dag dames, ik heb nog een vraag. januari gestopt met de pil 23 jan me menstruatie gehad (zou de stop week geweest zijn ) toen daarna geen pil mee genomen. op 22 Feb. heb ik 2 dagen heel licht bruinige afscheiding gehad. paar dagen niets en toen weer het zelfde. gister is er een echte bloeding gekomen, wat ik herken als mijn menstruatie. klopt het dan dat ik vanaf gister 27-2 mijn eerste dag weer is van mij nieuwe cyclus?
@ daisy227 ik denk dat gister dan je nieuwe cyclus begonnen is. Heb je twee dagen helder bloedverlies gehad? Ja ik vind het echt zo spannend. Ik hebvannacht al gedroomd hoe we het tegen de opa's en oma's gaan vertellen en wat hun reacties waren. Maar ik ben blij dat iemand de gevoelige borsten herkent, ik ben anders zo bang dat ik er van uit ga dat het gelukt is haha.
ja nu is echt de 2e dag zoals ik.mn menstruatie ken.... we zeggen wel, we zijn er niet mee bezig , maar ondertussen zelfs in onze slaap ik heb nooit kwaaltjes, met de eerdere 2 zwangerschappen was het toch echt de test die het mij wijs moest maken. Na 2 maanden kreeg ik de kwaaltjes.
@Daisy: dan is vandaag inderdaad je 2e cyclus dag, je cyclus is dan gisteren begonnen @Wannebe: Spannend he! ik heb af en toe tegen de tijd dat ik ongi moet worden opgezette borsten, vorige maand had ik ook super gevoelige tepels. @Hier: inderdaad we willen er niet teveel mee bezig zijn, ik zit nu rond mijn eisprong. Vrijdag en gisteren geklust. Voor we dit avontuur begonnen hadden we afgesproken er niet veel mee bezig zijn, geen moetjes seks, niet te veel opzoeken, niet te veel over hebben, en we zien wel wanneer het komt. Maar nu is het zover, en eigenlijk voor mijn doen vind ik het nog niet eens zo extreem was er met dochterlief veel meer mee bezig. Deze ronde begonnen met temperaturen zodat ik weet wanneer mij eitje ongeveer springt. Vrijdag zat manlief me een beetje te klieren, over dat we Moesten klussen en of ik wel echt zin had enzo gister zat ik op mijn beurt hem weer te klieren, van tja het moet maar he.. waren we voor we gingen slapen er nog over aan het praten (het hele baby maken gebeuren) en toen zei hij: moeten we morgen dan ook niet nog een keer? voor de zekerheid? echt huh! dat had ik echt nooit verwacht dat hij dat zou zeggen ik was echt super verbaasd! dus vroeg ook of hij dat meende, omdat hij steeds zij dat hij er niet teveel mee bezig wilde zijn. Maar hij meende het dus echt, en nu we er mee bezig zijn wil hij ook wel echt heel graag dat het snel raak is!
@mommy toch stiekem is het wel leuk dat de mannen er ook zo mee bezig zijn. Hier is het precies hetzelfde echt wel heel snoezig. En die borsten... Pfff ik heb de hele dag stijve tepels... Niet leuk gewoon. Vanochtend ging ik een ronde hardlopen (ik loop drie keer per week hard) en moest ineens stoppen omdat ik moest overgeven. Dat heb ik nog nooit gehad. Maar goed we wachten gewoon af!
Vorige maand had ik een cyclus van 31 dagen. Toen had ik alleen mijn eisprong niet getest. Nu had ik afgelopen donderdag een enorme knaller op de test. Volgens de site die ik van de huisarts mee kreeg duurt het dan nog 14 dagen tot ik ongesteld word. Dus mijn nod duurt dus nog een dag of 10... Dus gewoon afwachten... Ik ga nergens vanuit, maar de hoop is er uiteraard wel. Hoever zijn jullie op weg in jullie cyclus? Ik zit dus op dag 26...
Ik zit op cd19. Nog geen positieve ovu test gezien helaas.. Vrees dat mijn cyclus dit keer langer is. Het leek zo mooi twee maanden na elkaar 30 dagen.
