gevonden hoor! ik heb mijn ontrekking/ongesteldheids bloeding erin gezet. En hij geeft nu aan rond 1maart. en een ovulatie op 16februari, nu had ik echt toevallig op 16februari ontzettende steken en krampen in mijn buik. slechte nacht gehad en ook last van rugpijn. Heb nog even terug gelezen in de appjes van mijn vriend! Dus dan denk ik dat ik mijn eisprong heb gevoeld
Hoi meiden! Ik voeg me ook even bij het gesprek, sinds mei ben ik gestopt met de pil aangezien we zwanger willen worden ☺️. Mn cyclus is tot nu toe nog zwaar vervelend geweest, erg lang! 5 juli mn eerste echte ongi gehad, gevolgd door een cyclus van 65 dagen.... 55-18-41-36 en nu zitten we in februari... Merk wel dat ik de laatste dagen er wel weer erg veel mee bezig ben en steeds meer hoop dat het 'raak' is...
Ik gebruik nog helemaal niks! Heb temperaturen geprobeerd maar daar heb ik het geduld niet voor hihi! Hoop ook dat het idd nu korter wordt, heb gister en vandaag voor t eerst het idee gehad dat ik mn eisprong heb gevoelt... Wie weet... Gebruik wel een app, en die zegt dat ik evt morgen mn eisprong zou kunnen hebben... Maar ik ga nergens meer vanuit en doe ook niet zomaar meer een test.... Tenminste, niet te vroeg! Hihi
Ook ik zal me hier toevoegen, ben 2 weken terug gestopt met de pil, ongeveer 10 jaar gebruikt, dus ik ben zeer benieuwd hoe mijn cyclus zal gaan verlopen. Voordat ik aan de pil ging was het zeer onregelmatig, om de 5,6 of 7 weken ongesteld zonder enige regelmaat, dus ik hoop niet dat dit zich gaat herhalen. Heb al wel ovulatietesten aangeschaft, zodat ik dit in ieder geval kan bijhouden voorlopig, ook om mijn cyclus te kunnen achterhalen.
Ik was ook mega onregelmatig voor ik aan de pil ging. Maar bij mij iets extremer dan bij joi, en na de pilstop heb ik naar mijn idee een keurige cyclus! Dus het kan! Het hielp mij inderdaad ook om ovu testen te doen en daarbij te temperaturen. Succes met wachten...
Oh laten we het hopen dat het bij mij ook mooi regelmatig gaat verlopen Zou met een normale cyclus nu mijn vruchtbare dagen in moeten gaan, op de test van vandaag nog geen donkerder streepje te zien t.o.v. gister helaas
Ik wil als het deze maand niet is gelukt ook doorgaan met ovulatietesten. Daarbij misschien ook maar gaan temperaturen. Wat is een goede manier van temperaturen? En een goede tijd?
Marja: temperaturen moet je het beste elke morgen rond de zelfde tijd doen nog voor je uit bed komt. Dan is het het meest effectief
Ik sta bijvoorbeeld door de weeks altijd om 6 uur op. Dus voor ik mijn bed uit ga temp ik dan. En in het weekend zet ik de wekker om 6 uur, en slaap daarna verder. Het meest nauwkeurig is om rectaal te temperaturen. Verder staat hierboven wat je moet doen .
ik kan op m'n temperatuurkaart heel goed zien wanneer mijn wekker om 5 uur ging (moet een keer in de week om 6 uur beginnen) de rest van de week temperatuur ik rond 8 uur. Mijn tempratuur is 0.3/0.4 graden lager wanneer ik om 5 uur temp. dan wanneer ik om 8 uur temp
Dag dames, ook ik sluit me aan. in januari gestopt met de pil na de laatste strip. menstruatie gekregen (zou de stop week geweest zijn) die duurde normaal. 30 dagen cyclus. 1e cd ?op 22 Feb. heb ik 2 dagen heel licht bruinige afscheiding gehad. nog niet eens een mini inlegkruisje vol. 23 Feb het zelfde, gister niks. en nu weer het zelfde..... wat fijn het ontpillen. vandaag lijkt het wel of ik de griep te pakken heb mijn berekening zou 23 maarten nieuwe cyclus moeten beginnen ben benieuwd. veel succes dames!
Misschien lees ik je verhaal verkeerd hoor, dus sorry als ik overbodige info geef. Cyclus dag 1 is de eerste dag van je menstruatie (in jou geval nu je ontrekkingsbloeding). Daarvandaan zou ik rekenen op een gemiddelde cyclus van ongeveer 30 dagen. Hou er wel rekening mee dat je lichaam moet wennen en nu zelf hormonen moet gaan produceren. Het kan hier door allemaal langer duren. Als je nu nog niet actief aan het proberen bent, kan je wachten op je menstruatie en dan bepalen hoe lang jou cyclus ongeveer zou zijn. Mijn eerste cyclus na de pil was 34 dagen. Wij hebben toen nog veilige seks gehad omdat ik eerst wilde weten of ik überhaupt een eisprong/menstruatie zou krijgen. Nu heb ik alweer twee cyclussen van 30 dagen achter de rug en weet ik Precies wanneer ik mijn eisprong kan verwachten! Overigens heb ik die eerste pilloze cyclus ook erg veel Bruinverlies gehad.
Spannend Daisy! Ik zit nu te wachten op mijn eisprong Wij zeiden van te voren ook dat het komt wanneer het komt, maar stiekem hopen we toch beide dat het snel komt (onze dochter was met 2 rondes al raak) momenteel in ronde 3. Ben deze cyclus aan het temperaturen om mijn eisprong in kaart te brengen.
spannend hè, bij de eerste was het hier ook na 2e ronde raak bij m'n zoon gelijk de 1e ronde. Hier bij geen problemen gehad met decyclus,. ontpillen blijf een klus.... temperaturen is niks voor mij, ik sta tich keer per nacht op succes mommy
Hallo dames, Na veel mee te lezen sluit ik mezelf ook aan in dit forum. Mijn vriend en ik hebben ook besloten om te gaan voor ons eerste kindje! In december ben ik gestopt met de pil en na mijn ontrekkingsbloed werd ik na 31 dagen keurig netjes ongesteld. Deze maand heb ik gewerkt met ovulatie testen. Op cyclus dag 23 kreeg ik eindelijk mijn knaller op de action testen. Natuurlijk het even extra gezellig gemaakt. Ook wij hebben besloten er niet te veel druk op te zetten. Maar ja toch is de wens bij ons zo groot dat er ongemerkt toch meer spanning bij komt kijken. Vandaag heb ik zo'n last van m'n borsten en tepels echt bizar. Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoop dat het voor ons allen snel mag gaan en we super snel een positieve test mogen hebben! Wel fijn om even je verhaal te kunnen delen! Ik merk wel dat ik dat nodig heb haha!