf ik al aan dat ik dacht dat het van de spiraal kwam maar volgens hem kon dat niet.
    Maar hoe meer ik er over nadacht hoe meer ik er van overtuigd raakte dat het van de spiraal kwam.
    Uiteindelijk heb ik hem eruit laten halen.
    De volgende dag merkte ik al verschil en na 3 dagen waren mijn klachten als sneeuw voor de zon verdwenen.
    En heb het nooit weer gehad.
    Heb het ook aan de arts gemeld.

Dus als jij denkt dat het niet helemaal lekker zit met de spiraal.
    Zal je waarschijnlijk ook gewoon gelijk hebben.
    Luisteren naar je lichaam!

4. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    thanx dames, was al van plan een afspraak te maken.
    Toch maar eens doen ;)

Had gehoopt dat dit een mooie oplossing was tot een eventuele volgende zwangerschap :(
    toch maar vast nadenken over iets anders dan...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Dit is ook ene beetje mijn angst, dat ik niet door heb dat mn lichaam hem afstoot. heb nog geen koperspiraal, maar wil wel binnenkort een afspraak maken om hem te plaatsen, alleen wil ik me over dit punt nog extra laten inlichten. Wil namelijk ECHt niet nog een keer zwanger worden dus wil wel weten hoe vaak uitzakken voorkomt en of je dit merkt.
    Heftiger en onregelmatig bloedverlies schijnt wel een teken te kunnen zijn dat ie niet meer goed zit! Zal het dus echt even laten checken!!

6. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb alleen ervaring met een koperspiraaltje. De eerste 3 maanden was de ongesteldheid heftiger, mede doordat het lichaam het spiraaltje wil uitstoten. Daarna heb ik er niets meer van gemerkt. Ook de ongesteldheid was daarna weer gewoon en regelmatig.
    Ik heb juist voor een koperspiraaltje gekozen doordat er geen hormonen inzitten. De spiraal zelf is ook kleiner dan een mirena spiraal.
    De kans van uitstoten is er bij elke spiraal, omdat je lichaam vind dat het er niet in hoort. Tenminste dat is wat de gyn toendertijd tegen mij zei.

Share This Page