@wannebe: ik zit op dat 14, dus hoop vandaag of morgen m'n eisprong te hebben.. Heb nu 2 cyclussen van precies 28 dagen gehad en voor ik aan de pil ging ook altijd, de 3 pilloze maanden voor ik van mn dochter zwanger werd waren ook 28 dagen.. Ik kan er dus redelijk van uit gaan dat ik deze maand ook op de 28 zit. @ljj: oef dat is niet leuk
Temperatuur is nu gestegen, kan dus zeggen dat mijn eisprong gister of vanacht is geweest, had gister avond ook wat menstruatie krampen aan de linkerkant.. Wij hebben gedaan wat we kunnen, nu is het aan de zwemmertjes en mijn eitje om de rest te doen.. nog 2 weekjes wachten.. Hup op dat wachtbankje
ik sta er nu nog redelijk nuchter is, maar denk dat wanneer ik dichter bij NOD kom dat het toch spannender word.. NOD is 14 maart, ik ben 16 maart jarig, zou toch wel een heel mooi verjaardagscadeautje zijn
Hey meiden! Ik klets graag mee met jullie! Sinds 25/02 gestopt met de cerazette en we willen graag eerst een maand of 2 aankijken wat m'n cyclus gaat doen. Dus nog weinig spannends de komende tijd, maar wel erg benieuwd naar wat mijn lijf gaat doen zonder pil! We gaan voor ons eerste gezamenlijke kindje; ik heb er al 1 en mijn man al 2 (alledrie tieners )! Ik zal een beetje gaan teruglezen over het hoe en wat bij jullie en hoop over een paar maanden gezellig samen zwanger te zijn!
Nog vergeten; ik werd 24/02 'ongesteld', zou vandaag met de pil stoppen, maar gebaseerd op die bloeding toen gestopt. Die bloeding heeft maar 3 dagen aangehouden en sindsdien heb ik alleen met afvegen steeds wat licht bruinverlies. Dus over ontpillen gesproken...
@mommy Toch best spannend hè om weer op dat wachtbankje te zitten.. Maar goed als je hebt gedaan wat je kon, komt dat vast en zeker een keer goed! @pretty Mijn ervaring van het stoppen met de pil was echt goed. Wij wilden eerst ook rustig ontpillen aangezien mijn vriend er is nog niet klaar voor was. Maar binnen twee weken gaf hij aan dat hij ook graag wilde. Dus zijn we er direct voor gegaan. Ik vind het leven zonder de pil zo fijn! Niet bang zijn dat je er een vergeet. Niet meer van die ondrukte hormonen en gevoelens. Mijn libido is weer omhoog gegaan, ik voel me er zo prettig bij dat ik ook niet weet of ik er ooit nog aan begin! Maar o o o die eerste menstruatie die was wel pijnlijk. Ik ben bij de huisarts geweest en die vertelde me dat als je je eerste menstruatie hebt gehad je klaar bent met ontpillen. Ik hoop voor jou dat alles weer lekker snel op gang komt! Echt spannend! Na vandaag weer gestart te zijn met werken, merk ik wel dat ik er stukken minder mee bezig ben. Dat vind ik echt ontzettend fijn. Ik ben bang er veel te veel mee bezig te zijn maar nu heb ik weer lekker afleiding. Nog anderhalve week op het wachtbankje... Ik werd vannacht wel wakker van buikpijn, alsof ik ongesteld moest worden. Maar niet geworden, dus er is hoop haha!
Welkom! Eerste maand is vaak met tussentijdse bloedingen als ik het hier zo lees! Ik zit nog steeeeeeds te wachten op een positieve ovu test en een eisprong. Duurt wel lang weer deze maand. Zelf m'n partner vraagt steeds of t al weer zo ver is..
@LJJ Hier was het precies hetzelfde! Op dag 23 kreeg ik ook ineens mijn eisprong. Iedere dag deed ik een test die negatief was dus dacht toen ook zal wel weer negatief zijn en ineens was het positief! Houdt moed en succes!
Welkom prettylove! @LJJ: pff vervelend dat het ineens zo anders is dan anders, hopelijk snel een positieve ovulatietest en weet je waar je aan toe bent! @Wachtbankje: het meest vervelende vind ik dat er nu niks meer is wat we zelf kunnen doen, we hebben goed geklust de laatste week en nu is het uit mijn handen, nu is het afwachten en hopen dat het goed gaat..