Misselijk, zin in zoetigheid.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dana23, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Hi Ladies,

Ik ben vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger en drie dagen geleden is de welbekende misselijkheid begonnen. Tot vandaag at ik vaak groene smoothies als ontbijt (meloen met rode biet of bladspinazie met ananas kokos en banaan) en als middag eten een salade.

Nu heb ik altijd als voornemen gehad dat ik mega gezond zou blijven eten als ik ooit zwanger zou worden...
    Nou is echter het probleem dat ik gezond eten haat, de gedachte aan sla, hennepzaad en cherrytomaatjes doet me kokhalzen en vanochtend voor het eerst me hele Smoothie eruit gekotst. Heb 5 minuten boven de wastafel staan kokhalzen.
    Nu helpt zoetigheid om dat misselijke gevoel te verlichten maar om nou 9 maanden lang op warme chocolademelk uit de automaat en eierkoeken te leven lijkt me geen goed idee.
    Er komt ook nog is bij dat ik een lichte (nja vrij grote) angst heb om veel aan te komen tijdens de zwangerschap wat me toch wel paniekerig maakt.:(

Hebben jullie tips? Of kennen jullie een fijn zwangerschaps "dieet"?

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Meis, gezond eten betekent niet aan de bijenpollen en chiazaad. Het betekent;veel fruit, groente, gezonde vetten, mager vlees etc.

Neem als snack een notenreep (zonnatura). Die zijn wat zoetig en toch heel gezond en eet verder normaal. Je hebt pas later in de zwangerschap meer nodig dus nu kan je, voor zover mogelijk, normaal eten.

Iets zoets helpt soms ook tegen de misselijkheid.

3. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Wat Nephtis zegt.

Ik heb bij 3 zwangerschappen hg gehad, de extreme vorm van zwangerschapsmisselijkheid. Ik ben nu zwanger van de 4e en heb eindelijk iets gevonden wat mij helpt. Sinds een week slik ik nu iedere dag 100mg b6 vitamine. Ik ben nauwelijks meer misselijk, het werkt dus bij mij. Mss is dat iets om te proberen? Dan kun je weer eten wat je wilt. Maar maak je niet te druk over aankomen.. Het zal namelijk sowieso gebeuren. De een komt wat meer aan dan de ander. Als je na de bevalling borstvoeding geeft dan is het er meestal zo weer vanaf.

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik at ook altijd heel gezond, ben nu blij als ik als avondeten een bakje appelmoes kan binnen houden. Zoet eten is 1 van de weinige dingen die ik nu lust, evenals de combinatie zuur/zoet (yoghurtdrink en yoghurt). Ja is even heel jammer dat het niet zo gezond als voorheen kan, maar iets anders hou ik niet binnen. Ik probeer om met yoghurtdrink en yoghurt in ieder geval aan mijn calcium en eiwitten te komen en ik probeer echt 3 stuk fruit op een dag te eten en voor de rest eet ik wat op dat moment goed valt. En dat is 9 van de 10 keer alleen iets als een bakje appelmoes. Kan in die eerste periode echt geen kwaad, zolang je voldoende blijft drinken en wel blijft proberen te eten.

5. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    ik had ook hg, en toen ik eindelijk met 16 weken iets binnen kon houden bestond dat alleen uit pindarotsjes, goedkope voorverpakte hamburgers en aardappel anders met veel kaas. Dat was dus 16 weken mijn dieet ;)
    Je kunt beter iets eten dan dat je probeert gezond te eten en dat het er weer uit komt waardoor je alleen maar kans hebt om nog zieker te worden of uit te drogen. Grote kans dat als je die 12 weken voorbij bent je ineens veel minder misselijk bent en je wel weer gezonder kunt gaan eten.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat Netphys zeg en daarnaast: je kunt best wel op deze termijn toegeven daaraan. IETS eten is beter dan niets. Ik zat de eerste 12 weken ook voornamelijk aan de crackers en tosti's en hoefde ook niet echt avondeten. Maar na 12 weken trok dat bij en ik eet nu gewoon weer helemaal normaal (heb zelfs geen cravings behalve havermout nou dat lijkt mij prima ;) Dus niet streng voor jezelf zijn. Als je geen cherrytomaat binnen gaat houden zou ik hem ook niet eten...

Deel Deze Pagina