Hallo, Na bijna 1,5 jaar naar de geboorte hebben we besloten om voor een broertje of zusje te gaan! Vorige maand ben ik gestopt met de pil. Volgens mijn eigen berekening had ik vorige week zondag al ongesteld moeten worden. Maar ik ben het nog steeds niet. (toen ik de vorige keer was gestopt met de pil werd ik netjes na 4 wkn ongesteld) Wel moet ik erbij zeggen dat we 2 maanden terug wat stress hebben gehad, en dat ik ook wat ben afgevallen.. Mijn BMI was altijd al aan de lage kant.. Verder heb ik wel steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden, en heb ik last van afscheiding. (ik heb een aantal zwangerschapstesten gedaan maar die zijn negatief) Kan dit te maken hebben met de stress? Of omdat ik nu veel te licht ben? (ik eet overigens gezond) of is dit ontpillen? Is het verstandig om naar de huisarts te gaan? Of kan ik beter even afwachten? Alvast bedankt!
Hallo, Zoals je zelf al benoemd kan het uitblijven van de menstruatie diverse oorzaken hebben. Het kan inderdaad het ontpillen zijn, stress of een lage BMI. Zeker ook na het stoppen met de pil kan een menstruatie wel eens langere tijd wegblijven. De meeste huisartsen adviseren een half jaar tot een jaar te wachten alvorens contact met ze op te nemen. Gebruik je alvast foliumzuur? Groetjes Gea